![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2015 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niets verkeerd met die begrippen, noch zijn ze op welke wijze dan ook stigmatiserend. In de wereld van de langharigen is de kortharige de abnormale, diegene die afwijkt van de norm, niet "goed" of "slecht", gewoon afwijkend van de norm. Dat je daar negativiteit in injecteert is veelzeggend.
![]() |
![]() |
![]() |
#723 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heb ik nu met het communisme te maken? Het communisme was trouwens nog op heel wat meer zaken fout. Meer nog, heel het systeem zat fout. En daarom implodeerde het ook. Te vergelijken met de rigoristische christelijke moraal. Ook die kon zich niet handhaven.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2015 om 22:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#725 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat u ermee te maken heb, weet ik niet. Alleen gaat het niet over uw persoon in deze (merkwaardig toch hoe u van alles onmiddellijk op uzelf toespitst...), maar wel over uw bewering dat het afwijzen van homoseksualiteit slechts een kenmerk zou zijn van het christendom of de islam.
Ik zie trouwens ook niet de waarde in van "dan zijn we terug bij de moraal van...". Ja, dan zijn we daar. Wat zou daar nu het probleem mee zijn? Er is toch zoiets als godsdienstvrijheid, dacht ik zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#726 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat u ermee te maken heb, weet ik niet. Alleen gaat het niet over uw persoon in deze (merkwaardig toch hoe u van alles onmiddellijk op uzelf toespitst...), maar wel over uw bewering dat het afwijzen van homoseksualiteit slechts een kenmerk zou zijn van het christendom of de islam.
Ik zie trouwens ook niet de waarde in van "dan zijn we terug bij de moraal van...". Ja, dan zijn we daar. Wat zou daar nu het probleem mee zijn? Er is toch zoiets als godsdienstvrijheid, dacht ik zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2015 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet u eigenlijk toegeven dat het weinig zinvol was te verwijzen naar die twee godsdiensten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom zou dit wel zo zijn? Het zijn vooral godsdiensten zoals de islam en het christendom, twee godsdiensten die al zeer lang bestaan, die homofilie zeer hevig en virulent hebben bestreden. Dat zijn de feiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#732 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar mens, u leeft één en al en voortdurend in het verleden met uw Oud- en Nieuw Testament en met uw kerkvaders! Kom eens tot bezinning.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2015 om 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zie ik nog steeds geen verband tussen FdW en die godsdiensten. FdW is immers niet gelovig. Daar kan het dus alvast niet aan liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De morele beginselen daarin verwoord beschouw ik tijdloos. Naar een bepaald historisch verleden verlang alvast niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#735 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder politiek handelen mag gebeuren vanuit een bepaalde visie. Ik zie bijgevolg niet in waarom ik dit niet zou mogen doen vanuit mijn christelijke belijdenis. Democratie is nu eenmaal geen voorrecht voor een bepaalde groep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar u leeft met een moraal uit het verleden. Een moraal die nog stamt uit de stammentijd der Joden (OT) en een moraal die bij de Oude joden gold en die stamt uit de tijd van Jezus van Nazaret en Pontius Pilatus. (NT).
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2015 om 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#738 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bepaalde morele beginselen zijn tijdloos, daar nu eenmaal ook verbonden met onze menselijkheid. De verbondenheid tussen man en vrouw kan nu eenmaal vanuit het lichamelijk aspect niet ontkend worden. De ongerijmdheid daarbij van homoseksuele relaties al evenmin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk, tuurlijk, u doet maar. Ik wil u er alleen op wijzen dat uw christelijke moraal stamt uit vervogen tijden en daarom steeds minder wordt gevolgd. Normaal ook, de moraal van het NT was er een die stamde uit de tijd van Jezus. En dat, indien uw kerk wil dat ze gevolgd wordt, ze haar precepten zal moeten aanpassen aan de noden van de tijd. Want anders volgen de mensen niet meer. Zie de voorbehoedsmiddelen. Er is geen kat die nog naar de Kerk luistert op dit punt. Of toch zeer weinig.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2015 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |