![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tip: er wonen hier ook niet-westerlingen bvb Religie moet 100 losgekoppeld worden van de staat. Dus ook geen vrijmetselaars, die hebben ook hun geloof. Maar religie loskoppelen van het geloof? Betekent dat dan een enkele staatsgodsdienst? Misschien wel wereldwijd? Voor zoiets Is de wereld GDzijdank nog niet klaar. Laatst gewijzigd door zonbron : 14 januari 2015 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wie zegt dat ik dat wil? Islam is trouwens een samenraapsel en zeer doorzichtig. Geef mij veertig dagen en ik flans u een superieure versie in elkaar.
![]() |
#104 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Op individueel vlak kan dat niet, het is daar dat de westerling faalt. Het probleem is dat heel onze maatschappij voortgekomen is uit de ontvoogdingsstrijd. We zouden grote denkers meer moeten koesteren, centraler plaatsen en gewoon vieren. We beseffen ook niet hoeveel gebruiken van onze voorouders die bevorderend waren voor het samen leven gekaapt zijn geweest door geloof. Kerstmis is daar een voorbeeldje van. Die gebruiken zouden terug moeten losgekoppeld worden van het geloof.
![]() |
#105 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is goed dat de redactie van Charlie Hebdo hun mening kan blijven uiten, ook al deel ik niet hun links progressieve achtergrond.
Echter ook andere mensen hebben recht op hun vrije mening, zolang er geen oproep is tot geweld. Daar gaat het Franse regime dus serieus in de fout. Persoonlijke meningen worden op een hoop gegooid met terreur om zo hun vrijheid te kunnen inperken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Met de nadruk op mis.
![]() |
#110 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar van mij mogen ze moslims blijven, iedereen heeft recht op zijn stompzinnigheid.
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci). Laatst gewijzigd door Loki : 14 januari 2015 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zeg niet dat mijn masker afvalt, want ik bedenk dit nog maar net. Het is ook hypocriet, toegegeven, toch ben ik voorstander. ![]() Laatst gewijzigd door Snerror : 14 januari 2015 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik het huwelijk zie als een band tussen man en vrouw, hang ik dan in een land dat het homo"huwelijk" kent, een "extreme overtuiging" aan? Als ik meen dat de Belgische staat ontmanteld moet worden, deel ik dan een "extreme mening"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pleit U voor een hernemen van het daadwerkelijke centraal-Europese paganisme, heidenencultuur? De terugkeer van het heidendom? Laatst gewijzigd door zonbron : 14 januari 2015 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mccarthyisme En nee, uw meningen zijn niet extreem, ik zou me concentreren op Islam zoals Mccarthyisme zich richtte op communisten. Laatst gewijzigd door Snerror : 14 januari 2015 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Protest? Onlangs ging een evangelische pastoor enkele foldertjes uitdelen in een parlementsgebouw van een land dat zulke progressieve zaken erkent en die staat nu inderdaad bekend als een extremist en wordt 'vermeden'. Ik zou er niet van wakker liggen, want vanwege U mening inzake de Belgische Staat staat U nu zonder twijfel reeds op een rode lijst @JvdB. Laatst gewijzigd door zonbron : 14 januari 2015 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel al lang nattigheid. Kijk maar eens naar de laatste toespraak van Manuel Valls en hoe hij het rechtvaardigt dat bepaalde meningen wel strafbaar horen worden gesteld. Eigenlijk angstaanjagend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom herleidt u plotseling "extreme denkbeelden" tot de islam? Waarom is het christelijk standpunt op het huwelijk niet extreem, maar wel dat van de islam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Extreme denkbeelden van Islamitische aard dus, daaronder viel het christendom niet. Op dat vlak zijn ze misschien even 'extreem', maar er schuilt geen gevaar voor ons in het Christendom. Laatst gewijzigd door Snerror : 14 januari 2015 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |