Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2015, 09:44   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Waarom niet iedereen DNA-profiel laten afstaan ?

En zeker en vast alle medeburgers die in aanraking kwamen met het gerecht; Zelfs breed genomen: buitenwippers, baruitbaters, handlangers van zulke gasten,
alsmede alle immigranten. Ongeacht hun huidskleur, bijvoorbeeld een Fransman die zich in Vlaanderen komt vestigen.

Ieder misdrijf dat opgelost wordt, is een goede zaak voor de maatschappij. Niet alleen dus voor het slachtoffer, maar voor iedereen.

Ik zie geen enkel nadeel op vlak van privacy.
De overheid (belastingen, onderwijs ...) weet in welke kleuterklas is zat, in welke lagere school, welk soort humaniora, wat daarna, wat in het leger, welke werkgevers, welk huis ik aankocht, trouwde, kinderen, erfde, vzw's die ik steunde met belastingsaftrek, welke ziekenkas, ...
waarom zou er daar in het gerecht geen code mogen zijn, die mocht ik echt heel stout worden, er toe kan bijdragen dat ik ontmaskerd word ?

Ok, tenzij ik paranoïde zou zijn.

titel: Uitwisseling DNA met Frankrijk kan doorbraak in tientallen moordzaken forceren

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150210_01522736

Citaat:
Er is hoop op een doorbraak in honderden misdaaddossiers. Nadat België en Nederland in juli 2014 voor het eerst massaal DNA-gegevens hebben uitgewisseld, worden dergelijke gegevens nu ook uitgewisseld tussen ons land en Frankrijk. Dat meldt de Franstalige krant La Libre Belgique dinsdag.

Sinds januari 2015 vindt er een automatische uitwisseling van DNA-gegevens tussen Frankrijk en België plaats. De resultaten van die uitwisseling zijn indrukwekkend. Er werden ondertussen maar liefst 4.465 DNA-matches gevonden tussen Belgische en Franse profielen.

In ongeveer zeven procent van de gevallen kwamen Belgische DNA-sporen die werden gevonden op de plaats van een criminele misdaad (bijvoorbeeld moord, verkrachting enz.) overeen met DNA-gegevens van iemand die in Frankrijk ooit verplicht werd door het gerecht om DNA af te staan. Dankzij de uitwisseling van de DNA-gegevens tussen Frankrijk en België vond er ondertussen al in 38 moordzaken een doorbraak plaats.

Politie en justitie zijn ervan overtuigd dat er dankzij de vergelijking en de uitwisseling van de gegevens nog meer doorbraken zullen plaatsvinden in onopgeloste misdaaddossiers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 09:54   #2
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

En binnenkort zal dit: NBC Predicts: All Americans Will Receive A RFID Microchip Implant In 2017 Per Obamacare! hier ook overwaaien.
Oud 11 februari 2015, 11:00   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
volil�*, de eerste paranoïde reactie is al een feit.
Kenmerk: niets te maken met het aangekaarte feit (boost in opheldering misdrijven; kans op enorme preventie want daders zullen geen tijd meer hebben om tweede/derde/... misdrijven te plegen);
Kenmerk: angst aanjagen (nen chip in uw kloten moeten laten draaien).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 februari 2015, 11:16   #4
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Over mijn lijk
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 11:18   #5
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Over mijn lijk
²
Oud 11 februari 2015, 11:33   #6
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
volil�*, de eerste paranoïde reactie is al een feit.
Kenmerk: niets te maken met het aangekaarte feit (boost in opheldering misdrijven; kans op enorme preventie want daders zullen geen tijd meer hebben om tweede/derde/... misdrijven te plegen);
Kenmerk: angst aanjagen (nen chip in uw kloten moeten laten draaien).

.
Daar is niets paranoide aan! Wat als er nu iets met jou gebeurt en ik ben die dag ook bij jou op de thee geweest...
Juist, staan ze binnen de kortste keren bij mij op de stoep, terwijl ik er niets mee van doen heb.
Of wat denk je van iemand die jou in een kwaad daglicht wil zetten? Haren kun je makkelijk van anderen overal neerplaatsen.
Zelf zorgt de dader ervoor dat hij zich helemaal bedekt heeft en er zo dus geen dna van hem/haar gevonden kan worden.
Nope, ik vind het dus totaal geen goed idee.
Oud 11 februari 2015, 11:36   #7
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En zeker en vast alle medeburgers die in aanraking kwamen met het gerecht; Zelfs breed genomen: buitenwippers, baruitbaters, handlangers van zulke gasten,
alsmede alle immigranten. Ongeacht hun huidskleur, bijvoorbeeld een Fransman die zich in Vlaanderen komt vestigen.

Ieder misdrijf dat opgelost wordt, is een goede zaak voor de maatschappij. Niet alleen dus voor het slachtoffer, maar voor iedereen.

Ik zie geen enkel nadeel op vlak van privacy.
De overheid (belastingen, onderwijs ...) weet in welke kleuterklas is zat, in welke lagere school, welk soort humaniora, wat daarna, wat in het leger, welke werkgevers, welk huis ik aankocht, trouwde, kinderen, erfde, vzw's die ik steunde met belastingsaftrek, welke ziekenkas, ...
waarom zou er daar in het gerecht geen code mogen zijn, die mocht ik echt heel stout worden, er toe kan bijdragen dat ik ontmaskerd word ?

Ok, tenzij ik paranoïde zou zijn.

titel: Uitwisseling DNA met Frankrijk kan doorbraak in tientallen moordzaken forceren

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150210_01522736
Als we nu gewoon iedereen preventief zouden opsluiten?
Dan pas kunnen we zeker zijn...

Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 11:39   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Bovendien kan een database gehacked worden.

En ook: DNA is niet 100% sluitend. Vergelijk het gevonden DNA met een databank waarin 11 miljoen profielen zitten, en de kans is niet klein dat je een "match" zal vinden met iemand die er helemaal geen knijt mee te maken heeft.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 11:47   #9
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

En ook: DNA is niet 100% sluitend. Vergelijk het gevonden DNA met een databank waarin 11 miljoen profielen zitten, en de kans is niet klein dat je een "match" zal vinden met iemand die er helemaal geen knijt mee te maken heeft.
Citaat:
De erfelijke variatie van de nucleaire DNA-merkers in de populatie is zo groot, dat de kans dat dezelfde combinatie van allelen bij twee niet-verwante individuen zou voorkomen kleiner is dan 1/10.000.000.000. Met uitzondering van identieke tweelingen die hetzelfde DNA hebben, kan elke persoon genetisch geïdentificeerd worden op basis van zijn/haar DNA-profiel.
Huidige wereldbevolking is nu ongeveer 7.300.000.000.

Lijkt me dus slechts een kleine kans op een fout.

Tenzij ge ergens een identiek tweelingbroer/zuster hebt waarvan het bestaan niet gekend is.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 11:55   #10
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

2!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 12:10   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van iedereen DNA nemen, en dan voor een ieder een halsband waarmee men je schokken kan geven tot dat je jezelf aangeeft als men je van iets verdenkt.

Best bij de geboorte al, zo'n halsband.

Als je de schoof laat doen, dan roepen de mensen, 'Hitler kom terug, alles is vergeven'.
Oud 11 februari 2015, 12:14   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Huidige wereldbevolking is nu ongeveer 7.300.000.000.

Lijkt me dus slechts een kleine kans op een fout.

Tenzij ge ergens een identiek tweelingbroer/zuster hebt waarvan het bestaan niet gekend is.
Nochtans, op de processen die ik heb meegemaakt, dan zei de uitslag van het DNA-onderzoek, 1 op 50.000 mensen hebben dat DNA.
Wat wou zeggen dat alleen in Antwerpen al zo'n negen mensen dat DNA hadden.
De vraag werd dus gesteld, die andere acht met dat DNA, zijn die gecontroleerd? Neen dus, want men weet niet wie dat is.

Typisch Belgische kromspraak, hij zal het wel gedaan hebben want we vinden die anderen niet.
Oud 11 februari 2015, 12:16   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Van iedereen DNA nemen, en dan voor een ieder een halsband waarmee men je schokken kan geven tot dat je jezelf aangeeft als men je van iets verdenkt.

Best bij de geboorte al, zo'n halsband.

Als je de schoof laat doen, dan roepen de mensen, 'Hitler kom terug, alles is vergeven'.
Ik denk dat hij er soms mee rammelt...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 12:17   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij er soms mee rammelt...
Ik vrees dat hij elk woord meent.
Oud 11 februari 2015, 12:28   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Daar is niets paranoide aan! Wat als er nu iets met jou gebeurt en ik ben die dag ook bij jou op de thee geweest...
Juist, staan ze binnen de kortste keren bij mij op de stoep, terwijl ik er niets mee van doen heb.
Of wat denk je van iemand die jou in een kwaad daglicht wil zetten? Haren kun je makkelijk van anderen overal neerplaatsen.
Zelf zorgt de dader ervoor dat hij zich helemaal bedekt heeft en er zo dus geen dna van hem/haar gevonden kan worden.
Nope, ik vind het dus totaal geen goed idee.
Dat is exact hetzelfde met vingerafdrukken.
Ik kan bij een hoer gaan, en degene die na mij daar op bezoek komt, kan haar dood slaan.
Zijt gij dan voorstander om alle databanken met vingerafdrukken te vernietigen ?

Dat is exact hetzelfde met simpele de visu getuigenissen.
Ik kan bij een hoer gaan, de buurman van de bar heeft mij gezien, heeft mijn auto gezien, maar het is de volgende bezoeker die haar dood geneukt heeft.
Zijt gij dan voorstander om alle getuigenissen te weren uit criminele processen ?

.

Oud 11 februari 2015, 12:33   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nochtans, op de processen die ik heb meegemaakt, dan zei de uitslag van het DNA-onderzoek, 1 op 50.000 mensen hebben dat DNA.
Wat wou zeggen dat alleen in Antwerpen al zo'n negen mensen dat DNA hadden.
De vraag werd dus gesteld, die andere acht met dat DNA, zijn die gecontroleerd? Neen dus, want men weet niet wie dat is.

Typisch Belgische kromspraak, hij zal het wel gedaan hebben want we vinden die anderen niet.
Ge moet nu toch geen wetenschapper met doctoraat zijn, om te beseffen dat als op de plaats van een misdrijf een gedeeltelijk dna-spoor, een vervuild dna-spoor, een dna-spoor dat al iets of wat in ontbinding is, dat dat de statistische waarde ervan vermindert ....

Toch heel proper van die arts of bioloog die eerlijk is in zijn expertise en zijn verklaring omtrent de statistiek.

Ge weet toch dat exact hetzelfde kan overkomen met vingerafdrukken of met getuigenissen.
Er zijn nog wel rosse kaalkoppen met een pukkel op hun neus in gans Antwerpen ... en er zijn nog wel rode vw-polootjes die in Antwerpen rondrijden .... als ge begrijpt wat ik bedoel.

.

Oud 11 februari 2015, 12:41   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet nu toch geen wetenschapper met doctoraat zijn, om te beseffen dat als op de plaats van een misdrijf een gedeeltelijk dna-spoor, een vervuild dna-spoor, een dna-spoor dat al iets of wat in ontbinding is, dat dat de statistische waarde ervan vermindert ....

Toch heel proper van die arts of bioloog die eerlijk is in zijn expertise en zijn verklaring omtrent de statistiek.

Ge weet toch dat exact hetzelfde kan overkomen met vingerafdrukken of met getuigenissen.

Er zijn nog wel rosse kaalkoppen met een pukkel op hun neus in gans Antwerpen ... en er zijn nog wel rode vw-polootjes die in Antwerpen rondrijden .... als ge begrijpt wat ik bedoel.

.
Neen, dat denk ik niet, ik denk niet dat er bijvoorbeeld in Antwerpen 9 mensen rondlopen met dezelfde vingerafdrukken.
Oud 11 februari 2015, 12:47   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Over mijn lijk
idem. Er zijn bijzonder weinig zaken die het waard zijn om voor te vechten, dit is er eentje van.
Zelfs in Noord-Korea moeten de burgers dat niet doen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 12:49   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Schitterend idee !
Oud 11 februari 2015, 12:55   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is exact hetzelfde met vingerafdrukken.
Ik kan bij een hoer gaan, en degene die na mij daar op bezoek komt, kan haar dood slaan.
Zijt gij dan voorstander om alle databanken met vingerafdrukken te vernietigen ?

Dat is exact hetzelfde met simpele de visu getuigenissen.
Ik kan bij een hoer gaan, de buurman van de bar heeft mij gezien, heeft mijn auto gezien, maar het is de volgende bezoeker die haar dood geneukt heeft.
Zijt gij dan voorstander om alle getuigenissen te weren uit criminele processen ?

.
Als jouw vingerafdrukken in de database zitten, wil dat zeggen dat je ooit in aanraking kwam met vrouwe Justitia. Dat is dus heel wat anders dan waar jij voor pleit : preventieve afname van DNA of in casu hier vingerafdrukken.
Momenteel heeft de overheid jouw vingerafdrukken niet, dus je kunt gewoon blijven voortgaan naar die hoer. En als ze dood is, ga je naar een andere.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be