![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben mannen trouwens een post abortussyndroom? Ook leuk om weten is dat jij vindt dat een 13 jarig verkracht kind haar zwangerschap moet uitdragen en het kind dan baren op gevaar van haar eigen leven en op gevaar van het leven van dat (ondertussen voldragen) kind. Ik mis hier nog: het zal haar leren om met blote benen op straat te lopen of zoiets. Zou in dat geval de verkrachter ook last hebben van een post-abortus syndroom? Of zou enkel Jezeke zich hierbij vergenoegen in het ontvangen van weer twee nieuwe zieltjes in het paradijs?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 mei 2015 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Minister-President
|
![]() Wat zegt de bijbel over masturbatie?
![]() |
#383 |
Minister-President
|
![]() ???
Dan is hij/zij geen echte gelovige en leest hij/zij het boekje heel selctief.
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik probeer ernstig te discuteren. Misschien nemen er wel vrouwen aan deze discussie deel die al een abortus hebben gepleegd of het (ooit nog eens) overwegen.
Misschien kunnen we een klein beetje respect en fatsoen aan de dag leggen? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzen heilige. Halleluja. Durf jij wel spreken met al die zondaars hier ?
![]() |
#387 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U vraagt het verschil en ik geef het en opnieuw, had ik de kans niet gekregen ik had er niet om gemaald. Het is iets wat me overkomen is buiten mijn keuze om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 15:47. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Minister-President
|
![]() Respect? Gelovige mannen die respect hebben voor vrouwen? De boekje is seksistisch pur sang!
![]() |
#390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je niet overtuigd ben, dan kan ik je nog wel een voorbeeld geven. Het is echt niet zo moeilijk. Laatst gewijzigd door Edward De Vere : 3 mei 2015 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb weinig respect voor wie moederrechten miskent.
Genoeg geargumenteerd. Gelukkig beslist men in het parlement en niet in een relgieus achterkamertje op basis van wat teksten uit de tijd toen men nog dacht dat de aarde plat was. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de moeder zijn er vaak nuances. Jij zegt dat haar leven voorbij is? Ik zeg van niet. We kunnen haar na de bevalling helpen zo goed als mogelijk. Laten we dus maar in het midden laten wie hier alles of niks denkt. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg, in bepaalde gevallen moet het recht op het plegen van abortus worden toegestaan. Je moet wel een beetje van goede wil zijn natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen zijn wezens in voortdurende wording van de bevruchting tot de dood, te onderscheiden in verschillende fasen.
Als u meent dat de mens in waarde verschilt naar gelang zijn ontwikkelingsfase, dan is dat uw goed recht. Maar ik geloof niet dat je dit op de één of andere manier (moreel, ethisch wetenschappelijk) kan onderbouwen. Zo ja hoor ik het graag + waarom natuurlijk. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind niet dat men de keuze moet laten bij de vrouw. Ik leg uit waarom. Als enkel de vrouw mag beslissen stoot je op een hoop probleemgevallen. Sommige vrouwen kunnen gewoon die beslissing niet nemen uit angst voor de psychologische gevolgen bijvoorbeeld. Sommige vrouwen willen die beslissing niet nemen. Dat moet ook gerespecteerd worden. Sommige vrouwen zijn minderjarig en kunnen de gevolgen van hun beslissing niet goed inschatten bijvoorbeeld. Sommige vrouwen laten zich gemakkelijk onder druk zetten om te beslissen door anderen bijvoorbeeld en durven voor hun eigen mening niet opkomen. Sommige vrouwen wisselen al eens van gedacht enz... enz... Laat de beslissing bij de natuur en bij deskundige dokters. Ik heb er alle begrip voor als zij zouden beslissen tot abortus wanneer het kind aan een ongeneeslijke ziekte zou lijden, waarbij het kind pijn zou lijden tot de dood bijvoorbeeld. Zoiets wensen ik niemand toe. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Minister-President
|
![]() Als het u past.
![]() |
#399 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
we kunnen jammer genoeg de hyperpersoonlijke mening van 1 individu niet nemen om daar een gehele samenleving of een gehele ethische wetgeving op te baseren. en pas bevruchtte eicel is nog lang geen mens, het heeft de potentie tot mens uit te groeien. maar diezelfde potentie is ook aanwezig bij die miljarden en miljarden spermatozoïden die dagelijks in condooms, sokken, wasbakken, monden en darmen landen. potentie is op zich geen objectief criterium of geldig argument. feit is dat de overgrote meerderheid vd bevolking een pas bevruchtte eicel nooit als mens aanziet en wettelijk/ethisch gezien is abortus, zoals bij ons geregeld, geen moord. jij mag dit moord vinden, je goed recht, maar je hebt ongelijk. je kunt natuurlijk, gebaseerd op retoriek/plat populisme/spelen op onderbuikgevoelens/... mensen trachten te manipuleren met begrippen als moord, slachten,... of te spelen op emoties. je blijft ongelijk hebben een foetus tot een week of 12 is gewoon geen kind/mens/persoon/... en heeft dus geen rechten/vrijheden/... of maximaal evenveel rechten als die spermatozoïden in die sok daar in die kinderkamer Laatst gewijzigd door 1207 : 3 mei 2015 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat het niet uit de hand mag lopen
![]()