Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie zie jij graag als nieuwe president van de VS?
Hillary Rodham Clinton (Dem.) 5 33,33%
Joe Biden (Dem.) 0 0%
Martin O'Malley (Dem.) 1 6,67%
Lincoln Chafee (Dem.) 0 0%
Jim Webb (Dem.) 0 0%
Jeb Bush (Rep.) 5 33,33%
Marco Rubio (Rep.) 0 0%
Ted Cruz (Rep.) 0 0%
Chris Christie (Rep.) 0 0%
Andere (comments) 4 26,67%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2015, 20:06   #21
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Zal me niks verbazen wanneer het Bush vs Clinton wordt.

Twee dynastieën tegenover elkaar in strijd om de macht.
Oud 13 april 2015, 20:20   #22
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
En Donald Trump ook niet. Amusante figuren, maar de kans dat Pino van Sesamstraat de verkiezingen wint is groter.
Chris Christie maakt wel kans dan? Het is uitgesloten dat hij de Republikeinse nominatie zou binnenhalen indien hij kandidaat zou zijn. Laat staan dat hij de verkiezingen wint.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2015, 21:05   #23
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Sarah Palin ..

Daar hebben de West-Europese progressieven toch een vette kluif aan eh, binnen 15 jaar gaan ze daar nog mee afkomen als ware ze een relevant politiek verschijnsel. Je kunt je gebrek aan kennis van de Amerikaanse politiek nauwelijks op een betere manier etaleren.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 14:13   #24
DMT
Banneling

Standaard

Hilary Clinton is mijn naam.

Kandidaat voor de presidentsverkiezingen voor de Nieuwe Virtuele Wereldorde. In de virtuele wereld zijn mijn plannen bij iedereen bekend. Nu ze uitlekken in de echte wereld wil ik beginnen met u te zeggen dat ik vrijwel zeker de verkiezingen ga winnen. Ik heb immers zelf het stemmen via de computer ingevoerd. Handig hé? Mijn handelsmerk is: digitaal stemmen is digitaal temmen. Verschillende regeringsleiders hebben dit al overgenomen. En… met succes! Als ik straks president ben van de virtuele wereld, gesteund door rechters, multimiljardairs, oliebaronnen, telecommunicatiebedrijven, militaire en religieuze leiders, farmaceuten en techneuten, zal ik onmiddellijk de Nieuwe Virtuele Wereldorde uitroepen en de echte wereld overnemen.

Velen denken dat er een complot achter de virtuele wereld zit. Dat is ook zo, maar in de virtuele wereld weet je nooit of iets echt is of niet, ook de virtuele wereld zelf niet. In de echte wereld weet u dat trouwens ook al niet meer. Als president van de Nieuwe Virtuele Wereldorde krijg ik straks in het Nieuwe Grijze Huis van afgevaardigden alle besluiten erdoor. Zwart-witdenken houdt in de echte wereld de spanning er wel in, maar is toch vooral een bezigheidstherapie. Via het spelletje van politiek links en politiek rechts is het denken al eeuwen gemanipuleerd. Zo was er leven in de tent, terwijl er onzichtbaar aan de touwtjes werd getrokken. Maar in het Nieuwe Grijze Huis van afgevaardigden wordt alles anders. Daar wordt alles eenstemmig aangepast aan de Nieuwe Virtuele Wereldorde. Iedereen krijgt hetzelfde type microchip waarmee hij aangesloten wordt op één en hetzelfde gps-systeem, dat in verbinding staat met beestachtig grote computers. Overal zullen dezelfde kunstogen iedereen bewaken om te voorkomen dat er iets vervelends met hem of haar gebeurt. Om u te beschermen tegen aanslagen van buitenaf zal er een elektronische kooi om u heen worden geplaatst. Onschadelijke UMTS-masten zullen een lichtbaken in uw leven zijn en voor uw veiligheid zullen mijn ambtenaren, waar ook ter wereld, u volgen of door u opgeroepen kunnen worden. Ook zullen we zorg dragen voor een sterke gezondheid. Daarvoor worden alle belangrijke vitaminen en mineralen uit uw voedsel gehaald en wordt het voedsel genetisch gemanipuleerd en bestraald. Lekker fris, geen slakjes, vliegjes of bacteriën meer. Een volledig uitgebalanceerde voeding. Om tegemoet te komen aan uw zintuigen, voegen we er een beetje geur-, kleur- en smaakstoffen aan toe en om het wat langer te bewaren een portie conserveringstoffen. Vlees zullen we behandelen met heerlijke hormonen en een tikkeltje antibiotica. Om van al uw muntjes en papiergeld verlost te zijn, wordt de cashloze maatschappij ingevoerd. Zo kan geld nooit meer voor criminele doeleinden worden gebruikt, want wij houden met internet alles keurig in de gaten. Met een hightechwereldleger zullen we uw goederen én uzelf beschermen. Onze gechipte soldaten, uitgerust met nieuwe nucleaire wapens en lasers, zullen overal garant staan voor uw veiligheid. Mister Skilldklier heeft al miljoenen schildjes laten maken voor de soldaten van het wereldleger. Hij houdt van rood. Rood is de kleur van bloed, van bloedsbanden, van de ware vurige liefde. Ja, die schildjes zullen straks echt opvallen. Het is de kleur van de revolutie. Aanslagen zullen tot het verleden behoren. Ook belastingaanslagen, want die worden straks allemaal elektronisch afgehandeld. En Mister Rocker-and-roll heeft een nieuwe spreuk bedacht die boven alle regeringsgebouwen zal prijken: U slaapt, terwijl wij waken. Dormat ut vigilat! Wakkere jongens hé? Dit is de ware vrijheid, gelijkheid, broederschap!

U hebt het vast al begrepen: wij zijn de echte verlichte geesten, die een einde gaan maken aan de barbarij. Kenners noemen ons de illusteren der aarde. Wij vormen een oude Orde die orde op zaken gaat stellen.
Als op een ochtend uw digitale wekker afloopt, zal zonder dat u er ook maar iets van gemerkt hebt de echte wereld zijn overgenomen door de Nieuwe Virtuele Wereldorde. U zult nergens hinder van ondervinden. Wij staan overal klaar om u welkom te heten. Onze wereldregering zal u goed beschermen via digitale engelen. Twee aan uw hoofdeinde, twee aan uw voeteneinde en een in uw hersenpan om voorgoed te vergeten wie u bent. Is dat niet even mooi? Dat is pas je ware vrije denken! Hilary Clinton is mijn naam…
DMT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 15:27   #25
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dat is een seksistische opmerking.
Maar geef toe, 't is toch plezant als twee wijven met elkaar overhoop liggen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 16:49   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Maar geef toe, 't is toch plezant als twee wijven met elkaar overhoop liggen.
Oud 16 april 2015, 20:55   #27
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Wie, zoals ik, voor de totale Zerstörung van Amerika is, stemme allicht Jeb Bush.

Laat de ongelijkheid bloeien, vier de teugels van het racisme, laat in de wereld de Amerika-haat oplaaien, laat de massale afbouw van het Amerikaanse onderwijs voortduren -- en we hebben alle ingrediënten voor een prachtige ondergang.

Allen voor Jeb, Jeb voor enkelen!

Laatst gewijzigd door C2C : 16 april 2015 om 20:57.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 20:56   #28
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wie, zoals ik, voor de totale Zerstörung van Amerika is, stemme allicht Jeb Bush.

Laat de ongelijkheid bloeien, vier de teugels van het racisme, laat in de wereld de Amerika-haat oplaaien, laat de massale afbouw van het onderwijs aldaar voortduren -- en we hebben alle ingrediënten voor de ondergang.

Allen voor Jeb, Jeb voor enkelen!
Ik ben voor ongelijkheid, zolang ik maar aan de goede kant zit.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 16 april 2015 om 20:57.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 20:57   #29
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dude, ik was nog aan't schrijven.
Oud 16 april 2015, 21:16   #30
sepper
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik hoop alsnog dat Neil deGrasse Tyson zich kandidaat gaat stellen. Het zou jammer zijn moest het een saaie race worden tussen Hillary Clinton en een onbekende republikein.

De mensen hier die menen dat zotte republikeinen de verkiezingen niet gaan winnen, moeten ermee rekening houden dat het krediet van de democraten op is en dat een republikeinse kandidaat die maar een beetje geloofwaardig is, het waarschijnlijk haalt.

Als je kijkt wat voor figuren verkozen worden in de senaat en in het huis, dan is alles mogelijk.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 21:27   #31
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Ik hoop alsnog dat Neil deGrasse Tyson zich kandidaat gaat stellen.
Lol, da's te gek. Die kan nooit gematigde republikeinen overtuigen. Die man is te intelligent. En het is ook en neger. Geen schijn van kans.

Die behoudt beter ook zijn aura van een neger die zuivere wetenschap bedrijft. In plaats van zijn imago te vernielen door zoiets laags als de Amerikaanse politiek.
Oud 16 april 2015, 23:53   #32
DMT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Zal me niks verbazen wanneer het Bush vs Clinton wordt.

Twee dynastieën tegenover elkaar in strijd om de macht.
Uw opmerking deed me aan deze video denken (don't worry 1 minuut lang) :

George BUsh: Jeb Could Beat 'Sister-In-Law' Hillary
https://www.youtube.com/watch?v=CBOdvNWNz2E
DMT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 00:33   #33
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Het wordt zeer waarschijnlijk weer een republikein. Na een presidentschap van twee termijnen volgt bijna altijd een switch. Hillary zal wel de democratische kandidaat worden (al gaat dat niet makkelijk worden, sterrenstatus of niet, mede dankzij haar gezondheidsproblemen tijdens haar ministerschap). Jeb Bush zal sowieso een goede kans maken op een vroege voorsprong dankzij de media aandacht die hij automatisch zal krijgen. Het is het laatste deel van de republikeinse race, als eenmaal bekend is wie zijn grootste bedreiging gaat worden, waar hij zich nog zorgen over mag maken.

Dus ik geef Jeb op dit moment de grootste kans om in het witte huis te belanden, rond de helft of zelfs meer. De vicepresidents kandidaten, dat kan nog alle kanten op.
Oud 17 april 2015, 06:19   #34
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk Clinton.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 06:20   #35
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het wordt zeer waarschijnlijk weer een republikein. Na een presidentschap van twee termijnen volgt bijna altijd een switch. Hillary zal wel de democratische kandidaat worden (al gaat dat niet makkelijk worden, sterrenstatus of niet, mede dankzij haar gezondheidsproblemen tijdens haar ministerschap). Jeb Bush zal sowieso een goede kans maken op een vroege voorsprong dankzij de media aandacht die hij automatisch zal krijgen. Het is het laatste deel van de republikeinse race, als eenmaal bekend is wie zijn grootste bedreiging gaat worden, waar hij zich nog zorgen over mag maken.

Dus ik geef Jeb op dit moment de grootste kans om in het witte huis te belanden, rond de helft of zelfs meer. De vicepresidents kandidaten, dat kan nog alle kanten op.
De derde idioot van het Bush-geslacht in het witte huis. Spaar ons daarvan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 12:02   #36
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Nee, dan Hillary nadat ze eerst haar man en daarna ook nog eens haar minnaar voor heeft laten gaan.
Oud 24 april 2015, 12:31   #37
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

... zouden de Democraten voor alle zekerheid toch maar geen backup klaarstomen ?

Uraniumdeal toont gewrongen positie van Hillary Clinton

Citaat:
Het ging om een deal die achteraf beschouwd strategisch bedenkelijk was. Een Canadees bedrijf wou in de periode dat Hillary Clinton de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken was het meerderheidsaandeel in zijn uraniummijnen verkopen aan het Russische bedrijf Rosatom. Bij die uraniummijnen, die gegroepeerd werden onder de naam Uranium One, zat behalve rijk mijngebied in Kazakhstan ook een vijfde van alle uraniumcapaciteit in de VS. Uranium wordt beschouwd als een strategisch product en dus moest het ministerie van Clinton zijn goedkeuring geven voor de deal.

In de tijd dat Hillary over het lot van de verkoop moest oordelen, stortte de eigenaar van het Canadees bedrijf in drie keer 2,35 miljoen dollar (2,17 miljoen euro) op rekening van de Clinton Foundation, de stichting die op dat moment geleid werd door oud-president Bill Clinton en dochter Chelsea (Hillary zit ook in het bestuur op momenten dat ze geen minister is of geen gooi doet naar het presidentschap). Ook andere leidende figuren binnen dit Canadees bedrijf deden schenkingen aan de stichting. Dit werd niet publiek gemaakt door de stichting, hoewel Hillary in afspraak met haar baas president Obama had toegezegd dat alle donatoren geïdentificeerd en bekendgemaakt zouden worden.
... collusie met het bedrijfsleven tot daar toe , dat zal wel voor de gemiddelde presidentskandidaat opgaan , maar Amerikaans uranium verkopen aan de Russen , ... begin me toch meer en meer vragen te stellen bij haar netwerk en hoe "vrij" zij als toekomstige presidente kan fungeren...
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be