Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 april 2015, 16:37   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat haal ik toch niet uit je opmerkingen. Maar ja, er zijn er veel die alleen hun eigen wegcode volgen, of althans hun eigen interpretatie ervan.
Hoe dan ook, zoveel wordt ik toch niet gehinderd door hardnekkige middenstrookrijders. Vrachtwagens die eindeloos inhalen is een veel grotere plaag.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2015, 16:41   #62
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

In veel gevallen is pure domheid, achterbaksheid en kuddegedrag de oorzaak van linksrijden. De politiediensten hebben er ook schuld aan, het beboeten van linksrijden heeft namelijk de laagste prioriteit, het is te veel werk en snelheidsduivels klissen is veel en veel gemakkelijker.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 10:49   #63
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In veel gevallen is pure domheid, achterbaksheid en kuddegedrag de oorzaak van linksrijden. De politiediensten hebben er ook schuld aan, het beboeten van linksrijden heeft namelijk de laagste prioriteit, het is te veel werk en snelheidsduivels klissen is veel en veel gemakkelijker.
Tja, linksrijders zijn meestal snelheidsduivels ....
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 13:24   #64
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je gaat erachter tuffen?
Als hij de regel van de maximum snelheid wil eerbiedigen zal hij wel moeten.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 13:26   #65
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
waarom rij je de facto te hard? Veel middenplakkers halen niet eens 110
Ik rij niet te hard, waarom denk je dat ik al 600.000 km gereden heb de afgelopen 10 jaar zonder boete.

PS : probeer eens wat beter te trollen EK want het trekt nog steeds op niet veel.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 12 april 2015 om 13:47.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 13:28   #66
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Je weet (hoop ik) goed dat het daarom niet gaat, maar wel over pipo's die zich op de middenrijstrook zetten en erop blijven tot waar ze de afrit moeten nemen, aan een snelheid beduidend lager dan de toegelatene, en dit terwijl er plaats genoeg om rechts te rijden. Begrijpen jij nu?
Nee dat begrijpen ze niet, ze lezen en begrijpen alleen wat ze willen lezen en begrijpen.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 13:58   #67
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Daar ging het helemaal niet over. Het ging over figuren die op de middenstrook blijven plakken wanneer er rechts genoeg plaats is. Die 120, die heb jij er bij gehaald.
Laten we dit eens even wat verder onderzoeken het verband met die snelheid van 120 km/u.

Als iedereen, de vrachtwagens inclusief 120 km/u zouden rijden en die 120 km/u is de maximum snelheid op de autoweg, zou het dan nog een bal uitmaken waar je rijdt op die autosnelweg.

Meer zelfs, je zou vanzelf zien dat iedereen stilaan naar rechts opschuift.

Maar wat is de realiteit ? Vrachtwagens en ander bompa's die 90 rijden (of nog trager) en een stel van BMW's voorziene leasingrijders die vinden dat ze 140 moeten rijden op de midden -of de rechterrijstrook.

En dan de volgende vraag : als ik besluit 140 te rijden en ik doe dat eerst 200 meter op het rechterrijvak, vervolgens voeg ik in op de middenrijstrook rij 100 meter 140 op het middenrijvak tegen 140, moet dan naar het linkerrijvak om die aan 120 rijd op het middenrijvak voorbij te gaan en ga dan terug 2 rijvakken oversteken om terug tegen 140 op het rechterrijvak te rijden enz.

Wie is er dan gevaarlijk bezig. Die zot die 120 rijdt op die middenrijstrook, of die leasingrijder die vindt dat hij 140 moet rijden op een autosnelweg waar de maximumsnelheid 120 is en er bovendien nog traag rijdend verkeer van 90 km uur (snelheidsverschil van 50 km/u met mij)

Maar goed, elk argument is goed veronderstel ik.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 16:17   #68
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Als hij de regel van de maximum snelheid wil eerbiedigen zal hij wel moeten.
Welke snelheid je ook aanhoudt vergoelijkt het blijven plakken op de middenstrook niet.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 16:22   #69
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
En dan de volgende vraag : als ik besluit 140 te rijden en ik doe dat eerst 200 meter op het rechterrijvak, vervolgens voeg ik in op de middenrijstrook rij 100 meter 140 op het middenrijvak tegen 140, moet dan naar het linkerrijvak om die aan 120 rijd op het middenrijvak voorbij te gaan en ga dan terug 2 rijvakken oversteken om terug tegen 140 op het rechterrijvak te rijden enz.

Wie is er dan gevaarlijk bezig. Die zot die 120 rijdt op die middenrijstrook, of die leasingrijder die vindt dat hij 140 moet rijden op een autosnelweg waar de maximumsnelheid 120 is en er bovendien nog traag rijdend verkeer van 90 km uur (snelheidsverschil van 50 km/u met mij)
Als die pipo op de middenrijstrook rechts zou rijden waar hij hoort te rijden als hij niet aan het inhalen is, dan hoeft die hardrijder slechts 1 vak op te schuiven.

BTW, hoe pak je het ritsen aan? Vroeg invoegen of pas op het laatst zoals het hoort?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 16:41   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Welke snelheid je ook aanhoudt vergoelijkt het blijven plakken op de middenstrook niet.
Dat is waar, maar het hindert wel veel minder aan hoge snelheid.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 17:03   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als die pipo op de middenrijstrook rechts zou rijden waar hij hoort te rijden als hij niet aan het inhalen is, dan hoeft die hardrijder slechts 1 vak op te schuiven.

BTW, hoe pak je het ritsen aan? Vroeg invoegen of pas op het laatst zoals het hoort?
Ritsen is per definitie op het laatst,
en als ge niet oppast, is het vroeg inritsen zelfs een overtreding.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 18:20   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Op sommige openbare autosnelwegen heb je nog vrijheid.

In onze contreien sinds de jaren '70 niet meer.

Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 18:41   #73
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Op sommige openbare autosnelwegen heb je nog vrijheid.

In onze contreien sinds de jaren '70 niet meer.

Plakker !

http://www.gtspirit.com/wp-content/u..._at_360kmh.jpg
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 19:32   #74
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Wie is er dan gevaarlijk bezig. Die zot die 120 rijdt op die middenrijstrook, of die leasingrijder die vindt dat hij 140 moet rijden op een autosnelweg waar de maximumsnelheid 120 is en er bovendien nog traag rijdend verkeer van 90 km uur (snelheidsverschil van 50 km/u met mij).
Als er voldoende plaats is op de rechterrijstrook voor die met z'n 120 om rechts te rijden dan is het antwoord op uw vraag 'beiden': die met z'n 140 omdat hij te snel rijdt, de middenstrookklever omdat hij door z'n gedrag er de oorzaak van is dat anderen meer maneuvers moeten uithalen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 19:44   #75
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
BTW, hoe pak je het ritsen aan? Vroeg invoegen of pas op het laatst zoals het hoort?
Ook één van mijn 'pet peeves'. Vooral op secundaire wegen zie je't nog al te vaak: twee rijvakken worden herleid tot één, bv. voor een rond punt, en al een halve kilometer op voorhand staan ze allemaal al op het rechtervak aan te schuiven terwijl het linkervak gewoon leeg is. En dan heb je er nog die kwaad worden als je het linkervak neemt en correct voor de versmalling invoegt. Of nog erger, en ook al regelmatig gezien: iemand (gewoonlijk een vrachtwagen) die zich gewoon midden tussen de vakken zet, om zo te voorkomen dat het linkervak gebruikt wordt.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2015, 07:07   #76
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Tja, linksrijders zijn meestal snelheidsduivels ....
Onzin. Er zijn genoeg linksrijders die nooit sneller rijden dan toegestaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2015, 10:31   #77
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als die pipo op de middenrijstrook rechts zou rijden waar hij hoort te rijden als hij niet aan het inhalen is, dan hoeft die hardrijder slechts 1 vak op te schuiven.

BTW, hoe pak je het ritsen aan? Vroeg invoegen of pas op het laatst zoals het hoort?
Ik had het over iemand die een rits vrachtwagens aan het inhalen is. Maar dat heb ik er vergeten bij te vermelden.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2015, 10:32   #78
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Welke snelheid je ook aanhoudt vergoelijkt het blijven plakken op de middenstrook niet.
Net wel.

Het is vooral duidelijk dat jij tot de categorie behoort van de 140-plussers die vindt dat de hele snelweg van hen is.

Ga op de leaseroetsjbaan rijden zoals de rest van uw soort.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 13 april 2015 om 10:34.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2015, 10:33   #79
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Als er voldoende plaats is op de rechterrijstrook voor die met z'n 120 om rechts te rijden dan is het antwoord op uw vraag 'beiden': die met z'n 140 omdat hij te snel rijdt, de middenstrookklever omdat hij door z'n gedrag er de oorzaak van is dat anderen meer maneuvers moeten uithalen.
Ook als die middenstrookrijder net een rits vrachtwagens aan het inhalen is. Ik dacht het niet.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2015, 10:34   #80
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Onzin. Er zijn genoeg linksrijders die nooit sneller rijden dan toegestaan.
Waarom is er dan een discussie over het middenrijvak. Als die ook 120 per uur reden had je dat probleem niet.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be