Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2015, 15:54   #121
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denkt gij nu echt dat zij fatsoenlijk AN praat?
Stel dat alle PS-ers mooi Frans spreken, hebben ze het daarom beter gedaan?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 15:58   #122
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat lokaal aksent ? Accent bedoel je wellicht ? Het bargoens dat uit die vrouw haar mond komt vergt ondertiteling op TV om begrijpbaar te zijn voor niet antwerpse inboorlingen. Beseft zij eigenlijk dat ze minister is in de vlaamse regering en dat ze niet langer brood staat te verkopen in de Delhaize in een volksbuurt ?
Opnieuw : mensen met een opvoeding en een opleiding zoals Bourgeois tonen hoe het wel kan. Zij heeft blijkbaar enkele ontwikkelingsstadia gemist.
Franstalige ministers die minister moe(s)ten zijn voor gans het land en geen twee zinnen Nederlands kunnen, daar had je geen moeite mee? We waren dat gewoon?

Laatst gewijzigd door andev : 26 april 2015 om 15:59.
Oud 26 april 2015, 16:08   #123
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Dat zij niet over een fierheid beschikt om iets aan haar taal te doen en gewoon begrijpelijk te spreken, het zegt alles over haar en haar verdedigers.
Dat jullie daar nu zo'n drukte moeten over verkopen...bewijst enkel dat de NVAers het veel te goed doen naar jullie zin! Dus beginnen we over "taal"?
En kleden ze zich nog een beetje fatsoenlijk?
Oud 26 april 2015, 16:17   #124
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dus spreekt zij mogelijks Vlaams; iets dat verstaanbaar is door een overgroot deel van de Vlamingen;
en mogelijks maakt zij politiek relevante beleidsnota's; kan ze die ook uitvoeren; maakt zij behoorlijke ontwerpen van decreten die het parlement dan met graagte stemt, en handelt zij tot grote tevredenheid van een meerderheid van kiezers ....

.
En juist omdat ze het goed doet moet ze door sommigen op de korrel genomen worden voor minder belangrijke zaken...
NVA brengt blijkbaar iets negatief naar boven bij sommige mensen...
Niets kunnen ze goed doen!
Oud 26 april 2015, 16:18   #125
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vraagt dat aan de halve polen en de walen; zijn zij gehandicapt misschien dat ze niet voor zichzelf kunnen opkomen?
Ik vroeg het aan SI.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 16:23   #126
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stelden bovengenoemde heren taaleisen aan anderen?
Die "anderen" zijn dan wel vreemdelingen die soms niets begrijpen van onze taal! Wat een vergelijking met Homans!
Mochten ze het allemaal in het dialect kunnen uitleggen ipv in het Arabisch of whatever, dat zou al een mooi stap voorwaarts zijn zeker! Met of zonder accent.
Oud 26 april 2015, 16:38   #127
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Die "anderen" zijn dan wel vreemdelingen die soms niets begrijpen van onze taal! Wat een vergelijking met Homans!
Mochten ze het allemaal in het dialect kunnen uitleggen ipv in het Arabisch of whatever, dat zou al een mooi stap voorwaarts zijn zeker! Met of zonder accent.
Sedert wanneer moet Obama iets van onze taal begrijpen om president van de VSA te zijn?
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 16:41   #128
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat jullie daar nu zo'n drukte moeten over verkopen...bewijst enkel dat de NVAers het veel te goed doen naar jullie zin! Dus beginnen we over "taal"?
En kleden ze zich nog een beetje fatsoenlijk?
Ik wil de NVA'ers de kost niet geven die foeterden over de taal van Albert, Paola, di Rupo etc.
Voor een partij die aan burgers in bepaalde gevallen taaleisen oplegt, vind ik dit verband dus lang niet zo gek.
En om uw laatste vraagt te antwoorden: als u Homans bedoelt, wel ik zal eerlijk zijn, vaak ziet ze er niet uit. En Demir in haar negligé, laat ons daar maar over zwijgen.
Oud 26 april 2015, 16:43   #129
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Over hoe ze functioneert en handelt, daar heb je het niet over want dat is eerder positief zou ik denken...
We zouden beter af zijn zonder die dialecten maar we hebben echt wel andere katjes te geselen zeker?
Ik beweer niet dat er geen grotere problemen zijn, maar ik vind het gewoon stuitend dat een NVA-politica zo met onze taal omgaat. En dan maar leuteren over taalrechten en respect eisen voor onze taal.
En over hoe ze functioneert en handelt, wel ik vind dat niet echt positief: dit is niet het beleid waar ik achter sta. Mag dat?
Oud 26 april 2015, 16:50   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over hoe ze functioneert en handelt, daar heb je het niet over want dat is eerder positief zou ik denken...
We zouden beter af zijn zonder die dialecten maar we hebben echt wel andere katjes te geselen zeker?
en waarom zouden we beter af zijn zonder dialecten, ELKE taal heeft zijn dialecten, varierend van streek tot streek. Niemand neem daar aanstoot aan, behalve de franstaligen in Belgique.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 16:51   #131
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sedert wanneer moet Obama iets van onze taal begrijpen om president van de VSA te zijn?
Och? woont Obama ook in Antwerpen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 april 2015, 16:52   #132
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En juist omdat ze het goed doet moet ze door sommigen op de korrel genomen worden voor minder belangrijke zaken...
NVA brengt blijkbaar iets negatief naar boven bij sommige mensen...
Niets kunnen ze goed doen!
Onzin. Ik heb reeds in #9 geschreven dat zij een goede maatregel voorstelt.
Alleen wijzen enkele forumleden erop dat zij best zelf een cursus zou volgen aangezien ze overduidelijk niet in staat is om AN te spreken. Haar taalgebruik is erbarmelijk, het is opgepoetst antwerps.
Goed om sacochen aan te prijzen op de markt, ongeschikt voor gebruik in het parlement en de regering.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 17:06   #133
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beweer niet dat er geen grotere problemen zijn, maar ik vind het gewoon stuitend dat een NVA-politica zo met onze taal omgaat. En dan maar leuteren over taalrechten en respect eisen voor onze taal.
En over hoe ze functioneert en handelt, wel ik vind dat niet echt positief: dit is niet het beleid waar ik achter sta. Mag dat?
Homans spreekt gewoon het AN met een licht accent uit het Brabantse Antwerpen. het AN is geen natuurlijke taal, de dialecten zijn dat wel. Er werd gewoon afgesproken dat men (onder Willem de zoveelste) gewoon het Haagse dialect als standaardtaal ging gebruiken in de Nederlanden.

Trouwens, herinner je je nog hoofdoekje Naima van Tremmerie die door de koning Albert werd ontvangen nadat ze 18 maanden zwangerschapsverlof had genomen? Dat was nog op het ogenblik dat men meende dat de dreigbrieven iets te maken hadden met die verlengde zwangerschapsafwezigheid, terwijl het uiteindelijk over een afgesprongen buitenechtelijke relatie ging. Wel, onze Naima die ijlings werd teruggeroepen uit Marokko om feestelijk door Albert-ik-ken-geen-Delphine te worden ontvangen, en werd de hemel ingeprezen op alle kanalen omwille van haar..... hou je vast: WEST_VLAAMSE tongval!

dus, waar heb je het over?

Oud 26 april 2015, 17:42   #134
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Homans spreekt gewoon het AN met een licht accent uit het Brabantse Antwerpen. het AN is geen natuurlijke taal, de dialecten zijn dat wel. Er werd gewoon afgesproken dat men (onder Willem de zoveelste) gewoon het Haagse dialect als standaardtaal ging gebruiken in de Nederlanden.

Trouwens, herinner je je nog hoofdoekje Naima van Tremmerie die door de koning Albert werd ontvangen nadat ze 18 maanden zwangerschapsverlof had genomen? Dat was nog op het ogenblik dat men meende dat de dreigbrieven iets te maken hadden met die verlengde zwangerschapsafwezigheid, terwijl het uiteindelijk over een afgesprongen buitenechtelijke relatie ging. Wel, onze Naima die ijlings werd teruggeroepen uit Marokko om feestelijk door Albert-ik-ken-geen-Delphine te worden ontvangen, en werd de hemel ingeprezen op alle kanalen omwille van haar..... hou je vast: WEST_VLAAMSE tongval!

Licht accent ? Ze praat als tante Josée uit het beruchte programma 'Den Bompa'
Ze zou zich beter optrekken aan het voorbeeld van andere politici uit dezelfde provincie maar die wel zuiver AN praten. Bijvoorbeeld Kris Peeters.
En wat Naima van Tremmerie hiermee te maken heeft ?
Als het over westvlamingen gaat : ze kan ook een voorbeeld nemen aan Izegemnaar Bourgeois die 100% zuiver AN praat.
Oud 26 april 2015, 17:46   #135
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:

Als u het niet wilt snappen, mij goed hoor.
Mijn stelling is dat als je taaleisen stelt en als je respect eist voor je eigen taal, dat je dan als politica op z'n minst moeite doet om onze taal correct te spreken. Homans kan dat of wil dat niet. Hoe wil je in godsnaam respect afdwingen voor jouw taal en cultuur als je er op zo'n manier mee omgaat? Ik ga zelfs nog verder: ik zou als Franstalige ook geen moeite doen om verkavelingsvlaams te leren om bv. als geïntegreerd te worden beschouwd.
Oud 26 april 2015, 17:47   #136
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Och? woont Obama ook in Antwerpen?
Lees eerst de draad eens en reageer dan.
Oud 26 april 2015, 18:00   #137
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Licht accent ? Ze praat als tante Josée uit het beruchte programma 'Den Bompa'
Ze zou zich beter optrekken aan het voorbeeld van andere politici uit dezelfde provincie maar die wel zuiver AN praten. Bijvoorbeeld Kris Peeters.
En wat Naima van Tremmerie hiermee te maken heeft ?
Als het over westvlamingen gaat : ze kan ook een voorbeeld nemen aan Izegemnaar Bourgeois die 100% zuiver AN praat.
Naima van Tremmerie heeft ermee te maken dat indien een inwijkeling AN met accent praat, dit bijna kans geeft op een Nobelprijs!

Oud 26 april 2015, 18:02   #138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees eerst de draad eens en reageer dan.
Als Obama niet in Antwerpen/Vlaanderen woont, waarom zou hij dan Nederlands moeten leren.

In de zin "de vreemdelingen moeten Nederlands leren" begrijpt een standaardlezer met anderhalve hersencel dat het over hier wonende personen gaat, niet over een Keniaan, met Haitiaanse grootouders die zich perfect de taal van het land waarin hij verblijft ( VS ) heeft aangemeten.

Laatst gewijzigd door circe : 26 april 2015 om 18:03.
Oud 26 april 2015, 18:20   #139
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naima van Tremmerie heeft ermee te maken dat indien een inwijkeling AN met accent praat, dit bijna kans geeft op een Nobelprijs!
Naima De Tremmerie is geen vlaams parlementslid, en geen vlaams minister. Zij mag van mij praten wat ze wil, verkavelingsvlaams, opgepoetst aantwaarps, west vlaams of Hasselts speelt allemaal geen rol.
Maar voor een lid van de vlaamse regering ligt de norm hopelijk wel iets hoger dan het niveau van Naima, een bediende aan de kassa van een brolwinkel.
Oud 26 april 2015, 18:33   #140
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naima De Tremmerie is geen vlaams parlementslid, en geen vlaams minister. Zij mag van mij praten wat ze wil, verkavelingsvlaams, opgepoetst aantwaarps, west vlaams of Hasselts speelt allemaal geen rol.
Maar voor een lid van de vlaamse regering ligt de norm hopelijk wel iets hoger dan het niveau van Naima, een bediende aan de kassa van een brolwinkel.
Enkel voor de Vlaamse regering? Of vindt U dat ministers in de Federale regering enkel deftig Frans moeten kunnen spreken?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be