![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet nodig dus. Niemand heeft ooit veronderstelt dat tabak voedingswaarde had. Roken, alcoholische dranken en ook cannabis worden gebruikt voor het genot, bovendien veranderen inzichten , denk maar aan koffie, chocolade, of cocacola. Koffie zou zolang je het bij vijf koppen per dag houdt vetten verteren en dus helemaal niet slecht zijn voor je gezondheid, donkere chocolade is goed voor het hart, en cocacola was oorspronkelijk te koop in de apotheek als hoestdrank. Kankerpatienten hebben baat bij cannabis, omdat het de eetlust opwekt. Uw redenering snijdt hoe dan ook echt geen hout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk heeft een lichaam tijd nodig om voedsel te verwerken, daarom kun je niet eindeloos jezelf volproppen, met eender welk voedsel. Ik weerleg uw beweringen, wanneer u daar niet echt op kunt ingaan, geen probleem maar spring eens niet van hak op tak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden waarom we gastronomie hebben is omwille van het genot, mensen eten om meer reden dan overleven, zeker wanneer er meer dan voldoende voedsel voorhanden is. Met evolutie in de zin zoals u dit probeert te verdedigen heeft het dus niets te maken. Uw opmerking over intelligentie en evolutie naar uw medeforummers toe is een serieuze sneer, kom van uw paard af zeg. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
U geeft zelf aan dat ufo's onverklaarbare objecten zijn. Dat klopt. Er worden vaak ufo's gezien. In principe is alles wat door de lucht vliegt en niet verklaard kan worden een ufo. En zo'n dingen komen vaak genoeg voor. Toch vind u dat mensen die daar in geloven misleid worden. Heeft u dan voor elk onverklaarbaar vliegend object een uitleg? Vast niet. Waarom worden mensen die daar in geloven (of die zelf al eens een ufo hebben gezien, piloten bv.) dan misleid? En let wel; ik heb het nu (net als u) over ufo's. Niet over buitenaards leven. Citaat:
En mocht u nu uw gelijk zwart op wit kunnen bewijzen, ja dan tot daar aan toe maar bewijs mij eens dat er geen opperwezens of ufo's bestaan. Of om on-topic te blijven; dat cannabis slecht is. Overigens; dit is een forum en dat dient om meningen te geven. Als u vindt dat mijn mening degoutant is moet u dit forum verlaten. U bent op de verkeerde plaats. Citaat:
En als er tegenargumenten komen volstaat het meestal niet om te zeggen dat die tegenargumenten maar een illusie zijn. Wat geeft u overigens het recht om te zeggen dat ik niet weet wat ik voel? Ik voel me goed bij cannabis en u noemt dat een illusie. Hoe ik me voel vindt u dus een illusie. En toch vind u uzelf vriendelijk? Citaat:
Begrijpt u overigens de bedoeling van een forum wel? Als iedereen die het niet met u eens is het af moet bollen zit u hier binnenkort nagenoeg alleen. En dan is dit niet langer een forum maar een blog. Vandaar dat ik u even vrolijk lastig blijf vallen met mijn mening. Citaat:
En u kan dan wel vinden dat niet-blowers evolutionair een voordeel hebben op blowers maar dat mag u mij dan toch eens uitleggen. En waarom zou ik geen 'strijd' kunnen winnen als ik stoned ben tegen iemand die niet stoned is? Het is wel duidelijk dat u niet weet waarover u praat want volgens mij ziet u iemand die stoned is als iemand die wat wezenloos voor zich uit ligt te staren terwijl hij roze olifanten en sterrenbeelden ziet voorbij komen. Citaat:
Bovendien spreekt u hier nog maar eens uzelf tegen. De evolutietheorie bepaalt mijn gedrag maar als dat gedrag 'blowen' is bepaalt de evolutietheorie dat plots niet meer? Trouwens; om nog maar eens aan te geven dat u niet weet waar u het over hebt; in de 'bladjes' van de cannabisplant zit nagenoeg geen werkzame stof (THC is dat in het geval van cannabis). Die stof zit in de vrouwelijke bloemknoppen. Blaadjes worden na de oogst weggeknipt omdat er geen THC in zit en omdat 'je er hoofdpijn van krijgt' dixit Doe Maar. Citaat:
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar serieus; vertel mij eens waar mijn verlies zit als ik 's avonds na de dagtaak op mijn terras een jointje rook en mij daar goed bij voel? Mijn buurman drinkt dan een cognacje. Ook een verliezer? Mijn andere buurman leest een boek. Een verliezer? Twee deuren verder eet iemand op dat moment een zakje chips. Loser? Zijn buurman kijkt ondertussen een filmpje. Verliezer? En als dat geen verliezers zijn en ik met mijn jointje wel; waarom dan?
![]() |
![]() |
#406 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Over die lucht van dat jointje zou ik me ook zorgen maken, ja: https://www.eoswetenschap.eu/grijzecellenfijnstof Laatst gewijzigd door Het Verzet : 20 april 2015 om 07:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat maakt dat nu uit waar we onze suiker vandaan halen? Of dat nu van de suikerbiet is, of van honing, of van riet? Hoe dat u redeneert is zo verwarrend! Citaat:
Citaat:
De vraag is of cannabis een evolutionair voordeel heeft. Als u denkt dat die bewering klopt, dan moet er nog steeds een evolutionair voordeel zijn. Bovendien moet het afgewogen worden tegen de nadelen van cannabis gebruik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |||
|
![]() Citaat:
Of er vitamine zitten in heroine is een zeer terechte opmerking. Denk er eens over na. misschien valt uw frank. Citaat:
Ik zal u een ander vb geven. Mijn neefje heeft ouders die hem overladen met geschenken. Als het Sinterklaas is, dan staat de living s morgens vol met kado's. En bij het eerste cadeau is mijn neefje zeer blij, en doet het met veel verwachting en heel zorgvuldig zijn cadeau open. Bij het 5e kado is zijn blijdschap al wat minder, en bij het 10 cadeau scheurt hij de verpakking open, om het cadeau vluchtig te bekijken, en weg te leggen. Als u nu nog niet het begrip afnemend grensnut begrijpt is het hopeloos. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
|
![]() Dat was toch een goed voorbeeld?
Citaat:
Als u een rauw stuk vlees krijgt, gaat u dat opeten, of gaat u dat bakken? Weet u waarom dat is? Omdat u als u dat rauw eet een gevoel van onbehagen krijgt. En als u dat bakt, dan is dat vlees lekker. Maar ooit aten onze voorvaderen rauw vlees. Zoals de chimpansees dat nog steeds doen. Maar dan heeft een homo erectus de manier gevonden om vuur te beheersen, en zijn ze vlees beginnen bakken en koken. Dat gaf veel meer energie, en daardoor is de mens in staat geweest en groot brein te ontwikkelen. Wij stammen af van die homo erectus. Niet van de homo erectus die besloot rauw vlees te blijven eten. Die is weggeselecteerd. gastronomie is een geprogrammeerd gedrag, gevormd door duizenden jaren van evolutie, met een duidelijk evolutionair voordeel. vraag u zelf gewoon af waarom het zo een genot is om lekker eten te bereiden. dat is omdat uw hersenen u de boodschap geven dat het lekker is. En waarom doen uw hersenen dat? Voelde u zich aangesproken? Dat hoeft toch niet? U weerlegde toch al mijn argumenten? Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 april 2015 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |||||||||||||
|
![]() Citaat:
maar dat is een goede raad die ik geef, geheel terzijde. Citaat:
LEES nog eens wat ik geschreven heb. Ik had het over UFO believers op dit forum die met youtube filmpjes komen bewijzen dat aliens bestaan. Die filmpjes zijn fake. In die ufo's zitten geen marsmannetjes. Citaat:
Citaat:
Fundamentalisten moeten maar bewijzen dat hun god bestaat. Nu, dat cannabis ongezond is, daar ben ik van overtuigd. Citaat:
Citaat:
Wat is er verkeerd aan het feit dat ik u vertel dat uw genot een illusie is? Waarom zou dat onvriendelijk zijn? Citaat:
Dat is niet onbeleefd. Citaat:
Integendeel, ik ben een contraire Antwerpenaar en vind het verschrikkelijk als mensen het met mij eens zijn. Citaat:
![]() Citaat:
Ik denk dat u zelf nog gelijkaardige voorbeelden kan vinden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
het is daarom dat ik to the point ben en niet onbeschoft. Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 april 2015 om 08:33. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Experimenteren moet kunnen. Er is een leeftijdsgroep voor. Moet kunnen. Het heeft echter geen zin om cannabis te promoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welke manier?
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard niet, trouwens, diegenen die cannabis willen gebruiken die doen dat al en die blijven dat ook doen, al zet men er tien jaar bak op.
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
niemand pleit ervoor om cannabisgebruik te legaliseren voor de leeftijd van 18 jaar, en misschien kunnen we er voor alle zekerheid het op 21 jaar brengen. Maar je kan niet ontkennen dat ook dit artikel nogmaals een wetenschappelijke trend onderlijnt: cannabisgebruik bij adolescenten is te ontraden. Stel jezelf nu eens de vraag: zou een repressief beleid, zonder leeftijdsonderscheid, een verschil maken? Bedankt om te proberen om er toch een wetenschappelijke discussie van te maken. Jammer genoeg wordt dit ondergesneeuwd door een "evolutionair debat" dat jammer genoeg door niemand genegeerd wordt, en volledig naast de kwestie is
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
|
![]() Citaat:
Maar misschien dat jullie nu begrijpen waarom de tegenstanders van legalisatie, tegen zijn. Dat interesseert u toch, niet? En ik heb het niet alleen gehad over Darwin, ik heb ook moeten uitleggen hoe een drug het afnemend grensnut omzeilt. Is dat niet vriendelijk van mij? Ik dacht wel dat iedereen dat wist, maar kom... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
misschien kan je het artikel in de openingspost eens lezen. Citaat:
Nu mag jij mij vertellen hoe jij aan jou nummers komt want hier onder wetenschappelijke nummers: Experts Tell the Truth about Pot Citaat:
Laatst gewijzigd door lupus : 20 april 2015 om 16:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag was of cannabis ergens toe dient, waar ik antwoord op geef, door aan te halen dat inzichten veranderen, wat vroeger als schadelijk werd gezien wordt nu erkend als wel goed voor je gezondheid, wanneer je met mate gebruikt. Bij de les blijven hoor! De vraag is helemaal niet of cannabis een evolutionair voordeel heeft, dat is uw mantra, al voldoende weerlegt, de vraag is of het schadelijk zou zijn, nee dus, zolang je met mate gebruikt na de leeftijd van 21 jaar. Waarom werd al toegelicht, zoek maar zelf op even. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, gastronomie heeft niets meer te maken met louter bakken en braden, en rauw vlees kan een ware delicatesse zijn en om die reden wordt het soms ook zo gebruikt in gastronomische gerechten, vooral Japanse keuken kent er wat van, maar ook Italiaanse. Nee, lieverd nog maar eens, gastronomie heeft niets meer te maken met onze voorvaderen , apen of overleven, er is verschil tussen eten omdat je maag knort, en gastronomische gerechten die vooral draaien op de kunst van het koken. Dat is dan eten, puur voor het genot, niets meer of minder, zo ben nu beetje klaar met u... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | ||||
|
![]() Citaat:
Ik had het over suiker (glucose) die het menselijk lichaam nodig heeft om te overleven. Waar dat we die suiker vandaan halen, is totaal irrelevant. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wat belangrijker is. Een deel van de gebruikers die er aanleg voor hebben, worden er schizofreen van. Ik heb zelf een schrijnend geval in mijn omgeving meegemaakt. En het maakt niet uit of dat nu 1% of 10% is van de gebruikers. Cannabis is niet ongevaarlijk. Laat u niet misleiden door het genotsgevoel die die plant u geeft. het is een illusie die u meer schade toebrengt dan u beseft. En uiteindelijk is er maar 1 winnaar, en dat is de cannabisplant. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik voel al plaatsvervangende schaamte; eerst wat lullen zonder te argumenteren om vervolges zo'n 5 maal de vraag te ontwijken met verbijsterende onzin en uiteindelijk de vraag in kwestie als zinloos te bestempelen. Ik vind dat vreselijk lachwekkend beste vriend. Doe je dat met opzet ? Trouwens, de nicotine productie van een tabaksplant dient puur als afweermechanisme om hun DNA te laten overleven, wat logisch is. Heeft niets met misleiden te maken. Laatst gewijzigd door lupus : 20 april 2015 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |