![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het forum hier zeggen we dan, stop nu maar met trollen.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dan kan ik van jou hetzelfde zeggen, gezien jouw bijdrages in dit topic. Ik weet dat ik jouw vragen heb beantwoord, mét bronvermelding.
Hier nog eentje omtrent communicatie: pagina 2 is waarnaar ik wil verwijzen Onze interactie wordt ook wel eens éénzijdige communicatie genoemd. Laatst gewijzigd door babel : 27 januari 2015 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Maar Mc moet ik niet ingeven op de belastingsbrief. As da bij het loon komt wel ?
Waarom iet veranderen dat perfect goed is? Ik leen die Mc kaart uit van Sodexo. Nu moet ik gaan overschrijven plus hoger loon is hogere belastingen betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Het zal nog wat afwachten zijn of dit positief gaat uitpakken maar het maaltijdcheques systeem heb ik altijd al zeer omslachtig en duur gevonden.
Met de elektronische maaltijdcheques is het een stuk goedkoper geworden maar het kost nog steeds veel geld. Bij één van de goedkoopste op de markt betaal je als kleine ondernemer 30EUR voor een jaarabonnement. Per begunstigde moet je dan nog eens 9EUR betalen voor levering en activatie van de kaart (die 5 jaar geldig is) en maandelijks 3.99EUR ophoesten aan beheerskosten. (bedragen excl. btw) Bij Sodexo en dergelijke betaal je buiten de vaste kosten circa 2.5EUR per begunstigde per maand plus nog eens 7% op de totaal bestelde waarde. Het huidige elektronische systeem heeft een kostprijs die oploopt van 50 tot 150EUR per jaar per werknemer. Per maaltijdcheque gaat er als werknemer 1.09EUR van je nettoloon, hiertegenover staat er dat maaltijdcheques vrijgesteld zijn van sociale zekerheidsbijdragen en niet fiscaal belastbaar zijn. Laatst gewijzigd door Thomas- : 27 januari 2015 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ja "veel" is relatief. Maar het werd niet bijgerekend op je belastingsaangifte. Nu dus wel?
Maar bedankt dat zo uitgebreid uit te leggen. Wist niet dat de kosten ervan nu al zo hoog konden oplopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zei diegene die tegen elke prijs gelijk wil krijgen...
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Je mag het draaien en keren zoals je wil, maar uiteindelijk bestaan al die extralegale voordelen, maaltijdcheques inclusief, omdat de belastingdruk zo hoog ligt. Nu is het plan om al deze af te schaffen en gewoon netto bij te schrijven. Iets in mij zegt dat ze wel afgeschaft zullen worden, maar dat netto bij het loon, dat daar iets mis mee zal lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de werkgever is het voordeel van de maaltijdcheque dat er minder fiscale en sociale lasten moeten worden betaald. De werknemer krijgt iets meer, bijvoorbeeld een eindejaarstoelage betaald in maaltijdcheques. Het gebruik van maaltijdcheques is een overeenkomst tussen werkgevers en de overheid, om de werknemers op tijd en stond het geld te laten circuleren, en dit met toestemming van de vakbonden. Ik vind dat het gebruik van maaltijdcheques mag worden afgeschaft. Het is achterhaald en het verplicht handelszaken om een onderscheid te maken tussen voedingswaren en andere waren. Laatst gewijzigd door Rudy : 29 januari 2015 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, iedereen moet eten. Ik vind wel dat je reageert als een gemakzuchtige burger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eten moet dus iedereen. De maaltijdcheques volstaan echt niet om eten voor een maand te kopen. Of je eten koopt met geld of met maaltijdcheques maakt dus niet uit. Met het geld dat overblijft doet ge ook wat ge wilt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Bwa een maand zou gaan. Maar het zal dan toch diepvries zijn. En geen exotische vruchtjes of andere snackjes. Dus gezellig zou anders zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de max aan maaltijdcheques en 20 dagen gewerkt is het iets ruimer, en met 1 persoon ga ik niet zeggen dat het feestmalen gaan worden. Maar gezond moet wel lukken.
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neem uw vrouwtje eens mee uit eten en ge moet al bijleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Hopelijk hebben ze het jobverlies bij de Sodexo's en Edenreds van deze wereld bij hun besparingsoefening bijgerekend...
|
![]() |
![]() |