![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en een Nederlandstalige ziekenwagen naar Voeren gestuurd hebben, dan was er geen reden geweest om het communautair waakvlammetje aan te wakkeren. Door steeds maar weer de taalwetten niet toe te passen , zagen de Franstaligen de tak af waarop zij zitten . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 22 maart 2015 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Belgicisten natuurlijk wee geen stokken in de wielen komen steken. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 22 maart 2015 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het zou mij verwonderen als zelf de ambulanciers al Nederlandsonkundig zijn . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 22 maart 2015 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en is "Bon Belge "Happart verdwenen. Dat kunnen onze Belgicisten hem natuurlijk niet vergeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die lulhannes zit nochtans al lang genoeg in de politiek om te weten dat de verplichting om naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis te rijden er net is gekomen omdat er in de praktijk een ongezonde 'concurrentieslag om de patiënt' was ontstaan vanuit ziekenhuizen in samenwerking met ambulance diensten. (o.a. een strijd tussen de openbare en de katholieke ziekenhuizen om de patiënt bij hen binnen te krijgen). De wetgever heeft daar paal en perk willen aan stellen en heeft middels een KB van 10 augustus 1998 orde in de chaos gebracht. http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet Huubje zal op dat moment met belangrijker dingen bezig zijn geweest veronderstel ik, dat hij als lokaal politicus de wetgeving niet blijkt te kennen die nochtans dagdagelijks toepassing krijgt in zijn gemeente. Gelukkig voor ons zijn er altijd wel forumleden die ons attent maken op wat een schlemiel als Huub nu weer uit zijn kaproen tovert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de taalperikelen die er quasi onvermijdelijk zijn in zones langs de taalgrens zijn geen nieuws. In 1999 is daar al debat over geweest in het vlaamse parlement. Eventueel zou een n-va minister die toevallig Jan noemt dat nog eens kunnen opdiepen uit de catacomben ? En proberen het artikel 10 uit het originele ontwerp (moest de taalregeling opleggen) dat niet in de finale tekst raakte alsnog in te voeren ? http://www.vlaamsparlement.be/Proteu...tion?id=259327 Maar daar zal niet veel van in huis komen, gezien die problematiek tot 2019 op zolder staat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe zo maar verder, De voorstanders van de Vlaamse onafhankelijkeid danken ,U. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het grootse deel van Voeren ligt het Tongers ziekenhuis dichter bij dan de Luikse ziekenhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet de verdienste van Broers. Maar gewoon het gevolg van een demografisch feit : de inwijking van nederlanders zorgde ervoor dat er een meerderheid van nederlandstaligen kwam in Voeren. En die nieuwe kiezers zorgden voor het verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan het Tongers ziekenhuis volgens U ? De realiteit is dat die Waalse ambulanciers de patiënte gewoon naar het dichtstbijzijnde Waalse ziekenhuis wilden brengen. "Tongeren?... ,connais pas " ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 22 maart 2015 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit zo? Ik vind hier niet meteen iets over terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alweer een Belgicistische mythe,die een loopje met de werkelijkheid neemt. Voor de OCMW-raad, die in een faciliteitengemeente rechtstreeks verkozen wordt, mogen de Nederlanders niet meestemmen en daar is ook een Vlaamse meerderheid in Voeren, dus zonder de stemmen van de ingeweken Nederlanders. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 22 maart 2015 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je naar een ander ziekenhuis wilt, zal het wel niet zo dringend zijn vermoed ik ? Als ik een ambulance laat komen wil ik asap verzorging. Gij ziet overal een groot anti vlaams complot achter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Waalse Brancardiers wilden gewoon enkel naar het dichtsbijzijnde Waalse ziekenhuis. Niet naar even dicht gelegen Tongeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Call me oldfashioned, zouden ze bij British Airways zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de meeste gebieden is het de plaatselijke brandweer die de ambulances van de dienst 112 bemant en zijn de brancardiers ook brandweermannen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben ik blij dat ik in de stad woon, waar dit soort verontrustende praktijken niet bestaat.
|
![]() |
![]() |