Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2015, 11:55   #381
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nems Bekijk bericht
Wow... hoe kan je nu pedofielen en bestialiteit vergelijken met homofilie...
Dit gaat echt te ver.

Meent u dit of probeert u de boel op stang te jagen? Ik gok op het tweede.
Ik zie in de post waar je op reageert het 'homofilie = bestialiteiten en pedofilie' niet staan.
Oud 27 april 2015, 12:00   #382
Nems
Burger

Nems's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zie in de post waar je op reageert het 'homofilie = bestialiteiten en pedofilie' niet staan.
Niet "=".
Het wordt gelijkgesteld als allemaal even maatschappelijk onverantwoord.

Ik zal te tolerant zijn zeker...
Nevermind!
Nems is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 12:02   #383
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet "=".

Nevermind!
Vanuit het hetero-oogpunt zou dat eventueel zo ervaren kunnen worden ja.
Oud 27 april 2015, 12:03   #384
Nems
Burger

Nems's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanuit het hetero-oogpunt zou dat eventueel zo ervaren kunnen worden ja.
Jammer maar helaas...
Oud 27 april 2015, 12:16   #385
Nems
Burger

Nems's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet "=".

Nevermind!
Laat ik even minder hypocriet zijn als ik zeg dat ik tolerant ben maar toch commentaar op iemand anders zijn mening heb.

Ik had gewoon niet het gedacht dat dit nog zo een hot topic was in deze tijd.
Oud 27 april 2015, 15:02   #386
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Daar heeft dat niets mee te maken. Iedereen voelt toch zelf aan dat je seksuele geaardheid is wat ze is. Daarrond moraliseren is gewoon onzinnig.
Volgens u is er dus niets aan de hand bij een pedofiel. De man voelt zo'n "seksuele geaardheid" en die "is wat ze is". "Daarrond moraliseren is gewoon onzinnig."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 15:05   #387
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
90% van hoeveel stemmers ?? Hoe groot was de opkomst ??

Als 10% vd bevolking deelneemt aan dat referendum en daarvan 90% tegen het homohuwelijk stemt, is het slechts 9% vd bevolking die er tegen is.
Ik gaf al aan dat het referendum vrij nutteloos was, daar de Slovaakse grondwet nog maar kort ervoor gewijzigd was: naar de tekst van de huidige grondwet is een huwelijk in Slovakije een unieke band tussen man en vrouw. Dat laatste stond er vroeger niet in, maar werd, bij overgrote meerderheid van de stemmen in het parlement, goedgekeurd.
Oud 27 april 2015, 15:19   #388
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik gaf al aan dat het referendum vrij nutteloos was, daar de Slovaakse grondwet nog maar kort ervoor gewijzigd was: naar de tekst van de huidige grondwet is een huwelijk in Slovakije een unieke band tussen man en vrouw. Dat laatste stond er vroeger niet in, maar werd, bij overgrote meerderheid van de stemmen in het parlement, goedgekeurd.
Jan, als Waregemnaar ben ik ontgoocheld dat je zo 'eng' ingesteld bent aangaande holibi's. Ik respecteer je diep-christelijke ingesteldheid, maar onze lieve Heer (wie dat ook moge zijn) had niet bedoeling iemand uit te sluiten, te culpabiliseren (denk maar aan Maria), te marginaliseren, te beschimpen, maar iedereen LIEF te hebben. Ik vind het jammer dat holibi's anno 2015 nog steeds moeten afrekenen met dit soort 'aanvallen'. Ik had, echt waar, een respectvollere Jan gekend, weze het alleen maar op dit forum!
Misschien stel je je iets 'opener' als je dit VOLLEDIG bekijkt (het heeft wel een iets ander beeld dan je zou verwachten). Dit staat los van jouw (absuurde) visie over het huwelijk!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 15:36   #389
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Jan, als Waregemnaar ben ik ontgoocheld dat je zo 'eng' ingesteld bent aangaande holibi's. Ik respecteer je diep-christelijke ingesteldheid, maar onze lieve Heer (wie dat ook moge zijn) had niet bedoeling iemand uit te sluiten, te culpabiliseren (denk maar aan Maria), te marginaliseren, te beschimpen, maar iedereen LIEF te hebben. Ik vind het jammer dat holibi's anno 2015 nog steeds moeten afrekenen met dit soort 'aanvallen'. Ik had, echt waar, een respectvollere Jan gekend, weze het alleen maar op dit forum!
Uw kritiek is misplaatst, daar u een belangrijk onderscheid niet maakt, nl. het verschil tussen persoon en daad. Homoseksualiteit is een zonde, ook in het christendom. Jezus heeft dit heus niet veranderd. Wie tot Hem in berouw kwam, vergaf Hij maar drukte op hun hart: "Ga en zondig niet meer!" Jezus bevrijdt ons in het berouw van zonde, wat evenwel niet betekent dat Hij de zonde goedkeurt. Wij zijn allen op aarde zondaars en bidden om Gods barmhartigheid, maar daardoor wordt zonde niet plotseling geen zonde meer. De Kerk leert reeds van in de vroegste tijden dat we de zondaar lief moeten hebben, maar niet de zonde. Homoseksualiteit valt dan ook niet goed te praten.
Oud 27 april 2015, 15:42   #390
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens u is er dus niets aan de hand bij een pedofiel. De man voelt zo'n "seksuele geaardheid" en die "is wat ze is". "Daarrond moraliseren is gewoon onzinnig."
Een homofiel in een vergelijking willen trekken met een pedofiel, is niet "koosjer".

Overigens, als iemand met pedofiele gevoelens, zijn gevoelens kan bedwingen/kanaliseren binnen de wettelijke bepalingen, dan zie ik geen probleem.
Ik zie dan zelfs iemand die respect verdient.
Meer respect dan voor iemand die niet koosjer handelt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 15:46   #391
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot homofilie, is er bij pedofilie nooit sprake van wederzijdse toestemming, aangezien er minderjarigen (lees : kinderen) bij betrokken zijn. Homofilie heeft dus totaal geen uitstaans met pedofilie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 15:49   #392
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een homofiel in een vergelijking willen trekken met een pedofiel, is niet "koosjer".

Overigens, als iemand met pedofiele gevoelens, zijn gevoelens kan bedwingen/kanaliseren binnen de wettelijke bepalingen, dan zie ik geen probleem.
Ik zie dan zelfs iemand die respect verdient.
Meer respect dan voor iemand die niet koosjer handelt.

.
Wat is er dan verkeerd aan de 'pedofilie en homofilie' vergelijking, als we dan toch voor alle twee respect hebben?
Oud 27 april 2015, 15:57   #393
Nems
Burger

Nems's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er dan verkeerd aan de 'pedofilie en homofilie' vergelijking, als we dan toch voor alle twee respect hebben?
Dat zegt hij wel niet...
Hij heeft respect voor iemand die de drang heeft maar sterk genoeg is eraan te weerstaan.

Blijft wel gevaarlijk... Ik weet niet goed hoe ik daarover moet denken.
Oud 27 april 2015, 16:10   #394
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wordt zeer schoon weergegeven in de post net voor deze van jou (dus 391).
Als je die twee "obediënties" met mekaar in een vergelijking wilt betrekken, dan moet ge heel de tijd goed in het oog houden welk mankement je van in den beginnen er ontstaat, namelijk dat bij de praktsiche uitvoering er van, in het ene geval er altijd een slachtoffer is, en in het andere geval niet.

Daarbij, je weet heel goed wat ik bedoelde.
Degene aan wie ik de opmerking wou verkopen, had met zijn vergelijking slechte bedoelingen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 april 2015, 16:16   #395
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt hij wel niet...
Hij heeft respect voor iemand die de drang heeft maar sterk genoeg is eraan te weerstaan.

Blijft wel gevaarlijk... Ik weet niet goed hoe ik daarover moet denken.
Uiteraard is dat gevaarlijk, het onderdrukken van de seksuele drang loopt goed - mits sterk karakter - totdat de seksuele drang verdrongen wordt naar het onbewuste, alwaar de bewuste persoon zodoende de controle verliest.
Oud 27 april 2015, 17:46   #396
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dat gevaarlijk, het onderdrukken van de seksuele drang loopt goed - mits sterk karakter - totdat de seksuele drang verdrongen wordt naar het onbewuste, alwaar de bewuste persoon zodoende de controle verliest.
Moet ge u niet afvragen zeg, hoe'n sterk karakter dat ik moet hebben, met mijn liefst twaalf licht afwijkende seksuele dranken, die ik allemaal binnen de wettelijke limieten weet te kanaliseren.
Onder andere door zoveel als mogelijk goed mijn best te doen.
Bijna zeven keer per week. (en nu zien wie niet kan laten die oude mop nog eens boven te halen).

.

Oud 27 april 2015, 17:49   #397
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moet ge u niet afvragen zeg, hoe'n sterk karakter dat ik moet hebben, met mijn liefst twaalf licht afwijkende seksuele dranken, die ik allemaal binnen de wettelijke limieten weet te kanaliseren.
Onder andere door zoveel als mogelijk goed mijn best te doen.
Bijna zeven keer per week. (en nu zien wie niet kan laten die oude mop nog eens boven te halen).

.
Ja, het zou me niet verbazen als nu al teveel van die dranken binnen hebt.
Oud 27 april 2015, 18:34   #398
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Afgelopen grote vakantie hebben we met het gezin een deel van onze tijd doorgebracht in dat land. Misschien klinkt het raar, maar je komt er in een nog Europees land met diepe katholieke wortels. Het is voor mij een bijzonder aangename verrassing, ook op een aantal andere vlakken trouwens.
Dus op basis van een paar weken vakantieverblijf trekt u conclusies en meent u alles te doorgronden en te begrijpen? Ik leef al heel mijn leven in dit land, en snap het nog altijd niet. Ik verblijf al tien jaar een deel van het jaar in een klein dorp in Frankrijk, en durf er nog geen algemene uitspraken over doen, alleen al over de verhoudingen en de gevoeligheden en eigenheden in het dorp. Een van de wijze dorpelingen zei me eens: "Men heeft een heel leven nodig om alleen al het dorp te begrijpen, met gebruiken, geschiedenis, eigenheden..."
Hoe meer ik er zelf kom, en hoe meer ik in bepaalde andere landen kom, hoe minder ik durf uitspraken te doen over hoe het er is.
U bent voorwaar gezegend met een onfeilbaar inzicht.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 18:36   #399
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze conclusie kan men maar moeilijk halen op basis van de uitslag, om de eenvoudige reden dat er maar weinig volksraadplegingen zijn in Slovakije waar de vereiste opkomst bereikt wordt.

Er klopt trouwens iets niet in uw redenering. Als die voorstanders zeker waren van hun stuk, dan hadden ze zeker moeten steunen op het referendum. Op die manier kon immers dan een eerste stap gezet worden om de recente grondwetswijziging weer ongedaan te maken. Het lijkt er evenwel op dat die voorstanders zich er bewust van werden dat een vereiste deelname in hun nadeel zou werken.

Als er werkelijk zoveel voorstanders waren van de maatregel, had die het wel gehaald. Er klopt dus iets niet in uw redenering. En natuurlijk zult u zeggen: ja maar, het stond al in de grondwet. Wel, waarom was dit referendum dan nodig?
Oud 27 april 2015, 18:37   #400
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Alhoewel ik geen enkel probleem heb met holebis - en zelfs zeer blij ben dat mensen die eerder holebi zijn niet meer verplicht in het huwelijk moeten treden "omdat het zo hoort", begint me heel de boel toch wel tegen te steken.

Ja, er zijn buiten hetero's ook holebis. Neen ik vind niet dat dit te pas en te onpas moet gepropageerd worden. Is er trouwens een hetero-vlag om uit te hangen op de hetero-dag?

Voor zover ik weet is het uithangen van vlaggen aan officiële gebouwen gebonden aan strikte voorwaarden (dagen, plaats van de vlag, en soort vlag). Als de holebi vlag moet hangen, dan ook de hetero-vlag.

Het is NIET m/v/x zoals bij de Chiro. Geslacht x bestaat tot nader order niet.
En als de Chiro bedoelt dat ook holebis welkom zijn dan moeten ze in hun advertentie zetten dat zowel hetero's als holebi's welkom zijn. Zo simpel is het.

Men heeft geslachten en men heeft sexuele voorkeuren. En mogen we nu eens aub stoppen met het propageren van de holebi sexuele voorkeuren, want binnenkort zitten we in hetzelfde straatje als waar we uitkomen: mensen die normaal hetero zijn beginnen te twijfelen of ze toch wel niet holebi zijn.

En ook dat wens ik niemand toe.

----------------

en o ja, degenen die denken het wiel te hebben uitgevonden en het superwoord "bi-sexueel" hebben ontdekt: het is niet omdat men "bi" is dat men in een monogame relatie "één van elks" mag hebben. Tenminste bij mij niet.
Alleen al het eerste deel van uw bijdrage: alhoewel ik geen probleem heb met holebi's...
Ik ben geen racist, maar....
We kennen dat verhaal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be