![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#23061 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen katholiek en ik vier geen Pasen.
![]()
![]() |
![]() |
#23062 |
Minister-President
|
![]() Niets mis met ballekes met kriekskes, noch met konijn (met pruimen). Het mengen van zoet en zuur is net een eigenheid van de Belgische keuken, niets mis mee, toch?
In een goede stoofvleessaus meng je toch ook een plak peperkoek bij de zure uitjes? Of zorg je op een andere manier voor de typische zoetzure combinatie?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#23063 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar balletjes met krieken ??? Dat is gewoon eten voor onnozelaars. Even infect als hollanders die pindasaus vreten. Konijn met pruimen is daar totaal niet mee te vergelijken, dat is inderdaad een oefening in de zuur/zoet/zout balans maar toch niet te vergelijken met mongolen vreten zoals fricandon met krieken... Dat is de negatie van elk culinair genot. Kun je evengoed hondenbrokken vreten of soylent green. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23064 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Prottestant?
![]() |
![]() |
#23065 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23066 | |
|
![]() Citaat:
Volgens mij heb jij last van een onverwerkt culinair incident in je jeugd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23067 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat heeft niets te zien bij de ziekelijke gedachte om krieken te eten bij gehakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23068 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pindasaus is nog te dégoutant om foodfight mee te houden. Citaat:
Niet echt slecht maar zo een neutraal. Loop maar eens de recepten af hoe iedereen wanhopig probeert om dat beest op smaak te krijgen (roomsaus, mosterd, zuurzoet, pruimen, rozijnen, tot zelfs het ronduit walgelijke Arlequin met chocolat!)
![]() |
![]() |
![]() |
#23069 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23070 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Specifiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23071 | |
|
![]() Citaat:
Toen mijn moeder vroeger konijn klaarmaakte, dat had echt smaak. Gewoon met ajuin,peper en zout, een blad laurier en een scheutje azijn. Wat er nu aan konijn ligt in de supermarkt, dat zijn inderdaad magere smaakloze beestjes, en verdacht goedkoop. Vroeger waren het kleppers van konijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23072 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23073 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat sluit ik niet volledig uit.
Hoewel andere vleessoorten ook vaak niet meer hetzelfde als vroeger smaken.
![]() |
![]() |
#23074 |
Minister-President
|
![]() Ge moet wel goede krieken gebruiken, hé, Pandareus. Sommige zijn inderdaad te zoet, goed genoeg voor desserts, maar voor frikadellekes of gehaktbrood heb ik het ook liever niet aangezoet.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#23075 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23076 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou eerder durven vermoeden dat jij het ongeluk hebt om in regio antwerpen te wonen ?
I feel your pain... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23077 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23078 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met al dat gedoe over krieken zit ik hier nu de enige echte Yskersen Van Dyck te lepelen.
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#23079 |
Minister-President
|
![]() Niemand die je verplicht om hetzelfde lekker te vinden als mij, Pandareus. Het leven zou anders maar saai zijn. Ik ben bijvoorbeeld liefhebber van een goede pompoensoep, maar met wortel ben ik echt geen fan. Er is nochtans niets mis mee, maar toch lust ik het niet.
Soit, momenteel een fles Saison van Dupont. Deze avond nog balletjes in tomatensaus gegeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#23080 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In zekere zin wel, al maakt het genootschap dat ik het meest genegen ben, geen deel uit van de grootste stromingen binnen het protestantisme (lutheranisme, calvinisme, arminianisme, anabaptisme, ...).
![]() |