Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2015, 20:20   #441
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Je hebt duidelijk nooit gerookt en dat bemoeilijkt alleen maar de discussie.
neu, ik vind dat alles vlotjes gaat.

Citaat:
Bijna alle mensen die voor de eerste keer een sigaret roken worden er ziek van, worden er duizelig van in de slechte zin,
krijgen hoofdpijn en moeten vaak kotsen. Het is na de gewenning dat je kan 'genieten' van de plant wat gewoon de verslaving voeden is.
Dit heb ik trouwens zelf ervaren. Je moet echt wel een tijdje volharden om verslaafd te raken.
Dit integenstelling tot jou schrijven, hoe tabak als gezond zou ervaren worden.
Ik heb het nooit gehad over de eerste pufjes van een kind aan een sigaret. Dat is inderdaad onaangenaam.
Citaat:
Na een tijdje gerookt te hebben begin je jezelf trouwens al snel minder gezond te voelen ondanks de verslaving.

Je argument raakt dus kant nog wal, want zonder maatschappelijke invloed -het cool of mannelijk imago etc- zou denk ik vandaag de dag niemand roken.
Is dat zo? als u daar zo zeker van bent, dan vraag ik mij af waarom er zoveel vrouwen roken? Ik denk niet dat veel vrouwen graag een mannelijk imago hebben, maar soit.

Laat me duidelijk zijn. Het gaat om de omzeiling van het afnemend grensnut. En als ik een hele reeks appels eet , en ik vind de 7e appel even lekker als de 21e, dan heb ik een probleem! Dan heb ik een appelverslaving.
Of ik de eerste appel zuur vond, en die enkel heb gegeten omdat ik onder druk stond van mijn maten is totaal onbelangrijk. Hoe doet dat iets af van het principe hoe een verslaving werkt.

En u kan ook eens nadenken waarom vrienden mekaar onder druk zetten om mee te gaan in een verslaving. Daar moet toch een reden voor zijn. dat is toch niet 'zomaar'?

Citaat:
En je theorie heeft nog fouten:
Nog fouten, Waar? Ik heb niets gemerkt!
Citaat:
Bij een tabaksplant in isolatie of in de natuur - dus zonder menselijke interactie - dient de nicotine productie enkel als afweermechanisme.
Ik denk dat we het daar toch wel eens kunnen over zijn ?
Het is pas als er menselijke interactie is (het roken) dat jij probeert te spreken over zogezegde misleiding.
Dat kan, maar dat kan ook niet; maar dit is een interessante vraag; Misschien zijn er dieren die baat hebben bij het eten van cannabis, immuun zijn voor nicotine, maar ... nicotine ervaren als walgelijk. Dus nicotine kan afschrikking en misleiding tegelijk zijn.

Citaat:
Wat je eigelijk doet, is het personaliseren van een plant, er een menselijke kwaliteit aan toekennen, de plant is de misleider.
Totaal niet! ik heb altijd de nadruk gelegd op het feit dat planten geen motieven hebben en geen plannen maken! Waar haalt u dit? Leest u niet wat ik schrijf?
Citaat:
Dit gebeurt nog o.a. in sprookjes. En dit allemaal terwijl je zegt dat de plant geen bewustzijn heeft, geen wil, niets dat te maken heeft met menselijkheid.
Maar toch ken jij er die menselijke kwaliteit aan toe.
Euh? wat?

Citaat:

Je probeert dit allemaal goed te praten met vergelijkingen te maken zoals vleesetende planten.
Ik heb niets 'goedgepraat', maar ongetwijfeld gaat u mij dat nu in geuren en kleuren vertellen.
Citaat:
Maar vleesetende planten hebben een duidelijk verleidings- of misleidingsmechanisme dat duidelijk vergelijkbaar is hoe mensen de term misleiden interpreten; opzettelijk iets laten geloven dat niet klopt, met een doel voor ogen.
en dat doel is; het verspreiden van het DNA
Citaat:
We kennen er de term 'misleiding' aan toe om dat het mechanisme van die plant heel gelijkend is als datgene wat wij als mens in de term 'misleiden' herkennen.
Ah ok, u wil er een semantische discussie van maken.
Citaat:
Dit blijft gelden zonder of met menselijke interactie, dit in tegenstelling met de tabaksplant.
Voor de vleesetende plant zelf is dit allemaal geleuter in de marge, want hij heeft het mechanisme onwikkeld dankzij de evolutie en is er zich niet bewust van.
Zeg ik dat al niet de hele tijd?
Citaat:
Zoals ik al regelmatig gemeld heb cultiveert de mens planten alleen om menselijke reden.
In het geval van de tabaksplant zijn die redenen o.a.: insectenverdelger, geld veel geld (tabaksfabrikant).
Met misleiding heeft het niets te maken want we kennen de plant zijn nut in het menselijke domein.
U geeft zelf het voorbeeld van de misleiding! hoe komt dat er véél geld te verdienen is met een product waar ge longkanker van krijgt? Hoe is dat in het voordeel van de mens? Is dat uw 'menselijke reden'?

Citaat:
Je 'misleidingen' springen nu trouwens plots van de tabaksplant naar de mens...consequent discussiëren noemen ze dat.
wat? er springt wat naar waar?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2015, 20:48   #442
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Veel van die linken komen van univs, die ook de evolutietheorie (verder) onderzoeken.
Pakt ge die dan ook niet serieus ?
Is dat zo? Zeker van?
Wel geef eens een voorbeeld. 1 universiteit die een onderzoek heeft gedaan naar cannabis met een positief resultaat, en die ook onderzoek doen naar de evolutietheorie. En dan ga ik dat eens met veel plezier bekijken.
Citaat:
Geen joetjoep, maar links van univs en erkende onderzoekscentra.
Als die al niet tellen, wat dan wel ?
maar als ik linken geef met onderzoek dat stelt dat cannabis schadelijk is, wat dan? wat is de zin daarvan?
Citaat:
Als ge nen joint rookt, verscherpt uw focus op de dingen waar ge op dat moment aandacht aan besteed.
Correctie; ge DENKT dat uw focus verscherpt

Citaat:
Zo kon ‘m die tricks eerst rustig in z’n verbeelding ontwerpen/analyseren, om ze nadien motorisch te kunnen inoefenen.
Ge moet ‘m dus niet geloven op z’n woord,
mmm, laat me eens nadenken ... Nope ik geloof er niets van

Citaat:
maar kijk naar z’n palmares (bewijs) op dat gebied en je snapt zo ook wel, dat ‘m niet uit z’n nek lult.
ha ha ha, dit is het leukste machtsargument tot nu toe. Sinds wanneer is een palmares een bewijs dat iemand niet liegt?

Lance Armstrong geloofde ik ook niet en die won de tour 7 keer

Citaat:

Nogmaals, gaat die prof dat uit z’n duim zuigen ?:
proffen hebben ook duimen, dus dat kan

Citaat:
“Het tegenovergestelde bleek echter voor marihuanarokers. "Occasioneel marihuana roken ging gepaard met een verhoging van het longvolume en een verbetering van de longcapaciteit", aldus professor Stefan Kertez (University of Alabama/Birmingham).”

Teut.., ge zit er weer dik naast:

“Als je veel sport heb je een flinke hoeveelheid zuurstof nodig om het tot een goed einde te brengen. Er bestaan manieren om het volume van je longen te vergroten, maar er zijn ook manieren om de hoeveelheid lucht die je longen kunnen bevatten te vergroten, en de effectiviteit waarmee ze zuurstof op kunnen nemen. Als je deze oefeningen dagelijks doet zul je je longcapaciteit snel zien toenemen.”

http://nl.wikihow.com/Je-longcapaciteit-vergroten

Onmogelijk, eh ?

Wiki is verkeerd:

Ik kan ook copy past doen:

Ons longvolume kunnen wij niet veranderen. Dat ligt vast. Maar wanneer wij normaal ademen, lopen onze longen niet helemaal vol bij het inademen, maar ook niet helemaal leeg bij het uitademen. Naar mate wij dieper ademen zoeken we steeds meer de grenzen op van wat we maximaal in kunnen ademen en wat we maximaal uit kunnen ademen.

ik wacht nog altijd op het antwoord van mijn vraag: HOE kan dat, Hoe kan rook van een verbrande plant de capaciteit verhogen van longen? En waarom kan rook van tabak dat niet, Of rook van aangebrande petatjes. Leg mij eens uit hoe dat dat gebeurt. Gaan longblaasjes groeien bij aanraking van een bepaalde stof die uniek in cannabis zit?

Citaat:
Eventjes op jouw golflengte springen:
Wow, the gloves are off
Citaat:

‘Ik moet hem geloven op zijn woord? Uit zo een getuigenis moet ik geloven dat cannabis 'schadelijk' is??’

Lulz, uwen dokter, want hij draait een en ander om:

“Marihuanarook heeft geen negatieve invloed op het long- en ademvolume, in tegenstelling tot sigarettenrook. Dat schrijven onderzoekers in het wetenschappelijk tijdschrift "Journal of American Medical Association".
Dat tabaksrokers een verminderd long- en ademvolume hebben naarmate ze langer roken, was een bevestiging van eerder onderzoek.”

Dikke lulz dus en gij lult ‘m dik na.
Was dat Lulz, Of is dit een woordspeling?
Citaat:

Tuttut, ge zijt groot genoeg om dat zelf te doen, sportieve jongen, ik heb mijn deel reeds aangebracht, nu jij..
Het was maar een voorstel, omdat gij graag lijstjes met linken maakt ...
Citaat:
Die van anderen lezen is blijkbaar ook zinloos..
Waarom ga je dan discussies aan ?..
Nee, eerlijk, vindt ge dat nu niet een zwaktebod? Lijstjes maken met linken? En 'toevallig' enkel die linken die uw mening bevestigen?
Citaat:

Idd, uw dierbare bomma had er mss beter een paar gesmoord, dan had ze haar wereldvreemde kleinzoon tenminste 'n koppel goei bretellen kunnen meegeven, om z’n broek op te houden tijdens discussies over smoren.
mmm, nee, ik vond mijn referentie naar mijn bomma grappiger
Citaat:
Btw, drink jij wel eens alcohol ?
Enough about me, let's talk about you
Oud 22 april 2015, 12:02   #443
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Oud 22 april 2015, 12:15   #444
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Het houdt niet op.

http://www.washingtonpost.com/blogs/...searchers-say/

Wanneer gaan we van onder onze kerktoren vandaan komen en toegeven dat we hier in ons Vlaanderenland eigenlijk gewoon schrik hebben van dingen die we niet begrijpen?
Wat heeft cannabis te bieden behalve wat kortstondig geluksgevoel ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 22 april 2015 om 12:16.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 12:18   #445
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat heeft cannabis te bieden behalve wat kortstondig geluksgevoel ?
Probeer 't eens, in plaats van dat zo te vragen alsof dat de hamvraag is.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 12:18   #446
Bhairav

Standaard

*dubbel*

Laatst gewijzigd door Bhairav : 22 april 2015 om 12:20.
Oud 22 april 2015, 12:20   #447
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

een keer hetzelfde antwoorden is voldoende
Oud 22 april 2015, 12:25   #448
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Probeer 't eens, in plaats van dat zo te vragen alsof dat de hamvraag is.
wat is dan de hamvraag ?
Cannabis is een drug zoals een ander, net zoals jupilers, maeskes en cristallekes. Wie het niet onder controle houdt doet dingen die spijtig genoeg zoals in het jargon "buiten zichzelf" gebeuren.

terzijde. cannabis stinkt, letterlijk en figuurlijk.
Oud 22 april 2015, 12:31   #449
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
wat is dan de hamvraag ?
Cannabis is een drug zoals een ander, net zoals jupilers, maeskes en cristallekes. Wie het niet onder controle houdt doet dingen die spijtig genoeg zoals in het jargon "buiten zichzelf" gebeuren.

terzijde. cannabis stinkt, letterlijk en figuurlijk.
Niet zoals 'n ander. Ge kunt er alvast niet aan sterven. Begin AUB niet over roken dit en dat.
ADHDers zijn dan eigenlijk rilatineverslaafden, volgens uw redenering.
Bovendien stinkt het niet, maar is het minstens even welriekend als wierook. Zoniet beter. Véél beter dan tabak. Maar ik denk dat gij waarschijnlijk de geur van 'n sigaar dan weer beter vindt...
Oud 22 april 2015, 14:01   #450
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
....Ik doe dat dus nooit.
Ik ga er hier nu echt mee ophouden want een discussie kan je dit echt niet meer noemen.
Oud 22 april 2015, 14:56   #451
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb reeds een en ander duidelijk weerlegd, herhaling zou zonde van de tijd zijn.
Van ’n bodemloze leegte gesproken…

Nu even recapituleren, ik vroeg je nl het volgende:‘Btw, drink jij wel eens alcohol ?’
Jouw respons daarop:

Daar antwoord je zelfs niet eens op, wat doet veronderstellen dat je wel eens een glaasje lust.
Om dus in jouw trant voort te gaan, kan men ook stellen dat de invloed van alcohol een illusie is.
Waarom drink je dan ?

En in een andere post kom je met dit op de proppen:

Que ? Is dat rookgevoel dan geen illusie ?
Iemand die zelf (tabak) rookt en tegelijk anderen verwijt dat ze de zgn gevaren en de illusie verwekkende eigenschappen van marihuana niet doorhebben, dan ook is redelijk ongeloofwaardig.
Of ziet ge dat weer anders ?

Steek anders nog ‘n tabakstokje aan en schenk ze nog maar ’s vol, gezondheid.
Soit, ik ga er ook mee kappen, nu duidelijk is dat je de intellectuele soepelheid bezit van een aambeeld.
- lol -
Oud 22 april 2015, 14:56   #452
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ga er hier nu echt mee ophouden want een discussie kan je dit echt niet meer noemen.
Nog redelijk rap...

^^
Oud 22 april 2015, 16:49   #453
geertvdb

Standaard

Citaat:
ok, bye bye
Oud 22 april 2015, 17:06   #454
Bhairav

Standaard

Nu kan geertvdb hier lekker op z'n eentje gelijk zitten hebben.
Oud 22 april 2015, 17:12   #455
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
+1
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 17:12   #456
geertvdb

Standaard

Citaat:
Heb reeds een en ander duidelijk weerlegd, herhaling zou zonde van de tijd zijn.
Ik heb daar niets van gemerkt. Geef eens een voorbeeld.
Citaat:
Nu even recapituleren, ik vroeg je nl het volgende:‘Btw, drink jij wel eens alcohol ?’
Jouw respons daarop:
Ik denk niet dat ik verplicht ben om op persoonlijke vragen te antwoorden. U doet vindt het niet nodig om op mijn relevante vragen te antwoorden, maar u verwacht wel dat ik op persoonlijke vragen antwoord?

Bovendien heb ik verschillende keren in de discussie met BigF gevraagd om te stoppen met persoonlijke commentaren. Niet dat het iets uithaalde. Maar als ik zo een legitieme vraag stel, gelieve dat te respecteren.
Ik stel u ook geen persoonlijke vragen.

Citaat:
Daar antwoord je zelfs niet eens op, wat doet veronderstellen dat je wel eens een glaasje lust.
De wens is hier wederom de vader van de gedachte.

Citaat:
Om dus in jouw trant voort te gaan, kan men ook stellen dat de invloed van alcohol een illusie is.
Dit is al ter sprake gekomen in deze draad. Ik refereer met plezier naar mijn antwoord toen, dat briljant was in eenvoud en logica.
Citaat:
Waarom drink je dan ?
Waarom denkt u dat ik drink? U speculeert erop los.

Citaat:

En in een andere post kom je met dit op de proppen:

Que ? Is dat rookgevoel dan geen illusie ?
Ik dacht wel dat het duidelijk was dat dit ironisch bedoeld was. Ik rook niet, en ik ben ook niet even buiten gegaan. Ik zal in het vervolg als ik ironisch ben het erbij vermelden, ik moet gewoon nog een smileyke zoeken.
BigF was namelijk een hele verwarde uitleg aan het doen over mijn persoonlijkheid, nochtans had ik hem uitdrukkelijk gevraagd daarmee te stoppen.
Dus wat kan ik anders doen dan te beginnen zwanzen? Ik ben een Antwerpenaar, en wereldproblemen lost men best op met humor.

Citaat:
Iemand die zelf (tabak) rookt en tegelijk anderen verwijt dat ze de zgn gevaren en de illusie verwekkende eigenschappen van marihuana niet doorhebben, dan ook is redelijk ongeloofwaardig.
IS dat zo? Ik heb daar nog niet over nagedacht aangezien ik niet rook.
Citaat:

Steek anders nog ‘n tabakstokje aan en schenk ze nog maar ’s vol, gezondheid.
Dank u voor het voorstel, maar ik ga nu niet beginnen roken. Het is ongezond.
En of ik drink zijn niet uw zaken.

Citaat:
Soit, ik ga er ook mee kappen, nu duidelijk is dat je de intellectuele soepelheid bezit van een aambeeld.
Ergens weet ge dat dat niet waar is, niet?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 22 april 2015 om 17:13.
Oud 22 april 2015, 17:16   #457
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Dit is wel een straf eufemisme.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2015, 18:30   #458
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is wel een straf eufemisme.
To the point, dacht ik, nu 'm nét weer de spreekwoordelijke relevantie ervan heeft aangetoond.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 08:33   #459
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
U doet vindt het niet nodig om op mijn relevante vragen te antwoorden, maar u verwacht wel dat ik op persoonlijke vragen antwoord?
Welke relevante vragen?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2015, 08:49   #460
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen goesting om me te mengen in dit debat.

Maar toch wel goesting om een steen ik de kikkerpoel te gooien:

seffens komen de smoorders nog af met een studie die aantoont dat het goed is voor de gezondheid om cannabis te gebruiken: het verlengt je levensjaren, en het zou moeten een korting geven op je hospitalisatieverzekering.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be