![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat een schande zeg.Een groep mensen die de Vlaamse leeuw zingen.Bij het mompelen,meeneuriën van het Belgisch volkslied zie ik er nochtans ook scheve toten trekken.Daarbij zingen is gezond,erg goed voor de longen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij af wat die slikt tegenwoordig die Laurette O. Dat moet iets serieus zijn
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://janice-laureyssens-visie.skyn...-gestuurd.html Laatst gewijzigd door Anna List : 12 maart 2015 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet de meest verstandige zet van Onkelinckx.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Euhhhh ... noem me eens een verstandige zet van Laurette!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Als - ik zeg wel als - je voor N-VA zou gestemd hebben, heb je dat dan gedaan uit sociaal-economische of uit Vlaams-nationalistische overweging?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mijn motief is democratisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de arbeiders aansporen, " vooruit kameraden! Voor onzen boterham, viva de vakbond." Daarna begeven ze zich naar het restaurant en geven meer uit aan hun lunch dan dat de gemiddelde arbeider per maand verdient. En dan brengen ze de bonnetjes er nog van binnen ook, want onkosten gemaakt op de staking of den eerste Mei. Gelukkig halen die mensen ondertussen niet meer stemmen dan het VB.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Vlaams nationaal. Het feit dat je dat in vraag stelt omdat niet iedere bijdrage van mij te passen is in de NVA-retoriek, is veel zeggend. WIe niet op alles van NVA ja en amen zegt, is sos en belgicist. Van simplismen gesproken, en van armoede bij de NVA. In vergelijking daarmee was de VU superdemocratisch: daar werd ten minste nog intern over standpunten gediscussieerd.
Laatst gewijzigd door hagel : 12 maart 2015 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de Volksunie ons Vlaams-Nationalisten aandeed met het Egmontpact, is klein bier met wat de NVA doet. Naast de koerswijziging (het neo-liberalisme en conservatisme, wat niet typisch Vlaams Nationaal is, integendeel zelfs, Vlaamse beweging was ook sociale beweging) is er ook het aanheffen van de mantra over Vlaamse verzuchtingen: later, later, later. Nog nooit zo'n kalotenzever gehoord. Zelfs de CD&V durft dit niet meer. En mocht u twijfelen over mijn eerlijkheid: toen de NVA voor het eerst opkwam, was ik in mijn regio een van de weinigen die durfde een verkiezingsbord te zetten. Ach, het was nog voor het kartel en de overwinningen, en zeker voor het grootste gedeelte van de tafelspringers die nu zetelen hun nek durfden uitsteken. Toen kwam het kartel: het samengaan met de 'aartsvijand' van het Vlaams Nationalisme, nl. de kaloten (men vergeet dat maar al te graag, daarom moet de mantra tegen de sossen klinken). En nu, na de grote overwinningen, wat ziet men? Hetzelfde als indertijd in de jaren 90 bij het Blok: de kern van de zaak verdwijnt en de carrières - o wie van de macht geproefd heeft, die laat ze niet meer los, niets is verslavender -. Toen, in de jaren negentig bij mij zelfde verhaal: toen bijna niemand de peterslijsten van het Blok durfde tekenen om bij ons in de gemeente op te komen, had ik geen probleem om te tekenen. En ja, ook aan ons huis stond toen een verkiezingsbord. (Ter info: het was de tijd dat de hetze ongekend was. Het bord ging verschillende keren tegen de vlakte en we vreesden voor erger, maar toch zette ik het 's ochtends recht.) En zie: wie toen geen peterslijsten durfde tekenen, het waren de eersten om na de overwinning te solliciteren voor de diensten op het secretariaat, en later nog verkozen raakten ook. Mijn beste, het spel niet doorzien? Laat me niet lachen: de geschiedenis herhaalt zich, dat doorzie ik maar al te goed. Nu op kosten van de gewone man, de mensen die het niet breed hebben,... en eens te meer, op kosten van Vlaanderen en ons zelfbeschikkingsrecht. Maar ja, we moeten buitenskamers zwijgen, klonk het op het zangfeest. Alsof de Vlaamse Beweging ooit buitenskamers gezwegen heeft, alsof we echt kaloten moeten worden, schijnheilig als de pest. Laatst gewijzigd door hagel : 12 maart 2015 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en wij ijveren verder voor de Vlaamse onafhankelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ene al wat op een snuggerder en efficiënter manier dan de andere, maar soit. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
stel nu dat NVA moet kiezen ... grote toegevingen (tegen maddens principle) dus eigenlijk voor oppositie moet kiezen op alle niveau's buiten gemeentelijk ... hoeveel volk moeten ze dan ontslaan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |