Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Hoe zuinig is je auto
-3 kilometer per liter nafte 0 0%
-7 kilometer per liter nafte 5 55,56%
-10 kilometer per liter nafte 0 0%
-15 kilometer per liter nafte 3 33,33%
-20 kilometer per liter nafte 1 11,11%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2015, 19:54   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik had een 307 SW 110, veel in de stad, soms ook daarbuiten, 6,2 L D/1100km, meer daarbuiten, onder de 6.
Uiteindelijk bepaalt de voet het verbruik, en is er een groot verschil tussen Diesel en benzine.
Ook veel verschil tussen nieuw en 'al wat kilometers'.
Met de moderne wagens is dat verschil heel klein geworden hoor.Veel moderne benzinewagens zitten nu ook onder de 6 liter gemiddeld.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2015, 20:01   #42
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.201
Standaard

Mijn nieuwe, 1.6 benzine turbo doet reeds tijdens het inrijden ong 5,6 gemiddeld.
Ik verwacht dat het nog zakt.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2015, 20:39   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Mijn nieuwe, 1.6 benzine turbo doet reeds tijdens het inrijden ong 5,6 gemiddeld.
Ik verwacht dat het nog zakt.
Uw banden druk zal zakken en de terug verkoopprijs zal ook zakken.
De rest zal stijgen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2015, 21:21   #44
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uw banden druk zal zakken en de terug verkoopprijs zal ook zakken.
De rest zal stijgen.
Nah, het gaat nog zakken. Heb al ritten gemengd verkeer van onder de 5 liter, gewoon vlot met het verkeer mee.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2015, 21:29   #45
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 9.006
Standaard

mijn fiets gebruikt helemaal geen naft
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2015, 22:23   #46
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
mijn fiets gebruikt helemaal geen naft
hoe kunnen we met gasten als jij nu ooit het gat in de begroting dicht rijden....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2015, 22:29   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De vraag is natuurlijk; koop ik een zuinigere wagen en betaal ik dan meer belastingen of koop ik me een veel verbruiker en betaal ik minder belastingen en trek meer btw terug?
Wat is het beste?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2015, 23:02   #48
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 9.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
hoe kunnen we met gasten als jij nu ooit het gat in de begroting dicht rijden....
gatrijden is foei
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 06:16   #49
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
gatrijden is foei
Yep, dat is er niet voor ontworpen, dat gat.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 06:48   #50
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.837
Standaard

Awel mijn madam verbruikt met dezelfde wagen juist het dubbele van wat ik met die wagen verstook.
Met onze vorige wagen reed ik met volle tank vier maal naar de kust en terug, zij juist tweemaal.
Met deze nieuwe wagen weet ik het nog niet, als ik hem vol tank zet ik de km.teller steeds op nul en na zeshonderd km is die tank steeds leeg ongeveer een driehonderd km te weinig dus na volle tank.
Normaal zou hij tussen vier en zes liter moeten verbruiken, maar met madam aan het stuur hoelala.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 17 maart 2015 om 06:53.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:18   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Mijn nieuwe, 1.6 benzine turbo doet reeds tijdens het inrijden ong 5,6 gemiddeld.
Ik verwacht dat het nog zakt.
Inrijden is niet meer van deze tijd.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:19   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Mijn nieuwe, 1.6 benzine turbo doet reeds tijdens het inrijden ong 5,6 gemiddeld.
Ik verwacht dat het nog zakt.
Inrijden is niet meer van deze tijd.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:20   #53
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uw banden druk zal zakken en de terug verkoopprijs zal ook zakken.
De rest zal stijgen.
De bandendruk kan je bijstellen.
De verkoopprijs is al gedaald.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:20   #54
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Nah, het gaat nog zakken. Heb al ritten gemengd verkeer van onder de 5 liter, gewoon vlot met het verkeer mee.
Hoe meet je een verbruik?
Per rit?
Of op 10.000 km zoveel liter verbruikt?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:21   #55
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
mijn fiets gebruikt helemaal geen naft
Is wel vervuilend, CO2 uitstoot van de gebruiker.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:22   #56
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk; koop ik een zuinigere wagen en betaal ik dan meer belastingen of koop ik me een veel verbruiker en betaal ik minder belastingen en trek meer btw terug?
Wat is het beste?
De vraag is dan: Het beste voor wie!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:22   #57
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
gatrijden is foei
Homofoob?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:24   #58
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Awel mijn madam verbruikt met dezelfde wagen juist het dubbele van wat ik met die wagen verstook.
Met onze vorige wagen reed ik met volle tank vier maal naar de kust en terug, zij juist tweemaal.
Met deze nieuwe wagen weet ik het nog niet, als ik hem vol tank zet ik de km.teller steeds op nul en na zeshonderd km is die tank steeds leeg ongeveer een driehonderd km te weinig dus na volle tank.
Normaal zou hij tussen vier en zes liter moeten verbruiken, maar met madam aan het stuur hoelala.
Gekke wagen die zo'n verschillen genereerd.
Bent u wel zeker dat uw madam niet naar Parijs reed i.p.v. naar de kust?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:32   #59
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.794
Standaard

Mijn Ford Ranger 3,2TDI Wildtrack pakt bij gemengd gebruik 10 liter diesel.
Als ik mijn "huidig verbruik" metertje bekijk, dan kan dat:
- met een volle aanhangwagen (2,5 tot 3 ton) tot 15 liter gaan.
- Bij gewoon gebruik, met een constante snelheid van 85 km/u, 7,5 tot 8 liter /100 km
- Bij gewoon gebruik, met een constante snelheid van 70 km/u, 8,5 tot 9 liter / 100 km
- Bij het optrekken met cruise control is dat +/- 11 liter.
- Bij het manueel optrekken is dat +/- 15 liter.

Volgens mij kunnen we veel aan het milieu doen (lees verbruik) door verkeerslichten op mekaar af te stemmen en ronde punten zoveel mogelijk te vermijden. Een constante snelheid geeft het minste verbruik. Dat geldt voor iedere wagen!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:37   #60
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
hoe kunnen we met gasten als jij nu ooit het gat in de begroting dicht rijden....
Auto's worden hier toch niet meer gemaakt, kanker kost geld en de beveiliging tegen moslim terrorisme gesponsord door petrodollars ook.
Automobilisten rijden gaten in de begroting.
De mijne verbruikt ook niets.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 17 maart 2015 om 07:39.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be