![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Een secularisme voor Europa? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
16 | 76,19% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 23,81% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Snap jij het wel? Ik streef helemaal niet naar een dictatuur, ik streef naar een vrij Europa. Open uw geest . Citaat:
Jij bent vrij te leven hoe jij wilt, en vergeet niet ik dat ik zelf een "gelovig" man ben, een "creationisit". Vraag het er maar op na. ![]() En zo zou het horen te blijven... Geen religie hoort de scepter te zwaaien overheen pasgeborenen in een vrij land. Laatst gewijzigd door Peche : 13 april 2015 om 21:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Religie is veel ruimer dan het christendom, jodendom of de islam. Zowat alles wat een min of meer coherent wereldbeeld biedt en aanhangers heeft is 'religie'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Is dat de geest openen? Learn you must padawan. Ik zeg nergens kinderen weghalen, ik zeg dat het kind meer inspraak heeft in de opleiding dan de ouders. Wanneer iemand dokter wenst te worden, plaats je deze best niet in het beroepsonderwijs. Dat is de groei van het individu beperken en daarbij ook onze groei. Religie is een doctrine dat een vrije keuze dient te zijn. Het zou geen besturingssysteem mogen zijn, noch zou het zich aan jonge geesten mogen nestelen. Imagine there's no religion. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=eeJrcVhtzYo Trouwens verdedigt u nu het moralistisch kader van één van de monotheistische religies, want laten we wel wezen, die 'moraliteit' is naar hedendaagse normen gewoon mensenrechtenschennis. Kijk maar naar de Islam waar men zich nog strak probeert te houden aan dat kader.
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gij zult niet doden, niet stelen, etc... MAAR er is relativiteit he. Daarom hervormen wetten zich constant en komen er bij, en in de toekomst is het dus belangrijk ons Seculaire Europa tot een republiek met referenda te hervormen. Wie kan daar nu tegen zijn en wie ziet dat nu als een dictatorschap??? Hebt gij een beter alternatief misschien? I'd like to hear that. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niks is een vrije keuze, alles wat wij doen wordt beïnvloedt door wat reeds gegeven is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Als ge het topic las zou je weten waarom ik de studiekeuze aanhaalde.
Cultuur is vervangbaar, religie evenals... Maar als een cultuur of religie geen vervanging toelaat bij het individu, zit ge met een probleem en moet ge overhands reageren. Weet u een beter alternatief dan een secularisme? Iedereen hoort zijn eigen cultuur te ontwikkelen en dat is helemaal niet absurd. Bent U beneveld dat U het even niet helder ziet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() De moraal en ethiek wordt uitgevoerd vanuit een meerderheid die zich kenbaar maakt via referenda.
Vraag maar eens aan heel Europa of ze abortus willen afschaffen via referenda. Maar laat alles zijn gang gaan en vraag het nog eens binnen 100 jaar. Wedden dat het resultaat zal schelen. En wat moeten we dan doen MVD? De antwoorden staan er wel, ge zijt gewoon te lui even de tijd te nemen tot relativeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
NU is het trouwens al ''hoort'' zijn eigen cultuur te ontwikkelen.. Dwingend dus Laatst gewijzigd door mvd : 13 april 2015 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Wie bent U te bepalen hoe cultuur moet beleefd worden?
Dat is toch aan het individu? uw eigen cultuur ontwikkelen is zoiets als uw eigen waarheid ontdekken he pippo... Iedereen dient vrij te zijn haar/zijn eigen waarheid te ontdekken, zonder dat een ander het er van boven af in ramt... Goed genoeg voor je nu? Hammerhead!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En nu kom je vertellen dat we eigenlijk gewoon alles zijn beloop moeten laten.. Geraak je aan jezelf nog uit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 13 april 2015 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Waarden waarin het individu vrij is te beslissen wat hij/zij wil studeren bv.
Dat men vrij kan zeggen en aftekenen wat men wilt zonder steden op zijn kop te keren. Ik zeg helemaal niet alles zijn beloop laten gaan: religie mag geen enkele invloed uitoefenen op de gemeenschap. En ook niet bij pasgeborenen. Een school dient neutraal domein te zijn waar ieder zijn cultuur/religie aan de kapstok hangt tot ze naar huis gaan. Bent U nu serieus of doe je alsof om mij te kloten? Laatst gewijzigd door Peche : 13 april 2015 om 21:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij een secularisme is het niet bepaald cultuur, daar gaat het om religie. En het is religie dat beperkt tot ontplooien in je eigen cultuur. zet dat ook eens in context "eigen cultuur" en cultuur als een functionerend begrip. https://www.youtube.com/watch?v=PvP9A-2bxNw¨ Culture is not your friend Ziet gij een fundamentalist katholieke ouder al aanvaarden dat zijn zoon zich in de homocultuur gaat begeven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
En uw eerder genoemde ''neutrale omgeving'' is natuurlijk volkomen onbestaand. Kinderen worden altijd ergens aan blootgesteld en altijd ergens aan bloot gesteld. Jij wil bepalen, in de plaats van ''religieuze'' ouders, in welke omgeving kinderen mogen opgroeien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, er zijn ouders op de wereld die beter hun kind niet opvoeden zoals ze willen.
Bravo MVD!!!! Nu laten doordringen waarom ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In plaats van yt-filmpjes te plakken, geef mij eens een voorbeeld van iemand die zijn eigen cultuur heeft ontwikkeld. |
|
![]() |
![]() |