![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw redenering volgend zou u van de mens een soort automaat willen maken, een wezen dat niet mag nadenken maar slaafs, naar de letter, de punten moet uitvoeren van Torah-teksten die u uitkiest. En alleen maar die... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neigt naar het ietsisme. Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 januari 2015 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus moet men het bevel van God, uitgesproken in Leviticus, toepassen en homosksuelen doden. Ook de christenen moeten dit, want ook voor hen geldt de Thora op dit punt. De wil van uw God is zeer expliciet en niet mis te verstaan. U kunt daar nu eenmaal niet onderuit. Maar... u doet het niet. U kijkt de andere kant op. Weg van uw God. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 januari 2015 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk valt er in deze godsdienstige discussie maar één woord te zeggen, enfin, laten we er twee van maken : Gnostische Evangeliën...
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Gnostische_Evangeli%C3%ABn Gods Woord ? Mijn voeten, ja. Door 'de mens' zorgvuldig uitgekozen en geselecteerd.... Als er al zo gefoefeld is met het nieuwe testament, wat moet er dan gebeurd zijn met het oude ?????? ![]() ![]() ![]() ![]() Je kent toch dat spelletje waarin je een zin in het oor van je buur fluistert, en die in 't oor van diens buur, enz..enz.. ???? Allé, dan....moet ik nog meer zeggen ?
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 13 januari 2015 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#785 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in een van die geschriften lezen we hoe Jezus met deze strafbepalingen omging. Volgens de Wet hoort een overspelige vrouw gestenigd te worden. De farizeeën brengen een vrouw voor Jezus die op overspel is betrapt. En kijk, Hij past die strafbepaling niet toe. Meer zelfs, de farizeeën durven niet protesteren, maar druipen in alle stilte af... In Jezus is immers het Nieuwe Verbond gekomen: zonde leidt door berouw tot vergiffenis en de harde straffen van het OT zijn verleden tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 januari 2015 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[17] Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten op te heffen. Ik ben niet gekomen om ze op te heffen, maar om ze te vervullen. [18] Want Ik verzeker jullie; eer hemel en aarde vergaan, zal er niet één punt of komma van de wet afgaan voor het allemaal gebeurd zal zijn. [19] Wie één van die geringste geboden ontkracht en dat de mensen leert, zal de geringste genoemd worden in het koninkrijk der hemelen Ik zou toch opletten mocht ik in uw plaats zijn. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 januari 2015 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u de moeite nam, verder te lezen, dan had u gezien dat Jezus de oude bepalingen zet tegenover de volheid in Hem. Herhaaldelijk staat er steeds de tegenstelling: "vroeger... maar Ik zeg u..." Jezus stelt de moraliteit veel hoger, en bijgevolg ook de afkeer voor de zonde en dus het berouw, en veel sterk in de verf van de harde strafbepalingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 januari 2015 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoef niets te interpreteren, hoor. De tekst van de Bergrede is van een uitzonderlijke klaarheid. Leest u maar na.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[21] Jullie hebben gehoord dat tot de ouden gezegd is: U zult niet doden. Wie doodt, zal uitgeleverd worden aan het gerecht. [22] Maar Ik zeg jullie*: ieder die zijn broeder een kwaad hart toedraagt, zal uitgeleverd worden aan het gerecht. Wie “leeghoofd” zegt tegen zijn broeder, zal uitgeleverd worden aan het Sanhedrin*. En wie “domkop” zegt, zal uitgeleverd worden aan het hellevuur. Dat is nogal wat. Wees maar zeker dat hij staat achter het gebod van Leviticus. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 januari 2015 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Maar wie nu een geldbuidel heeft, moet die meenemen, evenals zijn reistas, en wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen." 34 "Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard." Zoals ik al eerder zei: uw Nieuw Testament is een soort graaipot. Men kan er zo vanalles in vinden. Al naar gelang het punt dat men wil maken. En wat de Bergrede betreft, zo hoog is die moraliteit van Jezus niet. Ik heb de man nooit horen fulmineren tegen de slavernij. Integendeel, hij bevestigt die! Mooie God hebt u. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 januari 2015 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#795 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U isoleert maar evenzeer. Ik bevorder u zelfs tot 'Isoleerkampioen'. Er is wel geen geldsom aan verbonden.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 januari 2015 om 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#796 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De christelijke lezing van de bijbel. Dat soort lezingen kennen we. Ik heb eens met andere christenen gesproken. Het ging over die fameuze Eindtijd die Jezus niet kon voorspellen. En weet u wat die mij kwamen vertellen? Dat met de Eindtijd de val van Jeruzalem werd bedoeld omdat Jezus meende dat deze zich zou voordoen nog tijdens zijn generatie. En zo heeft iedereen zo wat zijn interpretatie. Trouwens, dat deed niet eens ter zake deed, want zelfs dit kon Jezus niet voorspellen vermits hij de exacte datum niet kon zeggen. En zo zal de dominee zijn 'lezing' hebben en u de uwe. Nogmaals, we kennen dat soort christelijke 'lezingen'. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 januari 2015 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat het volstrekt niet is. Heb ik altijd erg zielig gevonden aan het Christendom, dat "omturnen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#799 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp niet dat de christenen in Jezus de joodse messias zien. Dat raakt noch kant noch wal. Bovendien maken ze van de joodse messias een 'god'. En blasfemie tot en met. Jezus als rechtzinnige jood zou er niet goed van geweest zijn. In het O.T. is de toekomstige messias zo mens als het maar kan zijn! De uitverkorene weliswaar, maar steeds mens.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 januari 2015 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#800 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans zou u moeten weten dat zelfs in de joodse traditie het OT de voorafspiegeling is van de messias. Alleen is er dat grote verschil met de christenen: de joden hebben in Jezus de messias niet willen (h)erkennen.
|
![]() |
![]() |