![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Al deze organisaties hebben gemeen dat ze zelf niet vies zijn van stemmingmakerij en discriminatie. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat heeft de geloofsovertuiging of zelfs de taal te maken met competentie om een job al dan niet te kunnen uitvoeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde geldt vb. ook bij de zogenaamde "tendensondernemingen". Een Vlaamse slager heeft geen been om op te staan als hij geen moslims wenst aan te werven. Een moslim-slager daartegenover mag met alle gemak niet-moslimslagers weigeren wegens "tendens-onderneming". deze link zou beter moeten werken: http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/an...-discrimineren
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 februari 2015 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Discriminatie? of niet? --------------- Trouwens: hoeveel vlaamse ongelovige poetsvrouwen zouder er met dienstencheques poetsen bij moslims denk je?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 februari 2015 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees nu net de beoogde straffen die Yussuf Al Alba in gedachten heeft:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gevecht tegen discriminatie is alsof je linkerhand wat zit te vechten met je rechterhand, belachelijk nutteloos tijdverlies.
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het belachelijk dat mensen enkel kuispersoneel van eigen ras in huis zouden willen hebben. Ik vind het echter wel belangrijker dat een mens nog steeds mag kiezen wie al dan niet in zijn huis wordt toegelaten.
In dit geval dient de keuze van de eigenaar van het huis voor te gaan op de (te betreuren) discriminatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik lees hier gewoon weer een hele hoop shit: - 'Mag ik nog zelf bepalen wie ik in huis haal' bijvoorbeeld. Uiteraard mag dat, net zoals de werkgever bepaalt wie hij/zij inzet bij voor een bepaalde klus of opdracht. Feit is dat iedereen wil profiteren van poetshulp via dienstenchecques, maar dat héél veel mensen blijkbaar de pretentie hebben om te gaan bepalen wie dat dienstenchecquebedrijf mag sturen of niet. Simpel: wil jij geen allochtone poetsvrouw, ga dan bij een dienstenchecquebedrijf dat enkel autochtoonse poetsvrouwen in dienst heeft. Maar die bestaan niet. En aangezien sommigen te lui zijn om zelf te dweilen, gaan ze dan maar janken bij reguliere bedrijven om geen 'vreemden' te sturen. Als ik mijn auto binnenbreng bij de dealer voor onderhoud, dan is het ook het hoofd van de werkplaats die beslist welke mechanicien het onderhoud van mijn auto zal doen, niet ik. - 'Ik wil geen vreemden in huis'. Als Nancy Desmet bij mij komt kuisen die ik nog nooit ontmoet heb of ken, dan is dat een even grote vreemde voor mij als Fatima uit Marokko, Jelena uit Polen of Desiré uit Kongo hoor. Sommigen zijn écht zo idioot om te denken dat iemand met een blank velletje of een Vlaamse naam plots minder een 'vreemde' is dan iemand anders. - Over de 'meestal zijn die allochtonen onbetrouwbaarder of kunnen ze hun job niet' of de vele van-horen-zeggen-anekdotes zwijg ik maar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat gehandicapten, wezen, vondelingen verstoten worden door de maatschappij. Daarom dat de gevangenissen vol zitten met zwarten en mensen met een ander kleurtje. Daarom dat vrouwen er voor kiezen dat foetussen met het syndroom van down worden geaborteerd. Daarom dat armen en bedelaars worden verstoten door de maatschappij. enz, enz, enz.......
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is de tijd dat men als huispersoneel enkel aan de bak geraakte mits een mooie voorspraakbrief van de vorige werkgever?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 februari 2015 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij een keuken koopt bij DSM of een andere keukenfirma, wie bepaalt dan wie die komt placeren? Jij of de firma? Als jij contract afsluit bij een aannemer om iets te komen metselen, afbreken of om een oprit aan te leggen, wie bepaalt dan wie komt mestelen, afbreken of de oprit aanleggen? Jij of de aannemer? Wie bepaalt wie de meterstanden van het water komt opnemen? Jij of de waterfirma? Het is simpel hoor: als ik een bedrijf heb, dan maak IK de planning en bepaal ik wie van mijn personeel welke opdracht uitvoert. Niet de klant! Dit soort zaken is héél simpel op te lossen: wie wil bepalen wie ik moet sturen, bepaalt tegelijkertijd de planning van mijn bedrijf. En dat komt met een kost: dubbel tarief. Als die dienstenchecquebedrijven dit ook zouden toepassen, zullen we nog wel eens zien hoeveel er nog gaan klagen over de huidskleur of geloofsovertuiging van hun kuisvrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat aan de andere kant natuurlijk ook wel aanleiding gaf tot heel wat misbruiken. Een werkgever kon alles eisen van het huispersoneel, want het huispersoneel had schrik om met een slechte referentie een job te moeten zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dergelijk racisme verwerpelijk. Maar ik vind het privacy-aspect (bepalen wie mag rondlopen in uw woning, toch bij de meeste mensen het centrum van hun privéleven) in casu belangrijker. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 24 februari 2015 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grondrechten is altijd een kwestie van afwegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Huispersoneel: jij als eigenaar van het huis neemt iemand in dienst en wordt op die manier werkgever! Op dat moment bepaal jij wie je aanneemt en wie niet! Poetsvrouw via dienstenchecques: jij als eigenaar/huurder van een huis gaat een contract aan met een firma die poetsvrouwen in dienst heeft. Je bent klant van dat bedrijf en het is het bedrijf dat de werkgever is, en dus beslist wie het in dienst neemt en als gevolg daarvan ook beslist wie het op welke opdracht zet. Daar heb jij als klant van dat bedrijf helemaal geen zak meer aan te zeggen. Het enige wat je kan doen is een ander bedrijf zoeken. Maar hoeveel dienstenchecquebedrijven zijn er zonder allochtone poetsvrouwen? Nog niet teveel zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijft dat je het zelf zal moeten doen. Ook sommige poetsvrouwen doen dit op zelfstandige basis met dienstencheques. Die strijken dan zelf de commissie op. Lijkt me niet zo'n slecht idee.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bovendien is er een tweede belangrijke reden om jou in het geheel geen job te geven; je kan niet eens een simpele logische redenering ontwikkelen. Die zou er namelijk in bestaan te peilen naar de reacties van die ondernemingen als die minderhedenjongens uitdrukkelijk een 'eigen soort' zouden geëist hebben. Dat hebben ze ook gedaan. Die firma's waren direkt akkoord de blanken uit te sluiten. Enfin, veel geluk in jullie kuisrepubliek. Een vooruitstrevende economie zo te zien. |
|
![]() |
![]() |