![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doet me denken aan enkele bisschoppen die in Engeland tijdens de late Middeleeuwen exclusieve rechten op vlak van prostitutie hadden in hun feodumpje.
http://www.amazon.co.uk/Common-Women.../dp/0195124987
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tjah, legaliseren of niet feit blijft dat men er zwaar over blijft discussiëren als de percepties hierover binnen de gedachten van de mens op dogmatische onware gedachten berust.
Anyway, lang geleden dat ik nog een trekje of twee gedaan heb...maar had al alcohol gedronken...de combinatie lijkt mij telkens weer te trekken in een situatie van stilte en inactiviteit...betekend dus dat ik vrijwel introvert van aard ben maar niet kon filosoferen op dat moment wegens de drukte van het drinken van alcohol. Ik vraag me af wat ik te vertellen heb ? Zeker als ik dat even als een roesmiddel zou beschouwen wat alcohol ook is. Het verschil is trouwens merkbaar in de manier waarop je hiermee omgaat ! Iemand heeft hier ooit gezegd wat dat verschil was, alcohol werkt bewustzijnsvernauwend terwijl cannabis juist bewustzijnsveruimend werkt... Algehele onthouding lukt maar voor 80 procent van een volledig jaar, je bent er aan verplicht aan mee te doen of niet...maar betekend het dan dat je bepaalde grenzen over gaat...als het om keuzes gaat ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben voor.
Verder zal, als ik een of ander middel wil gebruiken, de legaliteit ervan mij worst wezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De andere drugs zijn nieuwkomers. Enkel cannabis is reeds volledig gebanaliseerd, alhoewel nog steeds niet legaal. Dat komt omdat veel ouwe mensen daar tegen zijn, en vermits die nog altijd meestemmen houden de politici daar rekening mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
EN...je mag er mee achter het stuur kruipen, dit terwijl je reflexen flink verminderen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er vallen nu toch ook doden bij een verbod van drugs? Dat is geen argument he? Daarbovenop een zero tolerantie in het verkeer en een norm opleggen in de café's. KO zuipers van GB als voorbeeld, een hype die overwaait naar hier. Als je dan toch drank toelaat, moeten er strengere regels rond circuleren. Je chip op je paspoort als aankoopsmethode gebruiken, en uiteraard heb je geen 8 pinten nodig om een goede tijd te beleven he. Go for zero. Als NVA daarin consequent beleid zou voeren zou ik er nog op durven stemmen. Een zero beleid, maar dan ook bij alcohol. Dat is pas consequent! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is voor niets nodig. Wie met de wagen naar het café gaat, zou dan reeds op basis van de bepaalde limitaties met betrekking op het verkeer, al gebonden zijn aan een maximumverbruik waaraan hij/zij zich te houden heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Ge hoort erbij zuh Patrick...
Maar idd gewoon alles verbieden. De lucht is ook al niet meer gezond te noemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kwestie van consequentie. Iedereen bietensap en e cigarettren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In een 'beschaafde' maatschappij worden nu éénmaal keuzes gemaakt. En er wordt een lijn getrokken in een grijze zone. En de ene vindt dat de lijn naar rechts moet, en de andere naar links. Ik vind dat de lijn goed ligt waar ze nu ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Neen geert. Alcohol veroorzaakt dagelijks ellende en de psychiatrie zit er vol van. Huishoudelijk geweld en dagelijks onschuldige slachtoffers in het verkeer.
Er wordt wel voor minder iets verboden. Je hebt geen middelen nodig. We zijn allemaal beter af zonder. Als dat zo is is dat zo en moeten we de individuele mensenrechten waarderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Destijds dacht ik dat de wet was dat je geen mes op zak mocht hebben waarvan het lemmet langer was dan de breedte van je hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Hebt ge ook een argument over de grond van de zaak? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Alcohol is ook cultuur. Wijn, champagne, gastronomie ... Daar enkel het negatieve van zien is zeer kortzichtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Niet kwaad worden als zwakke argumenten van tafel worden geveegd Geert. Binnen een discussie als deze, gaat het om details, nuance en fijngevoeligheid. Als jij dan met een slecht voorbeeld komt, moet je niet vervelend gaan doen, als je daar wordt op gewezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Volgende wapens zijn verboden door de nieuwe wapenwet: spring- en valmessen met slot, vlindermessen, werpmessen Keukenmes staat er niet bij. ![]() |
|
![]() |
![]() |