Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2015, 12:43   #101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
al eens een uitspraak gehad van een rechter die zich baseert op de verklaring van de tegenpartij en uw advokaat vergeet uw antwoord te verdedigen, en je wordt veroordeeld op basis van een 'leugen' van de tegenpartij ?
Ik kan u anders een paar zo'n voorbeelden tonen.
Ik heb geen voorbeelden nodig, ik ben er een. Ik ben zelf veroordeeld op één verklaring.

Kan je voorstellen hoe groot mijn verbazing was toen bleek dat de rechter op correctioneel negen verschillende getuigenissen van de tafel veegde.

Ene verklaring, veroordeling.
Negen verklaringen, ongeloofwaardig.

Tot zover het Belgische 'recht.'
Oud 5 maart 2015, 15:57   #102
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Van zodra de feiten bewezen zijn JA!
En dat is precies het punt. De winkeliers willen beveiligingsbeelden kunnen publiceren zodat mogelijk mensen herkend worden die bij hen iets hebben (of zouden hebben) gestolen. Maar als er met zekerheid bekend was wie dat waren en dat ze het gedaan hadden dan waren ze wel veroordeeld, en da hoefden ook die foto's niet opgehangen te worden.
Oud 5 maart 2015, 15:58   #103
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb geen voorbeelden nodig, ik ben er een. Ik ben zelf veroordeeld op één verklaring.

Kan je voorstellen hoe groot mijn verbazing was toen bleek dat de rechter op correctioneel negen verschillende getuigenissen van de tafel veegde.

Ene verklaring, veroordeling.
Negen verklaringen, ongeloofwaardig.

Tot zover het Belgische 'recht.'
Dat een 'hoogbegaafde' medemens niet snapt dat 1 verklaring mét bewijs méér reden is om iemand te veroordelen dan 9 verklaringen zonder bewijs , snap ik dan weer niet...
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2015, 16:02   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Dat een 'hoogbegaafde' medemens niet snapt dat 1 verklaring mét bewijs méér reden is om iemand te veroordelen dan 9 verklaringen zonder bewijs , snap ik dan weer niet...
Ik zal nog eens proberen, want je schijnt me duidelijk niet te begrijpen.

Ik ben veroordeeld op één verklaring.

Begrijp je me nu beter, het betreft de zin in bold.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 maart 2015 om 16:03.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2015, 18:30   #105
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Had je toen pas door: "Ze moeten mij hier niet"?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2015, 22:08   #106
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Fotoshop zal wel aan te tonen zijn.
Kan misschien wel best zijn maar ondertussen zit ge er wel mee.
Daar gaat het 'm om

Citaat:
Zijn de straffen op laster en eerroof niet afschrikwekkend genoeg om dat te voorkomen?
Die zijn
1) niet zo zwaar en al zeker niet zo afschrikwekkend ( toch niet genoeg zo blijkt vaak )
2) ze zijn gebaseerd op de onderliggende grondgedachte : dat het voor de persoon in kwestie die geviseerd word schade brengt.
(Lukt men er dan bovendien niet in het bewijs te kunnen leveren van het verwijt dan spreekt men van laster.
btw ge hebt nog zoiets als een kwaadwillige ruchtbaarmaking ook )
3) De huidige tendens ( eveneens jouw opmerking ) is dus verkeerd in die zin dat men van omgekeerde bewijslast uitgaat.
Het is niet aan de gedupeerde aan te tonen dat het fotoshop zou zijn ... het is aan de persoon die beweerd dat iemand anders wat mispeuterd zou hebben dat te bewijzen.

Laatst gewijzigd door praha : 5 maart 2015 om 22:08.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2015, 22:10   #107
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Heeft de dief dan aan zijn familie gedacht ?
... om even lastig te doen
Welke dief ?
Oud 5 maart 2015, 22:19   #108
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En dat is precies het punt. De winkeliers willen beveiligingsbeelden kunnen publiceren zodat mogelijk mensen herkend worden die bij hen iets hebben (of zouden hebben) gestolen. Maar als er met zekerheid bekend was wie dat waren en dat ze het gedaan hadden dan waren ze wel veroordeeld, en da hoefden ook die foto's niet opgehangen te worden.
Dat klopt.
Moest het allemaal geweten en bewezen zijn dan was het een makkie om die personen te laten veroordelen wegens een waterdichte zaak.

ps. Wat de precieze veroordeling moge weze is weer andere koek
Oud 5 maart 2015, 22:41   #109
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Kan misschien wel best zijn maar ondertussen zit ge er wel mee.
Daar gaat het 'm om.
Och, ik ben er vrij gerust in dat geen enkele winkelier mij gaat fotoshoppen om mij onterecht te kunnen beschuldigen.
Vandaar dat ik daar nogal gerust in ben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2015, 22:45   #110
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... om even lastig te doen
Welke dief ?
De betrapte dief.
Oud 5 maart 2015, 22:50   #111
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt.
Moest het allemaal geweten en bewezen zijn dan was het een makkie om die personen te laten veroordelen wegens een waterdichte zaak.

ps. Wat de precieze veroordeling moge weze is weer andere koek
Blijkbaar niet.
Lees eens de OP.
Het gaat hem er net over dat het gerecht er niets mee doet.
Overbelasting, weet je wel.
Oud 5 maart 2015, 22:57   #112
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3) De huidige tendens ( eveneens jouw opmerking ) is dus verkeerd in die zin dat men van omgekeerde bewijslast uitgaat.
Het is niet aan de gedupeerde aan te tonen dat het fotoshop zou zijn ... het is aan de persoon die beweerd dat iemand anders wat mispeuterd zou hebben dat te bewijzen.
Volgens mij wel.
Degene die fotoshopte wordt immers beschuldigd van een misdaad.
Oud 6 maart 2015, 00:22   #113
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Bestaat er niet iets van beveiligingsprotocollen op bewakingscamera's waarmee een origineel gemerkt wordt? Dat voegt niks toe terwijl die foto in de etalage hangt, maar het zou de beelden wel beter bewijs maken in een rechtszaak.

Waar ik vooral rekening mee houdt met dit soort maatregelen is dat mensen de verkeerde persoon voor dief aan gaan zien. Bewakingsbeelden zijn vaak geen geweldige kwaliteit. Stel dat er op die beelden een slank gebouwde jongeman met capuchon en bontkraag te zien is, en dat wonder boven wonder zijn gezicht er ook nog redelijk op staat, wat zou dan de reactie van winkelende lieden zijn op de eerste de beste slank gebouwde jongeman met capuchon en bontkraag met een vergelijkbaar gezicht die de winkel binnen loopt? En vooral overvallers zullen niet snel overdag ook in dezelfde winkels komen.

Voor wat minder gewelddadige dieven, die iets in hun zak stoppen en weglopen, blijft het een probleem of je het goed gezien hebt, of ze inderdaad aan het stelen zijn op die bewakingsbeelden. Dan kan je dus ook als je de goede hebt alsnog de verkeerde hebben. Maar ook hier is het eigenlijk niet het misverstand wat perse erg is, maar de mogelijke reacties van mensen. Je hoeft maar één "held" in zo'n winkel hebben staan voor een gevalletje mishandeling.

Ik begrijp zeker het standpunt van de winkeliers hoor. Ze hebben onmacht om zichzelf te beschermen, simpelweg omdat de dief het initiatief neemt, plaats en tijd kiest, en dus in het voordeel is. Ze willen iets kunnen doen. Denk alleen dat dit makkelijk net zoveel last als arrestaties kan gaan opleveren.
Oud 6 maart 2015, 08:36   #114
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bestaat er niet iets van beveiligingsprotocollen op bewakingscamera's waarmee een origineel gemerkt wordt? Dat voegt niks toe terwijl die foto in de etalage hangt, maar het zou de beelden wel beter bewijs maken in een rechtszaak.

Waar ik vooral rekening mee houdt met dit soort maatregelen is dat mensen de verkeerde persoon voor dief aan gaan zien. Bewakingsbeelden zijn vaak geen geweldige kwaliteit. Stel dat er op die beelden een slank gebouwde jongeman met capuchon en bontkraag te zien is, en dat wonder boven wonder zijn gezicht er ook nog redelijk op staat, wat zou dan de reactie van winkelende lieden zijn op de eerste de beste slank gebouwde jongeman met capuchon en bontkraag met een vergelijkbaar gezicht die de winkel binnen loopt? En vooral overvallers zullen niet snel overdag ook in dezelfde winkels komen.
Heu, ik denk dat de meeste mensen wel doorhebben dat een opgehangen afdruk van bewakingsbeelden niet 'real-time' is.
Oud 6 maart 2015, 08:49   #115
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hadden ze nu eens een spermatje van de wc bril geplukt en op hun lippen aangebracht en gezegd dat hij gevraagd had van ze te pijpen bvb ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 09:04   #116
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hadden ze nu eens een spermatje van de wc bril geplukt en op hun lippen aangebracht en gezegd dat hij gevraagd had van ze te pijpen bvb ?
Volgens Clinton is een blowjob géén seks.
Oud 6 maart 2015, 09:34   #117
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor wat minder gewelddadige dieven, die iets in hun zak stoppen en weglopen, blijft het een probleem of je het goed gezien hebt, of ze inderdaad aan het stelen zijn op die bewakingsbeelden. Dan kan je dus ook als je de goede hebt alsnog de verkeerde hebben. Maar ook hier is het eigenlijk niet het misverstand wat perse erg is, maar de mogelijke reacties van mensen. Je hoeft maar één "held" in zo'n winkel hebben staan voor een gevalletje mishandeling.

Ik begrijp zeker het standpunt van de winkeliers hoor. Ze hebben onmacht om zichzelf te beschermen, simpelweg omdat de dief het initiatief neemt, plaats en tijd kiest, en dus in het voordeel is. Ze willen iets kunnen doen. Denk alleen dat dit makkelijk net zoveel last als arrestaties kan gaan opleveren.
om persoonsverwisselingen te vermijden, is het idd veiliger de op heterdaad betrapte dief een handboei aan te doen en hem aan een radiator of zo in de virtrinekast te hangen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2015, 12:35   #118
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk dat jij het niet écht begrijpt. Ik ben niet hoogbegaafd, maar ik kan wél lezen. Ik zal anders jou nog eens op weg helpen en wat van mijn eigen quote in het vet zetten om jou, de hoogbegaafde, te helpen:

Citaat:
Als het niet duidelijk is, wil ik het nog een keer herhalen hoor. Maar daarna stop ik er mee.
Oud 6 maart 2015, 13:08   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij het niet écht begrijpt. Ik ben niet hoogbegaafd, maar ik kan wél lezen. Ik zal anders jou nog eens op weg helpen en wat van mijn eigen quote in het vet zetten om jou, de hoogbegaafde, te helpen:

Als het niet duidelijk is, wil ik het nog een keer herhalen hoor. Maar daarna stop ik er mee.
Ik ben veroordeeld op één verklaring, in uw hoofd wordt dat dan één verklaring met enorme hopen bewijs.

Ik zeg, "één verklaring."

In uw fantasieversie klinkt het, "één verklaring en grote hopen bewijsmateriaal."

Zie je het verschil tussen mijn echt gebeurde versie en uw gefantaseerde versie?
Oud 6 maart 2015, 13:47   #120
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben veroordeeld op één verklaring, in uw hoofd wordt dat dan één verklaring met enorme hopen bewijs.

Ik zeg, "één verklaring."

In uw fantasieversie klinkt het, "één verklaring en grote hopen bewijsmateriaal."

Zie je het verschil tussen mijn echt gebeurde versie en uw gefantaseerde versie?
Denk jij nu ook maar één seconde dat ik geloof dat jij op basis van één verklaring zonder bewijs bent veroordeeld? En dat u niet in beroep bent gegaan of wél in beroep bent gegaan maar dat daar die eerdere uitspraak werd bevestigd op basis van diezelfde verklaring zonder bewijs?

U mag gerust denken dat u hoogbegaafd bent als u dat gelukkig maakt, maar dat u blijkbaar denkt dat ik een debiel ben hoef ik niet te pikken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be