![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kan je voorstellen hoe groot mijn verbazing was toen bleek dat de rechter op correctioneel negen verschillende getuigenissen van de tafel veegde. Ene verklaring, veroordeling. Negen verklaringen, ongeloofwaardig. Tot zover het Belgische 'recht.'
|
|
|
|
|
#102 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
En dat is precies het punt. De winkeliers willen beveiligingsbeelden kunnen publiceren zodat mogelijk mensen herkend worden die bij hen iets hebben (of zouden hebben) gestolen. Maar als er met zekerheid bekend was wie dat waren en dat ze het gedaan hadden dan waren ze wel veroordeeld, en da hoefden ook die foto's niet opgehangen te worden.
|
|
|
|
#103 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben veroordeeld op één verklaring. Begrijp je me nu beter, het betreft de zin in bold.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 maart 2015 om 16:03. |
||
|
|
|
|
|
#105 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan misschien wel best zijn maar ondertussen zit ge er wel mee.
Daar gaat het 'm om Citaat:
1) niet zo zwaar en al zeker niet zo afschrikwekkend ( toch niet genoeg zo blijkt vaak ) 2) ze zijn gebaseerd op de onderliggende grondgedachte : dat het voor de persoon in kwestie die geviseerd word schade brengt. (Lukt men er dan bovendien niet in het bewijs te kunnen leveren van het verwijt dan spreekt men van laster. btw ge hebt nog zoiets als een kwaadwillige ruchtbaarmaking ook ) 3) De huidige tendens ( eveneens jouw opmerking ) is dus verkeerd in die zin dat men van omgekeerde bewijslast uitgaat. Het is niet aan de gedupeerde aan te tonen dat het fotoshop zou zijn ... het is aan de persoon die beweerd dat iemand anders wat mispeuterd zou hebben dat te bewijzen. Laatst gewijzigd door praha : 5 maart 2015 om 22:08. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moest het allemaal geweten en bewezen zijn dan was het een makkie om die personen te laten veroordelen wegens een waterdichte zaak. ps. Wat de precieze veroordeling moge weze is weer andere koek |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lees eens de OP. Het gaat hem er net over dat het gerecht er niets mee doet. Overbelasting, weet je wel. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Degene die fotoshopte wordt immers beschuldigd van een misdaad. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
|
Bestaat er niet iets van beveiligingsprotocollen op bewakingscamera's waarmee een origineel gemerkt wordt? Dat voegt niks toe terwijl die foto in de etalage hangt, maar het zou de beelden wel beter bewijs maken in een rechtszaak.
Waar ik vooral rekening mee houdt met dit soort maatregelen is dat mensen de verkeerde persoon voor dief aan gaan zien. Bewakingsbeelden zijn vaak geen geweldige kwaliteit. Stel dat er op die beelden een slank gebouwde jongeman met capuchon en bontkraag te zien is, en dat wonder boven wonder zijn gezicht er ook nog redelijk op staat, wat zou dan de reactie van winkelende lieden zijn op de eerste de beste slank gebouwde jongeman met capuchon en bontkraag met een vergelijkbaar gezicht die de winkel binnen loopt? En vooral overvallers zullen niet snel overdag ook in dezelfde winkels komen. Voor wat minder gewelddadige dieven, die iets in hun zak stoppen en weglopen, blijft het een probleem of je het goed gezien hebt, of ze inderdaad aan het stelen zijn op die bewakingsbeelden. Dan kan je dus ook als je de goede hebt alsnog de verkeerde hebben. Maar ook hier is het eigenlijk niet het misverstand wat perse erg is, maar de mogelijke reacties van mensen. Je hoeft maar één "held" in zo'n winkel hebben staan voor een gevalletje mishandeling. Ik begrijp zeker het standpunt van de winkeliers hoor. Ze hebben onmacht om zichzelf te beschermen, simpelweg omdat de dief het initiatief neemt, plaats en tijd kiest, en dus in het voordeel is. Ze willen iets kunnen doen. Denk alleen dat dit makkelijk net zoveel last als arrestaties kan gaan opleveren.
|
|
|
|
#114 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
hadden ze nu eens een spermatje van de wc bril geplukt en op hun lippen aangebracht en gezegd dat hij gevraagd had van ze te pijpen bvb ?
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#117 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#118 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#119 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zeg, "één verklaring." In uw fantasieversie klinkt het, "één verklaring en grote hopen bewijsmateriaal." Zie je het verschil tussen mijn echt gebeurde versie en uw gefantaseerde versie?
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U mag gerust denken dat u hoogbegaafd bent als u dat gelukkig maakt, maar dat u blijkbaar denkt dat ik een debiel ben hoef ik niet te pikken. |
|
|
|
|