![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moslims zeggen ook "salaam", maar het islamitisch pacifisme staat doorheen de geschiedenis toch iets wankeler dan het joodse of christelijke en staat ook - weerom - verder van de Koran dan de joden van de TeNaKh of christenen van het Nieuwe Testament.
![]() |
![]() |
#262 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.letterenfonds.nl/en/autho...harles-vergeer Ook in het Nederlands verkrijgbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie moet volgens Jezus' lezing in het NT dan een "kopje kleiner" gemaakt worden?
![]() |
![]() |
#264 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Integendeel, in de Koran staat ergens "En alleen God begrijpt de volledige betekenis van de Koran".
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
PS: In de NBV is dit meer leesbaar voor slechte verstaanders. Wat dacht je met mij te kunnen sollen ? Moet je wel beter ingelezen zijn hoor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook door het aanhalen van Vergeer drijft u uzelf in de hoek. Want Vergeer zegt dat Marcus het evangelie in Rome schreef in een tijd dat Jeruzalem nog maar pas was gevallen. Het had dus geen zin meer voor Marcus om Jezus nog te doen dreigen vermits toen alles verloren was toen Marcus het evangelie schreef. Dit allemaal in de optiek dat Jezus een opstandeling zou zijn geweest. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2015 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Informatie is de spil tijdens de evolutie van de beschavingen... Het enigste wat de Romeinse overheersing heeft gedaan is zichzelf vernietigen, toen Jezus opkwam preekte die over iets geheel anders in het openbaar en kende een behoorlijke grote aanhang, dat was een bedreiging van de losgekoppelde identificatie van het lichaam met de geest... Vergeet niet dat de uitspraak "Vergeef hen, ze 'weten' niet wat ze doen" betrekking had op mensen wiens identiteit losgekoppeld was van de geest en puur fysisch reageerden met geweld en dat voedt hun gedrag om hetzelfde te blijven toe te passen sinds de kruisiging van Jezus, deze gebeurtenis heeft volgens mijn weten wel degelijk plaatsgevonden alleen is dat sindsdien geleidelijk volledig uit het collectieve geheugen verdwenen/gewist/vergeten ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 24 januari 2015 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verklaar je nader?
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, je doet maar uiteraard.
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou, aardig wat christenen zullen mij geen christen vinden.
![]() |
![]() |
#275 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het anders moeten verwoorden. Door het gehele oude testament wordt verkondigd dat God “liefdevol is, alleen in het nieuwe testament komt dit nog meer naar voren.
Maar ook in het nieuwe testament staan gewoon nog dingen als afgoderij en straffen. Dit kan je toch niet ontkennen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hier hetzelfde. U fietst rond de hete brei. De vraag was: dreigde Jezus met geweld in het evangelie? Spoorde hij de mensen aan tot geweld. Of anders gezegd: deed (deden) de evangelist(en) in zijn (hun) geschrift Jezus zeggen dat men geweld moest gebruiken? Wel, ik zie dat nergens. En u beaamt dit ook. Want in uw post stelt u: Marcus (of het evangelie) kon in zijn tijd toch niet gaan schrijven dat Jezus in een tijd van Romeinse bezetting de mensen aanzette tot geweld. Dat is dan duidelijk. Maar uw antwoord heeft zo ook zijn nut: het is nu eens een schoolvoorbeeld van 'zichzelf schaakmat zetten'. Ik stel voor dat u het boek van Vergeer toch nog eens grondig doorneemt. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2015 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vier uit overtuiging geen traditionele christelijke feestdagen, ik bid niet, ik ben ethisch progressief, &c.
![]() |