![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Andere problemen nu zijn de vele chefs die hun zegje moeten hebben over het onbenulligste eerst, en de nieuwelingen met hoog diploma die met een air van heb-ik-je-daar binnenkomen en eens zullen zeggen hoe het moet....zonder ook maar iets van de materie te kennen ![]() Ik ben content dat ik mezelf kunnen placeren heb op een interessante plaats met interessant werk dat daarenboven nog nuttig is ook (en nee, 'k ga niet zeggen waar of wat ![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de meeste mensen niet (willen) beseffen, is dat benoeming gepaard gaat met een heel strakke carrière. Een ambtenaar heeft heel weinig vat op zijn eigen loopbaan, en moet doorheen de meest zotte procedures heen om te veranderen, zowel horizontaal als verticaal. Heb je geluk, werk je in een groot departement met tal van verschillende functies en profielen, en kan je vrij eenvoudig van de een naar de andere gaan als uw bazen de spelregels soepel toepassen. Zo ben ik, in de nu 14 jaar dat ik werk, vier keer van functie, en zelfs van profiel verandert. Heb je geen geluk, zit je op uw stoel vastgenageld. Ik zei het reeds, dit geldt zowel voor de verticale bewegingen als voor de horizontale. Met de bijkomende beperking van het diploma: wie geen universitair is, maar toch heel goede managementkwaliteiten heeft, bij voorbeeld, zal ongeveer nooit geen echte managerfuncties kunnen bekleden, omdat die voor niveau A's voorbehouden zijn. Over de politici, eerlijk is eerlijk, bij ons is er zeer weinig inmenging in de bevorderingsprocedures, en niemand heeft mij ooit opgedragen om "iemand" in dienst te nemen. Dit gebeurt enkel op het hoogste niveau, zijnde voor de leden van het directiecomité. Wat wekl klopt, is dat de politiek ook (mee) bepaald welke diensten en functies mogen bestaan, afgeschaft moeten worden, welke budgetten er uit besteed mogen worden voor promoties, enz. Dit alles heeft dus niks te maken met objectieve criteria, maar met de waan van de dag.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ken geen enkel land, of systeem waar het normaal is dat je door gewoon een examen af te leggen meer geld verdient, terwijl in feite je gewoon uw oud werk blijft doen. Dus je mag mij nog uren uitleg geven wat daar normaal aan is, maar dat is gewoon belonen om te studeren, en niet belonen om te werken. PUNT UIT. Dit zijn de verkeerde reflexen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zogenaamde levenslange statutaire benoemingen moeten ook met een korrel zout worden genomen. De benoemingen hangen af van een statuut dat bij KB werd vastgelegd en dat kan wel degelijk gewijzigd worden. Vraag maar eens na in Griekenland wat de waarde van een zogezegd levenslange benoeming is.
Men is in België hoe langer hoe meer beoordelingssystemen aan het opzetten om na verloop van tijd toch vastbenoemden te kunnen buitenzetten. Laatst gewijzigd door Hypochonder : 17 maart 2015 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of je moet het hebben over de competentiepremies, die ondertussen afgeschaft zijn. En meer dan terecht ook, dat systeem trok inderdaad op niks. Ik heb daar dan ook niet aan meegedaan, uit principe.
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er staan ook veel reorganisaties aan te komen. Er zijn al fusies (Dibiss bijvoorbeeld) en er zullen er nog komen. Velen zullen ook overgaan naar de regionale overheden met de staatshervorming (wel vooral contractuelen in mijn sector). De pensioendeur staat wagenwijd open. Slechts één op vijf wordt vervangen. Het zal nog stormen in de ambtenarij dat er veel uit hun hangmat zullen vliegen tot diegenen die overblijven er terug in kunnen gaan liggen. Hangmatters, comedianten en uitgeblusten zijn er immers overal en altijd.
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En U wil dan nog 20% inleveren om deze job te doen. Ik ben er zeker van dat u dezelfde dag nog ontslag neemt.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 17 maart 2015 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Mogen zij dan ook op brugpensioen gaan op 52 jaar en in Spanje gaan luieriken?
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() http://Ze verdienen meer met studere...eidsprestaties
Verdorie Brother; jij hebt aan de staat gewerkt! Je hebt het voor ongeveer 50 % bij het rechte eind. Maar er zijn uiteraard nog andere elementen die mee spelen. Maar die heb je in de privé ook. ![]() Zeker voor wat betreft in het gareel lopen en te zwijgen totdat je zwart ziet van ellende. Anders kun je uw loopbaanplanning op je buik schrijven. Met of zonder studeren en of prestaties. Maar waar heb je dat niet? Trouwens met studeren kom je er ook niet altijd. Relaties moet je hebben. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Als dewever je werk zou aanbieden, zou je dat aanvaarden.
Demonen, t'is de moment. Aanvaarden! Wie weet wat je er nog allemaal bij krijgt. Want vrouwen zijn niet altijd in "must" Maar ze zijn en blijven gevaarlijk. Maar in "must" nog een tikkeltje meer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() http://enkel in Portugal
Heeft Dewever soms villa's in Portugal? Of een paar overjaarse caravans die hij verhuurt? Hoeveel is zijn vraagprijs? Of moeten er druiven geplukt worden voor kost en inwoon? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ps Heeft hij de zwarte chauffeur ontslagen na de verkiezingsshow? Laatst gewijzigd door demonen : 17 maart 2015 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |