![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sociale woningen mogen te koop gesteld worden ,naar mijn politieke visie, aan mensen die voldoen aan zekere voorwaarden.
Het bevordert de sociale mix in de wijken. Die eigenaren gaan hun huisje zeker en vast mooi onderhouden, wat de buurt ook ten goede komt. De huisvestingsmaatschappij krijgt er vers geld mee. Dat is geen verlies. Voor niemand niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar een onderzoeker daar op af sturen kan toch zoveel niet kosten . Ik denk zelfs dat dat flinke besparingen kan opleveren , de onderzoeker kan werken voor de Belgische ambassade . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, Nederland heeft ooit Marokko eens min of meer willen verplichten om tot een uitwisseling van gegevens over te gaan. Maar heeft uiteindelijk wel bot gevangen. Trouwens dacht dat alleen Frankrijk op dit gebied gegevens uitwisselt met Belgie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De bediende van mijn bank in mijn bankkantoor kan zien wat ik in dat plaatselijk kantoor als vermogen heb. Maar verder kan die volgens mij niks zien. Als gij weet hebt van andere mogelijkheden van bankbediendes om mijn persoonlijk vermogen uit te pluizen moogt ge mij dat altijd vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Neen, en dat is het probleem. Als Homans rechtstreeks toegang geeft waar is dan de beperking om alleen de toestand van de kandidaten te onderzoeken? Hoe ga je vermijden dat die bediendes van een privé firma zo maar wat opzoekingen doen?
Een heel ingewikkelde procedure, die bijna niet te controleren valt. Terwijl de oplossing (raadplegen van het kadaster) voor het rapen ligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Geloof jij nog steeds dat enkel jouw bankbediende je vermogen kan uitpluizen? Als je eenmaal een paar schoenen hebt gekocht met je bankkaart kennen ze zelfs je schoenmaat. Als je buurman bankbediende is en hij doet een fictieve aanvraag voor een lening, liggen al je gegevens netjes voor hem. Heb je nog ergens een schuld openstaan, misschien uit vergeetachtigheid zal hij je dat wel vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Redelijk veel hé . Kijken wie het huis of gronden van de ouders of grootouders ge-erft heeft . Fototjes nemen van de vakantie plaatsen . Uitzoeken wie de eigenaar is van quad , boot , jet-ski , luxe-wagen . Als zulke zaken in het aanvraagdossier van een Belgische sociale woning zitten , dan krijgt de bevoegde ambtenaar een beter zicht op die aanvraag . Oneerlijk ? Wel de Belgische eigenaar van een luxe-wagen of dergelijke wordt toch ook zo behandeld . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Geloof ik niks van. Enige wat hij misschien krijgt is een verklaring dat ik nog ergens schuld zou hebben open staan. Ik denk zelfs dat hij eerst een ondertekende vraag van lening moet kunnen voorleggen alvorens hij die gegevens krijgt. Maar hij heeft dan nog altijd totaal geen zicht op mijn financiële toestand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het controleren van de kredietcentrale moet de klant overigens met zijn electronische ID card + pincode zelf tekenen. Voor het vermogen : bankbediende kan klantenoverzicht met detail oproepen van elke klant in het agenstschap, en enkel de totalen zonder detail van rekeningen bij dezelfde bank maar ander agentschap. Wat er bij andere banken zit heeft hij uiteraard geen zicht op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de bediende van het kadaster kan ook alleen maar Uw onroerende bezittingen in Belgie (en daarbij misschien nog Frankrijk) uitpluizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een privé-detective uitsturen om onroerende bezittingen en dergelijke op te sporen in het buitenland, lijkt mij nogal ver gezocht. En kan mij daarenboven voorstellen dat, als men er daar dan lucht van krijgt wat de man allemaal aan het uitspoken is, hij direct de deur zal gewezen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Je bank weet zelfs veel meer dan de fiscus. Voor hun ben je een open boek. Zelfs je beleggingen en de winst of verlies dat je maakt kennen ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb een heel eenvoudige oplossing gegeven, te vergelijken met de bankbediende die met de identiteitskaart van de klant, in zijn bijzijn, en mits toelating van die klant het register van slechte betalers kan raadplegen. Leg mij dan eens uit waarom er zo noodzakelijk een rechtstreekse toegang nodig is. Tot nu heb ik al bladzijden lang haast niks anders gelezen dan dikke zever om toch maar het (wan-)beleid van Homans goed te praten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() In het buitenland ook ? Dan gaat er binnenkort wel een overschot aan sociale woningen zijn, want de meeste marokkanen hebben wel bezittingen, onroerend goed, in het buitenland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is cafépraat subocaj... Je stelt het hier voor op een manier die ik eerder bij blokkers zou situeren dan bij jou die toch aan de uiterste kant van het linker spectrum zit. Het is UITERAARD zo dat een bankbediende van bank X waar jij klant bij bent je verrichtingen kan zien. Logisch, aangezien die man/vrouw ook degene is die je te woord moet staan als je vragen hebt. Die moet nakijken of er voldoende provisie op je rekening staat als je je vijf minuten voor sluitingstijd met een cheque komt aandienen. Als je bij hen beleggingen hebt en ze zouden daarop de winst/verlies niet kennen en je daarover te woord staan zouden het een bende incompetente sukkels zijn. Wat wil je eigenlijk zeggen ? De bank moet je zaken beheren, maar mag niet weten wat ze eigenlijk aan het doen is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze gaan blijven spartelen, terwijl ze niet weten over wat ze spreken (net als Homans op het eerste gezicht, maar zij doet gewoon alsof...) Het blijft een bron van verwondering hoe gretig het klootjesvolk is om in zijn onstuitbare drang om enkele politici na te praten bereid zijn vrijwillig en met de zwakzinnige glimlach van de onwetendheid op het gelaat hun meest essentiële rechten op te geven. Privacy ? Fuck it ! Tot zij aan de beurt zijn uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De big brother maatschappij is realiteit. Databases bestaan en worden hoe langer hoe meer gelinkt. De overheid is binnen afzienbare tijd op de hoogte van al onze bankrekeningen, buitenlandse inbegrepen. Een kadaster van het vermogen is in wording... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens zoiets wordt nu eenmaal niet gedaan. Een gegevensuitwisseling op vrijwillige basis tussen Marokko/Turkye en Belgie zou de normale gang van zaken zijn. |
|
![]() |
![]() |