Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2015, 14:49   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Stel u voor, hier op een discussieforum in discussie gaan met iemand met een andere mening. Zeker niet doen!!
Dat is een 'werkpuntje'!
Hij sprak niet over mensen met een andere mening wel over mensen die cliché's gebruiken en onzin vertellen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 15:09   #22
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hij sprak niet over mensen met een andere mening wel over mensen die cliché's gebruiken en onzin vertellen.
Inderdaad: alsof ik helderziend ben: Ik tel al 2 antwoorden zonder de minste inhoud;
1 compleet uit de context gerukte stelling, en een taalfoutje.

Zie je waarom ik zeg dat je aan die mensen geen energie mag verspillen? Niet alleen is het nutteloos, het zorgt ervoor dat je in die tijd iemand had kunnen bereiken die wel voor rede vatbaar is.

Ik heb ettelijke jaren geprobeerd te discussiëren met elke mens, zonder uitzondering. Ik zal dat blijven doen, maar ik heb bijgeleerd dat mensen die alleen maar wat hun ego willen polijsten niet die personen zijn waarop je je pijlen moet richten. Het internet is en blijft een prachtig forum op zich; maar soms moet je uiteindelijk tegen jezelf zeggen: "Ik weet dat persoon X deze thread verziekt, en hoewel het jeukt om erop te reageren, doe ik het beter niet."

Het heeft lang geduurd tegen ik dit kon, en ik zou het iedereen durven aanraden.

Laatst gewijzigd door boeha : 15 januari 2015 om 15:09.
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 23:59   #23
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeha Bekijk bericht
Leuk om te zien dat sommige mensen nog altijd opkomen voor waar ze in geloven!
Ik doe het zelf niet, maar vind dat elke mens voor zichzelf mag beslissen wat ie met z'n lichaam doet. Als men vandaag de wet letterlijk zou toepassen, dan moeten zowat 1 miljoen belgen direct de gevangenis in!
(->vanaf een wet compleet haaks op de realiteit staat, zou die wet aangepast moeten worden vind ik)

werkpuntje : je hoeft niet altijd te reageren op dezelfde personen die clichés en onzin gooien in uw thread. Dat zorgt ervoor dat je je aandacht verspilt aan mensen die hun gedacht al hebben opgemaakt, en dat zeker niet gaan veranderen omwille van zinvolle argumenten.
Daar heeft u gelijk in, ik kan het toch niet laten aangezien ik die leugens beu ben.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 00:02   #24
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och, het is eerder trendy geworden om toegeeflijk te staan tegenover hennep. Maar of het nu hennep, tabak, alcohol, ecstasy, lsd of wat dan ook is, het werkt allemaal verslavend en je hebt het volstrekt niet nodig om normaal te kunnen functioneren.
U heeft deels gelijk (het werkt immers allemaal psychisch verslavend en sommige fysisch). Men heeft het niet nodig om normaal te kunnen functioneren.

Moet het daarom verboden worden?

TV is ook niet nodig om normaal te functioneren, net als religie, het huwelijk, in warmere streken zelfs kledij. Ik mis dus het punt en bovendien is het zeer off topic aangezien ik niets zie over vergif.

Tenzij uw definitie is: vergif is iets dat je niet nodig hebt om te functioneren.
Oud 16 januari 2015, 00:05   #25
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Inderdaad: alsof ik helderziend ben: Ik tel al 2 antwoorden zonder de minste inhoud;

Zie je waarom ik zeg dat je aan die mensen geen energie mag verspillen? Niet alleen is het nutteloos, het zorgt ervoor dat je in die tijd iemand had kunnen bereiken die wel voor rede vatbaar is.

Ik heb ettelijke jaren geprobeerd te discussiëren met elke mens, zonder uitzondering. Ik zal dat blijven doen, maar ik heb bijgeleerd dat mensen die alleen maar wat hun ego willen polijsten niet die personen zijn waarop je je pijlen moet richten. Het internet is en blijft een prachtig forum op zich; maar soms moet je uiteindelijk tegen jezelf zeggen: "Ik weet dat persoon X deze thread verziekt, en hoewel het jeukt om erop te reageren, doe ik het beter niet."

Het heeft lang geduurd tegen ik dit kon, en ik zou het iedereen durven aanraden.
Klopt wel. Als ik merk dat mensen van slechte wil zijn, vliegen ze op mijn negeerlijst. Het grappige is dat ze dit wel weten, maar toch blijven reageren alsof ik hun zever lees.
Oud 16 januari 2015, 00:06   #26
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Persoon X, ben ik dat? Ben ik dat?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 00:19   #27
geertvdb

Standaard

Citaat:

Ik ga u eens een wijze levensles geven. Meningen zijn niet gebaseerd op logisch nadenken maar genetisch bepaald. vrije wil bestaat niet. Als gij in de illusie leeft dat ge mensen van mening kunt doen veranderen 'door zinvolle argumenten (welke??), dan vergist ge u.

Ten 2e. Mijn ervaring is dat als mensen verwijten maken, ze eigenlijk zichzelf projecteren op een andere persoon. Mijn bomma verweet altijd andere mensen dat ze gierig waren, terwijl ze zelf geweldig gierig was.
Ge verwijt anderen dat ze niet naar zinvolle argumenten willen luisteren, maar wanneer was de laatste keer dat gij van gedacht zijt veranderd over een bepaald onderwerp? En wat bedoelt u met clichés? Zijn al uw meningen 'cliché bestendig'?
Oud 16 januari 2015, 07:08   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga u eens een wijze levensles geven. Meningen zijn niet gebaseerd op logisch nadenken maar genetisch bepaald. vrije wil bestaat niet. Als gij in de illusie leeft dat ge mensen van mening kunt doen veranderen 'door zinvolle argumenten (welke??), dan vergist ge u.

Ten 2e. Mijn ervaring is dat als mensen verwijten maken, ze eigenlijk zichzelf projecteren op een andere persoon. Mijn bomma verweet altijd andere mensen dat ze gierig waren, terwijl ze zelf geweldig gierig was.
Ge verwijt anderen dat ze niet naar zinvolle argumenten willen luisteren, maar wanneer was de laatste keer dat gij van gedacht zijt veranderd over een bepaald onderwerp? En wat bedoelt u met clichés? Zijn al uw meningen 'cliché bestendig'?
Het is je erfenis dan toch ten goede gekomen mag ik hopen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 januari 2015 om 07:09.
Oud 16 januari 2015, 07:49   #29
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan weet u dat een mening hebben gewoon uw gedachten reflecteerd over de situatie en dat staat los van de vrij wil, ik hinder je toch niets of toch wel ?

En leg mij eens uit wat genetische bepaaldheid en vrije wil met elkaar te maken heeft ?

Ik leg je niets in de weg, tenzij jouw vrije wil heeft bepaald dat jouw gedachten ter projectie juist in zekere zin opleggend kan overkomen, daarnaast betekend het nog niet dat jouw wil ook overtuigend werkt ten aanzien van de leerprocessen waar je uit kunt putten, ik kan niet genoeg benadrukken dat een mening uiten daarom ook geen invloed kan hebben op iemands andere gedachten over het onderwerp in kwestie en daar is iedereen vrij in zonder daarvoor een doel voor ogen te hebben, radicalisering kan daar een voorbeeld bij zijn !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 16 januari 2015 om 07:51.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 08:10   #30
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Wij mensen gebruiken al eeuwen vergif. Alcohol, muskaatnoot, cannabis, opium, aspartaam, tabak. Het hangt er gewoon vanaf hoe je er mee omgaat. Zo zag ik de meerwaarde van roken niet meer in en ben ik daarmee gestopt, alsook met het drinken van een trappistje 's avonds voor TV. De schade die ik, als volwassene, eventueel oploop door sporadisch cannabisgebruik neem ik bij, en zijn in mijn ogen miniem te noemen.
De hypocrisie die veel blowers aankaarten ligt daarin ook. "Ik wil dat jij stopt met jouw vergif, want het is er eentje dat ik niet gebruik of begrijp. Zolang ik het vergif dat ik wel gebruik maar mag blijven gebruiken." Veeg eerst voor eigen deur.

Citaat:
“The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind.”
William Blake
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 09:29   #31
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

ge leest de grootste onzin op p.be. Genetisch bepaalde meningen... welke genen coderen daarvoor?
Oud 16 januari 2015, 11:09   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ge leest de grootste onzin op p.be. Genetisch bepaalde meningen... welke genen coderen daarvoor?
De genen van Geert vdb nemen idd rare sprongen.
Oud 16 januari 2015, 20:19   #33
boeha
Schepen

Standaard

Dit is perfect wat ik bedoel; als je sommige personen genoeg aandacht geeft, dan zullen ze steeds opnieuw erin wentelen, en steeds meer vragen.

(en bijgevolg elke zinnige discussie onmogelijk maken)
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 18:57   #34
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Eigenaardig...

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...nisstraf.dhtml

Vader die stervende dochter cannabisolie gaf tegen de pijn riskeert gevangenisstraf

Wat eigenlijk nog het meest in het oog springt is wel :
Citaat:
De Australiër vertelt aan de Newcastle Herald dat zijn dochter merkbaar beter werd door de mengeling van cannabisolie en kokosnootolie. "Haar lichaam vertoonde weer teken van leven, haar buik deed geen pijn meer en ze kon weer eten", vertelt Adam.
Maar wat wel het ergste is :
Citaat:
Rumer Rose kreeg meer energie en ze kreeg weer wat kleur, maar op 2 januari werd Adam gearresteerd toen hij op weg was naar Brisbane, waar hij een afspraak had met de arts van zijn dochter. Momenteel is Adam op borg vrij, maar hij mag geen contact hebben met zijn dochter, die weer in het ziekenhuis ligt nadat ze gestopt was met de olie en enkele aanvallen had gekregen.
Maar in 't hospitaal zal de pharma er wel wat medicijnen aan geven...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 19:07   #35
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Dan weet u dat een mening hebben gewoon uw gedachten reflecteerd over de situatie en dat staat los van de vrij wil, ik hinder je toch niets of toch wel ?

En leg mij eens uit wat genetische bepaaldheid en vrije wil met elkaar te maken heeft ?

Ik leg je niets in de weg, tenzij jouw vrije wil heeft bepaald dat jouw gedachten ter projectie juist in zekere zin opleggend kan overkomen, daarnaast betekend het nog niet dat jouw wil ook overtuigend werkt ten aanzien van de leerprocessen waar je uit kunt putten, ik kan niet genoeg benadrukken dat een mening uiten daarom ook geen invloed kan hebben op iemands andere gedachten over het onderwerp in kwestie en daar is iedereen vrij in zonder daarvoor een doel voor ogen te hebben, radicalisering kan daar een voorbeeld bij zijn !
Ik heb ooit een onderzoek gelezen naar politieke voorkeur. Men onderzocht de politieke voorkeur tussen niet geadopteerde kinderen en hun ouders en wel geadopteerde kinderen en hun ouders (pleegouders dus).
En wat bleek. Tussen kinderen die niet geadopteerde kinderen was er een sterke correlatie met de politieke voorkeur van de ouders. Tussen geadopteerde kinderen en hun pleegouders was er bijna geen correlatie.
En dan is men op het idee gekomen om van de biologische ouders (indien die bekend waren) van de geadopteerde kinderen te ondervragen over hun politieke voorkeur.
En rara, wat bleek. Er was een sterke correlatie tussen de geadopteerde kinderen en hun biologische ouders.

Conclusie: politieke voorkeur is genetisch bepaald.

En als dat voor politieke voorkeur is, is dat voor elke voorkeur: bvb muziek voorkeur.

vrije wil bestaat niet. iedereen die dit leest en denkt dat zijn politieke voorkeur vrij gekozen is, vergist zich. Bij uw geboorte stond dat al vast.
Oud 18 januari 2015, 19:10   #36
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Wel , ik ben de enige mens inde wereld die niet in vrije wil en vrije keuzes geloof. Zeer veel onderzoek bevestigt deze zienswijze.

En als er geen vrije wil is, wat bepaalt dan wel uw mening? Of mijn mening?
Oud 18 januari 2015, 19:13   #37
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb ooit een onderzoek gelezen naar politieke voorkeur. Men onderzocht de politieke voorkeur tussen niet geadopteerde kinderen en hun ouders en wel geadopteerde kinderen en hun ouders (pleegouders dus).
En wat bleek. Tussen kinderen die niet geadopteerde kinderen was er een sterke correlatie met de politieke voorkeur van de ouders. Tussen geadopteerde kinderen en hun pleegouders was er bijna geen correlatie.
En dan is men op het idee gekomen om van de biologische ouders (indien die bekend waren) van de geadopteerde kinderen te ondervragen over hun politieke voorkeur.
En rara, wat bleek. Er was een sterke correlatie tussen de geadopteerde kinderen en hun biologische ouders.

Conclusie: politieke voorkeur is genetisch bepaald.

En als dat voor politieke voorkeur is, is dat voor elke voorkeur: bvb muziek voorkeur.

vrije wil bestaat niet. iedereen die dit leest en denkt dat zijn politieke voorkeur vrij gekozen is, vergist zich. Bij uw geboorte stond dat al vast.
Voorkeuren staan enkel vast voor het land van afkomst waar de cultuur bepalend is voor de ontwikkeling van de inwoners, vrije wil is er wel degelijk, maar dan ben je zeker van jezelf dat die vrije wil nooit gebonden is aan de politieke voorkeur of andere voorkeuren...

Correlatie van geadopteerden en echte biologische ouders hebben enkel de voorkeur van hun eigen cultuur mee indien ze daar nog voor een deel hebben geleefd eenmaal die band er is, neem je dat mee en volstrekt normaal, maar dat genen dat bepalen is grotendeels quatch !
Oud 18 januari 2015, 19:18   #38
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel , ik ben de enige mens inde wereld die niet in vrije wil en vrije keuzes geloof. Zeer veel onderzoek bevestigt deze zienswijze.

En als er geen vrije wil is, wat bepaalt dan wel uw mening? Of mijn mening?
Genen bepalen niets over jouw mening, het is u die er in gelooft dat je niet boven je eigen genen kunt staan, bedoel de genen bepalen geenszins de voorkeuren van iemand noch dat genen bepalen dat jij je moet afhankelijk stellen van die genen om te kunnen overleven.
Oud 18 januari 2015, 20:02   #39
geertvdb

Standaard

Citaat:
Genen bepalen niets over jouw mening, het is u die er in gelooft dat je niet boven je eigen genen kunt staan, bedoel de genen bepalen geenszins de voorkeuren van iemand noch dat genen bepalen dat jij je moet afhankelijk stellen van die genen om te kunnen overleven.
No comprendo
Oud 18 januari 2015, 20:03   #40
geertvdb

Standaard

Citaat:
Voorkeuren staan enkel vast voor het land van afkomst waar de cultuur bepalend is voor de ontwikkeling van de inwoners, vrije wil is er wel degelijk, maar dan ben je zeker van jezelf dat die vrije wil nooit gebonden is aan de politieke voorkeur of andere voorkeuren...

Correlatie van geadopteerden en echte biologische ouders hebben enkel de voorkeur van hun eigen cultuur mee indien ze daar nog voor een deel hebben geleefd eenmaal die band er is, neem je dat mee en volstrekt normaal, maar dat genen dat bepalen is grotendeels quatch !
mmmm, nee, begrijp ik ook niet.

Doe nog eens een poging. Ik ben in mijne geduldige vandaag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be