![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Volksgezondheid is hun taak, persoonlijke gezondheid een gevaarlijk hellend vlak. Laatst gewijzigd door Loki : 12 januari 2015 om 06:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Het gaat niet om "nodig hebben", het gaat om "genieten van". Maar bij de prohibitionisten kan dit blijkbaar enkel met legale drugs. Wie een joint aanraakt, is een verslaafde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liepen er dan ook dwergen rond met een schaaltje Coke ? In NYC is dat naar het schijnt een hype.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 januari 2015 om 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De schade is nu veel groter.Toen Alcohol illegaal was kostte het gebruik aan zowat 35000 mensen het leven enkel en alleen door het feit dat het illegaal werd gestookt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zou denken dat dit meer logisch is: als iedereen mag spuiten wat hij wil, moet iedereen ook maar voor zichzelf zorgen als hij in de problemen komt. DAT zou ik consequent vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Legaliseren is niet iets goedkeuren he, roken is ook legaal, maar maatschappelijk wordt er eerder negatief naar gekeken. Het is ook duidelijk dat preventie werkt, als je kijkt naar roken. Naar drugs Toe is de preventie zeer bedroevend. Ik heb kinderen en heb liever dat die dingen legaal zijn, met een duidelijk maatschappelijk negatieve connotatie en veel preventie. Nu verlies je ze in criminaliteit...wat is het beste denk je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid, ik heb niemand gedwongen om op BDW te stemmen. Ik denk dat er een heleboel blowers zijn bij die 33% kiezers. Als het u niet aanstaat wat er in dit land werd beslist, gelieve te verhuizen naar een land waar het wel toegestaan is, ipv zo te jammeren. Wat betreft de grond van de zaak (die u ontwijkt zoals gewoonlijk): Hier wordt duidelijk het zelfbeschikkingsrecht ingeroepen. Wel , dan moet ge de consequenties maar dragen. Als mijn hond kaka doet op straat kuis ik het ook zelf op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb kinderen en ik heb liever dat de boodschap duidelijk is. Drugs is boecht, en beter er van afblijven. Als ge er toch mee begint, kom niet jammeren. Een gewaarschuwd man is er 2 waard. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of doelt u op de mensen in de gevangenis die er zitten voor een beetje cannabis? Die kosten idd pakken geld, en als extraatje leren er dan nog een hoop hoe ze extremistische moslim moeten worden. Goe bezig... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Met zulke mentaliteit komen we er... Laatst gewijzigd door Bhairav : 12 januari 2015 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Verbod in openbare plaatsen is geen repressie he, is gewoon een kwestie van redelijk zijn.
Als ge dat tegen pubers zegt zullen ze nogal luisteren. waarom hou je vast aan een standpuntdat niet werkt, dat is gewoon onnozel.Nogmaals gebruikers moeten opdraaien voor de kosten en dat kan alleen via een tax. Laatst gewijzigd door Loki : 12 januari 2015 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() "Opdraaien voor de kosten" klinkt wel erg alsof er 'n hoop miserie uit voorkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb het over de legaliseren van alle drugs, aangezien het probleem met designerdrugs via verbod onmogelijk is en de situatie zeer problematisch wordt.
Laatst gewijzigd door Loki : 12 januari 2015 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Elke verpakking moet de actieve bestanddelen vermelden, en hoe sterk. Ook enige verwijzingen naar het effect (per hoeveelheid) zou aangenaam zijn. Er mag van mij zelfs 'n bijsluitertje bijzitten, alleen moet het daarvoor niet "enkel via de apotheek" te verkrijgen zijn. Mensen voelen zich heel slim als ze dat 'vinden', maar die snappen het punt niet van legaliseren volgens mij...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik blijf het triestig vinden dat de overheid in het economische kosten/baten plaatje van cannabisgebruik enkel de de kosten wil dragen en niet de baten wil innen, maar voor mijn persoonlijk gebruik zal het mij eigenlijk worst wezen wat men ervan denkt. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 12 januari 2015 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |