Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2015, 21:43   #61
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Die laatste lijkt er wel heel erg op...
Zou het?
Nope, zonder miss Universe te zijn, ben ik toch wel iets presentabeler
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 21:44   #62
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nope, zonder miss Universe te zijn, ben ik toch wel iets presentabeler
Uhhhh: nee.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 21:49   #63
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Wreedste ?
Begin dan maar eens aan een vergelijkende studie ten opzichte van de wreedheden bedreven door, ik zeg maar iets, hé, de Japanners en de Chinezen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Japanse wreedheden zijn bekend, Nanjing in 1937 bvb.
Dat bleef beperkt tot Azië ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar geef eens een voorbeeld van Chinese wreedheden.
Oa de gruwelheden tijdens de Culturele Revolutie ...

Laatst gewijzigd door bembem : 21 april 2015 om 21:50.
Oud 21 april 2015, 21:58   #64
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie heeft destijds de USA, Canada, Zuid-Afrika, Australië, Nieuw-Zeeland .. noem maar op, ingepalmd, de plaatselijke bevolking uitgemoord, onderdrukt, gepatronizeerd, onder de knoet gehouden ... jawel, het blanke ras ....

En dan nu huilie huilie doen over de multi-cul, de islam en andere racistische gemotiveerde blabla

Face it, blanken hebben eeuwen aan een stuk de rest van de wereld misbruikt, geplunderd en uitgebuit. Now it's payback time

Yeahhhhhh! !!!
Zei Miss 'ik schijt waar ik eet' met de genen van Atilla De Hun.

A propos, van gele misbruikers gesproken: Mao Tse heeft er 75 miljoen laten uithongeren en had daarvoor helemaal niemand nodig. Polleke Pot deed hetzelfde op iets kleinere schaal in Cambodia. De jappen executeerden 300.000 Chinezen in Nanking en verkrachtten alles wat los zat.

Grote leiders Kim Il Sung en de rest van de lieflijke familie lieten en laten hun eigen volk nog steeds in een absurde, anachronistische personencultus uithongeren of ombrengen in concentratiekampen.

De Indonesiërs vermoorden nu nog steeds ongestoord Papoea-inboorlingen, om maar van het miljoen Oost-Timorezen te zwijgen of de Atjeh rebellen.

De Thai vermoorden de moslims in het zuiden, de Birmezen de Kareng in het Noorden, de Chinezen de Tibetanen en Uygoeren ...

De Vietnamezen lusten de Chinezen rauw en vice versa, de Taiwanezen de Chinezen en vice versa, de Filipino's de Chinezen en vice versa, de Indiërs de Pakistanen en vice versa ...

LOL ... Op een paar kleine, nietige staatjes na (Buthan, Singapore, Brunei) zijn ze allemaal hypergeweldadig en racistisch en hebben ze niet de minste achting voor hun bloedeigen volk.

Boze blanke boeman! Stout! Stout zeg ik u!
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 22:17   #65
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Terwijl arabieren zowat half afrika ontvolkt hebben om ze als slaven te verkopen en duizenden te castreren om dienst te doen in de harems van de heersende klasse . Geschiedkundigen schatten dat ze tussen de 10 en de 18 mio inwoners als slaven naar het midden oosten hebben gebracht.
http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_slave_trade
Zet dat naast de ontelbare doden die alle arabische invallen in europa hebben veroorzaakt en je krijgt een even ellendig zicht op menselijk gedrag, ditmaal geen blanken maar arabieren.
Puh-lease, de Romeinen deden ook aan slavenhandel ...

Nee, zoals men in het diepe Zuiden van Amerika tov zwarten deed, daar kan maar weinig tegenop. Zo'n blinde haat is vergelijkbaar met het Zuid-Afrikaanse Apartheidsregime i.e. For Whites Only ..... Ik ken maar weinig landen waar er enkel "For Blacks/Browns/Yellows Only" heeft bestaan .. behalve dan misschien bepaalde plaatsen in Japan, maar bon dat is een geval op zich daar op hun eiland, die hebben nooit de halve wereld zitten patronizeren ....
Oud 21 april 2015, 22:23   #66
Peche
Banneling

Standaard

Kleuren gebruiken om te onderscheiden is zo cliché
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 22:24   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Nee, zoals men in het diepe Zuiden van Amerika tov zwarten deed, daar kan maar weinig tegenop. Zo'n blinde haat is vergelijkbaar met het Zuid-Afrikaanse Apartheidsregime i.e. For Whites Only ..... Ik ken maar weinig landen waar er enkel "For Blacks/Browns/Yellows Only" heeft bestaan .. behalve dan misschien bepaalde plaatsen in Japan, maar bon dat is een geval op zich daar op hun eiland, die hebben nooit de halve wereld zitten patronizeren ....

En dan nog eens halverwege de pacific hawai bombarderen.

Zo braafjes zijn uw teergeliefde xenofoben nu ook weer niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 22:38   #68
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, die vuile Nederlandse blanke racisten.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederlan...kse-wijk.dhtml

Citaat:
Inwoners van de Molukse wijk in het Drentse Hoogeveen willen dat hun wijk 100 procent Moluks blijft. Een huis waar een Nederlands gezin zou komen te wonen, is beklad met de tekst 'Molukse wijk, alleen Molukkers'.
Ga misscien ook eens kijken op het Arabische schiereiland. Huisje kopen, trouwen met een Arabier of gaan shoppen in Mekka.
Oud 21 april 2015, 22:50   #69
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Zei Miss 'ik schijt waar ik eet' met de genen van Atilla De Hun.

A propos, van gele misbruikers gesproken: Mao Tse heeft er 75 miljoen laten uithongeren en had daarvoor helemaal niemand nodig. Polleke Pot deed hetzelfde op iets kleinere schaal in Cambodia. De jappen executeerden 300.000 Chinezen in Nanking en verkrachtten alles wat los zat.

Grote leiders Kim Il Sung en de rest van de lieflijke familie lieten en laten hun eigen volk nog steeds in een absurde, anachronistische personencultus uithongeren of ombrengen in concentratiekampen.

De Indonesiërs vermoorden nu nog steeds ongestoord Papoea-inboorlingen, om maar van het miljoen Oost-Timorezen te zwijgen of de Atjeh rebellen.

De Thai vermoorden de moslims in het zuiden, de Birmezen de Kareng in het Noorden, de Chinezen de Tibetanen en Uygoeren ...

De Vietnamezen lusten de Chinezen rauw en vice versa, de Taiwanezen de Chinezen en vice versa, de Filipino's de Chinezen en vice versa, de Indiërs de Pakistanen en vice versa ...

LOL ... Op een paar kleine, nietige staatjes na (Buthan, Singapore, Brunei) zijn ze allemaal hypergeweldadig en racistisch en hebben ze niet de minste achting voor hun bloedeigen volk.

Boze blanke boeman! Stout! Stout zeg ik u!
Bravo Stormram, nu mijn beurt .. Zal ik eens wat vertellen over de lieftallige blankjes die er ook niet voor terug deinzen om elkaar onderling een kopje kleiner te maken:

De Vikings die hier kwamen plunderen, moorden, verkrachten .....

De Romeinen die de wilde (en achterlijke) Germaanse stammen onder de knoet wensten te houden en er zo nu en dan eens een aantal levend voor de leeuwen gooiden in hun arena's, kwestie van wat brood en spelen te hebben ....

De Duitsers die met WOI en II massaal de rest van Europa tiranniseerden en de plak zwaaiden ....

Franco en Mussolini die terreur en massale bloedvergieten zaaiden in respectievelijk Spanje, Italië ....

De voormalige Sovjet-Unie met haar vele geweld, leed en desillusie onder haar leden (1917, Ceaucescu ...)

.....

Het verschil met Azië is dat Europa niet binnen-continents is gebleven mbt haar wreedheden ....

Ik erken dat de mens een wolf is voor de mens, daar niet van, maar tot nu toe is het voornamelijk de blanke man gebleken waar dit van toepassing is op personen van andere rassen ... Nooit in history of mankind hebben bruin, zwart, geel zo de beest uitgehangen tov het blanke ras.

Nee, het is niet voor niets dat blank zijn als default wordt aangezien en al de rest inferieur. Het is ook niet zomaar dat de gemiddelde serial killer een lone white male is, maar dit terzijde ... Ergens denk ik toch dat blanken het monopolie hebben op gratuit wreed gedrag tov de (anders gekleurde) medemens.

Laatst gewijzigd door bembem : 21 april 2015 om 22:54.
Oud 21 april 2015, 23:01   #70
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

En dan nog eens halverwege de pacific hawai bombarderen.

Zo braafjes zijn uw teergeliefde xenofoben nu ook weer niet.
Dat klopt, en wie heeft ze de final upper-cut gegeven, de teergeliefde Yankees met hun atoombom

We zullen ook maar even de baldadigheden vermelden van het Amerikaanse leger ten tijde van de Vietnam oorlog, want dat had Stormram even niet vermeld ....

Kortom, blanken wensen overal de plak te zwaaien en zich te bemoeien, ze hadden destijds niets verloren in Vietnam, noch in Korea, .. etc. en nu in het Midden-Oosten hebben ze ook niets te koeken.
Oud 21 april 2015, 23:05   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt, en wie heeft ze de final upper-cut gegeven, de teergeliefde Yankees met hun atoombom

We zullen ook maar even de baldadigheden vermelden van het Amerikaanse leger ten tijde van de Vietnam oorlog, want dat had Stormram even niet vermeld ....

Kortom, blanken wensen overal de plak te zwaaien en zich te bemoeien, ze hadden destijds niets verloren in Vietnam, noch in Korea, .. etc. en nu in het Midden-Oosten hebben ze ook niets te koeken.
Het is naief om te denken dat de wereld het westen met rust laat als we ons terugtrekken naar onze eigen contintenten.

Vroeg of laat staan de barbaarse horden aan onze deur, zou een Romeinse waarzegger hebben gezegd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 23:08   #72
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Bravo Stormram, nu mijn beurt .. Zal ik eens wat vertellen over de lieftallige blankjes die er ook niet voor terug deinzen om elkaar onderling een kopje kleiner te maken:

De Romeinen die de wilde (en achterlijke) Germaanse stammen onder de knoet wensten te houden en er zo nu en dan eens een aantal levend voor de leeuwen gooiden in hun arena's, kwestie van wat brood en spelen te hebben ....

De Duitsers die met WOI en II massaal de rest van Europa tiranniseerden en de plak zwaaiden ....

Franco en Mussolini die terreur en massale bloedvergieten zaaiden in respectievelijk Spanje, Italië ....

De voormalige Sovjet-Unie met haar vele geweld, leed en desillusie onder haar leden (1917, Ceaucescu ...)

.....

Het verschil met Azië is dat Europa niet binnen-continents is gebleven mbt haar wreedheden ....

Ik erken dat de mens een wolf is voor de mens, daar niet van, maar tot nu toe is het voornamelijk de blanke man gebleken waar dit van toepassing is op personen van andere rassen ... Nooit in history of mankind hebben bruin, zwart, geel zo de beest uitgehangen tov het blanke ras.

Nee, het is niet voor niets dat blank zijn als default wordt aangezien en al de rest inferieur. Het is ook niet zomaar dat de gemiddelde serial killer een lone white male is, maar dit terzijde ... Ergens denk ik toch dat blanken het monopolie hebben op gratuit wreed gedrag tov de (anders gekleurde) medemens.
Een lone wolf zoals deze bedoel je?

Van Koreaanse maften gesproken, hé? 32 doden da's niet niks voor een importstudentje!

Kom kind, je hebt al genoeg voorbeeldjes gehad. Ga spelen.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 23:13   #73
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.....

De Carthagers zaten in Afrika voor de Europeanen.
Om nog maar over de Hyksos in Egypte te zwijgen.

Laatst gewijzigd door Zucht : 21 april 2015 om 23:19.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 23:31   #74
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Een lone wolf zoals deze bedoel je?

Van Koreaanse maften gesproken, hé? 32 doden da's niet niks voor een importstudentje!

Kom kind, je hebt al genoeg voorbeeldjes gehad. Ga spelen.
Waarom post je niet die Timothy McVeigh? huhum
Oud 22 april 2015, 11:05   #75
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En binnen diversiteit moet er hiërarchie zijn. Zoals ik dus zei.
"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden". (Uitspraak van de Profeet Mohamed saws, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 11:36   #76
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden". (Uitspraak van de Profeet Mohamed saws, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)
"Er waren eens drie broers die een zusje hadden dat het mooiste meisje van de hele wereld was. Om haar te beschermen tegen booswichten verborgen ze hun zusje in een hoge stenen toren. Op een dag ging het drietal op jacht. Tegen hun moeder zeiden ze: "Pas goed op ons zusje."

"Wees niet bezorgd, jongens," antwoordde de moeder. "Ik pas goed op."

Later op de dag ging de moeder eten brengen aan haar dochter in de toren. Ze liet de deur achter zich open staan. Een draak glipte naar binnen en ontvoerde het meisje. De moeder jammerde en huilde, maar dat veranderde weinig aan de zaak.

De broers kwamen terug van de jacht. De moeder liep hen tegemoet en zei: "Niets brengt jullie van de wijs, dat weet ik! Als er nu eens iets ergs was gebeurd, wat zouden jullie dan ondernemen? Dat wil ik weten."

"Ik kan alles opsporen," zei de oudste broer. "Letterlijk alles!"

"Ik schiet altijd raak," zei de middelste. "Letterlijk altijd!"

"Ik kan alles opvangen," zei de jongste. "Letterlijk alles!"

"Juist," zei de moeder. "Weet dan dat een draak jullie zusje heeft ontvoerd. Ik liet de deur van de toren openstaan en toen kwam..."

"Ik heb al genoeg gehoord," zei de oudste broer. "We gaan haar terughalen, nu meteen! Zonder zusje ziet u ons niet meer terug!"

Het drietal trok door vele landen, over vele bergen, langs vele meren. Tot ze aankwamen in een uitgestrekt en donker bos. "Dit lijkt me een bos waar draken huizen," zei de oudste broer. "Kijk eens hoe hoog die bomen zijn. Ze raken de hemel met hun toppen. Kijk eens hoe ondoordringbaar die wirwar van takken is! Zou er nergens een open plek zijn waar een draak zich keren kan?"

Ze zochten met ijver en ja, ze vonden midden in het bos een open plek. Daar zat hun zusje mismoedig te kijken tussen de voorpoten van een vals kijkende draak die dreigend met zijn staart zwiepte.

De oudste broer sloop onder het struikgewas door naar de achterkant van de draak. Hij raapte een steen van de grond en gooide die tegen het achterhoofd van het ondier. De draak keek achterom en daarvan maakte de middelste broer gebruik om zijn zusje bliksemsnel tussen de voorpoten van de draak weg te grissen. De oudste broer nam zijn zusje van de middelste over en maakte dat hij wegkwam.

De draak merkte dat het meisje weg was. Woedend steeg hij loodrecht omhoog en over de toppen van de bomen vloog hij naar de uitgang van het bos, waar net de drie broers met hun zusje te voorschijn kwamen. De draak dook omlaag en pakte hen het meisje weer af. De drie broers hadden het nakijken. De draak klom met hun zusje naar de wolken. De middelste broer zette kalm zijn geweer aan zijn schouder, mikte op de draak, die nog maar een stipje was, en schoot. De kogel raakte de kop van de draak en de draak blies in zijn vlucht de laatste adem uit. Het meisje gleed tussen zijn klauwen uit en stortte als een steen omlaag. Nu was het de beurt van de jongste broer. Hij sprong naar voren met zijn armen uitgespreid, ving zijn zusje op en zette haar onbeschadigd terug op de aarde. Vrolijk en blij zingend keerde het drietal met hun zusje weerom.

De moeder zei: "Ik dacht al: de jongens zullen het er wel goed afbrengen. Ik heb terwijl jullie weg waren een prachtige mantel geweven. Die is voor de zoon die bij de redding van zijn zusje de hoofdrol heeft gespeeld. Wie van de drie?"

De oudste broer zei: "Ik! Zonder mijn speurzin hadden de andere twee de draak nooit gevonden. Zonder mij was ons zusje niet hier."

De middelste broer zei: "O ja? En wie schoot de draak dadelijk raak toen hij wegvloog met ons zusje? Zonder mij was ons zusje niet hier."

De jongste broer zei: "Maar toen ze uit de lucht kwam vallen, heb ik haar opgevangen en niet jullie! Zonder mij was ons zusje niet hier."

Toen zei hun moeder: "Zonder jullie samen zat jullie zusje nu niet hier. Ieder op zijn beurt redde haar het leven. Ik zal er nog twee mantels bij moeten weven. Een heel werk! Ik zal het beschouwen als een straf, want als ik de deur van de toren niet open had laten staan..." Ze maakte de zin niet af en begon snel te weven."

Kijk, ik kan ook uit een sprookjesboek citeren !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 11:57   #77
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als de Indianen vroeger strengere immigratieregels hadden opgesteld, dan zaten ze nu niet in dit schuitje.

Wat moeten we hieruit leren?
twee tot de tweede tot de tweede...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 12:42   #78
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
"Er waren eens drie broers die een zusje hadden dat het mooiste meisje van de hele wereld was. Om haar te beschermen tegen booswichten verborgen ze hun zusje in een hoge stenen toren. Op een dag ging het drietal op jacht. Tegen hun moeder zeiden ze: "Pas goed op ons zusje."

"Wees niet bezorgd, jongens," antwoordde de moeder. "Ik pas goed op."

Later op de dag ging de moeder eten brengen aan haar dochter in de toren. Ze liet de deur achter zich open staan. Een draak glipte naar binnen en ontvoerde het meisje. De moeder jammerde en huilde, maar dat veranderde weinig aan de zaak.

De broers kwamen terug van de jacht. De moeder liep hen tegemoet en zei: "Niets brengt jullie van de wijs, dat weet ik! Als er nu eens iets ergs was gebeurd, wat zouden jullie dan ondernemen? Dat wil ik weten."

"Ik kan alles opsporen," zei de oudste broer. "Letterlijk alles!"

"Ik schiet altijd raak," zei de middelste. "Letterlijk altijd!"

"Ik kan alles opvangen," zei de jongste. "Letterlijk alles!"

"Juist," zei de moeder. "Weet dan dat een draak jullie zusje heeft ontvoerd. Ik liet de deur van de toren openstaan en toen kwam..."

"Ik heb al genoeg gehoord," zei de oudste broer. "We gaan haar terughalen, nu meteen! Zonder zusje ziet u ons niet meer terug!"

Het drietal trok door vele landen, over vele bergen, langs vele meren. Tot ze aankwamen in een uitgestrekt en donker bos. "Dit lijkt me een bos waar draken huizen," zei de oudste broer. "Kijk eens hoe hoog die bomen zijn. Ze raken de hemel met hun toppen. Kijk eens hoe ondoordringbaar die wirwar van takken is! Zou er nergens een open plek zijn waar een draak zich keren kan?"

Ze zochten met ijver en ja, ze vonden midden in het bos een open plek. Daar zat hun zusje mismoedig te kijken tussen de voorpoten van een vals kijkende draak die dreigend met zijn staart zwiepte.

De oudste broer sloop onder het struikgewas door naar de achterkant van de draak. Hij raapte een steen van de grond en gooide die tegen het achterhoofd van het ondier. De draak keek achterom en daarvan maakte de middelste broer gebruik om zijn zusje bliksemsnel tussen de voorpoten van de draak weg te grissen. De oudste broer nam zijn zusje van de middelste over en maakte dat hij wegkwam.

De draak merkte dat het meisje weg was. Woedend steeg hij loodrecht omhoog en over de toppen van de bomen vloog hij naar de uitgang van het bos, waar net de drie broers met hun zusje te voorschijn kwamen. De draak dook omlaag en pakte hen het meisje weer af. De drie broers hadden het nakijken. De draak klom met hun zusje naar de wolken. De middelste broer zette kalm zijn geweer aan zijn schouder, mikte op de draak, die nog maar een stipje was, en schoot. De kogel raakte de kop van de draak en de draak blies in zijn vlucht de laatste adem uit. Het meisje gleed tussen zijn klauwen uit en stortte als een steen omlaag. Nu was het de beurt van de jongste broer. Hij sprong naar voren met zijn armen uitgespreid, ving zijn zusje op en zette haar onbeschadigd terug op de aarde. Vrolijk en blij zingend keerde het drietal met hun zusje weerom.

De moeder zei: "Ik dacht al: de jongens zullen het er wel goed afbrengen. Ik heb terwijl jullie weg waren een prachtige mantel geweven. Die is voor de zoon die bij de redding van zijn zusje de hoofdrol heeft gespeeld. Wie van de drie?"

De oudste broer zei: "Ik! Zonder mijn speurzin hadden de andere twee de draak nooit gevonden. Zonder mij was ons zusje niet hier."

De middelste broer zei: "O ja? En wie schoot de draak dadelijk raak toen hij wegvloog met ons zusje? Zonder mij was ons zusje niet hier."

De jongste broer zei: "Maar toen ze uit de lucht kwam vallen, heb ik haar opgevangen en niet jullie! Zonder mij was ons zusje niet hier."

Toen zei hun moeder: "Zonder jullie samen zat jullie zusje nu niet hier. Ieder op zijn beurt redde haar het leven. Ik zal er nog twee mantels bij moeten weven. Een heel werk! Ik zal het beschouwen als een straf, want als ik de deur van de toren niet open had laten staan..." Ze maakte de zin niet af en begon snel te weven."

Kijk, ik kan ook uit een sprookjesboek citeren !
Mooi !
Ik zal het vrijdagavond vertellen aan m'n jongste kleinkinderen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 13:11   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.....

Dat klopt gewoon niet. Zijn de hunnen geen aziaten misschien ? Enig idee hoe ver Atilla de hun met zijn verovering is gegaan ? En dacht je dat Ghengis Khan zijn mongolen geen aziaten waren ? Die twee hadden op het hoogtepunt van hun veroveringen gebieden zo groot als voor hen enkel Alexander de grote had, en het romeinse reik.

Aziaten zijn even erg als europeanen op vlak van wreedheid en veroveringsdrang.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 13:25   #80
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht

Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 april 2015 om 13:26.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be