![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/cnt/dmf20150213_01528338
Citaat:
Na lectuur van het artikel zit ik toch met een gevoel van: neen, dit is een bevolkingsgroep waarvan teveel mensen nog helemaal niet passen in onze moderne wereld, een groep mensen waarvan we ook niet moeten verwachten dat ze dat binnen enkele decennia wel zullen doen! Ze liggen teveel in de knoop met zichzelf en als ze dan hier rondlopen is het nog veel erger want dan liggen ze ook nog met ons in de knoop! En als ze dan nog willen onze maatschappij naar hun wensen veranderen is het hek helemaal van de dam... Moslims in ons deel van Europa? Grote vergissing... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar andere punten zijn wel juist, de meerderheid van moslims ervaart het Westen als bedreigend, maar wel omdat de Westerse normen en waarden een bedreiging zijn voor wat hun geloof voorhoudt. Dat is niet omdat zoals die mevrouw stelt " voor het Westen niets heilig zou zijn" ( een stelling waarmee je al subtiel een morele superioriteit claimt )maar omdat wij wel en de islam geen verlichting hebben doorgemaakt. Dat had nooit gekund zonder groeiende middenklasse die er toen in Europa was, want om te denken moet je wel een volle maag hebben. Het is geen toeval dat islam wereldwijd armoede in stand houdt, door vrouwen toegang tot onderwijs, publieke ruimtes, en arbeidsmarkt te onthouden of aan strikte voorwaarden te verbinden. Of door onderwijs te herleiden tot koranschool. Wanneer islam wereldwijd armoede in stand houdt, zou er dan een verband kunnen zijn tussen religie en armoede van gelovigen in Europa? Zou het wantrouwen tegenover het Westen wat toch aan iedere burger vaak wel voorziet wat islam onthoudt aan mensen, daar mee aan de basis kunnen liggen? Die vraag zie ik die mevrouw helemaal niet stellen, erg kritisch vind ik haar dus echt niet. Bovendien maakt die mevrouw een kolossale vergissing, want in het Westen zijn een aantal zaken wel heilig. Waaronder scheiding kerk en staat, gelijke rechten man en vrouw, vrijheid van mening en pers, vrijheid van Godsdienst, en dus ook om niet gelovig te zijn of van geloof te veranderen, het recht op onderwijs, toegang tot publieke ruimte, het recht om zelf je huwelijkspartner/ levensgezel/ vriendje te kiezen, het recht op toegang tot de arbeidsmarkt,het recht op een andere seksuele geaardheid, enz.. En nee, wanneer anderen met alle geweld in een vorig tijdperk blijven hangen, moeten we niet " geadviseerd worden om daar rekening mee te houden". Dat moeten we niet, het Westen is al te lang een supermarkt waar de sociale voordelen wel omarmd worden, maar de geschiedenis die daarvoor zorgde tot derde generaties met " wantrouwen bekeken wordt". En die geschiedenis heeft bepaald waarin wij geloven en wat voor ons heilig is, omdat dit onze cultuur is, punt uit. En daar blijven ook moslims van af, en wanneer dit niet kan, moeten ze zelf tot de conclusie komen dat ze misschien beter ergens anders wonen? Maar " advies" hoe we ons eigen culturele wortels moeten afbranden om tot tot meer " harmonie te komen" ervaar ik als druk, en totaal gebrek aan respect voor wat ik als vrouw belangrijk vindt. Werk genoeg in de moslimwereld dat daar maar met "adviseren" begonnen wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke versie van de Koran is de juiste? Wat staat er eigenlijk in die Koran? Ik heb de Koran nog niet gelezen al dat ik het wel eens graag zou doen maar welke versie de stoute of de brave als die er mochten zijn ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lichaamsbedekking is een mooi iets van de islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die is voor de Soennidioten en Shitten krek dezelfde. Het verschil daar zit in de hadiths. Uitspraken toegeschreven aan de profeet, en een bepaalde interpretatie van erfopvolging. Wat zegt de koran eigenlijk. Niet veel. Hoe vrouwen te behandelen, hoe te plunderen, roven, brandschatten en verkrachten. Hoe de buit te verdelen. Dat alleen moslims onder de positieve regels vallen, en dat de rest of slaaf of dood moet zijn. En dat alles overgoten met een slap sausje van sprookjes en wetenschappelijk lachwekkende uitleg van hoe de wereld eigenlijk werkt.
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe onnozel dat sommige moslima's zijn met hun hoofddoekfobie blijkt uit het feite dat ze inderdaad niet snappen en niet weten dat Mo (mhbih)* hen eigenlijk had aangeraden die te dragen om niet op te vallen. We zien echter dikwijls het omgekeerde. *= may he burn in hell |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlands: http://www.moslim.co/online-koran/on...zen-nederlands Als je de stoute koran wil lezen begin je alvast met hoofdstukken 4 / 7 / 8 / 9 / 47 De hoofdstukken staan niet chronologisch in de koran, maar zijn gesorteerd volgens de lengte. Vandaar dat de hoofdstukken die werden geopenbaard in Medina tussen de hoofdstukken uit Mekka zijn verzeild geraakt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 februari 2015 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet alleen de Islam, de meeste godsdiensten gaan hand in hand met hypocrisie. Blijkbaar trekt godsdienst mensen aan die vatbaar zijn voor hypocrisie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn wel gradaties vind ik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De katholieke priester is tegen seks buiten het huwelijk en homoseksualiteit, maar zit wel met zijn hand in het broekje van kleine Abraham.
Denk dat je daar toch wel de definitie "hypocrisie" op kan plakken, in ieder geval een dubbele moraliteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |