Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2015, 15:40   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De directie?

Nu ben je toch opzettelijk smoelen aan het trekken?

Die houden hun vriendjes natuurlijk een hand boven het hoofd.

Kom zeg, je wil me toch niet doen ontploffen?
Als u denkt dat de directie iedere handeling van de leraren dekt, hebt u echt niet het minste benul van wat er in een school omgaat. Eventjes herhalen dat ik ook de inrichtende macht heb vermeld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2015, 15:41   #102
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waar waren uw ouders in dit verhaal, want van mij kreeg die leerkracht toch 'n ferme draai om z'n oren.
dat helpt niet en het zal je kind eerder in een negatieve spiraal brengen.

Mijn kinderen kregen in de lagere school ook het opgelegd bezoek aan een xxx (nooit geweten w�*t het was, noch w�*�*r het was). Het was een inlevingsbezoek denk ik dan maar, ze moesten zich verkleden als "gastarbeider" en kwamen dan met "het VLIEGTUIG!!" aan, waarna de gastarbeiders door de niet-gastarbeiders negatief werden behandeld.

Een beetje zoals die Amerikaanse onderzoekster met haar oefening over racisme.

Nooit werd ik op voorhand gevraagd of ze meemochten
en beter nog, nooit werd er op voorhand meer duiding gegeven bij de inhoud van dat bezoek.

Misschien doen ze het nog, ik weet het niet. Mijn kinderen scheelden vier schooljaren. het liep dus door. Ze waren wel allebei danig onder de indruk, en uiteraard vol begrip met de gastarbeiders (wat nu wel asielzoekers zullen zijn).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2015, 15:45   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eerlijk geloof ik niet dat ouders die vrijzinnig zijn, dergelijke zaken echt zullen weten te appreciëren. Er is immers een verschil tussen een rondleiding in een moskee en laten zien hoe het islamitisch gebed verloopt enerzijds en het gebed laten uitvoeren anderzijds.
Mee eens. En heel wat interessanter dan het geraas van onze Garry en zijn hulpje Lukas die toe zijn aan een cursus anger management.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2015, 15:47   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had helemaal geen zin om gekloot te worden door de leerkrachten.
Oh, daarin zijn we dan verschillend.

Pas op, niet dat ik gekloot wou worden, maar ik bezag het meer als een wedstrijd, want "kloten", dat werkt langs twee kanten.

Zo is bijvoorbeeld het gezicht van een leerkracht, die aan zijn wagen komt en beseft dat zijn vier banden kapot gestoken zijn met een mes, geld waard.
Oud 25 januari 2015, 15:47   #105
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Mijn kinderen kregen in de lagere school ook het opgelegd bezoek aan een xxx (nooit geweten w�*t het was, noch w�*�*r het was). Het was een inlevingsbezoek denk ik dan maar, ze moesten zich verkleden als "gastarbeider" en kwamen dan met "het VLIEGTUIG!!" aan, waarna de gastarbeiders door de niet-gastarbeiders negatief werden behandeld.

en beter nog, nooit werd er op voorhand meer duiding gegeven bij de inhoud van dat bezoek.

Misschien doen ze het nog, ik weet het niet. Mijn kinderen scheelden vier schooljaren. het liep dus door. Ze waren wel allebei danig onder de indruk, en uiteraard vol begrip met de gastarbeiders (wat nu wel asielzoekers zullen zijn).
Best mogelijk, maar mijn broer hield z'n 2-ling dochters thuis bij 't aangekondigde haathut bezoek.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2015, 15:48   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Die tijd is voorbij. Buitenschoolse activiteiten moeten aangekondigd worden en bij bepaalde moeten ouders verklaren dat ze akkoord gaan met de deelname van hun kind aan die activiteit. Daarnaast is het ook zo dat die zaken vooraf moeten voorgelegd worden aan de ouderraad.
Oud 25 januari 2015, 15:48   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Moskeeën sluiten de deur voor niet-moslims

29/03/2008

ANTWERPEN - In verschillende moskeeën verliepen de debatten over de film van Geert Wilders gisteren achter gesloten deuren. Tijdens het belangrijke vrijdaggebed gold de regel: niet-moslims niet toegelaten.

Bij de Antwerpse moslimgemeenschap was de film van Wilders gisteren hét gespreksonderwerp van de dag. Slechts een handvol Antwerpse moslims had de 16minuten durende film gisterenochtend al gezien, maar iedereen had er een mening over.

Tijdens het vrijdaggebed, het belangrijkste moment van de week voor elke gelovige moslim, zou Wilders' film uitgebreid aan bod komen in de Antwerpse moskeeën. Wat zouden de imams, die in de moslimgemeenschap veel respect genieten, adviseren? Het bleef geheim. Meeluisteren was niet mogelijk, want de directie van verschillende moskeeën ontzegde niet-moslims de toegang. Onder meer in moskee El Mouslimine, een van de bekendste moskeeën van Antwerpen, besloot de directie zowel niet-moslims als de pers buiten te sluiten. Vlak voor het vrijdaggebed werd er nog even druk overlegd, maar het bestuur van het gebedshuis was het er al snel over eens. 'Alleen moslims.' En de deuren gingen dicht.

'Dat is jammer', zegt de bekende Antwerpse imam Nordine Taouil (foto), die nog probeerde te bemiddelen. 'Zoiets wekt natuurlijk een foute indruk. Een moskee is namelijk een openbare ruimte, waar iedereen welkom moet zijn. Als we stellen dat in onze moskeeën geen grote staatsgeheimen verteld worden, moeten we dat ook bewijzen en moet iedereen kunnen meeluisteren. Probleem is dat we ook in ons land iemand als Wilders hebben rondlopen. Filip Dewinter probeert ons op dezelfde manier af te schilderen, waardoor heel wat moslims zich geviseerd voelen. Maar laat het duidelijk zijn: alleen door de dialoog aan te gaan, kunnen we onze situatie verbeteren.'

Bij afloop van het vrijdaggebed toonden verschillende gelovigen zich bijzonder kritisch over de Nederlandse film. Maar over de inhoud van de preek wilde niemand iets kwijt.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/r21q1chi
Citaat:
Marokkaanse moskee krijgt geen erkenning
01 maart 2008
De moskee El Mouslimine in de Jan Palfijnstraat krijgt geen erkenning van Vlaams minister Marino Keulen (Open VLD), niettegenstaande positieve adviezen van de stad en de provincie.

Minister Keulen erkende wel de Pakistaanse moskee Noor-ul-Haram aan deVan Kerckhovestraat en de Turkse moskee Mehmet Akif in de Dendermondestraat. Het zijn meteen de eerste Antwerpse moskees die de zegen van de overheid krijgen. De Marokkaanse moskee El Mouslimine deed zowat een jaar geleden mee een aanvraag voor een erkenning, maar stuitte op het veto van minister Keulen. De stad en de provincie gaven een positief advies, maar de staatsveiligheid niet. Die gaf trouwens ook geen negatief advies, maar geen enkel. De reden is dat de moskee pas een nieuwe imam heeft, die de speurders van de staatsveiligheid nog niet konden natrekken.

Daardoor heeft de Marokkaanse gemeenschap als enige dus nog geen erkende moskee. Burgemeester Patrick Janssens (SP.A) belooft wel mee te zoeken naar een oplossing.

Toch is minister Keulen niet van plan een uitzondering te maken. Want hij wil maar één keer per jaar, op het einde, zo'n tiental moskees in Vlaanderen erkennen, netjes geografisch verdeeld en over de verschillende gemeenschappen(krg)
http://www.standaard.be/cnt/m41opll5
De echte reden is de nieuwe imam, meer bepaald de extremistische Nordine Taouil.
In April 2010 bepleitte hij het dragen van de Niqaab. De vrouw hoort aan de haard en niet op straat. Als ze op straat komt moet ze "schaamte" tonen en de niqaab dragen.

http://www.dailymotion.com/video/xd3...ne-taouil_news

Citaat:
In juni 2012 draait hij zijn kar 180 graden.

https://www.youtube.com/watch?x-yt-c...-ts=1421914688
Het is de moskee waar Nordine Taloui imam is dat deze Vlaamse kinderen geleerd werd om zich te gedragen zoals het de moslims graag zien: biddend met gebogen hoofd en de kont naar omhoog.

Welke school of leerkracht zich hiervoor leende vind ik nergens terug.
Waarom die kinderen onherkenbaar werden gemaakt begrijp ik ook niet goed.

Met mijn kinderen zouden ze dat in alle geval niet lappen! Die komen alleen nog in een kerk voor een trouw of begrafenis, en zelfs d�*t is mij teveel. Mij krijgen ze in alle geval in géén kerk meer na mijn dood. Daar heb ik via een notariële akte een stokje voor gestoken.
Oud 25 januari 2015, 15:50   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Best mogelijk, maar mijn broer hield z'n 2-ling dochters thuis bij 't aangekondigde haathut bezoek.
Ik herinner me mijn zoon toen hij in het eerste leerjaar zat, hij kwam thuis en vertelde me dat ze naar de kerk waren geweest. Jezus, zo zei hij, was gekruisigd door de slechteriken. Maar toen we in de kerk aankwamen waren de slechteriken weg, alleen Jezus hing er nog.

Oud 25 januari 2015, 15:51   #109
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die tijd is voorbij. Buitenschoolse activiteiten moeten aangekondigd worden en bij bepaalde moeten ouders verklaren dat ze akkoord gaan met de deelname van hun kind aan die activiteit. Daarnaast is het ook zo dat die zaken vooraf moeten voorgelegd worden aan de ouderraad.
ik spreek idd over een 30-tal jaar geleden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 januari 2015, 15:51   #110
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, daarin zijn we dan verschillend.

Pas op, niet dat ik gekloot wou worden, maar ik bezag het meer als een wedstrijd, want "kloten", dat werkt langs twee kanten.

Zo is bijvoorbeeld het gezicht van een leerkracht, die aan zijn wagen komt en beseft dat zijn vier banden kapot gestoken zijn met een mes, geld waard.
Dat is goed voor BSO'ers en andere marginalen in vervlogen tijden die op straat gaan leven en drugs dealen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2015, 15:52   #111
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is goed voor BSO'ers en andere marginalen in vervlogen tijden die op straat gaan leven en drugs dealen.
Jaja, wees jij maar bang en onderdanig.

Teken maar daar waar ze het u zeggen.
Oud 25 januari 2015, 15:55   #112
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, wees jij maar bang en onderdanig.

Teken maar daar waar ze het u zeggen.
Waar heeft het jou gebracht?
Oud 25 januari 2015, 15:56   #113
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herinner me mijn zoon toen hij in het eerste leerjaar zat, hij kwam thuis en vertelde me dat ze naar de kerk waren geweest. Jezus, zo zei hij, was gekruisigd door de slechteriken. Maar toen we in de kerk aankwamen waren de slechteriken weg, alleen Jezus hing er nog.

Hihi ocharm.

Gelukkig waren de slechteriken weg.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2015, 15:57   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar heeft het jou gebracht?
Vergeleken met uw internationale succesvolle carrière? Dat zou niet eerlijk zijn he?
Oud 25 januari 2015, 15:58   #115
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeleken met uw internationale succesvolle carrière? Dat zou niet eerlijk zijn he?
Hoe lang heb je in den bak gezeten?
Oud 25 januari 2015, 15:58   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De echte reden is de nieuwe imam, meer bepaald de extremistische Nordine Taouil.
NT beschouw ik niet echt als een "extremist". Wel eerder een conservatieve, traditionele imam.
Oud 25 januari 2015, 16:01   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe lang heb je in den bak gezeten?
Ik zal eens tellen:

4 maand voorarrest. (Begijnenstraat)
2 maand halve vrijheid. (Begijnenstraat)
3 maand voorarrest (Begijnenstraat)
5 maand. (Wortel)

14 maand alles bijeen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 januari 2015 om 16:01.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2015, 16:04   #118
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal eens tellen:

4 maand voorarrest. (Begijnenstraat)
2 maand halve vrijheid. (Begijnenstraat)
3 maand voorarrest (Begijnenstraat)
5 maand. (Wortel)

14 maand alles bijeen.
Welja.

Maar dat wil ik niet.

Je kan een leerkracht terugkloten zonder zijn banden plat te steken.
Oud 25 januari 2015, 16:07   #119
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NT beschouw ik niet echt als een "extremist". Wel eerder een conservatieve, traditionele imam.
Nordine met de twee gezichtjes? Ik heb hem nog met een onschuldig gezichtje weten verklaren op VRT in de 7de Dag dat er geen enkele, nee echt niet géén enkel extremistische moskee was in Bruxelles. Een paar weken later vermoordde een volgeling van die o zo gematigde moskee de Afghaanse leider Massoud.

Oud 25 januari 2015, 16:09   #120
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Oei neen. Straks doen ze nog een moslimvirus op. Sterk spul overigens. Een keer een moskee binnen gaan en je hebt het vlaggen. Zelf moest ik gebedjes leren, catechismus volgen en m'n plechtige communie doen en ben ik ontelbare keren in kerken geweest. En nog kan ik niet in een god geloven. Dat katholieke virus moet maar een plat virus zijn in vergelijking met het moslimvirus blijkbaar.
Volgens mij krijgt geen enkel geloofsvirus ons nog te pakken vermits we het geloofsantivirus genaamd Sinterklaas hebben toegediend gekregen. Het is van het allergrootste belang dat ook moslims dit krijgen toe gediend. Desnoods door middel van roze Pieten.
Er lijkt me niks mis met een moskeebezoek. Hetgeen die schoolkinderen doen in die moskee, lijkt me een andere zaak.
Stel dat een klas met overwegend moslimjongeren uit Brussel de basiliek van Koekelberg binnen gaat en er op hun knieën met de handen gevouwen weesgegroetjes moet zitten prevelen...
Het kot was te klein geweest, en terecht.
Van zo'n zaken dien je je als school ver verwijderd te houden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 25 januari 2015 om 16:09.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be