![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Banneling
|
![]() Neen, mijn bericht legt de vinger op de wonde: wie in in de Belgische pas gaat lopen is een goeie, wie dat niet doet, wordt gecriminaliseerd, ongeacht van wat ze in werkelijkheid misdreven hebben of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, zijn veroordeling werd daardoor niet kleiner dan die van iemand anders. Ook voor de nazaten veranderde er niks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En beweert u dat het een plicht is generaties lang revanchegevoelens te koesteren? En als je dat niet doet, je een opportunist bent? De mens heeft daarmee geen lichtere straf gehad dan anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij wil de erfzonde in standhouden door niet elk geval afzonderlijk te bekijken maar alles wat gewoon met Vlaamsgezindheid te maken heeft in de zak van het criminele te stoppen. Het is niet omdat enkele leden van een groep misdaden hebben gepleegd dat je de rest van de groep kunt criminaliseren. En dat is wat jij juist blijft doen 'omdat het jouw enge visie' is. Ook witten hebben zich aan criminele feiten bezondigd in naam van het communisme, het belgicisme, het eigen belang... Zijn alle witten en hun afstammelingen daardoor nu tot het einde der tijden criminelen, ook al omdat ze hun communistische, belgicistische ... visie niet afzwoeren en er nu nog steeds voor uitkomen? In jouw redenering zou dat nochtans moeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Banneling
|
![]() Jij wordt nog als 'zwartzak' met de vinger gewezen? Of je wilt misschien door een belgicistische reflex te hebben van dat stigma af te raken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Ik ben veertiger en in mijn generatie is dat simpelweg geen issue. Ben jij een stuk ouder, of ben je gewoon een jongere die het jammer vindt dat hij er toen niet bij was?
Laatst gewijzigd door dalibor : 3 mei 2015 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grondwettelijke politieke vrijheid:
als je maar geen flamingant blijft, dan word je alles vergeven. Je mag proberen politiek alles te verbeteren, alles te veranderen, je mag je democratische gedachte hebben en er voor uit te komen, behalve als dit flamingant is. De Schotten mogen zich vergissen. De Catalanen mogen zich vergissen. Het wordt hen wel gezegd dat ze zich vergissen, ook dat is politieke vrijheid. Maar Vlamingen niet. Die mogen zich niet 'vergissen'. De belgicisten hebben gelijk en de anderen moeten wel demonen zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Banneling
|
![]() Jouw insinuatie, verpakt een ogenschijnlijk onschuldige vraag, vind ik beneden alle peil. Ik trek daaruit mijn besluiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel wel vast, op basis van de geschiedkundige feiten, dat de Vlaams-nationalisten meer -véél meer- kwaad dan goed hebben gedaan aan de Vlaamse zaak. Vooral door twee maal op rij te gaan collaboreren en na de oorlog nog minstens twee decennia in dat troebel water te zijn blijven zwemmen. Veel geschreeuw en geroep ook bij de Vlaams-nationalisten gedurende decennia. En daarom presteren ze in de praktijk ook niet veel. BHV werd niet gesplitst door de Vlaams-nationalisten. En de verdere federalisering werd niet gerealiseerd door de Vlaams-nationalisten, maar wel door de traditionele partijen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 mei 2015 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ging hem over Vlaamsgezind zijn, en uitgebreider N-VA'er of VB'er zijn, is 'in jouw ogen' fout en wordt automatisch gelinkt met foute VNV'ers van onder de oorlog fouten hebben begaan. Die beschuldigingen zijn hier legio. Dat niet iedere VNV'er fouten heeft begaan, dat het zelfs een minderheid was, gaat er bij enggeestigheid zo te zien nog steeds niet in. Jij wil vanuit je belgicistische enggeestigheid iedere Vlaams-nationalist in een 'foute' zak stoppen. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 3 mei 2015 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat discussiëren met Het Oosten zinloos is
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien en nogmaals, mensen die lid waren van het VNV én dit bleven tijdens de oorlog, beschouw ik als collaborateurs. Want dat waren ze. Punt uit Mag het? Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 mei 2015 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Banneling
|
![]() Ik grijp niet naar het verleden terug als het over Vlaams-nationalisme gaat. Het zijn de belgicisten die telkens naar het verleden teruggrijpen om hun 'project' te rechtvaardigen: naar de 18de eeuw om het bestaan van België - toen al - te bewijzen, naar de wereldoorlogen om elke Vlaams-nationalist te criminaliseren, naar 1830 om het gewelddadig separatisme van toen goed te praten en tegelijk het separatisme van heden af te kraken .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |