Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2015, 17:02   #801
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Panda ??
Het is gewoon een drogredenering en trouwens een belediging dat je één zin van Etienne Vermeersch die nota bene walgt van PhDW eruit pikt om een boutade van te maken dat ze dezelfde boodschap hebben. Gaan we hier nu echt met drogredeneringen beginnen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 17:21   #802
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is gewoon een drogredenering en trouwens een belediging dat je één zin van Etienne Vermeersch die nota bene walgt van PhDW eruit pikt om een boutade van te maken dat ze dezelfde boodschap hebben. Gaan we hier nu echt met drogredeneringen beginnen ?
als je de hele "confrontatie" tussen Vermeersch en Anciaux betreffende diens vermeende islamofobie bekijkt, kan je niet anders dan besluiten dat de uitlatingen van Vermeersch ("Wie vandaag mohammed en/of de islam publiekelijk beledigt, is volgende week dood") nauwelijks verschillen van deze van Dewinter, recentelijk geformuleerd in de Kamer.
Ik heb totnogtoe nog nooit op Dewinter's partij gestemd, maar over migratie en voornamelijk de islam, zeggen ze regelmatig heel zinnige dingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 17:28   #803
Yordin
Partijlid

Standaard

Citaat:
als je de hele "confrontatie" tussen Vermeersch en Anciaux betreffende diens vermeende islamofobie bekijkt, kan je niet anders dan besluiten dat de uitlatingen van Vermeersch ("Wie vandaag mohammed en/of de islam publiekelijk beledigt, is volgende week dood") nauwelijks verschillen van deze van Dewinter, recentelijk geformuleerd in de Kamer.
Ik heb totnogtoe nog nooit op Dewinter's partij gestemd, maar over migratie en voornamelijk de islam, zeggen ze regelmatig heel zinnige dingen.
Als men wenst dat meer capabele mensen het woord en de debat voeren dan zal men toch eens moeten ophouden met elke commentaar op de islam en moslims af te branden als islamofobie en extreem-rechts.
Er zijn meerdere organisaties en individuen die kritiek leveren op basis van snoerharde feiten, jammer genoeg krijgen die geen platform om te spreken, de waarheid is blijkbaar meer dan ongemakkelijk.
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 17:40   #804
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ondat Dewinter op boerse wijze hetzelfde als Vermeersch zegt terwijl deze laatste daarvoor wat meer geleerde woorden gebruikt , is er niets van waar ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 18:41   #805
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dus ondat Dewinter op boerse wijze hetzelfde als Vermeersch zegt terwijl deze laatste daarvoor wat meer geleerde woorden gebruikt , is er niets van waar ?
Peri, wat heb je juist niet begrepen aan "één zin eruit pikken..." ?
Oud 10 februari 2015, 19:05   #806
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Peri, wat heb je juist niet begrepen aan "één zin eruit pikken..." ?
Kan je me een beetje duiding geven want ik zie geen essentiële verschillen tussen dat wat Dewinter en dat wat Vermeersch zegt, behalve dat de eerste het misschien wat "boerser" zegt.
Oud 10 februari 2015, 19:09   #807
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je me een beetje duiding geven want ik zie geen essentiële verschillen tussen dat wat Dewinter en dat wat Vermeersch zegt, behalve dat de eerste het misschien wat "boerser" zegt.
Daar is geen duiding bij nodig. Zipper citeert één zin van vermeersch uit een heel programma met idioot Anciaux en gaat dat dan als 'argument' presenteren om te zeggen dat fuhrer Dewinter gelijk heeft omdat hij "hetzelfde zegt". Klinkt leuk, vooral aan den toog, maar het is een drogredenering.
Oud 10 februari 2015, 19:16   #808
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is geen duiding bij nodig. Zipper citeert één zin van vermeersch uit een heel programma met idioot Anciaux en gaat dat dan als 'argument' presenteren om te zeggen dat fuhrer Dewinter gelijk heeft omdat hij "hetzelfde zegt". Klinkt leuk, vooral aan den toog, maar het is een drogredenering.
Ik heb Vermeersch al verschillende keren gehoord over dit onderwerp en hij is vernietigend voor de islam.
Op welke wijze en waarin is hij dan "gematigder" dan Dewinter ?
Ik zie alleen verschillen in stijl.
Vermeersch verspilt misschien zijn tijd niet in discussies in de marge , maar de "teneur" van de twee is volgens mij volkomen gelijk.

Laatst gewijzigd door Pericles : 10 februari 2015 om 19:18.
Oud 10 februari 2015, 19:45   #809
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die ene zin typeerde wel heel duidelijk wat Vermeersch denkt vd islam.
Met die ene zin had hij alles gezegd, dus ja een ijzersterk argument.

Citaat:
Oud 10 februari 2015, 19:50   #810
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar komt het op neer, Vermeersch formuleert zijn woorden stijlvoller, terwijl Dewinter blijft hangen in lompheid en boertigheid.
Maar in essentie verschilden hun betogen nauwelijks.

Citaat:
Oud 10 februari 2015, 20:04   #811
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb Vermeersch al verschillende keren gehoord over dit onderwerp en hij is vernietigend voor de islam.
Op welke wijze en waarin is hij dan "gematigder" dan Dewinter ?
Ik zie alleen verschillen in stijl.
Vermeersch verspilt misschien zijn tijd niet in discussies in de marge , maar de "teneur" van de twee is volgens mij volkomen gelijk.
Dat is het nu juist. Je kunt niet zo maar aan "cherry picking" doen in een discussie. Hoor ik jou als Vermeersch even vernietigende kritieken en uitspraken heeft gedaan over christianisme ?
Zou een lukraak uitgekozen uitspraak op dezelfde manier in een gekleurde discussie ingebracht zoals hier het geval was wel autoriteit hebben ? Ik denk het niet...

Je weet best wel dat ik als atheist en absolute tegenstander van elke van de abrahamistische religies al die shit op hetzelfde (uiterst lage...) niveau zet van menselijke absurditeiten en afwijkingen.

Nergens zul je van Vermeersch een waardeoordeel vinden dat islam versus een andere klote godsdienst 'beter' of 'slechter' zal catalogeren.
Ik ben het daar met hem zeker eens over. Meegaan in spelletjes dat het een strijd is tussen christianisme en islam is iets voor religioten. Het gaat om beschaving versus barbarisme. En barbarisme afwijzen behelst ook om niet iedereen over dezelfde kam te scheren. Net zoals niet elke dwazekloot uit de jaren '50 die achter de kerk aanliep en tegen abortus was omdat de pastoor zei dat dat 'slecht' was is beginnen moorden zoals een paar religioten in de states wel deden aan abortusklinieken moet je ook niet elke moslim die naar de moskee stapt als een terroristen knuffelaar portretteren omdat er een paar honderd geracicaliseerde zwakzinnigen tussen zitten.

Laat er geen twijfel over bestaan dat ik voorstander ben van radicale oplossingen voor diegenen die denken dat ze de limieten van de rechtstaat mogen overtreden.

Maar klootzakkerij om een hele bevolkingsgroep in een hoekje te duwen omdat er een minoriteit van minder dan één % losgeslagen is daar ga ik niet in mee.

Je mag me gerust proberen te overtuigen met citaten van Vermeersch waarmee hij zegt dat alle moslims hetzelfde zijn en allemaal slecht zijn. Veel succes met je zoektocht.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 10 februari 2015 om 20:06.
Oud 10 februari 2015, 20:14   #812
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het nu juist. Je kunt niet zo maar aan "cherry picking" doen in een discussie. Hoor ik jou als Vermeersch even vernietigende kritieken en uitspraken heeft gedaan over christianisme ?
Zou een lukraak uitgekozen uitspraak op dezelfde manier in een gekleurde discussie ingebracht zoals hier het geval was wel autoriteit hebben ? Ik denk het niet...

Je weet best wel dat ik als atheist en absolute tegenstander van elke van de abrahamistische religies al die shit op hetzelfde (uiterst lage...) niveau zet van menselijke absurditeiten en afwijkingen.

Nergens zul je van Vermeersch een waardeoordeel vinden dat islam versus een andere klote godsdienst 'beter' of 'slechter' zal catalogeren.
Ik ben het daar met hem zeker eens over. Meegaan in spelletjes dat het een strijd is tussen christianisme en islam is iets voor religioten. Het gaat om beschaving versus barbarisme. En barbarisme afwijzen behelst ook om niet iedereen over dezelfde kam te scheren. Net zoals niet elke dwazekloot uit de jaren '50 die achter de kerk aanliep en tegen abortus was omdat de pastoor zei dat dat 'slecht' was is beginnen moorden zoals een paar religioten in de states wel deden aan abortusklinieken moet je ook niet elke moslim die naar de moskee stapt als een terroristen knuffelaar portretteren omdat er een paar honderd geracicaliseerde zwakzinnigen tussen zitten.

Laat er geen twijfel over bestaan dat ik voorstander ben van radicale oplossingen voor diegenen die denken dat ze de limieten van de rechtstaat mogen overtreden.

Maar klootzakkerij om een hele bevolkingsgroep in een hoekje te duwen omdat er een minoriteit van minder dan één % losgeslagen is daar ga ik niet in mee.

Je mag me gerust proberen te overtuigen met citaten van Vermeersch waarmee hij zegt dat alle moslims hetzelfde zijn en allemaal slecht zijn. Veel succes met je zoektocht.
Veel tekst maar je zegt in feite weinig Panda.
Vermeersch heeft het wel degelijk over de islam an sich.
Of hij nu ook hier en daar kritiek heeft op het christendom doet in feite weinig ter zake.
Oud 10 februari 2015, 20:37   #813
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel tekst maar je zegt in feite weinig Panda.
Vermeersch heeft het wel degelijk over de islam an sich.
Of hij nu ook hier en daar kritiek heeft op het christendom doet in feite weinig ter zake
.
Two wrongs don't make a right...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 20:39   #814
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Two wrongs don't make a right...
Leg jij het anders eens uit Jack.
Oud 10 februari 2015, 20:40   #815
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg jij het anders eens uit Jack.
Ken je mijn visie omtrent godsdienst nog altijd niet, Pericles?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 20:42   #816
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ken je mijn visie omtrent godsdienst nog altijd niet, Pericles?
Hier heb je blijkbaar ook niet gevolgd.
Uw aantal posts aan het opdrijven , Jack.
Oud 10 februari 2015, 20:58   #817
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jij bent hier gretig bezig om via een door zipper aangereikt citaat te proberen bewijzen dat vermeersch zegt dat islam slecht is. Dat terwijl Vermeersch al jarenlang stelt dat 'god', dus het godsbeeld, noem het god, allah, jahweh of eender wat niets waard is als bron van moraal.
Voor diegenen die moeite hebben om iets te lezen, geef ik hier de link naar een fragment van Vermeersch van ongeveer 6 minuten waarin hij brandhout maakt van dat idee. Merk op dat professor vermeersch hier zowel 'god' van de christenen als 'allah' van de moslims noemt en benoemt.

Hopelijk kan dit fragment je er toe aanzetten die man zijn woorden niet langer te verbuigen en verkrachten.

https://www.youtube.com/watch?v=ueBYKHsXunI
Oud 10 februari 2015, 21:20   #818
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent hier gretig bezig om via een door zipper aangereikt citaat te proberen bewijzen dat vermeersch zegt dat islam slecht is. Dat terwijl Vermeersch al jarenlang stelt dat 'god', dus het godsbeeld, noem het god, allah, jahweh of eender wat niets waard is als bron van moraal.
Voor diegenen die moeite hebben om iets te lezen, geef ik hier de link naar een fragment van Vermeersch van ongeveer 6 minuten waarin hij brandhout maakt van dat idee. Merk op dat professor vermeersch hier zowel 'god' van de christenen als 'allah' van de moslims noemt en benoemt.

Hopelijk kan dit fragment je er toe aanzetten die man zijn woorden niet langer te verbuigen en verkrachten.

Vertel ons anders eens wat hij bedoelt met "Als iemand hier vandaag mohammed of/en de islam publiekelijk beledigt, is die volgende week dood"
Dat was zijn "binnenkomer" tegen de vermeende heersende islamofobie van Anciaux.
Je kan het nog eens bekijken, en vooral beluisteren als ge wilt.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.1622557

Citaat:
Oud 10 februari 2015, 21:35   #819
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
denk jij nu echt dat Jambon's antwoord zijn echte diepe overtuiging was ??
Ja: De gedachte van een eigen Vlaamse staat en integratie van moslims in de Nederlandstalige gemeenschap zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

FDW cs daarentegen vallen juist een deel van die Nederlandstalige gemeenschap aan.
Islamofoben zijn dan ook de objectieve bondgenoten van belgicisten.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 21:37   #820
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be