![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil het verstand, de geest aanpakken, want het zijn zij de weg naar verdere evolutie; de wetenschappen worden teruggedreven naar de achtergrond; in dienst van bovenstaande, zeker niet als de leidraad want dan loopt het zeker verkeerd af. En vooral zo min mogelijk 'doen' zoals de mensheid nu aanmoddert, want dat brengt ons geen stap verder, in tegendeel. Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 april 2015 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En denken jullie wetenschappers echt dat het Artificieel design ooit het intelligent design zal kunnen overtroeven, vooral daar waar we nog maar in onze kinderschoenen staan wat het doorzicht en het gebruik van het intelligent design betreft? Wie zijn dan de grootste dwazen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik wacht nog steeds op échte dogma's van atheïsten in Lachen met atheïsme.
De overige 2 (Spot hier met het christendom en Spot hier met de islam) staan in ieder geval vol met idiotieën die die geloofsgroepen aanhangen. Citaat:
Gevolg is dus dat je zelf moet nadenken. Theïsten lezen in hun boekje hoe ze moeten denken.
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 3 april 2015 om 02:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Niets zinnigs te melden? Geen gevat antwoord dat we iets moeten leren of iets anders zweverigs? Meh. . .
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 3 april 2015 om 02:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben met moeite een mens laat staan dat ik een andere rol op me neem lol. Volgens u is er geen intelligent design, weet je nog? Evolutie is dom volgens de theorie en organismes morfen in random en willekeurig naar iets anders. Intelligentie toeschrijven aan evolutie is niets voor de wetenschap. Wel voor Peche lol Instinct bracht ons waar we staan... Instinct reageert op intelligentie Laatst gewijzigd door Peche : 3 april 2015 om 04:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant openbaart zich een veel grotere natuur: het heelal, dat veroverd zal worden, maar op den lange duur opnieuw tot een mechanische wereld zal worden omgebouwd. Citaat:
Want beiden zijn voortdurend in wisselwerking met elkaar, zodat ik zelf ook wel eens ervaren heb iets te denken dat op het zelfde moment of even later ook buiten mij gebeurt of gezegd wordt. Er is een hogere sturing voor alles wat bestaat en gebeurt. De mens ontkomt niet aan de eenheid van alles wat bestaat. Men noemt dat de goddelijke geest of de natuur en ik zeg dat het de microwezentjes zijn, waarin beide aspecten zijn verenigd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan tot de ondergang van onze wereld leiden. Om van de atoombom maar te zwijgen. Citaat:
Dus dat een levend heelal van mijn atoomtheorie beter is dan een dood heelal van de wetenschap. Citaat:
Dat is dan beangstigend, maar het is anderzijds een illusie dat we weer als dieren in de natuur zouden kunnen leven. Citaat:
In een stad leven is ook niet zo geweldig als je dat vergelijkt met de natuur, maar toch leven de meeste mensen in steden. Zo zullen we ook wennen om in ruimteschepen te wonen. Citaat:
En was dat niet spannend? Citaat:
En jij klaagt wel, maar je doet er even hard aan mee. Citaat:
En wil je weten hoe, lees dan ook mijn atoomtheorie. Citaat:
Citaat:
Met name mijn atoomtheorie als een eindeloze reeks van steeds hogere culturen in de microkosmos. En daarbij behoren ook steeds hogere hemelen der kunst, de droom en de fantasie. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Aan een dood paard is niet te trekken. Klopt. Ik weet nl iets van statistiek ![]()
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Verklaar dan eens hoe denken in atheïsme resulteert?
Wat is er mis met "ik weet het niet (zeker)" ? Kan je zulke waarheden achterhalen? Wanneer een denkend man zich eerder in atheïsme plaats dan agnostisme heeft hij beperkt gedacht naar mijn verheven mening. Agnosten zijn veel leuker. Ik zou in uw geval het onderschrift dus veranderen. Agnostisme is het resultaat van relativeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zal zijn gelijk die markers zeker? Ik moest toen unief leren om dat te kunnen begrijpen volgens sommigen. De vinger afwijzen en neerkijken op mik om het antwoord te ontlopen. Maar gij ik en de aandachtige lezer weet dat ik me daar niet liet doen. So dont damn me or any other maar leg het eens uit zonder Google. Moeilijk niet over te gaan tot oordelen dan he? Hoe beperkt moet je wereld zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik aanvaard het excuse van de anti dat de pro veel en veel te lang de macht in handen hebben gehad en als we niet oppassen, dank zij de welige propagandamachine van de huidige linkse kerk in Vlaanderen zijn we eerder op de weg terug daar naar toe. Maar juist dat is een enorm groot bewijs dat de geesten in plaats van bevrijd te zijn geworden verder geindoctrineerd worden tot op het bot... Daarom laat de pro en de contra varen en zo lang we nog kunnen profiteer van de vrijheid om zelf je Eigen mening te vormen en van de beide zijde te verwerpen wat stoort en te aanvaarden wat u juist lijkt te zijn en daar verder op door te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het spijt me dat het verkeerd is overgekomen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Ow sorry
![]() Ik ben zeker geen wetenschapper en ik klasseer mezelf ook niet onder morosoof. Ik ben een zoekend man die ergens verloren is gelopen lol |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw voorbeeld van de computer is daar zo een goed voorbeeld van. De vrijheid die het mij geeft om zo gemakkelijk met iedereen die in wat ik hier neerschrijf geinteresseerd is of zijn Eigen visie wil geven kan corresponderen waardeer ik ten zeerste; anders zijn de nevenverschijnselen waarbij, nodig of niet, zoveel mogelijk geproduceerd moet worden, de mode voortdurend gevolgd moet worden zodat wat nog goed is al op het stort wordt geworpen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat we zoekenden zouden zijn als we niet eerst ergens verdwaald zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Maar is de mens niet opgebouwd uit die microwezens? Zouden we ze dan in eerste instantie niet terug moeten herontdekken in onszelf om hen en onszelf zo de kans te geven om eindelijk onze verdere evolutie terug in handen te nemen, maar dan bewust deze keer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |