Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2015, 13:28   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Bachmann's verleden hoeft zeker niet te worden verzwegen, maar dit steeds weer gaan herhalen en als reden gebruiken om PEGIDA te proberen zwart maken is belachelijk en maakt deel uit van de taktiek van links die kost wat kost wilt doen geloven dat PEGIDA een extreem-rechtse beweging is geleid door criminelen. Amalgamen zijn altijd al het sterkste wapen geweest van die linkse leugenaars.

Bachmann is begonnen met een idee, en dat is meteen overgenomen en ondersteund door massa's mensen. Hijzelf had dat nooit verwacht. Het kan de zee van mensen die PEGIDA ondersteunen niets schelen wie of wat Bachmann is of doet, velen kennen hem niet eens. Het gaat erom dat de Europeanen meer dan genoeg hebben van de Islamisering van hun landen, en ertegen betogen. Die massa's mensen zomaar discrediteren door steeds weer de kaarten 'nazi's', 'extreem-rechts' en 'criminelen' te gaan uitspelen heeft bovendien een averechts effect.

Maar ook dat hebben de linkse rakkers en hun linkse media nog niet door.

En nog even dit: als een extreem-rechtse partij zoals het VB zo'n beweging helpt opstarten dan is dat om dezelfde redenen als hierboven geen probleem voor mij, maar als ze de beweging proberen te kapen voor hunzelf dan gaan ook zij ondervinden dat ze verkeerd bezig zijn, want dat is het laatste wat de bevolking verwacht. De mensen zijn gewoon de Islamisering beu. Niets meer niets minder.
Voor jou mag dat misschien geen probleem zijn, voor veel anderen wel.
En schermen met linkse rakkers en linkse media is te gemakkelijk. Er is eerder hier al aangegeven dat bijvoorbeeld n-va intern al opgeroepen heeft aan Pegida geen woorden vuil te maken. Versta : doodzwijgen.
Zijn dat linkiewinkies ?
Als Pegida zich niet openlijk distantieert van het blok zullen ze het kunnen schudden volgens mij.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 13:56   #122
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bedankt maar ik kende zijn geschiedenis.
Mijn post bedoelde het anders: een ronduit crimineel verleden een "twijfelachtig verleden" noemen door poster Antoon vind ik een zwakke eerder vergoelijkende repliek.
Hetzelfde reeds opgemerkt trouwens in andere topics.

Sorry Panda, 'k was blijkbaar niet duidelijk.
Oud 19 januari 2015, 15:14   #123
Mirushetnieuws
Burger

Mirushetnieuws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En schermen met linkse rakkers en linkse media is te gemakkelijk. Er is eerder hier al aangegeven dat bijvoorbeeld n-va intern al opgeroepen heeft aan Pegida geen woorden vuil te maken. Versta : doodzwijgen.
Zijn dat linkiewinkies ?
Als Pegida zich niet openlijk distantieert van het blok zullen ze het kunnen schudden volgens mij.
Bij de bijeenkomst zullen de heren en dames van VB naar de achterste rij worden verwezen zodat enige link onmogelijk gelegd zou kunnen worden.

Ik weet echter dat ene De Winter al staat de popelen om op rij 1 te staan en het hele gebeuren naar hem te trekken. (Hier zijn de andere Pegida's ZELF bang voor).
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 17:05   #124
sloeber
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Er is eerder hier al aangegeven dat bijvoorbeeld n-va intern al opgeroepen heeft aan Pegida geen woorden vuil te maken. Versta : doodzwijgen.
Zijn dat linkiewinkies ?
Nee, ze zijn spijtig genoeg niet dom genoeg om zich daar aan te verbranden.
Oud 19 januari 2015, 17:54   #125
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Bij de bijeenkomst zullen de heren en dames van VB naar de achterste rij worden verwezen zodat enige link onmogelijk gelegd zou kunnen worden.

Ik weet echter dat ene De Winter al staat de popelen om op rij 1 te staan en het hele gebeuren naar hem te trekken. (Hier zijn de andere Pegida's ZELF bang voor).
Om PhDW te beletten op de eerste rij te staan bij een initiatief tegen islam ga je hem moeten sedateren met een verdovingsgeweer en hem dan ergens dumpen in een kast of de kelder. http://www.instrulife.be/diergeneeskunde/?item=15203
Oud 19 januari 2015, 18:02   #126
Mirushetnieuws
Burger

Standaard

De krant De Morgen contacteerde me net.

De nieuwe woordvoerder van PEGIDA (Dus niet Hans of mezelf, nog iemand anders) heeft officiële connecties met VB Deurne. Ze stoppen het dus zelfs niet meer onder stoelen op banken.
Oud 19 januari 2015, 18:17   #127
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De krant De Morgen contacteerde me net.

De nieuwe woordvoerder van PEGIDA (Dus niet Hans of mezelf, nog iemand anders) heeft officiële connecties met VB Deurne. Ze stoppen het dus zelfs niet meer onder stoelen op banken.
Oud 19 januari 2015, 18:20   #128
Mirushetnieuws
Burger

Standaard

Citaat:
Bij deze de naam:

Rudy Van Nespen (Google is uw vriend)!
Oud 19 januari 2015, 18:45   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mirushetnieuws, je bent nieuw hier en je focus is op één dossier dat je heel goed kent.
Wat is jouw prognose : geraken de blokkers hiermee weg ? Lukt het hen van Pegida vlaanderen te kapen ? En er desondanks een succes van te maken als drukkingsgroep ? Of lukt het (bewuste) stilzwijgen van de andere partijen om deze beweging die blijkbaar gewoon een tentakel is van het vlaams blok dood te zwijgen ? Laat het volk zich couilloneren en als schaapjes vooruitdrijven door wat verdekt opgestelde zetbazen van het blok, of mislukt dit en blijft het een blok reünie ?
Oud 19 januari 2015, 18:57   #130
Mirushetnieuws
Burger

Standaard

Citaat:
Mirushetnieuws, je bent nieuw hier en je focus is op één dossier dat je heel goed kent.
Wat is jouw prognose : geraken de blokkers hiermee weg ? Lukt het hen van Pegida vlaanderen te kapen ? En er desondanks een succes van te maken als drukkingsgroep ? Of lukt het (bewuste) stilzwijgen van de andere partijen om deze beweging die blijkbaar gewoon een tentakel is van het vlaams blok dood te zwijgen ? Laat het volk zich couilloneren en als schaapjes vooruitdrijven door wat verdekt opgestelde zetbazen van het blok, of mislukt dit en blijft het een blok reünie ?
Zoals het er nu naar uitziet gaat het niet de goede kant op voor Pegida.

Het feit dat men iemand aanstelt met een direct link naar het VB zegt genoeg (iemand anders aantrekken is al aan het falen want het was duidelijk het plan ongebonden mensen te zoeken).

Daarnaast is de organisatie veel te gefocust op het laten doorgaan van 26.01 - men zit een beetje vast tussen hamer en aambeeld (de hamer hun achterban op Facebook zijnde) - en lijkt het mij nu al duidelijk dat ze niet meer inzitten om de noemer "volksbeweging" te verdedigen. Al de eieren worden in het mandje van 26.01 gegooid, als dat mandje valt..

Media bellen me nu al hele dagen en ik kan u melden dat men zeer dicht staat bij het ontmaskeren van de hele zaak.

Alles hangt natuurlijk af van de bijeenkomst, het kan best zijn dat het een succes wordt met grote opkomst; maar gezien de haast en rampzalige planning zie ik Pegida in Vlaanderen een stille dood zal sterven.

Men had beter de tijd genomen te groeien in aantal, de juiste mensen op de juiste plaats te zetten én een eensgezind beeld naar buiten brengen. Want ja: het rommelt zelfs binnen Pegida tussen de visies. Intellectuele argumenten en een goede discussie met mensen die nochtans de neus in dezelfde richting hadden is al teveel voor Pegida, kuch VB, dat staat al zwart op wit.

Laatst gewijzigd door Mirushetnieuws : 19 januari 2015 om 18:58.
Oud 19 januari 2015, 19:01   #131
Mirushetnieuws
Burger

Standaard

Ik krijg net binnen dat Rudy Van Nespen twijfels heeft om als woordvoerder op te treden. Zit er dan toch verstand in 't blok?

Overigens: ze zoeken ook een vrouwelijke woordvoerder (u kan wel raden waarom)

Laatst gewijzigd door Mirushetnieuws : 19 januari 2015 om 19:04.
Oud 19 januari 2015, 21:01   #132
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat maakt deel uit van de linkse campagne tegen Pegida. Jullie spelen de man. Let op, ik zal die Lutz Bachmann zeker niet verdedigen, want hij heeft inderdaad een twijfelachtig verleden.
Niet nodig. Die Lut Bachman heeft reeds lang een stap opzij gezet voor deze onbesproken dame. Frontfrau Kathrin Oertel

Citaat:
Maar dat geeft niet weg dat een zee van mensen meedoet met die PEGIDA betogingen tegen de Islamisering, en het zijn lang geen nazi's of criminelen, hoor! Daar moet naar gekeken en geluisterd worden.
Inderdaad.
Oud 19 januari 2015, 21:02   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn dat linkiewinkies ?
Ook al had het Vlaams Belang niets te maken met dit initiatief, het is in Vlaanderen sowieso een doodgeboren kind. Vlamingen zijn op dat vlak mak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 21:05   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Media bellen me nu al hele dagen en ik kan u melden dat men zeer dicht staat bij het ontmaskeren van de hele zaak.
Heel raar hoe u voortdurend uit twee vaatjes tapt: enerzijds schrijft u zelfs het Vlaams Belang het niet onder stoelen of banken stopt, om dan anderzijds te stellen dat ze zich verschuilen en dat media, door uw rol erin, de maskers weet af te rukken.

Er klopt bijgevolg iets niet in uw verhaal, ook al in de wijze waarop u uzelf hier nogal sterk op de voorgrond duwt.
Oud 19 januari 2015, 21:16   #135
Mirushetnieuws
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel raar hoe u voortdurend uit twee vaatjes tapt: enerzijds schrijft u zelfs het Vlaams Belang het niet onder stoelen of banken stopt, om dan anderzijds te stellen dat ze zich verschuilen en dat media, door uw rol erin, de maskers weet af te rukken.

Er klopt bijgevolg iets niet in uw verhaal, ook al in de wijze waarop u uzelf hier nogal sterk op de voorgrond duwt.
Ik tap uit een ideologisch vat. Ik ben pro-volksbeweging. Ik ben anti-blok en mensen voorliegen.

U heeft er duidelijk last van dat uw vrienden genoemd worden blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Mirushetnieuws : 19 januari 2015 om 21:16.
Oud 19 januari 2015, 21:31   #136
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien u niet op uw tenen was getrapt, had u het openingsbericht nooit geplaatst. Zoveel is duidelijk.
Inderdaad. Het hele openingsbericht is één poging om aandacht te zoeken en wat medelijden op te wekken. Triestige houding.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 21:37   #137
Mirushetnieuws
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Inderdaad. Het hele openingsbericht is één poging om aandacht te zoeken en wat medelijden op te wekken. Triestige houding.
Denk ervan wat u wil. De bedoeling was objectief een zaak blootleggen waar ik eerst achter stond maar die dan volledig van richting veranderde.

Zeer volwassen houding heeft mening persoon hier blijkbaar.
Oud 19 januari 2015, 21:45   #138
E. Migrant
Banneling

Standaard

Ik wou naar die eerste samenkomst trekken, maar nu is mijn zin helemaal over. Ik zal wel zien op TV of er meer dan 3 en een halve kletskop zijn komen opdraven.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 21:50   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Niet alleen zijn openingsbericht, ook de voortdurende berichten waarin hij beweert dat de pers hem contacteert, dat hij informatie doorkrijgt, enzovoort. Net alsof we hier met een sleutelfiguur van doen zouden hebben.
Oud 19 januari 2015, 21:52   #140
Mirushetnieuws
Burger

Standaard

Citaat:
Niet alleen zijn openingsbericht, ook de voortdurende berichten waarin hij beweert dat de pers hem contacteert, dat hij informatie doorkrijgt, enzovoort. Net alsof we hier met een sleutelfiguur van doen zouden hebben.
Ik deel wat ik weet omdat ik denk dat er mensen in geïnteresseerd zijn. Zal ik gewoon stoppen? Mij goed hoor.

U voelt zich anders zelf heel belangrijk, als het ware de autoriteit van dit forum uithangen en woorden gooien zonder nadenken. U doet dat prachtig. Bent u zelf een gefrustreerd blokker die zich buitenspel voelt staan soms? Anders zie ik niet in waar die instelling vandaan komt om constant de persoon aan te vallen, getuigd van een gebrek aan argumenten lijkt me.

Laatst gewijzigd door Mirushetnieuws : 19 januari 2015 om 21:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be