![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is werken belangrijk | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 66,67% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 33,33% |
Geen idee, ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat van belang is, is de productie van goederen en diensten die aan menselijke behoeften voldoen en daar is arbeid voor nodig.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Werken is niet belangrijk, financieel productief zijn en geld verdienen wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werken is lastig.
Ik weet er alles van. Werken was beter een varken geweest, dan aten we het op en waren er vanaf.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 april 2015 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Mambo;7631537]Werken is lastig.
Ik weet er alles van. 2 Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 april 2015 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het zweet des aanschijns. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook een schrale productiviteit. Dus geven ze de job liever aan werklozen dan er productief en efficiënt mee om te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen een communistisch regime is werkloos zijn (lees: geen bron van inkomsten hebben) per definitie een maatschappelijke schande. In Cuba moet de bevolking vooral vriendelijk zijn, en glimlachen, tegen toeristen. Geef ze een handbreed en ze maken je met dezelfde glimlach een kopje kleiner. Werken ? Het is relatief. werken varieert tussen een bezigheid om te overleven enerzijds, en een winstgevende activiteit anderzijds. Je kan er rijk mee worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lombas. Ik heb de indruk dat je er nogal wat extreem linkse ideeën op nahoudt. Ik vind je bedreigend voor de samenleving; Iemand die vindt dat de dagelijkse bezigheid moet worden gedirigeerd door een overheid die uiteindelijk bepaalt wat productief is voor een samenleving.
Laatst gewijzigd door Rudy : 27 april 2015 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wanneer je mag werken,stijgt de kwaliteit,wanneer je moet werken de kwantiteit ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind dit een irrelevante vraag. Dit gaat over hoe ieder individu zich zinvol acht. Een relevantere vraag zou kunnen zijn 'moet de maatschappij opdraaien voor diegenen die niet (willen) werken?'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en ik wil maar 4 uren per dag werken,ik wil geen auto,geen eigen huis,geen facebook,gewoon eten ,en drinken,mag ik dan 4 uren per dag werken ?????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Coro. Wie denkt enkel te moeten worden betaald voor wat hij of zij graag doet, en voor de rest op kosten van de samenleving mag leven, is een profiteur. Coro. Ben je een dopper (stempelaar) of invalide, slachtoffer van den ziekenbond ? Je werd niet op de wereld gebracht om te leven op de kosten van je buren. Ook al leef je in Limburg dat als achtergesteld gebied wordt gesubsidieerd door Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet werken, dat kon gewoon niet. Je moest werken om een volwaardig mens te zijn. Vreemd genoeg vonden ze - mijn familie - het wél aanvaardbaar bij rijke mensen. Maar die behoorden tot een andere wereld, en die moest je niet lastig vallen, daar hadden wij geen zaken mee. Onze wereld, dat was er één van mensen die gingen werken. |
|
![]() |
![]() |