Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2015, 22:00   #721
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat lijkt mij al heel wat anders dan uw eerdere bewering dat de oplossing van Dewinter is dat homofielen maar hetero moeten worden om er daarna schetsend over te doen.

Bovendien is wat u nu zegt ook niet helemaal correct. Het is niet omdat iemand het huwelijk tussen partners van verschillend gedrag als norm ziet, dat hij ook vindt dat homoseksuele relaties ongewenst zijn.

Waarom doet u dat eigenlijk?

Paulus.
Neen,maar wel het homofiel huwelijk vind hij ongewenst. En vermits hij beweert dat hetero-relaties de norm zijn, de normale gang van zaken, impliceert hij homofiele relaties abnormaal zijn. En dan zitten weer terug in de moraal zoals deze van de islam of in deze van de christelijke middeleeuwen.Dat is toch duidelijk zeker.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2015 om 22:00.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2015, 22:05   #722
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen,maar wel het homofiel huwelijk vind hij ongewenst. En vermits hij beweert dat hetero-relaties de norm zijn, de normale gang van zaken, impliceert hij homofiele relaties abnormaal zijn. En dan zitten weer terug in de moraal zoals deze van de islam of in deze van de christelijke middeleeuwen.Dat is toch duidelijk zeker.
Neen, dat is omdat jezelf bepaalde waarden in de begrippen "normaal" en "abnormaal" legt.

Er is niets verkeerd met die begrippen, noch zijn ze op welke wijze dan ook stigmatiserend.
In de wereld van de langharigen is de kortharige de abnormale, diegene die afwijkt van de norm, niet "goed" of "slecht", gewoon afwijkend van de norm.

Dat je daar negativiteit in injecteert is veelzeggend.
Oud 11 januari 2015, 22:06   #723
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In communistische landen was homoseksualiteit een misdaad. Wat zegt u daar dan van? Niet onmiddellijk de moraal van het christendom of de islam.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2015, 22:12   #724
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In communistische landen was homoseksualiteit een misdaad. Wat zegt u daar dan van? Niet onmiddellijk de moraal van het christendom of de islam.
Wat heb ik nu met het communisme te maken? Het communisme was trouwens nog op heel wat meer zaken fout. Meer nog, heel het systeem zat fout. En daarom implodeerde het ook. Te vergelijken met de rigoristische christelijke moraal. Ook die kon zich niet handhaven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2015 om 22:15.
Oud 11 januari 2015, 22:18   #725
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heb ik nu met het communisme te maken?
Wat u ermee te maken heb, weet ik niet. Alleen gaat het niet over uw persoon in deze (merkwaardig toch hoe u van alles onmiddellijk op uzelf toespitst...), maar wel over uw bewering dat het afwijzen van homoseksualiteit slechts een kenmerk zou zijn van het christendom of de islam.

Ik zie trouwens ook niet de waarde in van "dan zijn we terug bij de moraal van...". Ja, dan zijn we daar. Wat zou daar nu het probleem mee zijn? Er is toch zoiets als godsdienstvrijheid, dacht ik zo.
Oud 11 januari 2015, 22:19   #726
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heb ik nu met het communisme te maken?
Wat u ermee te maken heb, weet ik niet. Alleen gaat het niet over uw persoon in deze (merkwaardig toch hoe u van alles onmiddellijk op uzelf toespitst...), maar wel over uw bewering dat het afwijzen van homoseksualiteit slechts een kenmerk zou zijn van het christendom of de islam.

Ik zie trouwens ook niet de waarde in van "dan zijn we terug bij de moraal van...". Ja, dan zijn we daar. Wat zou daar nu het probleem mee zijn? Er is toch zoiets als godsdienstvrijheid, dacht ik zo.
Oud 11 januari 2015, 22:26   #727
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U komt aandraven met het communisme. Ik heb nooit gesteld dat het afwijzen van homofiel gedrag alleen een zaak zou zijn van de islam of het christendom. U fantaseert dit er weer eens bij.
Oud 11 januari 2015, 22:35   #728
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zie trouwens ook niet de waarde in van "dan zijn we terug bij de moraal van...". Ja, dan zijn we daar.
Wat zou daar nu het probleem mee zijn? Er is toch zoiets als godsdienstvrijheid, dacht ik zo.
U beseft zeker niet hoe hardvochtig en onmenselijk uw kerk zich opgesteld heeft tegenover homofielen in haar 2000 jarig bestaan. Eéuwen en ééuwen en ééuwen aan een stuk. Tot in onze tijd toe. En u en uw companen zijn daar nog een afschijnsel van, nog een reliek van. Maak u maar geen illusies: een grote, grote meerderheid van de mensen in Europa willen nooit, nooit meer terug naar die tijd. En het zijn zeker niet mensen zoals Dewinter die de tijd nog gaan terugdraaien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2015 om 22:37.
Oud 11 januari 2015, 22:36   #729
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U komt aandraven met het communisme. Ik heb nooit gesteld dat het afwijzen van homofiel gedrag alleen een zaak zou zijn van de islam of het christendom. U fantaseert dit er weer eens bij.
Dan moet u eigenlijk toegeven dat het weinig zinvol was te verwijzen naar die twee godsdiensten.
Oud 11 januari 2015, 22:37   #730
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U beseft zeker niet hoe hardvochtig en onmenselijk uw kerk zich opgesteld heeft tegenover homofielen in haar 2000 jarig bestaan. Eéuwen en ééuwen en ééuwen aan een stuk. Tot in onze tijd toe. En u en uw companen zijn daar nog een afschijnsel van, nog een reliek van. Maak u maar geen illusies: een grote, grote meerderheid van de mensen in Europa willen nooit, nooit meer terug naar die tijd.
Er ontgaat u iets: als christen heb ik geen verlangen naar het verleden. Het is juist de oproep van de Heer om in het hier en nu trouw te zijn aan de geboden.
Oud 11 januari 2015, 22:41   #731
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet u eigenlijk toegeven dat het weinig zinvol was te verwijzen naar die twee godsdiensten.
En waarom zou dit wel zo zijn? Het zijn vooral godsdiensten zoals de islam en het christendom, twee godsdiensten die al zeer lang bestaan, die homofilie zeer hevig en virulent hebben bestreden. Dat zijn de feiten.
Oud 11 januari 2015, 22:43   #732
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er ontgaat u iets: als christen heb ik geen verlangen naar het verleden. Het is juist de oproep van de Heer om in het hier en nu trouw te zijn aan de geboden.
Maar mens, u leeft één en al en voortdurend in het verleden met uw Oud- en Nieuw Testament en met uw kerkvaders! Kom eens tot bezinning.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2015 om 22:45.
Oud 11 januari 2015, 22:44   #733
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom zou dit wel zo zijn? Het zijn vooral godsdiensten zoals de islam en het christendom, twee godsdiensten die al zeer lang bestaan, die homofilie zeer hevig en virulent hebben bestreden. Dat zijn de feiten.
Homoseksualiteit is naar het christendom immers een zonde, net als in het jodendom en de islam. Ook zoals het door de meeste andere godsdiensten wordt afgewezen.

Nu zie ik nog steeds geen verband tussen FdW en die godsdiensten. FdW is immers niet gelovig. Daar kan het dus alvast niet aan liggen.
Oud 11 januari 2015, 22:47   #734
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mens, u leeft één en al en voortdurend in het verleden met uw Oud- en Nieuw Testament en met uw kerkvaders! Kom eens tot bezinning.
De morele beginselen daarin verwoord beschouw ik tijdloos. Naar een bepaald historisch verleden verlang alvast niet.
Oud 11 januari 2015, 22:47   #735
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit is naar het christendom immers een zonde, net als in het jodendom en de islam. Ook zoals het door de meeste andere godsdiensten wordt afgewezen.

Nu zie ik nog steeds geen verband tussen FdW en die godsdiensten. FdW is immers niet gelovig. Daar kan het dus alvast niet aan liggen.
Ewel, laat het voor u dan een zonde zijn. Maar val de mensen dan daar niet mee lastig. U wilt uw vorm van huwelijk en moraal opdringen aan de hele maatschappij. Die tijd is voorbij.
Oud 11 januari 2015, 22:49   #736
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ewel, laat het voor u dan een zonde zijn. Maar val de mensen dan daar niet mee lastig. U wilt uw vorm van huwelijk en moraal opdringen aan de hele maatschappij. Die tijd is voorbij.
Ieder politiek handelen mag gebeuren vanuit een bepaalde visie. Ik zie bijgevolg niet in waarom ik dit niet zou mogen doen vanuit mijn christelijke belijdenis. Democratie is nu eenmaal geen voorrecht voor een bepaalde groep.
Oud 11 januari 2015, 22:50   #737
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De morele beginselen daarin verwoord beschouw ik tijdloos. Naar een bepaald historisch verleden verlang alvast niet.
Maar u leeft met een moraal uit het verleden. Een moraal die nog stamt uit de stammentijd der Joden (OT) en een moraal die bij de Oude joden gold en die stamt uit de tijd van Jezus van Nazaret en Pontius Pilatus. (NT).

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2015 om 22:51.
Oud 11 januari 2015, 22:51   #738
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar u leeft met een moraal uit het verleden. Een moraal die nog stamt uit de stammentijd der Joden (OT) en een moraal die bij de Oude joden gold en die stamt uit de tijd van Pontius Pilatus (NT).
Bepaalde morele beginselen zijn tijdloos, daar nu eenmaal ook verbonden met onze menselijkheid. De verbondenheid tussen man en vrouw kan nu eenmaal vanuit het lichamelijk aspect niet ontkend worden. De ongerijmdheid daarbij van homoseksuele relaties al evenmin.
Oud 11 januari 2015, 22:56   #739
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ieder politiek handelen mag gebeuren vanuit een bepaalde visie. Ik zie bijgevolg niet in waarom ik dit niet zou mogen doen vanuit mijn christelijke belijdenis. Democratie is nu eenmaal geen voorrecht voor een bepaalde groep.
Tuurlijk, tuurlijk, u doet maar. Ik wil u er alleen op wijzen dat uw christelijke moraal stamt uit vervogen tijden en daarom steeds minder wordt gevolgd. Normaal ook, de moraal van het NT was er een die stamde uit de tijd van Jezus. En dat, indien uw kerk wil dat ze gevolgd wordt, ze haar precepten zal moeten aanpassen aan de noden van de tijd. Want anders volgen de mensen niet meer. Zie de voorbehoedsmiddelen. Er is geen kat die nog naar de Kerk luistert op dit punt. Of toch zeer weinig.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2015 om 22:57.
Oud 11 januari 2015, 23:01   #740
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, tuurlijk, u doet maar. Ik wil u er alleen op wijzen dat uw christelijke moraal stamt uit vervogen tijden en daarom steeds minder wordt gevolgd. Normaal ook, de moraal van het NT was er een die stamde uit de tijd van Jezus. En dat, indien uw kerk wil dat ze gevolgd wordt, ze haar precepten zal moeten aanpassen aan de noden van de tijd. Want anders volgen de mensen niet meer. Zie de voorbehoedsmiddelen. Er is geen kat die nog naar de Kerk luistert op dit punt. Of toch zeer weinig.
Wat van God is, kan de Kerk niet veranderen. Homoseksualiteit zal dus altijd een zonde blijven, hoe de wereld er ook moge over denken. Dat laatste is trouwens niet belangrijk, zoals de apostel al schreef, leven we dan wel in deze wereld maar zijn we niet van deze wereld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be