Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2015, 16:17   #141
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dat hele rituele slachten verbaast me eigenlijk altijd een beetje. Eigenlijk zijn zowel de Thora/het oude testament als de Islamitische voorschriften op dit punt best redelijk. De Bijbelversie van Leviticus, die niet veel van de Joodse variant zal verschillen, zegt bijvoorbeeld het volgende:

"39 Als een dier dat mag worden gegeten, sterft aan een ziekte, is ieder die het kadaver aanraakt tot de avond onrein.
40 Degene die het vlees eet of het kadaver aanraakt, moet zijn kleren wassen en is onrein tot de avond."

Ja, dat is hygiëne. (Oké, in Deuteronomium 14:21 mag je dat vlees vervolgens wel aan buitenlanders verkopen, maar ik mag geen gierige Jodengrappen maken van mijn moeder.) Er staan een aantal vreemde voorschriften in omdat mensen niet begrepen hoe dat werkt, besmetting, maar het idee is goed. Het ritueel slachten komt voor een groot deel uit de hoek van de dierenrechten. De religieuze wetten hierover beginnen vaak over hoe de slager goed getraind moet zijn, over dat het dier een goed leven gehad moet hebben en zelfs dat je je slachtmes niet moet slijpen waar het beest bij is. Daarnaast moet het dier ook zo snel en pijnloos mogelijk geslacht worden, en vervolgens beschrijven de voorschriften wat destijds de snelste en meest pijnloze manier was.

En welke ene zin uit dat hele voorschrift besluiten al die randdebielen vervolgens tot op de letter te volgen? Juist, degene waar je het minst over hoeft na te denken. Tot op zo'n hoogte dat iets dat er niet staat omdat het nog niet bestond automatisch onrein zou moeten zijn, terwijl het perfect in de geest van de regels past. Jezus Christus, verlos ons van onszelf.
dat heb ik ook al tig keer gezegd.

Maar deze gedachtengang vergt enig begrip voor de geest van de religieuze wet, en ik vrees dat dat vier te moeilijke woorden na mekaar zijn voor de meest vromen onder de gelovigen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 april 2015 om 16:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 19:45   #142
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tja, religioten.......................
Hoe kun je nu, welke religie ge ook moge 'beleven', toezien hoe dieren op geweldadige wijze worden afgeslacht! Dat heeft, OP ZICH, volgens mij niets te maken met religie, maar met normen en waarden waar onze beste vriend zo graag op focust!

Welnu, zijn normen en waarden bewijzen met zijn stellingen dat het ernstig fout loopt op dat gebied. Ware het niet dat hij al besneden is op jonge leeftijd, ik sleur hem op de eerste de beste tafel en snij een behoorlijk stuk vel van zijn joodse lul. Misschien dat hij dan wel beseft dat je dat soort daden NIET doet, ook niet bij dieren!

Hoe zit het jongen? Mag er nog een stukje af? Laat maar weten! Met veel genoegen ......
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 21:34   #143
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Hoe kun je nu, welke religie ge ook moge 'beleven', toezien hoe dieren op geweldadige wijze worden afgeslacht! Dat heeft, OP ZICH, volgens mij niets te maken met religie, maar met normen en waarden waar onze beste vriend zo graag op focust!

Welnu, zijn normen en waarden bewijzen met zijn stellingen dat het ernstig fout loopt op dat gebied. Ware het niet dat hij al besneden is op jonge leeftijd, ik sleur hem op de eerste de beste tafel en snij een behoorlijk stuk vel van zijn joodse lul. Misschien dat hij dan wel beseft dat je dat soort daden NIET doet, ook niet bij dieren!

Hoe zit het jongen? Mag er nog een stukje af? Laat maar weten! Met veel genoegen ......
ik ben het helemaal met je eens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 04:19   #144
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Overdrijven is ook een kunst. Kijk liever wat minder naar die getrukeerde "pro vita filmpjes".
Bs'd

Hier is een niet-getrukeerd filmpje, waarvan, toen de dokter het zag die de abortus uitvoerde, hij daarna nooit meer een abortus gedaan heeft:

https://www.youtube.com/watch?v=gON-8PP6zgQ
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 04:21   #145
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
dierenbeulen zoals jij kunnen nooit van mensen houden.
Dus, rot maar fijntjes op !!!
Bs'd

Mensenbeulen zoals jij kunnen nooit van dieren houden.

Iemand die het prima vindt dat per jaar miljoenen baby's door de abortustang aan stukken getrokken worden, en zich dan druk gaat maken over het ritueel slachten van koeien en geiten, die is natuurlijk een gigantische hypocriet.
Oud 30 april 2015, 05:40   #146
Peche
Banneling

Standaard

Zeg E. Jij woont toch in Israël? Wat zou jou het boeien hoe wij slachten?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 05:44   #147
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zeg E. Jij woont toch in Israël? Wat zou jou het boeien hoe wij slachten?
Bs'd

Barbaren die per jaar miljoenen ongeboren kinderen door de abortustang aan stukken laten trekken die moeten opgevoed worden.

Iemand moet ze vertellen dat ze hun leven moeten beteren of dat ze de straf van God zullen ondergaan.
Oud 30 april 2015, 05:52   #148
Peche
Banneling

Standaard

Je kan zoiets niet vergelijken....
Er worden zelfs kinderen dood geboren na een volledige draagschap.
Ik denk niet dat het in onze macht is daar over te oordelen.
En zeker niet in onze macht is voor god te spelen en zeggen dat ze ervoor gestraft zullen worden.
Denkt U dat god onderscheidt maakt tussen een foetus en een kalf?
Oud 30 april 2015, 06:04   #149
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan zoiets niet vergelijken....
Er worden zelfs kinderen dood geboren na een volledige draagschap.
Bs'd

En omdat er af en toe een kind dood geboren wordt, mogen we daarom alle kinderen die we niet willen hebben maar op een wrede manier zonder verdoving laten vermoorden?

Citaat:
Ik denk niet dat het in onze macht is daar over te oordelen.
Het probleem is dat mensen er wel over oordelen, en MILJOENEN kinderen per jaar ter dood veroordelen.

Citaat:
En zeker niet in onze macht is voor god te spelen en zeggen dat ze ervoor gestraft zullen worden.
Je kan het geloven of niet, maar het goede wordt beloond, en het kwade wordt bestraft.

Deze wereld is meer dan alleen maar totale chaos zonder enig doel, wat de evo's ons willen laten geloven, omdat ze dan niet gehinderd door enige moraal al hun lusten kunnen botvieren.

Citaat:
Denkt U dat god onderscheidt maakt tussen een foetus en een kalf?
Denk je dat er iemand zou moeten zijn die bij zijn volle verstand is en die geen onderscheid maakt tussen een ongeboren kind en een kalf??

Natuurlijk maakt God onderscheid.

Dieren zijn er om op te eten, menselijk leven moet met alle middelen beschermd worden.

Behalve als mensen het recht op leven verspeeld hebben, zoals bv moordenaars.

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 30 april 2015 om 06:19.
Oud 30 april 2015, 06:21   #150
Peche
Banneling

Standaard

Dat kind leefde tot de geboorte he. Ze euthaniseren het bij de geboorte wegens afwijkingen die te laat uitkomen.

Ik begrijp uw frustratie, maar probeer eens voor 1 keer medelevend te zijn. Het moet vanuit jouw positie heel moeilijk zijn jezelf in een verkrachtte vrouw te verplaatsen zonder stenigen voor hoofd te krijgen. Maar probeer eens voor ene keer de naastenliefde in je op te roepen.
Oud 30 april 2015, 06:33   #151
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Iemand die het prima vindt dat per jaar miljoenen baby's door de abortustang aan stukken getrokken worden, en zich dan druk gaat maken over het ritueel slachten van koeien en geiten, die is natuurlijk een gigantische hypocriet.
Niemand vind dat prima.
Ook voor abortus hebben we regels en dat mag alleen in bepaalde gevallen.
Maar gij laat liever de vrouw sterven of een kind met zware fabricagefout van uw schepper levenslang lijden nietwaar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 06:33   #152
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Niemand vind dat prima.
Maar gij laat liever de vrouw sterven of een kind met zware fabricagefout van uw schepper levenslang lijden nietwaar.
Oud 30 april 2015, 06:35   #153
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kind leefde tot de geboorte he. Ze euthaniseren het bij de geboorte wegens afwijkingen die te laat uitkomen.
Bs'd

Dus het is dan geen moord meer op ongeboren babytjes, maar gewoon babymoord.

Citaat:
Ik begrijp uw frustratie, maar probeer eens voor 1 keer medelevend te zijn. Het moet vanuit jouw positie heel moeilijk zijn jezelf in een verkrachtte vrouw te verplaatsen zonder stenigen voor hoofd te krijgen. Maar probeer eens voor ene keer de naastenliefde in je op te roepen.
Ik heb naastenliefde voor die verkrachte vrouw, en voor het ongeboren kind.

Ik denk niet dat het ongemak van een paar maanden met een dikke buik lopen moord rechtvaardigt.
Oud 30 april 2015, 06:35   #154
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Barbaren die per jaar miljoenen ongeboren kinderen door de abortustang aan stukken laten trekken die moeten opgevoed worden.

Iemand moet ze vertellen dat ze hun leven moeten beteren of dat ze de straf van God zullen ondergaan.
Wat denkt ge van barbaren die liever hun kind laten sterven dan bloed te geven?
Oud 30 april 2015, 06:38   #155
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niemand vind dat prima.
Bs'd

Onzin. In de westerse wereld mag abortus gewoon altijd als de vrouw daar om vraagt.

Citaat:
Als het leven van de vrouw in gevaar is, dan is dat de enige gerechtvaardigde reden voor abortus.

En er hoeft tegenwoordig geen mens meer een leven lang te lijden, daar zijn goede medicijnen voor.
Oud 30 april 2015, 06:39   #156
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Dus het is dan geen moord meer op ongeboren babytjes, maar gewoon babymoord.

Ik heb naastenliefde voor die verkrachte vrouw, en voor het ongeboren kind.

Ik denk niet dat het ongemak van een paar maanden met een dikke buik lopen moord rechtvaardigt.
Ander voorbeeld, ik had woorden met mijn lief gisteren over dit artikel:

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...reld-zet.dhtml

Moest hij in mijn buurt wonen ik kocht voor zijn dochter een kadotje als welkomsgift in de wereld. En jij E?
Oud 30 april 2015, 06:40   #157
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

En omdat er af en toe een kind dood geboren wordt, mogen we daarom alle kinderen die we niet willen hebben maar op een wrede manier zonder verdoving laten vermoorden?
Lees er eens de wetgeving op na en kom dan eens terug want ge maakt u belachelijk.
Oud 30 april 2015, 06:42   #158
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat denkt ge van barbaren die liever hun kind laten sterven dan bloed te geven?
Bs'd

In het jodendom worden in het geval van levensgevaar alle geboden opzij geschoven, op drie na.

Dus een jood zal, als zijn kind een bloedtransfusie nodig heeft, dat laten geven.

Voor die getuigen die dat niet doen om Gods geboden tot de letter na te leven, daar heb ik meer waardering voor dan voor atheïsten die hun kinderen vermoorden uit gemakzucht.

En natuurlijk, vergeet niet dat zo'n kind van zo'n getuige dat dood gaat vanwege geen bloedtransfusie een zeldzame uitzondering is, terwijl er per jaar MILJOENEN kinderen vermoord worden in abortusklinieken.

Er is gewoon geen vergelijking mogelijk tussen die twee.
Oud 30 april 2015, 06:44   #159
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Ander voorbeeld, ik had woorden met mijn lief gisteren over dit artikel:

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...reld-zet.dhtml

Moest hij in mijn buurt wonen ik kocht voor zijn dochter een kadotje als welkomsgift in de wereld. En jij E?
Bs'd

Abortus is ook in deze geen optie.
Oud 30 april 2015, 06:46   #160
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Abortus is ook in deze geen optie.
Maar mag iemand met zulke afwijking een kind maken van god?

Overleven zulke mensen überhaupt in fundamentele kringen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be