![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dus God is in al wat leeft, in dieren, planten en mensen! m.a.w., in al het LEVEN dat verwekt is door een vrouw-deel+een man-deel! Laagste dimensie? Vermits de Aarde (vrouw - materie) ook leeft en leven voortbrengt, moet ze constant bevrucht worden door een man (Licht, Liefde, Wijsheid) Hogere dimensie? Vermits ons heelal leeft, moet daar ook aan bevruchting gedaan worden want er worden nieuwe sterren geboren. Nog een hogere dimensie? Ik denk dus dat God een constante éénwording is - in het hele Heelal - van een vrouwelijk element met een mannelijk element en de SCHEPPING van nieuw Leven is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook nog niet weten dat ze zelf God zijn. Het is dus het aller primitiefste begin. Dan komen de planten en de dieren en de mensen. Pas de mens heeft een bewustzijn van God en sommige mensen weten ook zelf God te zijn. Nog hoger dan de mensen komen de microwezentjes, die in de atomen wonen, die uit ruimteschepen bestaan. Deze zijn pas de werkelijke hogere Goden. Dit voor zover je God ook specifiek als een hoger wezen kan beschouwen. Citaat:
Hoewel het een probleem is precies te definiëren wat een levend wezen is, is de aarde nog geen echt levend organisme dat zichzelf voort kan planten of zichzelf verdedigen of een spijsvertering heeft. De aarde als moeder aarde te beschouwen zie ik meer als symbolische poëzie. Citaat:
De zogenaamde geboorte van sterren is een mechanisch proces door aantrekkingskracht der atomen. Citaat:
Het is nog geen echt leven, maar levenloos mechanisme, dingen dus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar toch denk ik dat de aanleg tot verdere ontwikkeling en tot ooit 'bewustwording', in hun DNA, wel al aanwezig zijn in die eencelligen! In het boek 'Gaiasofie' van Kees Zoeteman, las ik een hoofdstuk over het Aarde-organisme vanuit de antroposofie. Daarin wordt door Rudolf Steiner uitvoerig het functioneren van de Aarde als een levend organisme, beschreven. Alle lichaamsdelen, tot de kleinste elementen en hun functioneren wordt daarin beschreven en gesitueerd op de Aarde, vergelijkbaar met het fysieke lichaam van de mens. Zelfs de zintuigen, de denk-, voel-, en wilsfunctie van de hersenen. Naar mijn bevinden, heel interessant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Burger
|
![]() ![]() De Aarde! |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om maar een eerst voorbeeld te noemen wat mij te binnen schiet: wel heeft de aarde ook een kern net als een cel, maar de kern van de aarde bestaat uit ijzer en dat van een cel zeker niet. Laat staan dat ik in dat ijzer iets van hersenen zou moeten vinden. Maar goed: ook de filosoof Hegel beschouwt de aarde reeds als een organisme en iets heeft het er wel van. Deels kan ik er wel inkomen dat zo te zien. Of ook ons zonnestelsel als een geheel zou je als een primitief organisme kunnen zien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In die opgaande bewustzijnsontwikkeling aka evolutie kan ik me wel vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aldus is God reeds in alle eeuwigheid volmaakt in een oneindige reeks van steeds hoger leven. |
|
![]() |
![]() |