![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Herlees het nog eens rustig en zeg me hoeveel nadelen er tegen de voordelen opwegen. (secularisme) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik stel geen dogme, ik stel alleen iets vast. Aan u om het tegendeel te bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dat ander voorbeeld snijdt geen hout, daar de ouderlijke macht niet betekent dat men een kind mag laten doodbloeden. Ik raad u toch aan even na te gaan wat "ouderlijke macht" betekent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ...zegt diegene die de katholieke moraal wil opdringen aan niet- en andersgelovigen...
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die pastoors meenden goed te handelen, maar zij hadden een bijzonder slecht en verkeerd karakter. Ik krijg de indruk dat uw argumenten in die richting aan het uitgaan zijn. Dit bevestigt voor mij dat ik nog meer dan gisteren, godsdiensten moet bestrijden. Godsdiensten vergiftigen de mens. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar, ik ben te overtuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb ik gesteld dat dit niet zo zou zijn? Neen, ik heb gesteld dat de moeder niet noodzakelijk is voor het overleven van het kind en dit is gans iets anders. De rol van de moeder kan door anderen overgenomen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet ik het blijkbaar maar eens herhalen: u ontkent dus de conceptie en de specifieke eigenheid ervan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijgevolg is uw stelling dat een vrouw het recht heeft haar eigen kind te vermoorden zolang het buiten de moederschoot niet kan leven. Abortus gaat dan wel veel verder dan binnen de krijtlijnen van de huidige wetgeving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vergeet dat het indertijd niet ging om een eigengereide beslissing van die pastoors: ze pasten slechts de voorschriften toe. Het was trouwens een algemeen gebruik. In de orthodoxe Kerk is die regel nog steeds in volle kracht van toepassing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik oordeel niet over het geloof of de intentie van de aanwezigen in die kerken; wel over de liturgie en de leer die er vaak (niet) wordt verkondigd. Dat zijn objectieve parameters.
|
![]() |
![]() |