![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Dat is mogelijk. Iemand die vaak slaag krijgt in zijn jeugd gaat dan later geloven dat geweld een goede oplossing is voor problemen. Dat komt wel vaker voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou daarbij dan nog de puur eigen ervaring moeten zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() De ervaring van geslagen te worden, boos bekeken te worden of aangemaand te worden. Dat is de eigen ervaring. Daar uit trekt men conclusies, zelfs onbewust, die hun verdere leven vormen.
Laatst gewijzigd door Nexer : 20 april 2015 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Normen en waarden komt men tegen in elke roedel, ook bij de mens. Normen en waarden zijn afspraken die een gemeenschap maakt om deze samen te houden. Normen en waarden zijn dan ook onderhevig aan plaats en tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En zelfs al geeft de persoon die het kwaad berokkent een soort reden, dat betekent nog niet dat de persoon die deze ondergaat het zo zal ervaren. Zo kan het zijn dat iemand berispt wordt omdat ze, bijvoorbeeld, een iPhone willen en de ouder zegt dat ze dat absoluut niet verdiend hebben. Dat kan wel de uitleg zijn, maar het kind kan nog altijd stilletjes denken: "ge zijt gewoon gierig". Het kan verkeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De microwezentjes zullen ongetwijfeld een veel hogere moraal hebben dan wij, hoewel ze anderzijds de tijger zijn tanden hebben gegeven en de slang zijn gif.
Dus dat er ook in duivelse behoeften moet worden voorzien, dat zullen ze ook wel zeer goed begrijpen en zonder twijfel ook beter dan wij. Aldus werkt de moraal naar twee kanten toe, zowel naar het steeds hogere als naar het steeds lagere. Het een kan niet zonder het andere zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoe leg je uit aan een kind van 12 dat schoolmoe is, dat het opdoen van kennis zal leiden tot een beter leven binnen zo'n 10tal jaar? Daar gaan ze geen begrip voor hebben, ze hebben de ervaring namelijk niet. Ervaring die er op steunt dat ge ervaring al hebt. Jongens toch, waarom moet het allemaal zo moeilijk zijn? Omdat we anders niet groeien, neem ik aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ofwel zijn waarden absoluut, ofwel een product van de samenleving en hun tijdsgeest. Niet allebei. Een verdrag is gewoon een verdrag. Dat betekent dat iedereen die dat tekent grosso modo akoord is met wat daar in staat, dat betekent niet dat men er van uitgaat dat daar de absolute moraliteit in staat beschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet dat toch niet , hoor. Een verdrag met de naam 'Universal Declaration of Human Rights' verzin je toch niet als je niet gelooft dat bepaalde morele regels absoluut zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beste bewijs is dat het niet eens door alle landen is goedgekeurd. Vooral het stuk over dat ge vrij zijt uw religie te verlaten was niet zo populair bij sommigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met name in de pubertijd: die ellendige school, waarin ik niks leerde wat mij interesseerde en wat mij wel interesseerde dat leerde ik daar niet. En dan mijn vader die daar niet naar wilde luisteren. Ik moest leren. |
|
![]() |
![]() |