Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2015, 08:02   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En wat gaat men doen als straks de prijs van brandstof weer gaat stijgen?
Als u opgelet heeft en de regering vergeet het niet, laten ze de prijs sneller stijgen.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 21 januari 2015 om 08:03.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 08:05   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
De bedrijfswagens worden voor 4 miljard euro gesubsidieerd. Een oneigenlijk en oneerlijk gebruik van belastingsgeld (wegens ongelijkheid tussen burgers).
Die 4 miljard euro kan zo bespaard worden en zal het autogebruik afremmen ten voordele van het openbaar vervoer. Minder files en goed voor het milieu.
De lasten op lonen zijn te hoog, daarom zijn:

- Dienstencheques
- Maaltijdcheques
- Ecocheques
- Bedrijfswagens
- Telefoon/GSM kaarten
- ....

in leven geroepen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 08:06   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Schoof u kan niet ontkennen dat er dringend iets gedaan moet worden.
Nu gaat het veel te traag, waarvoor is deze regering bang?
Je stelt eigenlijk een te algemene vraag.

Waarvoor is de regering bang ? Laat me dat ontleden in zijn factoren:
- waarvoor is de MR bang ?
- waarvoor is de VLD bang ?
- waarvoor is het ACW .. o sorry, ik vergis me, de CD&V bang ?
- waarvoor is de nva bang ?

Ik denk dat je het antwoord al wist; en nu weet je het nog beter.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 08:07   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oude wijven in dorpen of kleine steden kunnen ook amper gebruik maken van bussen. Logisch: frequentie en afstand tot aan de haltes.

Dus: enkel oude stadswijven en schoolkinderen kunnen gebruik maken van het gedeelte autobussen in het openbaar vervoer.

.
Inderdaad, en een trein hebben we hier al helemaal niet.
Wel willen ze onze elentriek duurder maken (duurdere transportkosten).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 08:07   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Taks op bedrijfswagens zal niet afgeschaft worden, tenzij er een regeling getroffen wordt om deze mensen op een andere en gepaste manier te kunnen belonen voor hun succesvolle arbeid.

Ge zult maar een puike en winstgevende arbeid leveren voor uw werkgever ... in die mate dat die werkgever vindt dat hij u extra moet belonen.
Extra belonen ?
In centen haalt het amper iets uit, wegens de hoge lasten op arbeid.

Lasten op arbeid minderen ? In het verleden stuitte men op een njet van sossen en van vakbonden.
Maar met bedrijfswagens (en maaltijdcheques, ecochecqes ..) gingen ze dan wel meer akkoord. Begrijpe wie kan.

En nu gaat gij alweer achter die hardwerkende, presterende en vooral veel-belasting-betalende middenklasse ???

't Zal niet pakken manneke.

Verlaag de kosten op arbeid, zoals in de landen rondom ons, en het systeem van de bedrijfswagen zal vanzelf opdrogen, net tot op een niveau zoals de landen rondom ons.

.

Zo simpel kan het zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 08:08   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
SWT-ers ? Ik ken dat begrip niet.
Dat zijn ordinaire bruggepensioneerden. Uitzuigers van het sociaal en economisch systeem.

.
Doppers met een bijbetaling.
Teren op de maatschappij en niets meer bijdragen, hoe durven ze.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 08:10   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je stelt eigenlijk een te algemene vraag.

Waarvoor is de regering bang ? Laat me dat ontleden in zijn factoren:
- waarvoor is de MR bang ?
- waarvoor is de VLD bang ?
- waarvoor is het ACW .. o sorry, ik vergis me, de CD&V bang ?
- waarvoor is de nva bang ?

Ik denk dat je het antwoord al wist; en nu weet je het nog beter.

.
Natuurlijk weet ik het antwoord, maart bang zijn is nu geen optie.
Om de schrik uit de zeilen te halen is een legislatuur met één jaar verlengd.
Nu moet er gesmeed worden, anders zijn we weer 5 jaar verloren.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 08:19   #68
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
De bedrijfswagens worden voor 4 miljard euro gesubsidieerd. Een oneigenlijk en oneerlijk gebruik van belastingsgeld (wegens ongelijkheid tussen burgers).
Die 4 miljard euro kan zo bespaard worden en zal het autogebruik afremmen ten voordele van het openbaar vervoer. Minder files en goed voor het milieu.
Hmmm..

Een bedrijfswagen voor een vertegenwoordiger arato van 40.000km/jaar kost 1000euro per maand

20% BTW die maar 50% afschrijfbaar is is 1200euro voor de staat
500euro taks die maar 3-30% belastingvermindering geeft, is 350euro voor de staat
3600 euro brandstof die maar 3-30% belastingsvermindering geeft is ching ching 2000euro voor de staatskas

Mij lijkt het dat de staat dankzij de bedrijfswagens gewoonweg 4000euro per
, arato van 1miljoen wagens is 4miljard inkomsten NETTO
________________________

Nu het systeem voor de ambtenaren

Een gratis treinticket die niet meerekent als verloning voordeel in natura
Een gesubsidieerde trein die chockvol benoemde parasieten zit in het waterhoofd infrax

Netto 2 miljard verlies per jaar..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 08:25   #69
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een transfer van 4 miljard van bedrijfswagens naar personenbelasting zou echter wel een grote impact hebben: netto lonen stijgen en de files gaan dalen omdat mensen intelligenter over hun vervoer gaan nadenken.
Oh, nu gaan we een extralegaal voordeel afnemen om het te gaan herverdelen over iedereen?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 08:43   #70
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard

Tussen haakjes voor alle ambtenaren gespeend van economische inzichten

De echte tax shift is dit
http://forum.politics.be/showthread.php?p=7502526
inderdaad een stijging van lasten op ALLE fossiele brandstoffen
en ideaal een FLAT TAX op alle fossiele brandstoffen, inclusief dus huisbrandolie, kerosene en steenkolen !

en die stijging BUDGETNEUTRAAL en BELASTINGSNEUTRAAL gebruiken om de LASTEN op LONEN te doen dalen.
Je doet dit inkomensneutraal dalen voor de burger, zodat zijn stijging van aardgasprijs compenseert in zijn lasten op arbeid. En je doet dit inkomensneutraal lasten op arbeid dalen voor bedrijven zodat die stijging ook compenseert

Het gevolg is dus niet minder files, maar een BETERE HANDELSBALANS en eenHOGERE TEWERKSTELLING. Ik denk dat die doelstelling een betere is dan minder files hebben omdat ambtenaren geen banen meer leggen omdat ze al de investeringen bevriezen omdat ze liever een pensioen hebben zonder werken dan een leger werklozen die autostrades bouwen.

http://forum.politics.be/attachment....8&d=1421401350
http://forum.politics.be/attachment....9&d=1421401500
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 08:51   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb liever dat ze de problemen structureel aanpakken.
Doe iets aan onze loonhandicap zonder dat steeds dezelfde ervoor moeten opdraaien.
Doe iets aan de hoge overheidskost en snel, zeer snel.
Men wil wel en men weet wel hoe men dat probleem moet oplossen, maar men moet dit zeer voorzichtig aanpakken, of de vakbonden leggen met enkele mensen heel het land economisch lam.

Het is in dit land zeer moeilijk om aan de heilige huisjes te raken.
het probleem zijn namelijk de vakbonden.
Terwijl politici slechts 5 jaar zeker zijn van hun postje en zijn vakbondsleiders voor lange tijd beschermd.
Als er een politicus is die nog maar durft te denken aan het afbouwen van een heilig huisje om de overheidsuitgaven te verminderen, dan dreigen de vakbonden met stakingen en betogingen.
Als de politici morgen beslissen om het ambtenarenpensioen gelijk te trekken met dat van de privé, dan leggen de vakbonden morgen het land plat.
De vakbonden dreigen zelfs reeds met acties, omdat zij geen inspraak hebben gehad over het inzetten van militairen voor de bescherming op mogelijke doelwitten van terroristen in steden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 08:58   #72
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ze gaan eerst de SWTers terug aan het werk zetten. Dat zijn de echte profiteurs.
Tot hun grote spijt zijn alle vrijstellingen al afgeschaft.
Beschikbaar blijven tot hun 65ste is de boodschap die ze hebben gekregen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 09:03   #73
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Men wil wel en men weet wel hoe men dat probleem moet oplossen, maar men moet dit zeer voorzichtig aanpakken, of de vakbonden leggen met enkele mensen heel het land economisch lam.

Het is in dit land zeer moeilijk om aan de heilige huisjes te raken.
het probleem zijn namelijk de vakbonden.
Terwijl politici slechts 5 jaar zeker zijn van hun postje en zijn vakbondsleiders voor lange tijd beschermd.
Als er een politicus is die nog maar durft te denken aan het afbouwen van een heilig huisje om de overheidsuitgaven te verminderen, dan dreigen de vakbonden met stakingen en betogingen.
Als de politici morgen beslissen om het ambtenarenpensioen gelijk te trekken met dat van de privé, dan leggen de vakbonden morgen het land plat.
De vakbonden dreigen zelfs reeds met acties, omdat zij geen inspraak hebben gehad over het inzetten van militairen voor de bescherming op mogelijke doelwitten van terroristen in steden.
de vakbonden zwijgen al volgens mij
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 09:14   #74
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je stelt eigenlijk een te algemene vraag.

Waarvoor is de regering bang ? Laat me dat ontleden in zijn factoren:
- waarvoor is de MR bang ?
- waarvoor is de VLD bang ?
- waarvoor is het ACW .. o sorry, ik vergis me, de CD&V bang ?
- waarvoor is de nva bang ?

Ik denk dat je het antwoord al wist; en nu weet je het nog beter.

.
Als de regering door getwist zou vallen (waar ik niet in geloof) dan zou er een nieuwe ronde komen van dit : http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoelendans

Elke voorzitter beseft dat het niet uitgesloten is dat net hij dan degene is die aan de kant blijft staan. Waarom ? Omdat bij die stoelendans terug de hele klas mag ronddansen en er te weinig stoelen zijn.

Het comfort van het belgische pluche is te aanlokkelijk om risico's te nemen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 13:13   #75
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ambras tussen de federale en de Vlaamse regering door zware begrotingstekorten. Voor de verandering.

http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150119_01482744
Bourgeois door Michel op het matje geroepen.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 21 januari 2015 om 13:15.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 13:15   #76
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Tot hun grote spijt zijn alle vrijstellingen al afgeschaft.
Beschikbaar blijven tot hun 65ste is de boodschap die ze hebben gekregen.
Ik ben na mijn legerdienst nog 30 jaar "beschikbaar" gebleven voor het leger
Hoe valt het mee om in een kmo te werken?
Moet U tot uw 67 ste werken?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 14:29   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Oh, nu gaan we een extralegaal voordeel afnemen om het te gaan herverdelen over iedereen?
Als het loon is, moet het als loon belast worden. Als het een werkingsmiddel is (voor een vertegenwoordiger bvb) moeten de km's die hij ermee rijdt voor de firma onbelast zijn.

Is dat nu zo moeilijk ? Zo is het ook in de ons omringende landen hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 14:32   #78
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als het loon is, moet het als loon belast worden. Als het een werkingsmiddel is (voor een vertegenwoordiger bvb) moeten de km's die hij ermee rijdt voor de firma onbelast zijn.

Is dat nu zo moeilijk ? Zo is het ook in de ons omringende landen hoor.
Nee dat is niet moeilijk, maar ja ambtenaren geloven u nooit. DIe zien overal fraude. Je doet het juist, en dan doen ze ernog een stukje vanaf
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 16:55   #79
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nee dat is niet moeilijk, maar ja ambtenaren geloven u nooit. DIe zien overal fraude. Je doet het juist, en dan doen ze ernog een stukje vanaf
Met een beetje moderne technologie en wat wiskunde kom je een heel eind.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 16:57   #80
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Overigens, ongeveer 80 % van mijn km's toen ik een firmawagen had waren voor de zaak. Half Belgie afcrossen. De wet beschouwt woon-werk wel als prive overigens.

Als ge dan 1000 euro leasebudget hebt, is 800 belastingsvrij en wordt 200 gewoon iedere maand bij uw loon geteld, waarover RSZ en personenbelasting moet betaald worden.

Hebt ge een firmawagen en ge zit de hele dag op kantoor...tja...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be