![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarmee valt héél de redenering van coro hier in duigen, wat ik ook wilde aantonen. De verhouding gemiddeld loon vs gemiddelde huisprijs is al lang niet meer hetzelfde als 20 of 30 jaar geleden. Laatst gewijzigd door SMI94 : 12 februari 2015 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij deden dat in fases, als er geld was, werd er in orde gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja ieder koppel kan dat vandaag de dag nog doen....maar dan moeten ze wel nog kunnen leven zoals destijds...... 1 tweedehands autootje.....antenne en zwart wit televisie...geen restaurant.....1 keer per jaar 10 dagen blankenberge met een tent.....kachel met steenkool.....kousen herstellen en zelf kleren maken...alle klussen zelf doen...geen GSM...Laptop....I Phone....zelfs geen telefoon...de bomma die dikwijls inwoonde en haar pensioentje deelde...Zelf moestuintje ....groenten in bokalen....kapper thuis.....mensen verteerden nu éénmaal veel minder en leefden stukken soberder.... In het geval een goede bankbediende met vrouw en kind ten last heeft al snel een dikke 2000 euro netto.....wel als je simpel en sober leeft gaat dat nog maar uiteraard niet meer zoals een jong koppel heden ten dage graag leeft...tercht of onterecht hoor daar niet van.Alleszins ik ken zeker nog mensen die het kunnen echter nu hebben die een naam ..iets met sokken en geiten ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 februari 2015 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementslid
|
![]() Ik zie niet wat er in duigen valt. Toen, in 1982, betaalde je (in mijn geval....dus mijn (nieuwbouwhuis in mijn regio) 125000 € met een nettoloon van pakweg 750 € EN aan hypothecaire intresten van 12 %. NU, in 2015, betaal je daarvoor 300000 € met een nettoloon van 1700 € maar met een hypothecaire intrest van maximaal 2,5 %. Wie is/was er beter af denk je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid: het gaat over de draad 'niet meer kunnen afbetalen'. Als je je levensstandaard niet aanpast aan je financiële mogelijkheden, dan kom je in de moeilijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zonder daarmee hetgeen je zegt in twijfel te willen trekken, want daar heb je gelijk in. Zolang mensen met een gat in hun hand blijven leven, en boven hun eigen vermogen willen leven om toch maar niet onder te moeten doen, zijn ze de eigen veroorzaker van hun problemen. Eigen verantwoordelijkheid, heet dat dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 1982 bouwden de meeste mensen hun nieuwbouw nog zelf met behulp van vrienden en familie.....wat ook een aardige duit scheelde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Neen, want dit type woning die we in 1982 wilden kopen, bouwen ze zelfs niet meer. (Verraes) Energieprijzen: daarom zijn de nieuwe huizen zowat energie-neutraal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
12% van €125000 is €15000. Hoe ga je dat in één jaar bij elkaar krijgen met €750? Kijk je getallen eens na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik mijn huis in 86 gekocht aan €25.000. Maar het was een quasi vervallen rijwoning in een niet zo'n dure regio. Ik heb een veelvoud aan kosten gemaakt om het ietwat in orde te krijgen. Het is eigenlijk nog altijd niet af, maar ja, een nieuwbouw van 30 jaar geleden is nu ook wel aan vernieuwing toe vermoed ik. Huizen zijn nooit goedkoop geweest maar ik denk wel dat de grond vrij duur geworden is tov de levensduurte. Laatst gewijzigd door JimmyB : 12 februari 2015 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de jaren '80 had je de oliecrisissen met autoloze zondagen. De energie was in verhouding met het inkomen duurder dan de dag van vandaag. Feit is dat de huishoudens nu meer energie verbruiken. In de jaren '80 werd in de winter niet zo warm gestookt en niet in alle kamers zo als nu de norm is. Ook ging men niet elke dag onder de douche en trok men niet elke dag verse klederen aan.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 februari 2015 om 18:08. |
![]() |
![]() |