![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
|
![]() Rauw voedsel is niet zo gemakkelijk verteerbaar als gekookt en gebakken voedsel. Dus op het ogenblijk dat de mens is beginnen koken, zijn de hersens beginnen groeien, en daarmee ook de intelligentie. Want de energie opname is ook vergroot. Het verbaast me dat ge dat niet weet, dat is elementair.
Laatst gewijzigd door geertvdb : 16 april 2015 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 17 april 2015 om 00:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Europees Commissaris
|
![]() Hopelijk past zijn vrouw niet hetzelfde Darwinistische gelul op alles toe.
Dan zou hij nooit eens een blowjob krijgen, ah ja, want evolutionair voordeel nul, en ge kunt er nog keelkanker van krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alcohol, coke, MDMA ed zijn immers geen planten. Ze hebben een plantaardige oorsprong maar door de chemische reacties die deze plantaardige materialen moeten ondergaan alvorens alcohol of coke worden is er nog weinig plantaardig aan. En nee, een MDMA-boom bestaat niet. Cannabis is wel gewoon plantaardig en dat kan gebruikt worden zonder er eerst nog chemische bewerkingen op los te laten. Puur natuur dus. En ja, in de natuur komt er wel op meer plaatsen vergif voor. De bekende Datura's (trompetbloemen) die je 's zomers in vele tuinen ziet opduiken zijn zo'n voorbeeld. Dodelijk giftig maar bij mijn weten compleet legaal. Aardappelplanten, nog dichter bij huis, hebben ook dodelijk giftige delen. Desalnietemin in elk tuincentrum vrij te verkrijgen. Kortom; wil je consequent blijven ijver dan ook voor een verbod op aardappelen ed. Cannabis verbieden is de natuur verbieden. Draai of keer het zoveel je wil; het blijft God spelen.
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BigF is er terug bovenop. Feeling better?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ontspant mij na een lange zware dagtaak. Mijn buurman drinkt daarvoor een cognacje, ik rook een jointje. Voor ontspanning zorgen vind ik een voordeel. Het scherpt uw zintuigen aan. Tijdens een wandeling in de natuur is dat effect het best waarneembaar. Alle kleuren, geuren, smaken worden intenser. Het leven intenser beleven vind ik een voordeel. Het heeft een lekkere smaak. Vergeet even de opgefokte superwiet-soorten maar een puur natuur gekweekte wietsoort heeft volgens mij een lekkere smaak. Lekkere smaken vind ik een voordeel. Het heeft een bewezen werking in de strijd tegen allerlei (symptomen van) ziektes. Zieken verlichten van hun pijn of andere ongemakken vind ik een voordeel. Het is makkelijk te kweken en te oogsten. Het groeit gewoon buiten, heeft geen buitensporige verzorging nodig en iedereen kan het voor zichzelf kweken. Ergens niet voor naar de winkel moeten (en een hele productieketen voor moeten betalen) vind ik een voordeel. Het heeft een min of meer vergelijkbare werking als alcohol (het wekt immers een roes op, wat ik bv al een voordeel vind, een roes vind ik aangenaam) maar zonder de vervelende bijwerkingen van alcohol (agressie, kater,...) Als je wil ga ik nog effe door maar ik veronderstel dat mijn punt duidelijk is.
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() Dat is dus flauwe kul. Altruïsme is zeer efficient. Het geeft een evolutionair voordeel. Zonder altruïsme zou een maatschappij niet kunnen bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
Allez, doe nog eens een poging. Ik zal de vraag zeer duidelijk stellen: Op welke manier heeft een cannabisgebruiker een efficiëntie voordeel tegenover mensen die geen cannabis gebruiken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En waarom is 'lekker smaken' een illusie? Laatst gewijzigd door Het Verzet : 17 april 2015 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() Het is een illusie. Wat is dan de realiteit? Dat verbieden werkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het, je bent weer aan het trollen.
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat bedoelt u in hemelsnaam met "efficientie voordeel"? Waarom eet iemand aardbeien? Omdat die lekker zijn. Ga jij bij de groentekraam (spandoek in de hand) aan de uitbater vragen wat het evolutionair voordeel van aardbeien zijn? En wat hebben mensen die aardbeien eten als 'efficientie voordeel' tov mensen die geen aardbeien maar bv. wel peren eten? U mag in bovenstaand betoog overigens 'aardbeien' ook vervangen door 'prei', 'sla', 'selder', 'paprika's', 'tarwe' en andere eetbare planten naar keuze. Citaat:
Maar vooral wil ik u vragen: "Waarom moet er een 'efficientie voordeel' zijn?" Al bij al is het triestig te moeten zien hoe mensen met 'argumenten' als 'evolutionair voordeel' gaan sabelen als ze willen aantonen dat ze tegen cannabis zijn. Hoe ver kan je van de essentie afdwalen in je argumentatie? Wil u geen cannabis gebruiken; mij best, blijf er dan af. Maar waar komt die aandrang toch vandaan om andere mensen op te leggen wat ze wel en niet mogen doen?
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |