Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2004, 19:31   #101
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
En heeft België Vlaanderen niet afgenomen van Nederland?
Niet van Nederland, wel van Willem I als groothertog.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 19:38   #102
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

En dan Groot-België terug bij Nederland?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 19:44   #103
carlos
Banneling

Standaard

Welke zin heeft deze discussie. Inderdaad, België,dus Vlaanderen en Wallonië, zowel als Luxemburg, Nederland en alle 25 Staten die samen thans de E.U. vormen, zullen weldra deel uit maken van de Verenigde Staten van Europa! Al de rest heeft geen zin !
carlos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 21:59   #104
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

De belgicisten hebben onrealistische irredentistische obsessies. En daarmee verraden ze zich als franskiljons, want wat is er nu zo typisch aan de franskiljons in Vlaanderen?
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 22:44   #105
carlos
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
De belgicisten hebben onrealistische irredentistische obsessies. En daarmee verraden ze zich als franskiljons, want wat is er nu zo typisch aan de franskiljons in Vlaanderen?
Wie bent U Mulder, nederlander waarschijnlijk! Ja, wat is er zo typisch aan diegenen die U "franskiljons" noemt ! U spreekt van irredentistische obsessies ! Weet U maar waarover U spreekt, ik denk het niet ! Als vreemdeling zoals U Uzelf betiteld, hoeft U te zwijgen.
Gaat het zo goed in Nederkand ! Ik denk het ook niet.
Wij noemen U "kaaskoppen" en niet zonder redens. U
bent nochtans heel gelukkig U te kunnen komen verzorgen in onze "belgische" klinieken ! Het is immers daar beter dan in Nederland.
Dat uw vrienden flaminganten met een hollandse vlag wapperen en onze belgische driekleur negeren en zelf verscheuren; "Je maintiendrai" bij U, bij ons : Eendracht maakt macht-L'Union fait la force" !
Oud 6 november 2004, 00:11   #106
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos
Dat uw vrienden flaminganten met een hollandse vlag wapperen en onze belgische driekleur negeren en zelf verscheuren; "Je maintiendrai" bij U, bij ons : Eendracht maakt macht-L'Union fait la force" !
(met een dietse vlag kerel, geen hollandse.)
L'union fait la farce!
Oud 6 november 2004, 08:16   #107
carlos
Banneling

Standaard

U spreekt van irredentistise obsessies ! Wat is dit dan : Dietsland, dietse volk, dietse vlag, enz. Ideeen verspreid in de jaren 30 door Joris Van Severen en zijn Verdinaso, overgenomen door het VNV !

Ga naar Nederland wonen daar is U plaats. Voor ons bent U en uw vrienden alleen landsverraders !

Laatst gewijzigd door carlos : 6 november 2004 om 08:17.
Oud 6 november 2004, 11:21   #108
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie bent U Mulder, nederlander waarschijnlijk! Ja, wat is er zo typisch aan diegenen die U "franskiljons" noemt ! U spreekt van irredentistische obsessies ! Weet U maar waarover U spreekt, ik denk het niet ! Als vreemdeling zoals U Uzelf betiteld, hoeft U te zwijgen.
bent nochtans heel gelukkig U te kunnen komen verzorgen in onze "belgische" klinieken ! Het is immers daar beter dan in Nederland.
Waar leidt u uit af dat mulder een Nederlander zou zijn? Omdat hij zich als 'vreemdeling' aanduidt? Jongen toch, dat is het systeem van dit forum dat dit doet, automatisch, gratis en voor niks, afhankelijk van het aantal berichten dat je post.

Trouwens, Carlos, volgens mij bent u een racist, niet meer dan dat.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 6 november 2004, 11:21   #109
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welke zin heeft deze discussie. Inderdaad, België,dus Vlaanderen en Wallonië, zowel als Luxemburg, Nederland en alle 25 Staten die samen thans de E.U. vormen, zullen weldra deel uit maken van de Verenigde Staten van Europa! Al de rest heeft geen zin !
Wat zeurt u dan nog over een vrij, eendrachtig en souverein België?
Oud 6 november 2004, 12:09   #110
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Willen de Luxemburgers het eigenlijk zelf?
Waarom vragen we het gewoon niet?

Hey, beste Luxemburgers! Willen jullie niet bij het fantastische Belgie komen? Niks dan voordelen! Jullie moeten enkel mee betalen voor Wallonie, maar dat zijn toch maar een paar miljoentjes per jaar!

Ze zullen staan springen!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 12:48   #111
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga naar Nederland wonen daar is U plaats. Voor ons bent U en uw vrienden alleen landsverraders !
Voor "ons", kan u dat wat precieser stellen? Trouwens als je mij landverrader noemt neem ik die titel met trots aan.
Oud 6 november 2004, 12:53   #112
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Manman, geef carlos gewoon zijn pilletjes, en negeer hem.
Oud 6 november 2004, 13:10   #113
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie bent U dan om een ander te catalogeren als kaaskop op basis van één uitspraak? Als U het mij echt zou vragen, dan toch liever 16 miljoen kaaskoppen dan 3,5 miljoen Walen en franskiljons zoals U als mijn landgenoten. Wie zit er hier trouwens te zwanzen over Groot-Dietsland, tenzij U die er eerst over is begonnen? In deze topic ging het over de door de bubbels gewenste uitbreiding van België met Luxemburg, hedendaags irredentisme dat zo typisch is voor franskiljons. Punt.
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 13:47   #114
carlos
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Wie bent U dan om een ander te catalogeren als kaaskop op basis van één uitspraak? Als U het mij echt zou vragen, dan toch liever 16 miljoen kaaskoppen dan 3,5 miljoen Walen en franskiljons zoals U als mijn landgenoten. Wie zit er hier trouwens te zwanzen over Groot-Dietsland, tenzij U die er eerst over is begonnen? In deze topic ging het over de door de bubbels gewenste uitbreiding van België met Luxemburg, hedendaags irredentisme dat zo typisch is voor franskiljons. Punt.
Wat een reactie en steeds de fabel van de uitgave van Vlaanderen naar Wallonië ! Wie verder heeft over Dietsland gesproken ! Wat pillen betreft, wie zijn de gedopeerden, zie in het sport waar vlaamse wielrenners het voorbeeld geven. Ik persoonlijk neem geen enkel pil en heb er geen behoefte aan. Irredentisme, sukkelaars weet U maar alleen waarover het gaat misschien : " Eigen volk eerst "!
Liever onze waalse vrienden dan miljoenen nederlanders die hun zakken zullen vullen en ons, Belgen, Vlamingen en Walen, in de kou zullen laten. Verder, heeft, voor 1940, Wallonie niet bijgedragen aan het welzijn van België en werk heeft verschaft aan duizenden Vlamingen !

Laatst gewijzigd door carlos : 6 november 2004 om 13:50.
Oud 6 november 2004, 13:57   #115
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De verenigde staten van Europa?

Weer zo ene die het Europese Rijk achterna holt.
De landen met de naam 'verenigde staten' in - of soortgelijke - zijn niet bepaald rolmodellen geweest. De 'VSE' zijn een utopie, en volgens mij zelfs als utopie niet ideaal. Geef mij maar een vrij Europa zonder de bemoeizucht van een of andere eurocratenkaste in Brussel, het Rome van de 21ste eeuw.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 14:02   #116
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een reactie en steeds de fabel van de uitgave van Vlaanderen naar Wallonië !
Als u gelooft dat dit een fabel is, raad ik u aan om het volgende te lezen:

http://www.n-va.be/programma/standpu...ail.asp?ID=133

http://www.vvb.org/extra/356/0410tra...udieabafim.pdf

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 16:00   #117
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Waarom vragen we het gewoon niet?

Hey, beste Luxemburgers! Willen jullie niet bij het fantastische Belgie komen? Niks dan voordelen! Jullie moeten enkel mee betalen voor Wallonie, maar dat zijn toch maar een paar miljoentjes per jaar!

Ze zullen staan springen!
We zullen hen wel moeten zeggen dat we eerst met dat vervelend flamingantisme moeten afrekenen. Anders wil ik dat de Luxemburgers niet aandoen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 16:06   #118
carlos
Banneling

Standaard

Pelgrim, nog een die tegen Europa is ! Die komt er toch, willen of niet. Maar ja : eigen volk eerst !
Oud 6 november 2004, 16:18   #119
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Carlos, voor de elfendertigste keer,
Pelgrim is geen Vlaams Blokker
Pelgrim n'est pas membre du Vlaams Blok
Pelgrim is not a member of the Vlaams Blok
Pelgrim ist kein Mitglied des Vlaams Bloks

Kan iemand deze post nog aanvullen in het Esperanto, Russisch, Hebreeuws, Koerds, Slovaaks,Pools of wat dan ook tot Carlos het door heeft?

Laatst gewijzigd door driewerf : 6 november 2004 om 16:19.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2004, 16:31   #120
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pelgrim, nog een die tegen Europa is ! Die komt er toch, willen of niet. Maar ja : eigen volk eerst !
Ik ben tegen DIT europa. Er is nog een klein nuance verschil. Dat heeft trouwens niks te maken met 'eigen volk eerst' maar met democratie.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be