Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2015, 17:14   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dus jij zit hier zonder schroom toe te geven dat jij jouw pensioengeld gebruikt om op de lotto te spelen. Loterijproducten zijn een belasting op de domheid. Geld ontfutselen aan de pensioenpot om op de lotto te spelen is inciviek.
Tja, geld ontfutselen voor hangmatters die nooit gewerkt hebben en het ook nooit zullen en willen doen noemt men dan solidariteit.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 17:38   #22
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Meen je dat ? Hoopte jij dat nu echt ??
Ja, ik hoopte wel dat ik er zelf niet al te veel last van zou hebben maar door de door deze regering genomen maatregelen moet ik minstens twee jaar voor niets werken, vermoedelijk zelfs meer. Allemaal die kleine maatregelen die iedereen treffen, ik ben een huisje aan het zoeken, ik werk bij het spoor, ... Het is echt een pak geld dat ik meer moet betalen of dat ik niet krijg en daar dan nog een paar jaar langer werken bij en vermoedelijk binnenkort ook nog meer. En dan zie je dat mensen als schoofzak geen zak moeten bijleggen. Volgens hem de fout van de sossen maar in Griekenland kan het wel, het is dus echt de keuze van deze regering. Het klopt natuurlijk wel dat de vorige regeringen het ook niet gedaan hebben maar deze doet het ook niet. En ze belast daarbij de gewone werkende mensen een pak, maar echt een pak meer dan de vorige regeringen. En moest er dan nog serieus dalende arbeidskost zijn en uitzicht op deftig meer werkgelegenheid maar zelfs dat niet. Ze geven het uit aan flikken en straaljagers en vette veelal onverdiend hoge pensioenen, aan een ongeloof teveel aan politici en kabinetards en zulks, of aan industrieën uit het verleden, net wat ze hun tegenstanders verwijten. Het is werkelijk waanzin. Hoe er ook maar een iemand geen spijt heeft van deze regering in het zadel gestemd te hebben. Ik kan er echt niet bij. Ik word er moedeloos van.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 10 januari 2015 om 17:40.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 17:51   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Jongens en meisjes,
een beetje realisme aub,

welke pensioenen ook aftoppen, welke besparingsmaatregelen vanuit de Europese contracten die wij eer ondertekend hebben negeren, ....

als één van jullie denkt dat het makkelijker gaat gaan zonder de nva, en dus met een tripartite met sossen, blauwsels en tsjeven ..... dan leven jullie toch echt wel in de wolken. Hoog in de wolken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 17:57   #24
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jongens en meisjes,
een beetje realisme aub,

welke pensioenen ook aftoppen, welke besparingsmaatregelen vanuit de Europese contracten die wij eer ondertekend hebben negeren, ....

als één van jullie denkt dat het makkelijker gaat gaan zonder de nva, en dus met een tripartite met sossen, blauwsels en tsjeven ..... dan leven jullie toch echt wel in de wolken. Hoog in de wolken.

.
Ivan Van de Cloot (Itinera) zegt op Actua TV deze week dat onze loonkosthandicap 18 miljard Euro bedraagt tov het Europese gemiddelde. Uw partij heeft beloofd om die kloof deze legislatuur weg te werken. Het blijft bij beloftes! Oude wijn in nieuwe zakken, Di Rupo II!

Laatst gewijzigd door demonen : 10 januari 2015 om 17:57.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 18:11   #25
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En mocht ik de lotto winnen deze avond, dan kunt ge mij voor de rest van mijn leven bereiken in ofwel de Seychellen, ofwel in Bali.
Ik wens jou en je hele partij een winst van de Lotto en die ingesteldheid toe.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 18:15   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De ambtenarenloonbrief is fiktief.
Deze mensen zijn netto-ontvangers dwz dat zij uit de schatkist betaald worden en er dus nooit meer geld kunnen inleggen dan er reeds inzat.
De enige manier om de lasten op arbeid te verlagen is om de overheid fors af te bouwen wat betreft hun aantal, hun verloning en hun pensioen. Alle andere opties zullen leiden tot massale werkloosheid en het instorten vd sociale zekerheid.
De SWT-ers aan het werk zetten helpt ook.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 18:17   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Sinds wanneer worden die betaald door de staat?
Belastingaftrek van de sponsors.
Heel weinig RSZ betalen op het riant loon.
Oud 10 januari 2015, 18:24   #28
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongens en meisjes,
een beetje realisme aub,

.
Wat gaat volgens jou het verschil zijn tussen het beleid van een tripartite en het huidig beleid met N-VA als grootste coalitiepartner ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 23:32   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik wens jou en je hele partij een winst van de Lotto en die ingesteldheid toe.
Dat komt goed uit. Ik wens mezelf ook van harte enig geluk in het spel toe.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 10 januari 2015, 23:34   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat gaat volgens jou het verschil zijn tussen het beleid van een tripartite en het huidig beleid met N-VA als grootste coalitiepartner ?
Allez, zo'n onnozele vraag.
Daar past enkel het volgende antwoord op:
het verschil is dat van hemel en aarde.

.

Oud 10 januari 2015, 23:40   #31
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is toch overduidelijk. Waarom regeringsbeleid nodig is.

Voor onze kinderen.

titel: Vlamingen tonen loonbrief
http://www.hln.be/hln/nl/3424/Econom..._content=daily
lol

"Ik heb al zo lang geen opslag meer gehad, kijk hoe stoer, voor onze kinderen natuurlijk !"
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2015, 00:30   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je maakt me bijna moedeloos, maar ik zal niet versagen.

Het zijn niet de actuele rusthuisbewoners, en ook niet de huidige jonge gepensioneerden en bruggepensioneerden die de staatsschuld gaan aflossen.

En mocht ik de lotto winnen deze avond, dan kunt ge mij voor de rest van mijn leven bereiken in ofwel de Seychellen, ofwel in Bali.
En van daaruit ga ik ook niet erg behulpzaam kunnen zijn.
Als ge verstaat wat ik bedoel.

.
Hier verschillen wij.

Mocht ik de lotto winnen zal ik er zeker een project mee opzetten wat werk verschaft aan heel wat mensen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2015, 00:32   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol

"Ik heb al zo lang geen opslag meer gehad, kijk hoe stoer, voor onze kinderen natuurlijk !"
Dat is niet erg, gij werkt toch voor uw plezier. Eigenlijk zou jij moeten betalen aan je baas om daar te mogen werken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2015, 02:00   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, zo'n onnozele vraag.
Daar past enkel het volgende antwoord op:
het verschil is dat van hemel en aarde.

.
Verklaar jezelf nader. Waarom zou een tripartite voor jou de hemel zijn in vergelijking met de huidige coalitie waar N-VA de grootste partij is ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 11 januari 2015, 02:03   #35
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hier verschillen wij.

Mocht ik de lotto winnen zal ik er zeker een project mee opzetten wat werk verschaft aan heel wat mensen.
Ik geef jou een tip. Gebruik jou lottocenten om uit te geven aan de lokale economie. Zo verschaf je werk aan heel wat mensen. Als je met de lotto meespeelt gaat het geld voor 45% naar "goede doelen" en werkingskosten en voor 55% naar lotto-opportunisten die het zoals de Schoofzak grotendeels in het buitenland uitgeven.

Oud 11 januari 2015, 07:33   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hier verschillen wij.

Het verschil tussen jou en mij is dat jij soms wat lichtgelovig zijt.
Dacht gij nu echt dat ik de Vlaamse Strijd in de steek zou laten ?

.

Oud 11 januari 2015, 07:39   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verklaar jezelf nader. Waarom zou een tripartite voor jou de hemel zijn in vergelijking met de huidige coalitie waar N-VA de grootste partij is ?
Als ik zei dat dit een onnozele vraag is, dan bedoel ik dat dit een onnozele vraag is.

Je schijnt de draagwijdte van mijn mening niet te snappen, dus moet ik toch een antwoord geven:
lees het nva-programma, lees het regeerprogramma, lees in de pers wat de nva vindt van het feit dat ze het toch de moeite vindt om in deze regering te stappen.

Ik ga alleszins niet vragen aan een sos wat de vorige 26 jaren sossenbeleid in de regering ons opgebracht hebben. (want ik ken het antwoord op die vraag ...) En ik ga ook niet vragen aan een Belanger wat zijn partij heeft bijgebracht tijdens heel hun leven in de oppositie. (want dat weet ik ook, ik weet wat een zweepslagpartij is ... bla bla ...)

.

Oud 11 januari 2015, 07:41   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

... en wat nog meest van al is:
de mensen die in de krant aan het woord komen, weten het ook.
de krant noemt die mensen zelfs een meerderheid. Kijk naar de titel.

.

Oud 11 januari 2015, 08:17   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De ambtenarenloonbrief is fiktief.
Deze mensen zijn netto-ontvangers dwz dat zij uit de schatkist betaald worden en er dus nooit meer geld kunnen inleggen dan er reeds inzat.
De enige manier om de lasten op arbeid te verlagen is om de overheid fors af te bouwen wat betreft hun aantal, hun verloning en hun pensioen. Alle andere opties zullen leiden tot massale werkloosheid en het instorten vd sociale zekerheid.
Deze plaat is grijs gedraaid.
Oud 11 januari 2015, 08:20   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je maakt me bijna moedeloos, maar ik zal niet versagen.

Het zijn niet de actuele rusthuisbewoners, en ook niet de huidige jonge gepensioneerden en bruggepensioneerden die de staatsschuld gaan aflossen.

En van daaruit ga ik ook niet erg behulpzaam kunnen zijn.
Als ge verstaat wat ik bedoel.

.
Het is wel de generatie (de huidige rusthuisbewoners) die gezorgd hebben voor de schuld.

Dat hun kleinkinderen hiervoor moeten opdraaien, raakt waarschijnlijk hun koude kleren niet.

Let op: Ik beweer niet dat deze mensen schuldig zijn, de schuldigen zijn de politici die de zaak hebben laten escaleren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be