![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.704
|
![]() Citaat:
Het enige dat inderdaad kan communautair gemaakt worden, is zaventem. Wathelet is de laatste die het probeerde, en dat was dan ook het einde van zijn carrière. De tijd ligt achter ons dat partijvoorzitters durven gokken met dat dossier. Net doordat Wathelet dat toch gedaan heeft, is hij van zijn stoel gevallen bij zijn eigen partij. Met als finale nu dat hij het zelf afbolde. Zie jij bv Charles Michel oorlog stoken met zaventem ? Ik ga ervan uit dat die laatste net zoals zijn voorganger hoopt dat dat klote dossier nooit meer uit de schuif moet komen. De enige goede oplossing is trouwens om de geluidsnormen voor vliegroutes terug te federaliseren en de regio's hun beslissingsrecht daarin af te nemen. Maar dat laatste zal wel ijdele hoop blijven vrees ik, nu we assymetrische coalities hebben. Verstedelijking en uitbreiding van de stad brussel is idd niet tegen te houden. Is ook helemaal geen typisch belgisch fenomeen, en wij kennen net dezelfde problemen die daarbij horen als in de rest van de wereld. Nu, de zesde mag dan volgens velen onvolmaakt zijn, ze geeft wel een definitief kader dat niet meer kan aangevochten worden. 2019 zal de test zijn. Ik heb daar eerlijk gezegd totaal geen schrik voor. Grote verschillen in de SZ ? Ja. En dan ? Vlaanderen heeft het armlastige limburg ook nooit met de nek bekeken. Dat is nu net de basis van elk herverdelingsmechanisme. Vlaanderen is nu ontegensprekelijk rijker dan wallonië, brussel is nog een speciaal geval, maar de interpersoonlijke solidariteit mag en zal nooit een breekpunt zijn/worden. Het is (was...) de munitie die n-va gebruikt(e) om campagnematig mee te kunnen werken en het heeft haar als partij groot gemaakt. Maar zoals je zelf aangeeft, ze doen daar nu niets meer mee omdat de prioriteiten een shift genomen hebben. Sommige van die dossiers en vraagstukken zijn moeilijk, aartsmoeilijk zelfs. Maar geen enkele is onoplosbaar en heeft het soortelijk gewicht dat een onopgelost BHV had. Dat laatste is trouwens maar opgelost omdat het niet meer KON vooruitgeschoven worden. Anders zou men dat tot het einde der dagen zijn blijven doen. Ook dat is typisch belgisch. Het zit gewoon in onze aard. Vlaams of franstalig, maakt niet uit. Wie daaraan twijfelt, moet maar gewoon even het dossier Oosterweel bekijken, pure slapstick. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.704
|
![]() Zo liggen de kaarten momenteel idd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() En bij de SP.A waar men constant hun eigen beleid aanvalt, mensen uitmaakt voor leugenaar en de hypocriete jan men dinges uithangt?
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
|
![]() Citaat:
Vergrijzing gaat overal voor problemen zorgen tussen bevolkingsgroepen, , ik zie niet in waarom hier niet? Belgen zijn toch geen speciaal ras hé?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.704
|
![]() Citaat:
Maar waarom is dat eigenlijk zo ? In zowat alle grote steden tot zelfs steden toe met 10 mio inwoners is er in de omgeving een luchthaven, soms zelfs meerdere. En ook daar moet men (de politiek) rationele keuzes maken over de vliegroutes, de spreiding van het lawaai dus, en ook omgaan met drogredeneringen rond 'veiligheid'. Als dat daar kan, waarom dan niet bij ons ? Geen enkel land heeft zoveel last van 'red tape' dan de VS. Toch heeft New York drie luchthavens. Zijn wij zo speciaal dan, dat het daar lukt en bij ons steeds 'moeilijk' is ? Wat is dat eigenlijk, een 'oplossing' ? Welke route men ook kiest, iedereen in dat dossier vertrekt vanuit het nimby standpunt. Een oplossing in de zin van iets dat iedereen tevreden maakt bestaat niet, zelfs al zou er maar één vliegtuig boven hun dorp vliegen per 24u dan gaat zo een actiecomité toch blijven tegenwerken en alle procedures uitmelken. Zaventem is eigenlijk geen communautair probleem, wel een probleem dat kan ingezet worden om een communautair probleem te creëren. Charleroi is bijzonder goed bezig. 6 mio passagiers op een jaar is niet niks. Oostende en Deurne zouden er beter een voorbeeld aan nemen. Vergrijzing zal zeker problemen opleveren, maar zijn die dan zo fundamenteel ? Ze zijn nochtans gewoon het resultaat dat demografen perfect kunnen voorspellen, en het ziet er minder goed uit voor vlaanderen. Is dat een hefboom om structuur veranderingen aan het land mee door te drukken ? Ik denk het niet : het is maar één component van het SZ stelsel, en de andere zijn niet noodzakelijk zo negatief voor een specifiek landsdeel. Dat plus het feit dat het nu eenmaal een solidariteits en herverdelingsmechanisme is. En wel eentje dat de sociale partners (patroons en vakbonden dus) helemaal geen vragende partij voor zijn om leerling tovenaar mee te gaan spelen. Wat mij betreft is dat allemaal oplosbaar, zij het dat natuurlijk in puur belgische traditie het veeel waarschijnlijker is dat men kiest voor immobilisme en niets doen. Een handige politieker kan dat altijd verkocht krijgen aan de kiezer met de term 'consolidering' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
|
![]() Charleroi heeft lang geteerd op Ryan Air, zoals Pairi Daiza op de panda's. Dat liedje lijkt nu uitgezongen daar steeds meer en meer lagekostenmaatschappijen voor Zaventem kiezen. Zelfs DHL komt deels terug.
Deurne heeft net vijftien vluchten per week van Jetair Fly aangekondigd. Er beweegt wat. Charleroi verliest cliënteel. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 18 april 2015 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() Citaat:
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() Citaat:
![]() 4de luchthaven van het land?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
|
![]() Citaat:
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() Begin jij dan eindelijk eens aan te tonen waarom de luchthaven van Deurne een succesverhaal zou zijn.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 april 2015 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
|
![]() Citaat:
Jij maakt constant eigen verhaaltjes van andermans woorden. Ook een teneur in al je tussenkomsten. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 19 april 2015 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() Ook die vaststelling rammelt aan alle kanten na jarenlange toename van het aantal passagiers was er verleden jaar een lichte terugval van 5%...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.704
|
![]() Deurne : [ De luchthaven van Antwerpen heeft vorig jaar 121.357 passagiers vervoerd, zowat 16.000 minder dan de 137.015 in 2013. Dat blijkt uit cijfers op de website van de luchthaven in Deurne. Zowel het aantal charters als het aantal lijnvluchten kende een daling in passagiersaantallen.
Bij de lijnvluchten is de daling het meest fors: van 86.002 passagiers in 2013 naar 66.919 vorig jaar. Ook bij de charters is er een terugval van 4.594 in 2013 tegenover 3.963 in 2014. Het aantal passagiers bij de trainingsvluchten kende wel een stijging van 13.196 naar 15.075 passagiers. Ook bij de lokale vluchten is er een lichte toename van 13.354 naar 13.473 passagiers. In 2015 verwacht de luchthaven een stijging omdat Jetairfly vanaf april 2015 vijftien vluchten per week van en naar Antwerpen inlegt. Door de bijkomende vluchten naar Mallorca, Malaga, Alicante, Berlijn, Milaan en Barcelona mikt de luchthaven op 200.000 passagiers op jaarbasis. ] http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...rs-dalen.dhtml Charleroi : 6,44 mio passagiers, en idd een daling van 5% door drie vluchten per week naar zaventem te verleggen. http://www.demorgen.be/economie/luch...nair-a2172906/ Onze spitting image vergelijkt zaken die niet vergelijkbaar zijn : liliputter deurne heeft nog 121.000 passagiers, en hoopt naar 200.000 te kunnen gaan. (wat een goede zaak is, maar ruim onvoldoende) Charleroi zit op +6 mio en krijgt er nu dagelijkse vluchten van Pegasus bij. Pegasus is een reus in de luchtvaart. Als die daar echt op willen inzetten is charleroi op termijn nog een groter succes dan het nu al is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
|
![]() Citaat:
Jij maakt al even straffe eigen verhalen van andermans woorden als AJ. Wie bij de hond (op het forum) slaapt, krijgt vlooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.401
|
![]() Citaat:
Als je snel in het centrum van the City moet zijn dan is ANR de snelste optie. Inchecken tot vertrek - 15min, landen op London City na 45min dat op 10 min. wandelafstand ligt van Canary Wharf. Zurich hetzelfde verhaal. Zelfs als je naast de landingsbaan van Zaventem of Charleroi woont, ben je daar sneller via ANR.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill |
|
![]() |
![]() |