![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat klopt hoor jij bij het éne procent dat niet hersendood is.....
![]() |
#562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steve zijn vrouw, als je het zo nog kan noemen, want hij heeft die mevrouw op een verschrikkelijke manier behandeld, - in wezen heeft hij haar als prostituee voor thuis gebruikt, zonder enig respect, die zal eens goed gelachen hebben toen ze die kaartjes liet drukken.
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Banneling
|
![]() 'Mensonwaardig' is iemand die zich aan het oordeel van een rechter tracht te onttrekken door uit het leven te stappen, blijven verdedigen door dik en dun. Met andere woorden lafheid verdedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga niet uitwijden, de vrouw van wijlen Steve 'Beria' Stevaert heeft het al moeilijk genoeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het dat Henri1, die Vlaams-Nationalisten die stoppen niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor uw rode broeders geldt hetzelfde: van enig respect voor het vermeende slachtoffer is geen sprake. De reputatie vrijwaren van de gevallen keizer van Limburg primeert boven alles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of ik nu 12 jaar geleden verkeerd geparkeerd heb, zonder gevolgen, en ik nu dood ben, dat heeft inderdaad niet de minste zin om daarover een proces te houden. Als de vermeende daad echter sociale gevolgen heeft is dat anders. Stel bijvoorbeeld, de moord op Kennedy. Ik kan mij indenken dat zelfs al zou de vermoedelijke dader dood zijn, het zin zou hebben om een proces te houden om uit te maken wat er toen gebeurd is, zodat daar verder geen discussie meer over bestaat. Men is toch ook onderzoek gaan uitvoeren naar de aanslag op de twin towers, ook al wist men uiteraard dat de daders dood waren. Het ontbreken van de beschuldigde is dan enkel maar een element minder, en zijn wederwoord is dan ook een element dat men niet heeft, op dezelfde wijze als sommige bewijsstukken kunnen ontbreken. Bijvoorbeeld, het kan zijn dat er normaal gezien video opnames waren van de scene van de vermeende misdaad, maar dat de camera kapot was. Men gaat ook het proces niet aflasten omdat er toevallig geen video opname is terwijl die er had moeten zijn. Dat maakt gewoon deel uit van de imperfecties van een proces, de reden waarom er altijd een twijfel is, en de reden waarom ik schrijf "de waarheid BESLISSEN" en niet de waarheid VASTSTELLEN. Het is ook de reden waarom men in de wetenschap nooit definitieve waarheden vaststelt, maar enkel falsifieerbare stellingen poneert.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 april 2015 om 13:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het met een "proper" Vlaams spreekwoord te zeggen: "Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten". Geef toe dat het minder aangebrand klinkt dan "wie zelfmoord pleegt hoeft de gevolgen van zijn daden niet te dragen".
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag rest wel waarom er meer rekening wordt gehouden met de pleger van zelfmoord dan met de vrouw die gerechtigheid vroeg.
![]() |
![]() |
#573 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aanranding, alsook verkrachting (al dan niet, door middel van misbruik van macht) is niet gepermitteerd. Een pleger van wat ik niet gepermitteerd vind, pleegt zelfmoord omdat hij zich niet wil verantwoorden voor zijn daden en ze zijn slachtoffer daarmee gewoon in de kou. Moet ik voor zo een heerschap respect hebben dan? Of moeten we als een blinde, voor elke dode een standbeeld oprichten? Steve Stevaert, is een klootzak gebleken. Klootzakken verdienen geen respect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Minister-President
|
![]() Heeft u nu werkelijk niet door dat 'een wederwoord hebben' niet hetzelfde is als de beklaagde die het woord zelf geeft? Een wederwoord hebben slaat op het recht op verdediging. Een dode beschuldigde kan zichzelf niet verdedigen. Anderen kunnen dat in zijn plaats doen, maar hijzelf kan niet beslissen hoe de verdediging zich zal verdedigen. En net dat is essentieel.
![]() |
#575 |
Minister-President
|
![]() Maakte u die conclusie ook over comedians toen Nigel Williams net niet klaar zat te komen op Radio 1 n.a.v. de dood van Margaret Thatcher?
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De fans van Stevaert veroorloven zich om "VlaamsnationaTISTEN" die hun mening niet delen van mensonwaardige reacties te beschuldigen. Ik wist niet dat Hugo Camps een Vlaamsnationatist was. Ik vind de reactie van de belgische nationatist Henri belachelijk.
![]() |
![]() |
#577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#578 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer iemand vermoord wordt, zijn bepaalde feiten vaststaand. Het slachtoffer is dood. Dat is een zekerheid. Van daaruit kan de openbare aanklager zoeken of iemand schuldig is aan dat feit. Bij de beschuldiging van verkrachting is er helemaal geen vaststaand feit. Er kan eventueel via de medische weg bewezen worden dat er geslachtsverkeer heeft plaatsgevonden, maar dat bewijst op zich nog niets. De openbare aanklager bevindt zich dus in de onmogelijkheid om te weten of er sprake is van een situatie die veroorzaakt werd door crimineel gedrag. Veroordeling bij verstek is helemaal anders: daar is de beklaagde in de mogelijkheid om zich te verdedigen, maar wenst hij dat niet te doen. Het is dus een bewuste keuze. Dat is bij een dode beklaagde (zelfs bij zelfmoord) niet het geval: een dode kan niet kiezen om zich al dan niet juridisch te verdedigen. Citaat:
Bij 9/11 was er sprake van terreur met een opdrachtgever. Die opdrachtgever is ook een juridische dader, ook al was hij niet aanwezig bij de terroristische daad. Dan is een proces uiteraard zinvol, omdat er nog individuen op vrije voeten zijn die de vrijheid van anderen hebben geschonden door opdracht te geven voor de criminele daad. Citaat:
![]() |
![]() |
#579 |
Minister-President
|
![]() Dat mag u, maar u begrijpt zelf wel dat de intellectuele waarde van die uitspraak nihil is.
![]() |
#580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stevaert is desalniettemin niet de eerste koning die van zijn troon valt en die toch respect geniet. En wie weet zal hij niet eens lang hoeven te wachten op een standbeeld. Met de dochter van de man die hem uit zijn café plukte als burgemeester van Hasselt zit dat er zelfs dik in.
![]() |