![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest hij wat beter zijn best gedaan hebben dan had hij uit de bijzondere maatvoeringen van de piramide van Cheops zichzelf heel makkelijk weten te overtuigen van een omgekeerd kwadratisch verband tussen pi en phi ![]() Citaat:
Het is gewoon een feit dat eenzelfde soort ontdekkingen tijdens een zelfde geestelijke ontwikkeling makkelijk terug komen. De gulden snede kom je nogal makkelijk tegen ( exclusief de natuur dan ) van zodra je met wat meetkundige constructies gaat spelen. Net gelijk pi of ten minste het besef van een niet te grijpen ( niet rationeel ) verhouding, Pythagorese drietallen, sqrt(2), priemgetallen, etc 10 delige en 60 delige stelsels ... ook niet zo toevallig Dat omwille van esthetische redenen is zelfs hoogst bedenkelijk... bestaat er zoiets als een universele vorm van schoonheid ? Het is eerder het omgekeerde... Naar de mate waar die verhouding steeds belangrijker werd deed dat ook zijn intrede in de esthetiek en de kunst. ( bij ons duurde het bv tot in de 19de eeuw ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1183 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() euhmzzz... helaas/gelukkig voor 99%
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gemiddeld beeld is zowat 4 meter hoog en weegt zo'n 12,5 ton. ( 't zwaarste weegt 85 ton dacht ik en er ligt er nog eentje van 126 in de groeve te wachten ....rarara ) ( die pukao die de meeste van dragen is een apart blok ) Twee houten palen _ en in tegenstelling tot wat de kwaksites mogen beweren is die mogelijkheid er zeker geweest ) en 55 tot 70 arbeiders zouden volstaan om dat ding zowat 14 km over de beste route te versleuren dit over 5 a 7 dagen. En die stenen (lavasteen, zeker dit soort ) zijn makkelijk te bewerken.. dat getuige trouwens de vergaande corrosie. Wederom dus huzarenstukje maar lange niet onmogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men weet dat wel met redelijke hoge waarschijnlijkheid. Bovendien bedoel je waarschijnlijk die van Cheops of beter bekend als de Grote Piramide... er bestaat niet zoiets als de piramide van Gizeh ... dat is een benoeming voor het hele complex. En het is die van Cheops waar zich in de loop der tijd heel wat verhalen de ronde hebben gedaan omdat die aanvankelijk niet meteen in het rijtje paste : geen of nauwelijks inscripties, van beter hoogstaand niveau, de grootste , de geheimzinnige schachten ed Al volgens Herodotus _ overigens een man die niet steeds de waarheid sprak of vaak kwakkels overnam _ was dat Cheops Verder heb je Thothmosis IV,, Manetho en het Westcar Papyrus, ed. Blijkt dat die gast zowat 23 jaar op de troon heeft gezeten ( da's vrij lang ) en zich in die periode als een waar dictator moet gedragen hebben. Hij zou bv zichzelf tot Ra hebben verheven wat dan weer het er geen afbeeldingen van hem zijn gevonden waarbij hij offers brengt aan de Goden verklaart. Zelfs Graham Hancock ( profesioneel zwever ) heeft moeten toegeven dat de hiëroglief met de naam Khufu geen vervalsing betrof en dat hij overtuigd was dat dat de bouwer wel moest zijn. ook hier weer... informeer je eerst voordat ge klakkeloos dien zever van die kwaksites als waarheid komt verkondigen Laatst gewijzigd door praha : 18 februari 2015 om 01:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel eens waaruit zou blijken dat die piramide wel 10000 jaar oud moet zijn. ( bedenkt wat ge stelt he gezien het materiaal ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bleek dat die resultaten aantoonden dat die piramide netjes binnen tijdsbestek van het Oude Rijk viel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uitvoerige beschrijvingen of uitvoerige theorieën Piero? Eerlijk blijven he en je kon die beschrijvngen er wel ff aannnaaien he. Maar iets in mij zegt al waarom je dat niet deed ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1189 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar ze eerst granieten stenen bespijkeren met tekst, gladjes schuren komen ze achteraf met zelfgemaakte blokken af. De granietsteen is sterker, maar die zelfgemaakte zijn beter te bewerken. De leeftijden zijn niet bekend Athelas, de steen is ouder dan de mens die het bewerkte he.... snap je ook? Bij ¨Puma unku zijn ze achteraf features gaan toevoegen, maar de constructie stond er al ZO LANG de natives HERINNEREN konden. Die gaven alles door van vader op zoon, en dat was geen wijsheid van paar honderd jaar he ![]() Citaat:
Laten we ancients aliens even weg, en gewoon "the ancients". How did they do it is toch een leuke vraag? Bekijk zelf die film van Peru en Gizeh en die van advanced technologie. Komt daar ene keer het woord "aliens" in? Als we meer weten dan je denkt, moet je die "snedes" nog eens bekijken in de film. Die snedes (veelal) lijken van een cirkelzaag afkomstig te zijn. En er zijn gaten gemaakt , perfect rond, zonder een spiraal van een boor in terug te vinden. Geschiedenis leert mij dat ze spijkerschrift spijkerde met beitels en hamers? Maar als ik verder terug in tijd ga, lijkt me dat toch van meer gesofisticeerde aard te zijn, I'm not saying alien though.. Laatst gewijzigd door Peche : 18 februari 2015 om 08:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel zeg ik: alles wijst ernaar dat the ancients met sacred geometry bezig waren en zich goed konden orienteren op de aarde. En dat er geslepen granieten stenen liggen die niemand kan verklaren, inclusief in Gizeh. De "grafkamers" (waarom ze dat vandaag nog zo noemen) zijn van zuiver graniet, en hoe kregen ze dat toen zo glad ? Heb je de overlappingen van stenen in de hoeken gezien? En jij zegt: niets speciaal aan. Laatst gewijzigd door Peche : 18 februari 2015 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1192 |
Banneling
|
![]() dbbl
Laatst gewijzigd door Peche : 18 februari 2015 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1193 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb nog gezocht naar een foto waarop je een mens zijn hand op een granieten plafond ziet, en daarop zie je hoe mooi gepolijst die steen is, echt spiegeleffect. Die was ergens in Egypte denk ik, maar ik zal daarop later moeten terugkomen. De quote komt van: http://www.cheops-pyramide.ch/khufu-...t-pyramid.html Vergeet niet dat de piramide waarschijnlijk vanbinnen naar buiten is gebouwd he. De vijf kamers waaruit de basis vertrekt zijn zuiver graniet beste. Laatst gewijzigd door Peche : 18 februari 2015 om 09:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gewoon naar beneden scrollen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar wil ik nu toch wel eens een bron van en ge moogt er zeker van zijn dat ik ze niet alleen zal uitspitten. Show me the stuff!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1196 |
Banneling
|
![]() dbbl
Laatst gewijzigd door Peche : 18 februari 2015 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wilde theorieën waar meningen sterk verdeeld zijn. Niemand weet zelfs tot op vandaag waarom de "lucht"sluizen dienen.... Dus in feite, ge kunt U niet bepaald optrekken aan "iemand" omdat die er iets over zeggen he... er is altijd wel "iemand" anders... Je moet consequent toegeven dat in feite nobody jack shit weet over het ontwerpen, functie, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1198 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan ben je beter af met Robert Bauval. Deze toont aan dat dit wél een vervalsing was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1199 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit vind ik een vreemde reactie. Je verdedigt je onwetendheid in ieder geval met verve. Van mij mag je het van de daken schreeuwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar U zei dat er een antwoord te vinden valt bij een Grieks historicus.... Wel waar blijft uw kennis daarin? Of zal je met een copy paste niet toekomen deze maal??? |
|
![]() |
![]() |