![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geld komt van de belastingen. Belastingen zijn de oorzaak van de hoge loonkost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of moeten wij elders oorlog gaan spelen zodat iemand in onze economie investeert??? Waar gaat al dat geld dan naartoe??? In ieder ander logisch bestuur met zulke loonlast hadden onze schulden al tien keer afbetaald geweest.... maar we zitten niet meer me een logisch bestuur maar met de grootste afpersing in de menselijke geschiedenis. Een maffia die de doodstraf verdient!!!!!!!!! Ik laat mijn interim contract alleszins niet meer verlegen en draag geen zak meer bij in dit land.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, om sociale reden, contact met andere kinderen enzo. Als ze dan oud genoeg zijn voor de kleuterklas, dan zie je ze daar niet. (want dan zijn ze oud genoeg om zelf hun plan te trekken) Een heel vaak voorkomend fenomeen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Via de OCMW's krijgen ze dan nog voorrang bij de crèches van Kind en gezin, zodat werkende ouder het (duurder) privé moeten proberen te vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liesbeth moet haar uitspraken nuanceren, maar hysterische Freya en co hebben dit interview totaal niet volledig gelezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Homans is nu eenmaal een fan van Dalrymple, dat sijpelt constant in haar interviews door.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uw frustratie: ze zijn hoogstwaarschijnlijk niet zo actief als u en ik en ze betalen vaak het lagere tarief in de gesubsidieerde opvang. Maar ik zou toch eerder kijken naar een oplossing om voor meer kinderopvang te zorgen, dan is iedereen content. Misschien moet het beroep van onthaalmoeder interessanter gemaakt worden? De overheid heeft immers de neiging als er een tekort is, niet aan dit tekort te doen maar een spelletje verdeel en heers te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen die werken en waarvoor de opvang bedoeld is. Die kunnen twee keer betalen, een keer voor de eigen opvang en nog eens via de belasting voor da andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ook niet.
het probleem is dat vele N-VA'ers wsl dit niet beseffen en helemaal niet weten waarom ze zulke zaken zegt. het kan zijn dat vele N-VA'ers helemaal niet akkoord gaan met de beginpremisse van Homans maar omdat het nu eenmaal Homans is die het gezegd heeft, per definitie haar gelijk geven. Dat zie je uiteraard in elke partij. Ik ben er zeker van dat diehard fans van SPa (het zullen er niet veel meer zijn, maar goed) de uitspraken hierover van Freya enthousiast hebben onthaald zonder dat ze goed weten waarover het nu gaat.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van wat wordt uw onderwijs, werkloosheidsuitkering, ziekteverzekering, pensioenen, onderhoud van de wegen enz. van betaald denkt ge? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() Stel dat die werkmens moet gaan werken? Kindjes meenemen? Die mensen moeten op zijn minst alle kansen krijgen om naar hun werk te gaan. Oma of de buurvrouw is er niet altijd. Ik heb nooit gewerkt, geen dag (OK, 2 dagen technisch na een defect). Ik durf niet te oordelen over hoe die mensen hun dagen invullen. Ik begrijp uw frustratie: ze zijn hoogstwaarschijnlijk even actief als u en ik en ze betalen vaak het hogere tarief in de gesubsidieerde opvang. Maar ik zou toch eerder kijken naar een oplossing om voor meer kinderopvang te zorgen, dan is iedereen content. Misschien moet het beroep van onthaalmoeder interessanter gemaakt worden? De overheid heeft immers de neiging als er een tekort is, niets aan dit tekort te doen maar een spelletje verdeel en heers te doen.
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|