Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2015, 20:31   #61
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Qua openbaar personenvervoer -in % personenkilometers- is er niet veel veranderd, auto-moto had een aandeel van 84 % in 2000 wat gedaald is naar 81 % in 2011 na 2011 spreken ze zelfs van een stagnatie OV lijnbus/tram (wat doen ze verkeerd ? teveel zagen en pesten ? ? :
Dat gaat heus nog wel veranderen, maar de overheid dient wel een handje toe te steken en het nodige kader daarvoor te creëren. Niet alleen door het aanbod voor de alternatieven te verbeteren en vergroten, maar door de auto fiscaal aan te pakken ( autorijden is thans spotgoedkoop ) en tevens door in te grijpen in de infrastructuur door bijvoorbeeld centra verkeersvrij te maken, straten te knippen, enz.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2015, 20:34   #62
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat kan prima. Doe ik zelf regelmatig. Moet je wel het juiste karretje voor hebben.

Dit bijvoorbeeld:


http://www.leggero.ch/transportanhan...olley-max.html
Vergeet niet dat we hier in België zijn hé. De mensen zijn hier niet echt bepaald progressief om het heel zacht uit te drukken. Als je hier niet met de auto rijdt, kijken ze al vreemd op, laat staan als je met een karretje achter je fiets zou rijden. Ze zijn hier nogal "narrow minded".
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2015, 21:15   #63
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Net zoals een groot aandeel van de bekrompen Belgen weet u niet waarover u praat en oordeelt u op basis van vooroordelen. In zo'n gevallen is het soms beter te zwijgen.
Bekrompen vooroordelen?
Ik had niet gedacht dat ik het je zo in detail moest uitleggen, maar ik probeer het.
-Als je met de fiets naar je werk rijdt, en het regent, word je nat van de regen.
-Als je met de fiets naar je werk rijdt, en het is warm, word je nat van het zweet.
-Als je met de fiets naar je werk rijdt, en het is warm én het regent, word je nat van de regen én het zweet.
Misschien werk jij in een zwijnestal waar dat geen kwaad kan voor je 'personeel', maar bij de meeste mensen ligt dat enigszins anders

Wat is er bekrompen of bevooroordeeld aan het constateren van die naakte feiten?
Leg d�*t liever eens uit in plaats van gratuite etiketjes te plakken als je voor de zoveelste keer met je groene zever te kakken gezet wordt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2015, 21:18   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat gaat heus nog wel veranderen, maar de overheid dient wel een handje toe te steken en het nodige kader daarvoor te creëren.
De overheid moet brede (snel)wegen aanleggen van ons belastinggeld, zodat we comfortabel kunnen gaan werken met onze wagen.
Voor de rest moet de overheid zich niet onledig houden met al die groene onzin, die niemand wenst buiten een paar naïeve hangmatters, die vanuit hun luie stoel veel derrie verkopen, maar wel teren op het zweet van anderen, die bovendien nog eens in de file staan door al die groene ongein.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 10:00   #65
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het gezond verstand zegeviert. Mits het nodige plan- en denkwerk is het perfect mogelijk. Ook in België is er een stad die deze trend volgt, de stad van een van de beste burgemeester van de wereld.

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...j-worden.dhtml
Het terugdraaien van de industriële revolutie is goed ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 11:44   #66
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bekrompen vooroordelen?
Ik had niet gedacht dat ik het je zo in detail moest uitleggen, maar ik probeer het.
-Als je met de fiets naar je werk rijdt, en het regent, word je nat van de regen.
-Als je met de fiets naar je werk rijdt, en het is warm, word je nat van het zweet.
-Als je met de fiets naar je werk rijdt, en het is warm én het regent, word je nat van de regen én het zweet.
Misschien werk jij in een zwijnestal waar dat geen kwaad kan voor je 'personeel', maar bij de meeste mensen ligt dat enigszins anders

Wat is er bekrompen of bevooroordeeld aan het constateren van die naakte feiten?
Leg d�*t liever eens uit in plaats van gratuite etiketjes te plakken als je voor de zoveelste keer met je groene zever te kakken gezet wordt.
U bewijst hier eens te meer dat u tot de groep van de bekrompen en enggeestige Belgen behoort.

Het regent 6% van de tijd, omgerekend 1 dag op 20. Mits aangepaste regenkledij kan u overigens perfect droog op het werk aankomen. Mocht het toch een probleem zijn, dan kan je nog altijd die ene dag de verplaatsing op een andere manier maken.

Wat het zweten betreft; je moet uiteraard je kledij aanpassen naargelang de weersomstandigheden. Mits aangepaste, ademende kledij kom je hoegenaamd niet zwetend aan op je werk. De e-bike zorgt ervoor dat je nog minder inspanningen hoeft te doen.

Kortom, uw argumenten raken kant noch wal en u toont nogmaals aan dat u niet weet waarover u praat en dat u zich als een echte onwetende Belg angstvallig en krampachtig vasthoudt aan uw auto om alle verplaatsingen te doen.

Vandaar dat de noodzaak dat onze overheid een handje toesteekt om mensen hun reet uit hun autozetel te krijgen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 12:02   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U bewijst hier eens te meer dat u tot de groep van de bekrompen en enggeestige Belgen behoort.

Het regent 6% van de tijd, omgerekend 1 dag op 20. Mits aangepaste regenkledij kan u overigens perfect droog op het werk aankomen. Mocht het toch een probleem zijn, dan kan je nog altijd die ene dag de verplaatsing op een andere manier maken.

Wat het zweten betreft; je moet uiteraard je kledij aanpassen naargelang de weersomstandigheden. Mits aangepaste, ademende kledij kom je hoegenaamd niet zwetend aan op je werk. De e-bike zorgt ervoor dat je nog minder inspanningen hoeft te doen.

Kortom, uw argumenten raken kant noch wal en u toont nogmaals aan dat u niet weet waarover u praat en dat u zich als een echte onwetende Belg angstvallig en krampachtig vasthoudt aan uw auto om alle verplaatsingen te doen.

Vandaar dat de noodzaak dat onze overheid een handje toesteekt om mensen hun reet uit hun autozetel te krijgen.
Een sportieve man die niet al te ver van zijn werk woont in niet al te heuvelachtig gebied zal je nog wel kunnen overtuigen om af en toe de fiest te gebruiken.
Echter al die dametjes met kindje(s) die in mooi mantelpakje en mooie make-up en dito kapsel op pakweg 25 km naar hun bureel moeten daar heb ik toch sterk mijn twijfels bij of die ooit zullen kiezen voor de fiets.....Net als de vele met een overgewicht kampende Maggies ....en geloof me daar zitten de Ministeries en verzekeringskantoren vol van.
Trouwens de lichte motorfiets is sowieso het beste alternatief voor de fiets en zelfs die komt niet van de grond en zeker al niet bij de vrouwen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 februari 2015 om 12:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 12:16   #68
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De overheid moet brede (snel)wegen aanleggen van ons belastinggeld, zodat we comfortabel kunnen gaan werken met onze wagen.
Voor de rest moet de overheid zich niet onledig houden met al die groene onzin, die niemand wenst buiten een paar naïeve hangmatters, die vanuit hun luie stoel veel derrie verkopen, maar wel teren op het zweet van anderen, die bovendien nog eens in de file staan door al die groene ongein.
De realiteit is dat België al een enorm hoge wegendichtheid heeft.

Om de files op te lossen kunnen ze al beginnen met rekening rijden in te voeren voor autoverkeer. Tijdens de spits is namelijk tot 25% recreatief verkeer. Haal die weg en je hebt al een files meer.

Decentralisatie, van thuis uit werken, pendelen met fiets, uitbouw OV zijn allemaal zaken die de filedruk kunnen afnemen

Tevens zou het goed zijn de mensen wat meer te responsabiliseren en minder te bepamperen. Je kiest immers zelf waar je gaat wonen en waar je gaat werken. Als je kiest om ver van je werkt te gaan wonen en je werkt in Brussel, dan moet je achteraf niet komen janken dat je in de file moet staan. Dat is dan een gevolg van je eigen keuze. In die zin zou men ook de woon-werk vergoeding verder kunnen beperken tot een bepaalde afstand.

Tot slot resulteren hogere gebruikskosten zoals hogere brandstofprijzen al onmiddellijk voor minder autogebruik.

Kortom allemaal instrumenten die de filedruk significant kunnen doen afnemen.

Extra snelwegen aanleggen en daarmee onze beperkte vrije ruimte nog verder verkwanselen omdat er een paar wereldvreemde nihilisten hele dagen met hun blikken doos wensen rond te rijden is het laatste wat men dient te doen. Voor de maatschappij zijn er nog andere prioriteiten zoals leefbaarheid, groene zones om tot rust te komen en te sporten,fauna en flora, gezondheid, … Het leven is meer dan autorijden alleen of alles in functie van de auto te ontwerpen.

Maar enfin, u lijkt me tot die groep van Belgen te behoren die koppig als een ezel en blind als een mol verkrampt blijft vasthouden aan zijn auto, zelfs al loopt hij met zijn kop ettelijke malen tegen de muur. Nu ja, u doet maar.
Gezien die evoluties die ons te wachten staan, denk wel dat u in de toekomst nog behoorlijk meer gefrustreerd en verzuurd gaat geraken. Hopelijk krijgt u geen maagzweer of geraakt u niet aan de pillen.

Einstein had er een spreuk over:

Citaat:
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 22 februari 2015 om 12:34.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 12:27   #69
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een sportieve man die niet al te ver van zijn werk woont in niet al te heuvelachtig gebied zal je nog wel kunnen overtuigen om af en toe de fiest te gebruiken.
Echter al die dametjes met kindje(s) die in mooi mantelpakje en mooie make-up en dito kapsel op pakweg 25 km naar hun bureel moeten daar heb ik toch sterk mijn twijfels bij of die ooit zullen kiezen voor de fiets.....Net als de vele met een overgewicht kampende Maggies ....en geloof me daar zitten de Ministeries en verzekeringskantoren vol van.
Trouwens de lichte motorfiets is sowieso het beste alternatief voor de fiets en zelfs die komt niet van de grond en zeker al niet bij de vrouwen.
Zowel fiets als motorfiets hebben het voordeel dat ze weinig plaats innemen en dus nauwelijks of niet bijdragen aan de file en waardoor je er zelf geen last van hebt. Voordeel van de fiets is wel dat je tijdens je verplaatsing aan beweging doet en je daardoor ook relax aankomt op je werk of thuis.

Zoals reeds gezegd zou ik het zelf nooit overwegen omdat het gewoon te gevaarlijk is in het huidige, hectische verkeer, zeker op al die banen met lintbebouwing. Ik denk dat dit ook wel de voornaamste reden is dat veel mensen die overstap niet maken.

Ik hoef niemand te overtuigen, de mensen doen maar wat ze willen. Ik geef alleen aan dat men niet teveel medelijden moet hebben met mensen die in de file staan daar er wel degelijk oplossingen zijn in de huidige context.

Citaat:
De statistieken zijn duidelijk: terwijl in België slechts 1% van alle rijkilometers per motor wordt afgelegd, zijn 12% van alle verkeersdoden motorrijders. Volgens de meest recente BIVV-studie over motorongevallen, was het totaal aantal verkeersdoden tussen 1997 en 2007 gedaald met 26%, terwijl het aantal motorrijders dat in het verkeer omkwam, steeg met 7%.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 22 februari 2015 om 12:36.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 12:41   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U bewijst hier eens te meer dat u tot de groep van de bekrompen en enggeestige Belgen behoort.
Yeah right...
Al wie niet als een natte hond of zwetende das naar zijn werk fietst is bekrompen en enggeestig.

Citaat:
Het regent 6% van de tijd, omgerekend 1 dag op 20. Mits aangepaste regenkledij kan u overigens perfect droog op het werk aankomen. Mocht het toch een probleem zijn, dan kan je nog altijd die ene dag de verplaatsing op een andere manier maken.

Wat het zweten betreft; je moet uiteraard je kledij aanpassen naargelang de weersomstandigheden. Mits aangepaste, ademende kledij kom je hoegenaamd niet zwetend aan op je werk. De e-bike zorgt ervoor dat je nog minder inspanningen hoeft te doen.
Wanhopig zoek ik in uw gebazel naar tegenspraak van de feiten die ik stel.

Citaat:
Kortom, uw argumenten raken kant noch wal en u toont nogmaals aan dat u niet weet waarover u praat en dat u zich als een echte onwetende Belg angstvallig en krampachtig vasthoudt aan uw auto om alle verplaatsingen te doen.
Noodzaak dwingt ons vast te houden aan de auto.
Groene debiliteit probeert ons vast te kluisteren aan een onmogelijk soort transport.
Citaat:
Vandaar dat de noodzaak dat onze overheid een handje toesteekt om mensen hun reet uit hun autozetel te krijgen.
Uw bijdragen doen me van gedacht veranderen, maar niet inzake mobiliteit.
Vroeger vond ik dat onderwijs geen zaak van de overheid hoefde te zijn.
Als ik lees wat jij allemaal durft schrijven, geraak ik overtuigd dat de overheid iedereen zou moeten verplichten om als tiener een cursus werkelijkheidsonderricht te volgen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 12:42   #71
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat gaat heus nog wel veranderen, maar de overheid dient wel een handje toe te steken en het nodige kader daarvoor te creëren. Niet alleen door het aanbod voor de alternatieven te verbeteren en vergroten, maar door de auto fiscaal aan te pakken ( autorijden is thans spotgoedkoop ) en tevens door in te grijpen in de infrastructuur door bijvoorbeeld centra verkeersvrij te maken, straten te knippen, enz.
En hoe lang gaat dan nog duren ? Heeft dat wel significante invloed ?

En wat hebben verkeersvrije zones in stadscentra relevante invloed ? Ze rijden nog steeds met auto´s naar de stadsrand en parkeergarages hoor.

De auto is in Duitsland (alle deelstaten) alvast fiscaal goedkoper als hier (dat weet ik zeker).
Wslk in andere landen ook. Dus dat heeft weinig relevantie, aangezien het daar en-en is.


Het stijgend prutsgedoe met geldverslindende verkeersremmende infrastruktuur die zeker al minstens 20 jaar bezig is maakt helemaal geen indruk hoor, lijkt wel integendeel.
Vlaanderen (rond Brussel-Leuven, Antwerpen, Gent) heeft nu daardoor zowat de recordfiles van Europa, ook dat heeft amper invloed op het verplaatsingsgedrag.
Toch eens beter de evolutiecijfers bekijken hé:
http://www.inrix.com/scorecard/ laatste vier jaar sinds januari 2010 tot juli 2014, Belgium gaat op ampwr 4 jaar van plaats 4 (2010) naar leidersplaats (juli 2014) met meeste filedruk. En dat is Wallonië meegerekend hé...

Dus keep dreaming.

Citaat:
straten te knippen, enz.
Dan neemt het verkeer een andere straat, daar waar het OV rijd, daarmee die lekker mee in de file staan of voor een verkeerslicht, of ze blokkeren de niet-gescheiden tramsporen.
Ga je alle straten "knippen" ?


__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2015 om 12:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 12:51   #72
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De realiteit is dat België al een enorm hoge wegendichtheid heeft.
Ofwel moet het bevolkingsaantal omlaag, ofwel het aantal kilometers weg.
Of een combinatie van beiden.
Ik bied u drie oplossingen.
Alledrie zijn ok voor mij.

Citaat:
Om de files op te lossen kunnen ze al beginnen met rekening rijden in te voeren voor autoverkeer.
De werkmens nog wat meer pluimen, is dat jouw oplossing?
Big nono.
Citaat:
Tijdens de spits is namelijk tot 25% recreatief verkeer. Haal die weg en je hebt al een files meer.
Geloof je die onzin zelf?
Nog nooit in een file gestaan 's ochtends vermoed ik.
Alsof al die duizenden voor de pret met een zuur bakhuis staan aan te schuiven.
Manman, ik kan u echt niet langer ernstig nemen.

Citaat:
Decentralisatie, van thuis uit werken, pendelen met fiets, uitbouw OV zijn allemaal zaken die de filedruk kunnen afnemen
Alweer dat ongelofelijk treurige kansloze fietsverhaal
Schrap dat eens uit uw lijstje, en je zal misschien wat credibiliteit aan de groene beweging verlenen.

Citaat:
Tevens zou het goed zijn de mensen wat meer te responsabiliseren en minder te bepamperen. Je kiest immers zelf waar je gaat wonen en waar je gaat werken. Als je kiest om ver van je werkt te gaan wonen en je werkt in Brussel, dan moet je achteraf niet komen janken dat je in de file moet staan. Dat is dan een gevolg van je eigen keuze. In die zin zou men ook de woon-werk vergoeding verder kunnen beperken tot een bepaalde afstand.
Ik geloof dat de meeste milieu-ridders vooral kiezen om niet te werken, maar om het handje op te houden en te leven precies van de arbeid van diegenen die ze proberen te culpabilizeren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 22 februari 2015 om 12:57.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 13:09   #73
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.898
Standaard

Wat een gelul. Een hoop idioten die elke dag naar Brussel karren met hun botserik en in de file staan moeten dat maar weten. Ik neem de trein vanuit Antwerpen, kan lezen, slapen, klapke doen.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 14:10   #74
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat een gelul. Een hoop idioten die elke dag naar Brussel karren met hun botserik en in de file staan moeten dat maar weten. Ik neem de trein vanuit Antwerpen, kan lezen, slapen, klapke doen.
Nog vele jaren plezier gewenst in je 9 to 5 'job'.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 14:18   #75
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Nog vele jaren plezier gewenst in je 9 to 5 'job'.
Staat u 's nachts in de file dan?
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 14:21   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zowel fiets als motorfiets hebben het voordeel dat ze weinig plaats innemen en dus nauwelijks of niet bijdragen aan de file en waardoor je er zelf geen last van hebt. Voordeel van de fiets is wel dat je tijdens je verplaatsing aan beweging doet en je daardoor ook relax aankomt op je werk of thuis.

Zoals reeds gezegd zou ik het zelf nooit overwegen omdat het gewoon te gevaarlijk is in het huidige, hectische verkeer, zeker op al die banen met lintbebouwing. Ik denk dat dit ook wel de voornaamste reden is dat veel mensen die overstap niet maken.

Ik hoef niemand te overtuigen, de mensen doen maar wat ze willen. Ik geef alleen aan dat men niet teveel medelijden moet hebben met mensen die in de file staan daar er wel degelijk oplossingen zijn in de huidige context.
Die beweging vind ik bijzaak in deze problematiek.Bewegen kan je evengoed na het werk.Je zou ook eventueel kunnen joggen naar het werk.....een geoefend loper loopt makkelijk 15 km in een uur.En of je na een fietsrit van 20 km met tegenwind en wat motregen relaxt toekomt op je werk zal misschien gelden voor een sportieve man als jij maar voor een mollige vrouw van 55 al iets minder....die zal vnml afgepeigerd zijn.
Jij gaat er veel te veel van uit dat alle mensen sportievelingen zijn...de meesten kunne zelfs geen trap meer op of ze zijn buiten adem.

Persoonlijk vind ik een lichte motorfiets stukken minder gevaarlijk dan een fiets.Doordat je geen inspanning moet leveren kan je mooi rechtuit rijden en hoef je niet al zwalpend tegen een berg op te fietsen.Geen inspanning betekent ook dat je concentratie groter is.
Met een motor kan je ook makkelijk de verkeerstroom volgen....tot 70 km/u....en dat is stukken veiliger dan dat je altijd moet worden voorbijgestoken door vracht en ander verkeer.....(als er geen afgescheiden fietspad is natuurlijk)
Komt daar nog bij dat een motorfiets beter is afgeveerd....comfortabeler is ..betere lichten heeft en ook nog eens beter remt (sommigen hebben zelfs al ABS)Een scooter heeft ook spiegels die naam waardig en een krachtige claxon bij gevaar en ook nog eens richtingaanwijzers.
Komt daar dan nog eens bij dat je op een motorfiets veel betere beschermende (en of warme) kledij kan dragen....dat is op een fiets onmogelijk.Je blijft met een mooi pak aan ook proper zeker als je er van uit gaat dat je niet wordt ingehaald door anderen.
Komt daar dan nog eens bij dat je op een lichte motor nog eens een veel betere helm kan dragen wat ook weer niet mogelijk is op de fiets.
Je kan ook een volwassen passagier meenemen op een scooter die ook comfortabel kan zitten...ook weer niet mogelijk met een fiets.
Op een motorfiets kom je ook niet bezweet toe.....en zelfs een vrouw kan er elegant gekleed opzitten.....Kijk maar eens naar Italie bv hoeveel elegante meisjes zich op de Vespa verplaatsen mooi gekleed.
De nieuwste scooters hebben zelfs al verwarmde handvaten ...zodat je niet met bevroren handen ergens toekomt

Als er één alternatief is voor de auto is het de scooter.....want een scooter is een volwaardig vervoersmiddel die naam waardig...een fiets is dat niet of in mijn ogen niet meer dan een paar rolschaatsen.Leuk en handig maar beperkt als waardig vervoersmiddel

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 februari 2015 om 14:32.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 15:20   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Staat u 's nachts in de file dan?
Natuurlijk.
Jij niet?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 15:50   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Net wat ik zeg.
Dus zo irrelevant was ik niet bezig.



In de zomer misschien.
Maar laat dat toevallig de periode zijn waarin het minst gewerkt wordt.

Eigenlijk hoef ik het gezondheidsargument niet, want ten eerste is het nep, en ten tweede hoef ik geen betutteling vanuit een debiele ideologie zoals de groene.

Fietsen in weer en wind is immers helemaal niet gezond, noch bij koud noch bij warm weer.
Bovendien schept het voor de meesten zowel hygiënische als vestimentaire problemen
En last but not least: voor grotere verplaatsingen is het dikke onzin.

Die argumenten staan als een huis, en meer dan 'irrelevant!' kwaken, schijn je er niet tegen in te brengen.

Allemaal als verzopen kiekens of zwetende otters gaan werken is wél vooruitgang?

Ik heb nog een collega gehad, +/- 55 jaar en die de helft van het jaar met de auto kwam en dan was dat een schatje. Tonnen ervaring en met iedereen delen, echt de mama van de dienst. Jammer genoeg kwam ze met de fiets van zodra het goed weer was. Stinken als een eland, hoe verder de dag ging hoe erger het was.
En het is niet eenvoudig om tegen iemand te zeggen wie eigenlijk inhoudelijk een gewaardeerde collega is : "je stinkt, blijf op afstand". Zes maanden lang had iedereen plots iets anders te doen als ze in aantocht was.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 15:55   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bekrompen vooroordelen?
Ik had niet gedacht dat ik het je zo in detail moest uitleggen, maar ik probeer het.
-Als je met de fiets naar je werk rijdt, en het regent, word je nat van de regen.
-Als je met de fiets naar je werk rijdt, en het is warm, word je nat van het zweet.
-Als je met de fiets naar je werk rijdt, en het is warm én het regent, word je nat van de regen én het zweet.
Misschien werk jij in een zwijnestal waar dat geen kwaad kan voor je 'personeel', maar bij de meeste mensen ligt dat enigszins anders

Wat is er bekrompen of bevooroordeeld aan het constateren van die naakte feiten?
Leg d�*t liever eens uit in plaats van gratuite etiketjes te plakken als je voor de zoveelste keer met je groene zever te kakken gezet wordt.




SuperStaaf
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 15:57   #80
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb nog een collega gehad, +/- 55 jaar en die de helft van het jaar met de auto kwam en dan was dat een schatje. Tonnen ervaring en met iedereen delen, echt de mama van de dienst. Jammer genoeg kwam ze met de fiets van zodra het goed weer was. Stinken als een eland, hoe verder de dag ging hoe erger het was.
En het is niet eenvoudig om tegen iemand te zeggen wie eigenlijk inhoudelijk een gewaardeerde collega is : "je stinkt, blijf op afstand". Zes maanden lang had iedereen plots iets anders te doen als ze in aantocht was.
Wederom.....scooter ...beste alternatief voor fiets en auto.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be