![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik hou enorm veel van dieren, maar zou hen nooit onnodig laten lijden, waarom zou 'n mens niet zelf mogen beslissen wanner z'n lijden genoeg is?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#362 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#363 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De dood toont dat je geen volledig zelfbeschikkingsrecht hebt; de dood en de weg er naartoe (lijden) toont ook aan dat je een sociaal wezen bent, als je hulp wil dan krijg je die. Euthanasie, abortus zijn voor samenlevingen waar levende wezens slechts wegwerpartikelen zijn. |
|
|
|
|
|
|
#364 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De ene wordt belooft naar de hemel te zullen gaan met rijstpap en gouden lepeltjes en de andere dat hij 70 maagden gaat krijgen. Hoe onnozel en licht gelovig kan iemand zijn hé Laatst gewijzigd door Garry : 25 januari 2015 om 23:55. |
|
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Indien niet wettelijk geregeld, gebeurt 't toch wel, al eeuwenlang.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#367 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alles , een samenleving draait op het collectief.
Laatst gewijzigd door Nietzsche : 25 januari 2015 om 23:52. |
|
|
|
|
|
#368 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#369 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#370 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik oordeel niet.
Beslis enkel voor mezelf.
|
|
|
|
|
|
#371 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#372 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind het juist niet "onnozel" uit te gaan van het feit dat dit leven niet eindigt met de dood. |
|
|
|
|
|
|
#373 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vertel, waarom geloof jij in leven na de dood?
|
|
|
|
|
|
#374 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#375 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#376 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ook mét kinderen kan eenzaamheid niet altijd vermeden worden. Ik weet niet waarom je geen andere kinderen kreeg, en ook niet hoe oud jouw zoon was toen je hem verloor, want dat speelt ook een rol. Kinderwens is een heel belangrijk gegeven voor een vrouw. Ik weet dat omdat mijn dochter het Syndroom van Turner heeft, en héél lang heeft moeten leven met de gedachte dat ze nooit kinderen zou kunnen krijgen. Via eiceldonatie, in vitro bevruchting, een maandenlange hormonenkuur en een keizersnede is het toch gelukt om een zoon op de wereld te krijgen. Hij is enkele dagen geleden 19 jaar oud geworden. Misschien zat kinderen krijgen er niet meer in voor jou. Dat is héél erg, maar je bent niet de enige die dat overkomt. Zoek contact met vrouwen die in dezelfde boot zitten. Of doe zoals mijn benedenbuurvrouw. Zij heeft zich op haar 65ste eindelijk een hondje aangeschaft, en is sindsdien niet eenzaam meer. Een nog vrij jonge allochtone vrouw om de hoek heeft twee kleine hondjes. Ze noemt hen haar "kindjes". We slaan een babbeltje als we mekaar tegenkomen. Een andere vrouw in dezelfde straat geeft me twee keer per dag een belletje om samen onze hondjes uit te laten. Het leuke aan hondjes is dat ze nooit volwassen worden, maar altijd babytjes blijven. Het nadeel is dat je hen na min of meer 15 jaar moet afgeven. Toch raad ik je aan om een hondje in huis te halen. Liefst eentje uit een asiel. Daar heb je het meeste plezier aan. De erkentelijkheid van die dieren is hartverwarmend. Bijkomend voordeel aan het hebben van een hondje is dat je als vanzelfsprekend contact legt met andere mensen.
|
|
|
|
#377 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is nogal een aanname dat het het verlies zou verzachten als je nog wat kinderen hebt.
|
|
|
|
|
|
#378 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kunnen we nu weer ontopic gaan? Waar Jan verschijnt, het onderwerp verdwijnt en plaats maakt voor pastoorspraat.
|
|
|
|
#379 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat maakt 't eigenlijk uit, je sterft toch, al dan niet 1 dag of wat eerder of later. Ik begrijp die obsessie niet. Als mensen er zèlf voor kiezen, wie zijn wij dan...en dan nog, zo eenvoudig is 't niet.
|
|
|
|
|
|
|
#380 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is niet zomaar een aanname maar een bewezen feit.
|