Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2015, 15:15   #241
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar begin een politieke partij die pleit voor legalisatie. Ik hou u niet tegen. maar dan zult ge wel uit uw zetel moeten komen en uit uw roes. Hier op dit forum klagen zal BDW niet van gedacht doen veranderen.
't Is niet omdat ik graag eens blow dat ik ermee opsta en ga slapen. Het is nog steeds een discussieforum, in de politiek gaan zegt me niks.
Het zou leuk zijn, maar het hoeft niet legaal hoor. Ik geraak zo ook aan mijn gerief. Wat jullie of de regering daarvan vinden zal me worst wezen.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 13 januari 2015 om 15:17.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:31   #242
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Cannabis is vergif! Een overheid moet niet alleen denken aan centen, maar ook aan de volksgezondheid.
Niet meer dan al die andere brol die de Westerse mens in zijn lijf steekt.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:34   #243
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
't Is niet omdat ik graag eens blow dat ik ermee opsta en ga slapen. Het is nog steeds een discussieforum, in de politiek gaan zegt me niks.
Het zou leuk zijn, maar het hoeft niet legaal hoor. Ik geraak zo ook aan mijn gerief. Wat jullie of de regering daarvan vinden zal me worst wezen.
Ok, mijn excuses als mijn vorige post te persoonlijk overkwam.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:40   #244
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ok, mijn excuses als mijn vorige post te persoonlijk overkwam.
Niet nodig hoor, voel me niet persoonlijk aangevallen.
Oud 13 januari 2015, 16:32   #245
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Cannabis is vergif! Een overheid moet niet alleen denken aan centen, maar ook aan de volksgezondheid
gebruik geen woorden die ge niet begrijpt.
Oud 13 januari 2015, 16:39   #246
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof uw bezorgdheid voor de financiële situatie van de overheid niet! Hoeveel keer moet ik dat zeggen! Als de vos de passie preekt, boer let op uw ganzen. Jullie blowers denken totaal niet aan het algemeen belang, alleen aan uw eigen high! Als ge uwe eigen flauwe kul gelooft is het heel erg!

We kunnen ook de overheid wapens laten maken en verkopen, dat zou toch ook 'moreel zijn tegenover de belastingbetaler'.

Cannabis is vergif! Een overheid moet niet alleen denken aan centen, maar ook aan de volksgezondheid.
Awel het is goed..ik zal een gram cannabis opeten en gij een gram rattenvergif....We zullen zien wie maagkrampen gaat krijgen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 16:43   #247
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Waarom dan altijd dat gejank dat het gelegaliseerd moet worden?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 16:49   #248
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Tegenwoordig kan je legale chemische wiet kopen (naar ik hoor, vrij gevaarlijk) net als legale andere chemische brol. Dit hypocriet beleid is ronduit gevaarlijk en kost levens. Daarom dat gejank dus.

Laatst gewijzigd door Loki : 13 januari 2015 om 16:50.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 16:51   #249
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom altijd dat gejank dat Alcohol en tabak legaal moeten blijven ?
Oud 13 januari 2015, 17:01   #250
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hypocrisie moet aangekaart worden. En omdat ik niet graag heb dat mijn belastingen verspild wordt aan beleid dat faalt. Dat zeg ik niet alleen, ook oa toxicoloog Tytgat pleit daarvoor (ook een verslaafde zeker?)
Citaat:
De auteurs pleiten daarom voor:

een kritische evaluatie van de resultaten en onbedoelde gevolgen van het Belgische cannabisbeleid;
het beëindigen van de criminalisering en stigmatisering van mensen die cannabis gebruiken en anderen niet schaden;
het afbouwen van de repressieve aanpak, en het benutten van de budgettaire middelen die zo vrijkomen voor een geheel van maatregelen die de vraag ontmoedigen;
het ernstig bestuderen van de beleidsopties van een gereguleerde markt voor cannabis; en
het experimenteren met modellen van wettelijke regulering van cannabis.
Tom Decorte, Paul De Grauwe en Jan Tytgat nemen Belgisch cannabisbeleid op de korrel
Oud 13 januari 2015, 17:02   #251
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Omdat dit nog altijd een discussieforum is? Ne virtuelen toog, bij wijze van spreken.
Oud 13 januari 2015, 17:02   #252
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom altijd dat gejank dat Alcohol en tabak legaal moeten blijven ?
Ik moet de eerste thread hier nog tegenkomen waarin iemand daarvoor komt pleiten. Wel zie ik hier om de zoveel tijd threads opduiken met drugsgebruikers die komen janken hoe oneerlijk het is dat cannabis illegaal is en alcohol wel legaal. Met de huidige alcohol-en tabaksregeling hebben de meesten dan ook geen probleem.
Oud 13 januari 2015, 17:10   #253
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Awel het is goed..ik zal een gram cannabis opeten en gij een gram rattenvergif....We zullen zien wie maagkrampen gaat krijgen.
Ik heb toch een goeie vriend gehad die schizofreen is geworden van cannabis. Op ongeveer een jaar tijd van een beloftevolle muzikant, naar een plant. En hij zit nog steeds in een instelling. Dat is nu 20 jaar later.

Ik denk niet dat dat ge van chocolade of paprika chips schizofreen wordt.
Dus, ja, vergif. Een zeer langzaam vergif voor de meesten, en voor anderen een snel werkend vergif.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 17:15   #254
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet de eerste thread hier nog tegenkomen waarin iemand daarvoor komt pleiten. Wel zie ik hier om de zoveel tijd threads opduiken met drugsgebruikers die komen janken hoe oneerlijk het is dat cannabis illegaal is en alcohol wel legaal. Met de huidige alcohol-en tabaksregeling hebben de meesten dan ook geen probleem.
Draai de rollen anders eens om uit nieuwsgierigheid.....lanceer eens een wet dat vanaf volgende week Alcohol en sigaretten uit de handel worden genomen.....en als illegaal zullen worden bestempeld....Ik weet niet hoelang je je wet zal overleven.....het zal niet met janken blijven naar mijn bescheiden mening

Trouwens ik denk niet dat ook maar iemand een probleem zou hebben met een (zelfs strenge) cannabisregeling.....integendeel ...maar een regeling is nogal moeilijk als je iets in de illegaliteit wil houden en dat is waar het om draait.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 januari 2015 om 17:27.
Oud 13 januari 2015, 17:20   #255
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb toch een goeie vriend gehad die schizofreen is geworden van cannabis. Op ongeveer een jaar tijd van een beloftevolle muzikant, naar een plant. En hij zit nog steeds in een instelling. Dat is nu 20 jaar later.

Dus, ja, vergif. Een zeer langzaam vergif voor de meesten, en voor anderen een snel werkend vergif.
Dat verhaaltje van die vriend kennen we ondertussen al....Met alle respect voor uw vriend maar tegenover uw vriend staan miljoenen gebruikers die nooit schizofreen zullen worden.Heel waarschijnlijk had deze vriend al aanleg of een onderliggend psychisch probleem.Trouwens is ooit bewezen dat cannabis de oorzaak was van zijn ziekte ? Misschien was hij sowieso schizofreen geworden ??

En waarom ga je nu een opeens een roesmiddel vergelijken met chips ?? Volgens mij zijn chips niet echt drugs......Spreek eens over tabak bijvoorbeeld als je het toch wil hebben over vergif ....met een paar tientallen miljoen doden per jaar ingevolge van...

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 januari 2015 om 17:29.
Oud 13 januari 2015, 17:32   #256
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vertel je kort een ander verhaal.Mijn huisarts is zijn praktijk moeten stoppen.Hij was verslaafd aan Cola en dronk meer dan 3 liter per dag.Hierdoor is zijn beendergestel beginnen te ontbinden en kon hij nog nauwelijks bewegen (huisbezoeken enz onmogelijk)......Zo zie je maar en wat ik je hier vertel is de pure waarheid...ondertussen verdiend hij zijn centen met postzegels te verhandelen.
Oud 13 januari 2015, 18:19   #257
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Tabak en alcohol zijn zwaar vergif.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 18:26   #258
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is zo...daarom bestaat er ook zoiets als een Alcoholvergiftiging (veelvoorkomend).Ter info...in 2014 zou voor het eerst een vrouw zijn overleden aan een cannabisvergiftiging...maar dit wordt dan weer meerdere malen weerlegt door allerhande instanties.
Oud 13 januari 2015, 18:27   #259
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ai, onze Rudy is verloren gelopen. Ik denk dat je hier moet zijn: http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20
Oud 13 januari 2015, 18:31   #260
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ai, onze Rudy is verloren gelopen. Ik denk dat je hier moet zijn: http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20
Maar neen. Vanaf een bepaalde volwassen leeftijd kies je er toch zelf voor. Of de rook uit je oren komt of puur alcohol pist. Je kiest er zelf voor.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be