![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet wat hen hier zo aantrekt . 10 landen doorkruisen om hier te geraken . En dan nog de familie laten overkomen . De vergelijking met J.V. gaat echter niet op . Na al het labeur liep J.V.fluitend rond . J.V. geraakte niet in het gevang . Terwijl we nu spreken over steuntrekkers die geen klop uitsteken (in het wit) , en die zagend rondlopen . Velen geraken wél in het gevang . Ziet u geen verschil ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is waar. Je krijgt punten voor de moeite. Je weet, meedoen is belangrijker...
![]() |
#144 |
|
![]() Neem jij ze dan in dienst.
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als een werkgever in het verleden negatieve ervaringen met grootvader en vader Peeters heeft gehad hoe groot schat jij de kans dan in dat hij kleinzoon Peeters, nochtans uit een heel ander en beter hout gesneden dan zijn familie, gaat aanwerven? Dat is geen racisme maar wél realisme van een werkgever die het beste met zijn zaak voorheeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
Groot verschil.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 26 maart 2015 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 26 maart 2015 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Gouverneur
|
![]() Interessante column in De Morgen vandaag.
Bewijst perfect wat velen al lang zien. Als er een wil is tot werken (als in: zich inzetten) en integratie ondervinden mensen weinig last van racisme en discriminatie. Citaat:
Laatst gewijzigd door doremi : 26 maart 2015 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen eigen bedrijf. In mijn situatie heb ik gedaan wat ik kon. En als u het echt wilt weten: ik heb tegen het dienstenchequebedrijf moeten pleiten omdat zij zwart van huidskleur was, want voor hen was dat blijkbaar een probleem om haar regulair werk te geven. Geen racisme? Ik weet maar al te goed waarover ik spreek: ik en mijn buren zijn heel blij van zo een schitterende kracht te hebben, die door de goegemeente en zelfs het dienstenchequebedrijf was afgeschreven. Een schitterende kracht, ik zeg het wel, die mij vorige week gewoon - omdat ze opgevangen had dat ik zoon van een oudkoloniaal was - mij zomaar voor mijn gezin gratis moambe meebracht - ja, het traditionele gerecht uit de Kongo van eertijds -. Ik hoop alleen dat iedereen die een Vlaamse kuisvrouw heeft ook eens van haar Stoofvlees ongevraagd krijgt opgediend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() U spreekt over drie generaties. Statistisch: een bedrijf dat al drie generaties met hogeropgeleiden van een bepaalde bevolkingsgroep blijkbaar negatieve ervaringen heeft, dan zal het denk ik wel om hogeropgeleiden van 'Vlaamse' origine gaan. Ziet u zelf niet de onnozelheid van uw vergelijking in?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij laat het uitschijnen dat je met hogeropgeleiden, allochtoon of autochtoon, geen last kan hebben als werkgever. Alleen het simpel werkvolk op de vloer kan last verkopen volgens jouw stelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig !
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Nee: u spreekt over drie generaties om te verklaren waarom werkgevers bepaalde allochthonen niet aanvaarden. Uw vergelijking is slecht gekozen: hoeveel migranten van de eerste generatie hebben hier met diploma hoger onderwijs gesolliciteerd?
|
![]() |
![]() |