Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2015, 17:25   #101
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ok, zorg er dan goed voor, elk kind is gelijkwaardig
Ja, dat is zo.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 17:35   #102
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.704
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dagelijks zijn er communautaire twisten, zoals nu blijkbaar iets met het kandidaat stellen voor een Europese raad van universiteiten, lees maar La Libre vandaag.
Die gaan er blijven, je zit nu eenmaal met 2 gemeenschappen die uiteenlopende belangen hebben en die op elkaars lip moeten leven in een structuur die voor niemand goed is.

Maar er staan ook grotere problemen ons te wachten: wat met Zaventem en in uitbreiding alles met milieu, verstedelijking van de rand rond Brussel? Er is een gigantische druk vanuit Brussel, nog steeds geregeerd door Vlaams- en Nederlandstalighatende Franstaligen, gelijk van welke partij ze ook zijn. Dan hebben we het nog niet over de geluidslasten.
Gerechtelijke problemen, je moet maar de krant openslaan om die te weten te komen.
Die problemen zullen er altijd blijven, tot Brussel uitgebreid is. dit is BHV x 10.000. je sprak over een hefboom?

Wat met de financiering van de gewesten/gemeenschappen? De financieringswetgeving is hopeloos ingewikkeld, hebben we nog maar net gezien. Zelfs de PS geraakt er al niet meer wijs uit, ondanks hun indrukwekkende studiedienst. Dat staat onvermijdelijk op de agenda bij volgende regeringsonderhandelingen.

Wat met de kosten voor de Sociale Zekerheid? Vlaanderen en Wallonië hebben 2 uiteenlopende visies. Vlaanderen legt meer de nadruk op de verantwoordelijkheid op het individu (met de N-VA die dit veel te extreem uitdrukt), Wallonië legt de verantwoordelijkheid bij de maatschappij (met de PS die dit evenzeer te extreem uitdrukt).
Maar ze hebben ook uiteenlopende situaties. Vlaanderen vergrijst in een gigantisch tempo terwijl Wallonië nog enkele decennia met veel meer jongeren zit.
Een basis van solidariteit zal er altijd moeten zijn, maar het beleid voor de beide regio's kan nu niet deftig gevoerd worden.
Het moment dat Wallonië door heeft dat ze gigantische bedragen voor de pensioenen van de Vlamingen moeten betalen, zal je eens een hefboom van formaat zien verschijnen.

de rol van de N-VA over het communautaire is uitgespeeld, of ze zal maar nog marginaal zijn. tegen 2019 is, zoals Maddens terecht voorspeld, zal de N-VA zodanig verbelgd zijn dat ze geen voortrekker meer kunnen spelen. Het is wachten op een nieuw initiatief zoals ooit dat de VU geweest is en nadien de N-VA. Dat kan van binnen de N-VA zijn maar wie weet van daarbuiten.
Dat zijn geen majeure problemen die je opsomt. Een benoeming voor deze of gene is iets waar altijd wel boel over gemaakt zal worden.
Het enige dat inderdaad kan communautair gemaakt worden, is zaventem. Wathelet is de laatste die het probeerde, en dat was dan ook het einde van zijn carrière. De tijd ligt achter ons dat partijvoorzitters durven gokken met dat dossier. Net doordat Wathelet dat toch gedaan heeft, is hij van zijn stoel gevallen bij zijn eigen partij. Met als finale nu dat hij het zelf afbolde.
Zie jij bv Charles Michel oorlog stoken met zaventem ? Ik ga ervan uit dat die laatste net zoals zijn voorganger hoopt dat dat klote dossier nooit meer uit de schuif moet komen.
De enige goede oplossing is trouwens om de geluidsnormen voor vliegroutes terug te federaliseren en de regio's hun beslissingsrecht daarin af te nemen. Maar dat laatste zal wel ijdele hoop blijven vrees ik, nu we assymetrische coalities hebben.
Verstedelijking en uitbreiding van de stad brussel is idd niet tegen te houden. Is ook helemaal geen typisch belgisch fenomeen, en wij kennen net dezelfde problemen die daarbij horen als in de rest van de wereld.
Nu, de zesde mag dan volgens velen onvolmaakt zijn, ze geeft wel een definitief kader dat niet meer kan aangevochten worden.
2019 zal de test zijn. Ik heb daar eerlijk gezegd totaal geen schrik voor.
Grote verschillen in de SZ ? Ja. En dan ? Vlaanderen heeft het armlastige limburg ook nooit met de nek bekeken. Dat is nu net de basis van elk herverdelingsmechanisme. Vlaanderen is nu ontegensprekelijk rijker dan wallonië, brussel is nog een speciaal geval, maar de interpersoonlijke solidariteit mag en zal nooit een breekpunt zijn/worden.
Het is (was...) de munitie die n-va gebruikt(e) om campagnematig mee te kunnen werken en het heeft haar als partij groot gemaakt.
Maar zoals je zelf aangeeft, ze doen daar nu niets meer mee omdat de prioriteiten een shift genomen hebben.

Sommige van die dossiers en vraagstukken zijn moeilijk, aartsmoeilijk zelfs. Maar geen enkele is onoplosbaar en heeft het soortelijk gewicht dat een onopgelost BHV had. Dat laatste is trouwens maar opgelost omdat het niet meer KON vooruitgeschoven worden. Anders zou men dat tot het einde der dagen zijn blijven doen. Ook dat is typisch belgisch. Het zit gewoon in onze aard. Vlaams of franstalig, maakt niet uit. Wie daaraan twijfelt, moet maar gewoon even het dossier Oosterweel bekijken, pure slapstick.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 17:37   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.704
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
om in 2019 van belang te zijn, ja. maar in 2019 zal er niets communautair gebracht worden.

N-VA wil tegen dan nog niet, de anderen zeker niet.
Zo liggen de kaarten momenteel idd.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 10:05   #104
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zo liggen de kaarten momenteel idd.
En bij de SP.A waar men constant hun eigen beleid aanvalt, mensen uitmaakt voor leugenaar en de hypocriete jan men dinges uithangt?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 10:22   #105
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat zijn geen majeure problemen die je opsomt. Een benoeming voor deze of gene is iets waar altijd wel boel over gemaakt zal worden.
Het enige dat inderdaad kan communautair gemaakt worden, is zaventem. Wathelet is de laatste die het probeerde, en dat was dan ook het einde van zijn carrière. De tijd ligt achter ons dat partijvoorzitters durven gokken met dat dossier. Net doordat Wathelet dat toch gedaan heeft, is hij van zijn stoel gevallen bij zijn eigen partij. Met als finale nu dat hij het zelf afbolde.
Zie jij bv Charles Michel oorlog stoken met zaventem ? Ik ga ervan uit dat die laatste net zoals zijn voorganger hoopt dat dat klote dossier nooit meer uit de schuif moet komen.
De enige goede oplossing is trouwens om de geluidsnormen voor vliegroutes terug te federaliseren en de regio's hun beslissingsrecht daarin af te nemen. Maar dat laatste zal wel ijdele hoop blijven vrees ik, nu we assymetrische coalities hebben.
Verstedelijking en uitbreiding van de stad brussel is idd niet tegen te houden. Is ook helemaal geen typisch belgisch fenomeen, en wij kennen net dezelfde problemen die daarbij horen als in de rest van de wereld.
Nu, de zesde mag dan volgens velen onvolmaakt zijn, ze geeft wel een definitief kader dat niet meer kan aangevochten worden.
2019 zal de test zijn. Ik heb daar eerlijk gezegd totaal geen schrik voor.
Grote verschillen in de SZ ? Ja. En dan ? Vlaanderen heeft het armlastige limburg ook nooit met de nek bekeken. Dat is nu net de basis van elk herverdelingsmechanisme. Vlaanderen is nu ontegensprekelijk rijker dan wallonië, brussel is nog een speciaal geval, maar de interpersoonlijke solidariteit mag en zal nooit een breekpunt zijn/worden.
Het is (was...) de munitie die n-va gebruikt(e) om campagnematig mee te kunnen werken en het heeft haar als partij groot gemaakt.
Maar zoals je zelf aangeeft, ze doen daar nu niets meer mee omdat de prioriteiten een shift genomen hebben.

Sommige van die dossiers en vraagstukken zijn moeilijk, aartsmoeilijk zelfs. Maar geen enkele is onoplosbaar en heeft het soortelijk gewicht dat een onopgelost BHV had. Dat laatste is trouwens maar opgelost omdat het niet meer KON vooruitgeschoven worden. Anders zou men dat tot het einde der dagen zijn blijven doen. Ook dat is typisch belgisch. Het zit gewoon in onze aard. Vlaams of franstalig, maakt niet uit. Wie daaraan twijfelt, moet maar gewoon even het dossier Oosterweel bekijken, pure slapstick.
Zaventem is onoplosbaar en je zit met Charleroi.

Vergrijzing gaat overal voor problemen zorgen tussen bevolkingsgroepen, , ik zie niet in waarom hier niet? Belgen zijn toch geen speciaal ras hé?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 16:39   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.704
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Zaventem is onoplosbaar en je zit met Charleroi.

Vergrijzing gaat overal voor problemen zorgen tussen bevolkingsgroepen, , ik zie niet in waarom hier niet? Belgen zijn toch geen speciaal ras hé?
Wij gaan er inderdaad van uit dat zaventem onoplosbaar is.
Maar waarom is dat eigenlijk zo ? In zowat alle grote steden tot zelfs steden toe met 10 mio inwoners is er in de omgeving een luchthaven, soms zelfs meerdere. En ook daar moet men (de politiek) rationele keuzes maken over de vliegroutes, de spreiding van het lawaai dus, en ook omgaan met drogredeneringen rond 'veiligheid'.
Als dat daar kan, waarom dan niet bij ons ?
Geen enkel land heeft zoveel last van 'red tape' dan de VS. Toch heeft New York drie luchthavens.
Zijn wij zo speciaal dan, dat het daar lukt en bij ons steeds 'moeilijk' is ?
Wat is dat eigenlijk, een 'oplossing' ? Welke route men ook kiest, iedereen in dat dossier vertrekt vanuit het nimby standpunt.
Een oplossing in de zin van iets dat iedereen tevreden maakt bestaat niet, zelfs al zou er maar één vliegtuig boven hun dorp vliegen per 24u dan gaat zo een actiecomité toch blijven tegenwerken en alle procedures uitmelken.
Zaventem is eigenlijk geen communautair probleem, wel een probleem dat kan ingezet worden om een communautair probleem te creëren.

Charleroi is bijzonder goed bezig. 6 mio passagiers op een jaar is niet niks.
Oostende en Deurne zouden er beter een voorbeeld aan nemen.

Vergrijzing zal zeker problemen opleveren, maar zijn die dan zo fundamenteel ? Ze zijn nochtans gewoon het resultaat dat demografen perfect kunnen voorspellen, en het ziet er minder goed uit voor vlaanderen. Is dat een hefboom om structuur veranderingen aan het land mee door te drukken ? Ik denk het niet : het is maar één component van het SZ stelsel, en de andere zijn niet noodzakelijk zo negatief voor een specifiek landsdeel. Dat plus het feit dat het nu eenmaal een solidariteits en herverdelingsmechanisme is. En wel eentje dat de sociale partners (patroons en vakbonden dus) helemaal geen vragende partij voor zijn om leerling tovenaar mee te gaan spelen.
Wat mij betreft is dat allemaal oplosbaar, zij het dat natuurlijk in puur belgische traditie het veeel waarschijnlijker is dat men kiest voor immobilisme en niets doen. Een handige politieker kan dat altijd verkocht krijgen aan de kiezer met de term 'consolidering'
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 18:04   #107
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Charleroi heeft lang geteerd op Ryan Air, zoals Pairi Daiza op de panda's. Dat liedje lijkt nu uitgezongen daar steeds meer en meer lagekostenmaatschappijen voor Zaventem kiezen. Zelfs DHL komt deels terug.
Deurne heeft net vijftien vluchten per week van Jetair Fly aangekondigd. Er beweegt wat. Charleroi verliest cliënteel.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 18 april 2015 om 18:06.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 18:33   #108
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Charleroi heeft lang geteerd op Ryan Air, zoals Pairi Daiza op de panda's. Dat liedje lijkt nu uitgezongen daar steeds meer en meer lagekostenmaatschappijen voor Zaventem kiezen. Zelfs DHL komt deels terug.
Deurne heeft net vijftien vluchten per week van Jetair Fly aangekondigd. Er beweegt wat. Charleroi verliest cliënteel.
Leuk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 19:11   #109
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Charleroi heeft lang geteerd op Ryan Air, zoals Pairi Daiza op de panda's. Dat liedje lijkt nu uitgezongen daar steeds meer en meer lagekostenmaatschappijen voor Zaventem kiezen. Zelfs DHL komt deels terug.
Deurne heeft net vijftien vluchten per week van Jetair Fly aangekondigd. Er beweegt wat. Charleroi verliest cliënteel.
Ja, Deurne is een echt succesverhaal...
4de luchthaven van het land??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 19:30   #110
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wij gaan er inderdaad van uit dat zaventem onoplosbaar is.
Maar waarom is dat eigenlijk zo ? In zowat alle grote steden tot zelfs steden toe met 10 mio inwoners is er in de omgeving een luchthaven, soms zelfs meerdere. En ook daar moet men (de politiek) rationele keuzes maken over de vliegroutes, de spreiding van het lawaai dus, en ook omgaan met drogredeneringen rond 'veiligheid'.
Als dat daar kan, waarom dan niet bij ons ?
Geen enkel land heeft zoveel last van 'red tape' dan de VS. Toch heeft New York drie luchthavens.
Zijn wij zo speciaal dan, dat het daar lukt en bij ons steeds 'moeilijk' is ?
Wat is dat eigenlijk, een 'oplossing' ? Welke route men ook kiest, iedereen in dat dossier vertrekt vanuit het nimby standpunt.
Een oplossing in de zin van iets dat iedereen tevreden maakt bestaat niet, zelfs al zou er maar één vliegtuig boven hun dorp vliegen per 24u dan gaat zo een actiecomité toch blijven tegenwerken en alle procedures uitmelken.
Zaventem is eigenlijk geen communautair probleem, wel een probleem dat kan ingezet worden om een communautair probleem te creëren.

Charleroi is bijzonder goed bezig. 6 mio passagiers op een jaar is niet niks.
Oostende en Deurne zouden er beter een voorbeeld aan nemen.

Vergrijzing zal zeker problemen opleveren, maar zijn die dan zo fundamenteel ? Ze zijn nochtans gewoon het resultaat dat demografen perfect kunnen voorspellen, en het ziet er minder goed uit voor vlaanderen. Is dat een hefboom om structuur veranderingen aan het land mee door te drukken ? Ik denk het niet : het is maar één component van het SZ stelsel, en de andere zijn niet noodzakelijk zo negatief voor een specifiek landsdeel. Dat plus het feit dat het nu eenmaal een solidariteits en herverdelingsmechanisme is. En wel eentje dat de sociale partners (patroons en vakbonden dus) helemaal geen vragende partij voor zijn om leerling tovenaar mee te gaan spelen.
Wat mij betreft is dat allemaal oplosbaar, zij het dat natuurlijk in puur belgische traditie het veeel waarschijnlijker is dat men kiest voor immobilisme en niets doen. Een handige politieker kan dat altijd verkocht krijgen aan de kiezer met de term 'consolidering'
Het verschil is dat in die landen er uiteindelijk 1 regering is die er over gaat beslissen. Hier zijn alle bevoegdheden zo versnipperd dat je per definitie altijd ambras krijgt tussen die regeringen die met elk hun eigen kiespubliek moeten rekening houden. Kiespublieken die dan nog niets met elkaar te maken hebben en dus geen empathie voelen voor elkaar.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 20:20   #111
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, Deurne is een echt succesverhaal...
4de luchthaven van het land??
Ach ja, vergeten. Deurne ligt bij Antwerpen. Normaal dan dat jij zo reageert.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 20:32   #112
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Ach ja, vergeten. Deurne ligt bij Antwerpen. Normaal dan dat jij zo reageert.
Jij was vroeger vierde van een klas van vijf en uw ouders vonden dat een succesverhaal?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 20:44   #113
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij was vroeger vierde van een klas van vijf en uw ouders vonden dat een succesverhaal?
Stop met je eigen ervaringen te transponeren op anderen, AJ.
De teneur van je tussenkomsten spreekt boekdelen.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 20:46   #114
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Stop met je eigen ervaringen te transponeren op anderen, AJ.
De teneur van je tussenkomsten spreekt boekdelen.
Begin jij dan eindelijk eens aan te tonen waarom de luchthaven van Deurne een succesverhaal zou zijn.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 april 2015 om 20:46.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 20:50   #115
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Begin jij dan eindelijk eens aan te tonen waarom de luchthaven van Deurne een succesverhaal zou zijn.
Waar heb ik het woord 'succesverhaal' gebruikt, AJ? Ik heb enkel vastgesteld dat het succes van Charleroi aan het tanen is om de redenen die ik daarbij hierboven beschreef. Ik kan daar ook niets aan doen.
Jij maakt constant eigen verhaaltjes van andermans woorden. Ook een teneur in al je tussenkomsten.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 19 april 2015 om 20:53.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 20:53   #116
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Waar heb ik het woord 'succesverhaal' gebruikt, AJ? Ik heb enkel vastgesteld dat het succes van Charleroi aan het tanen is om de redenen die ik daarbij hierboven beschreef. Ik kan daar ook niets aan doen.
Ook die vaststelling rammelt aan alle kanten na jarenlange toename van het aantal passagiers was er verleden jaar een lichte terugval van 5%...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 21:06   #117
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ook die vaststelling rammelt aan alle kanten na jarenlange toename van het aantal passagiers was er verleden jaar een lichte terugval van 5%...
Wat rammelt er dan aan mijn vaststelling, AJ?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 21:29   #118
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.704
Standaard

Deurne : [ De luchthaven van Antwerpen heeft vorig jaar 121.357 passagiers vervoerd, zowat 16.000 minder dan de 137.015 in 2013. Dat blijkt uit cijfers op de website van de luchthaven in Deurne. Zowel het aantal charters als het aantal lijnvluchten kende een daling in passagiersaantallen.

Bij de lijnvluchten is de daling het meest fors: van 86.002 passagiers in 2013 naar 66.919 vorig jaar. Ook bij de charters is er een terugval van 4.594 in 2013 tegenover 3.963 in 2014. Het aantal passagiers bij de trainingsvluchten kende wel een stijging van 13.196 naar 15.075 passagiers. Ook bij de lokale vluchten is er een lichte toename van 13.354 naar 13.473 passagiers.

In 2015 verwacht de luchthaven een stijging omdat Jetairfly vanaf april 2015 vijftien vluchten per week van en naar Antwerpen inlegt. Door de bijkomende vluchten naar Mallorca, Malaga, Alicante, Berlijn, Milaan en Barcelona mikt de luchthaven op 200.000 passagiers op jaarbasis. ]
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...rs-dalen.dhtml


Charleroi : 6,44 mio passagiers, en idd een daling van 5% door drie vluchten per week naar zaventem te verleggen.
http://www.demorgen.be/economie/luch...nair-a2172906/


Onze spitting image vergelijkt zaken die niet vergelijkbaar zijn : liliputter deurne heeft nog 121.000 passagiers, en hoopt naar 200.000 te kunnen gaan. (wat een goede zaak is, maar ruim onvoldoende)

Charleroi zit op +6 mio en krijgt er nu dagelijkse vluchten van Pegasus bij. Pegasus is een reus in de luchtvaart. Als die daar echt op willen inzetten is charleroi op termijn nog een groter succes dan het nu al is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 21:39   #119
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Deurne : [ De luchthaven van Antwerpen heeft vorig jaar 121.357 passagiers vervoerd, zowat 16.000 minder dan de 137.015 in 2013. Dat blijkt uit cijfers op de website van de luchthaven in Deurne. Zowel het aantal charters als het aantal lijnvluchten kende een daling in passagiersaantallen.

Bij de lijnvluchten is de daling het meest fors: van 86.002 passagiers in 2013 naar 66.919 vorig jaar. Ook bij de charters is er een terugval van 4.594 in 2013 tegenover 3.963 in 2014. Het aantal passagiers bij de trainingsvluchten kende wel een stijging van 13.196 naar 15.075 passagiers. Ook bij de lokale vluchten is er een lichte toename van 13.354 naar 13.473 passagiers.

In 2015 verwacht de luchthaven een stijging omdat Jetairfly vanaf april 2015 vijftien vluchten per week van en naar Antwerpen inlegt. Door de bijkomende vluchten naar Mallorca, Malaga, Alicante, Berlijn, Milaan en Barcelona mikt de luchthaven op 200.000 passagiers op jaarbasis. ]
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...rs-dalen.dhtml


Charleroi : 6,44 mio passagiers, en idd een daling van 5% door drie vluchten per week naar zaventem te verleggen.
http://www.demorgen.be/economie/luch...nair-a2172906/


Onze spitting image vergelijkt zaken die niet vergelijkbaar zijn : liliputter deurne heeft nog 121.000 passagiers, en hoopt naar 200.000 te kunnen gaan. (wat een goede zaak is, maar ruim onvoldoende)

Charleroi zit op +6 mio en krijgt er nu dagelijkse vluchten van Pegasus bij. Pegasus is een reus in de luchtvaart. Als die daar echt op willen inzetten is charleroi op termijn nog een groter succes dan het nu al is.
Waar heb ik Charleroi met Deurne VERGELEKEN? Nergens. Wel ontroerend hoe jij je 'maatje' ter hulp springt. Maar dat terzijde. Ik heb enkel vastgesteld dat het Ryan Air-fenomeen op Charleroi over zijn top heen is en dat er evoluties plaatsgrijpen. De JetairFly-deal van Deurne gaf ik als een voorbeeld daarvan.
Jij maakt al even straffe eigen verhalen van andermans woorden als AJ. Wie bij de hond (op het forum) slaapt, krijgt vlooien.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 09:50   #120
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij was vroeger vierde van een klas van vijf en uw ouders vonden dat een succesverhaal?
Context. ANR is een zakelijke luchthaven.

Als je snel in het centrum van the City moet zijn dan is ANR de snelste optie.
Inchecken tot vertrek - 15min, landen op London City na 45min dat op 10 min. wandelafstand ligt van Canary Wharf.
Zurich hetzelfde verhaal.
Zelfs als je naast de landingsbaan van Zaventem of Charleroi woont, ben je daar sneller via ANR.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be